Vinden jullie lambrisering mooi?

20-06-2021 11:15 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik zo lang op zoek ben naar een nieuw appartement en het maar niet lukt, sla ik de stap 'kopen' even over en begin alvast aan de verbouwing. Ik zoek in een stadswijk met oude huizen en wil graag een appartement met klassieke basis (deuren, plinten, vloer) en een moderne inrichting.

Ben even nieuwsgierig wat jullie vinden van lambrisering. Mooi?

https://nl.pinterest.com/pin/3450180214 ... #imgViewer
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Honey, you should see me in a crown
Afschuwelijk. Ik krijg er riviera maison kriebels van, maar ik hoef er niet te wonen 😇
Alle reacties Link kopieren
.
frambozentaartje wijzigde dit bericht op 12-07-2021 09:12
60.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het mooi als het bij woning en inrichting past. In klassieke oude huizen kan het echt prachtig zijn. Maar zo’n bouwmarkt-dhz-lambrisering in een gemiddeld nieuwbouwhuis vind ik meestal niet zo mooi.
Nummer*Zoveel schreef:
20-06-2021 11:20
Ik vind het mooi als het bij woning en inrichting past. In klassieke oude huizen kan het echt prachtig zijn. Maar zo’n bouwmarkt-dhz-lambrisering in een gemiddeld nieuwbouwhuis vind ik meestal niet zo mooi.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
In een gang vind ik het nog wel te doen, in een woonkamer niet mooi.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nee, stofnesten die de kamer kleiner laten lijken (vind ik).
Alleen in oude huizen zoals bij ons, hier heeft het er altijd in gezeten. In nieuwbouw vind ik het niet fraai.
Ik vind dat mooi in sommige jaren ‘30 woningen en oude herenhuizen. Maar dan alleen als het er authentiek uitziet.
Chrissie88 schreef:
20-06-2021 11:26
Ik vind dat mooi in sommige jaren ‘30 woningen en oude herenhuizen. Maar dan alleen als het er authentiek uitziet.
Dit!

De jaren '80 en '90 lambrizering vind ik echt spuuglelijk.

Dan liever een glad gestucte muur.
Nummer*Zoveel schreef:
20-06-2021 11:20
Ik vind het mooi als het bij woning en inrichting past. In klassieke oude huizen kan het echt prachtig zijn. Maar zo’n bouwmarkt-dhz-lambrisering in een gemiddeld nieuwbouwhuis vind ik meestal niet zo mooi.
Dit. En dan alleen in "echte" oude huizen. De Vinexhuizen in jaren 30 stijl vind ik helemaal niets.
Ik ben een purist. Oud moet oud zijn en nieuw nieuw. Geen nepperds.

(Verder: wat maakt het uit? Als jij het mooi vind, trek je dan niets van mijn mening aan. Jij moet er wonen, ik niet.)
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
20-06-2021 11:32
Dit. En dan alleen in "echte" oude huizen. De Vinexhuizen in jaren 30 stijl vind ik helemaal niets.
Ik ben een purist. Oud moet oud zijn en nieuw nieuw. Geen nepperds.

(Verder: wat maakt het uit? Als jij het mooi vind, trek je dan niets van mijn mening aan. Jij moet er wonen, ik niet.)

Het maakt wel uit want eigenlijk vind ik dit ook en als ik straks tegen een muur met de Praxis look aan zit te kijken moet ik huilen.

Dit was een stom idee, dank allemaal.
Ik vind het niet mooi. Maar smaken verschillen. Er zullen genoeg mensen zijn die mijn inrichting niet mooi vinden. Helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het alleen mooi in een groot landelijk huis, of een kasteel. In kleine woningen wordt het snel 'te veel'.
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe je inrichting is. Ik vind persoonlijk een geschilderde lambrisering leuker wat je nu vaak ziet.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik vind lambrisering wel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik vind het woord ook al zo mooi
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
20-06-2021 11:20
Ik vind het mooi als het bij woning en inrichting past. In klassieke oude huizen kan het echt prachtig zijn. Maar zo’n bouwmarkt-dhz-lambrisering in een gemiddeld nieuwbouwhuis vind ik meestal niet zo mooi.
Exact, ik vind geschilderde lambrisering wel mooi. Zie je vaak in oude fabriekspanden.

Afbeelding

Afbeelding
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lambrisering geschilderd, 2/3 in kleur, bovenste 1/3 wit. Staat echt heel mooi en maakt de kamer optisch hoger.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in de gang eigenlijk altijd gehad, dus ja.
Alle reacties Link kopieren
Wattenbolleke schreef:
20-06-2021 12:48
Ik heb lambrisering geschilderd, 2/3 in kleur, bovenste 1/3 wit. Staat echt heel mooi en maakt de kamer optisch hoger.
Hier ook, grijs onder wit boven.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
*Moxxie* schreef:
20-06-2021 11:41
Het maakt wel uit want eigenlijk vind ik dit ook en als ik straks tegen een muur met de Praxis look aan zit te kijken moet ik huilen.

Dit was een stom idee, dank allemaal.
Wat was een stom idee? Lambrisering overwegen of een topic openen erover?

Zoals gezegd scheelt dit in welk soort type woning terecht komt straks? En het is heus echt je eigen keuze de inrichting van je huis. Als je moet huilen bij het idee om iets in je huis te hebben omdat anderen mensen dat mooi vinden is toch bizar?

Laten we eerlijk zijn we hebben het nu over de inrichting van je fantasie huis. Ik snap dat je er al mee bezig wil zijn hoor maar ik zat te denken misschien kun je beter per stijl woning een soort (digitale) collage maken waarin je zelf inzichten krijgt over de mogelijkheden, kleurenstelling en vragen als lambrisering, rolluiken, glas in lood ramen enz. enz. Dan gaat het misschien echt wat meer leven bij je.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik het geschilderd leuk/mooi als het in de woning past.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven