Vintage 50-60-70

26-02-2021 16:21 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond meubels eigenlijk altijd onnodig duur en niet per se interessant. Maar kennelijk heeft de verveling van de avondklok me precies genoeg vrije tijd opgeleverd dat ik zelfs dáár op ben gaan googlen. En zo vond ik een winkel waar ik alles mooi vind.

Inmiddels staan de eerste dingen waar ik verliefd op werd in mijn huis en merk ik dat ik graag door wil pakken maar niet goed weet hoe.

Wie houdt er ook van vintage en heeft er meer kaas van gegeten dan ik?
Waar heb je kaas voor nodig?

Hebben ze mooie lampen? Zo ja, een linkje graag!
Alle reacties Link kopieren
Ja, hou ervan en wel beetje verstand van (rommelmarkten afstruinen in het verleden, zelf hoop spullen verkocht uit diverse boedels uit erfenissen etc..)
Welke kaas wil je precies "eten"?

Er is nogal een verschil tussen de door jou genoemde decennia qua styling.
En wil je echte pure vintage of mag het ook retro zijn. Mag het over the top of ingetogen etc. etc.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
En welke dingen staan er inmiddels in je huis?
Wil je de basis modern en de accesoires vintage etc...etc...
Het is allemaal nogal specifiek namelijk vind ik .
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
26-02-2021 16:24
Ja, hou ervan en wel beetje verstand van (rommelmarkten afstruinen in het verleden, zelf hoop spullen verkocht uit diverse boedels uit erfenissen etc..)
Welke kaas wil je precies "eten"?

Er is nogal een verschil tussen de door jou genoemde decennia qua styling.
En wil je echte pure vintage of mag het ook retro zijn. Mag het over the top of ingetogen etc. etc.
Origineel en design of namaak?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een vintage liefhebber. Normaal struin ik rommelmarkten en kringlopen af voor leuke spulletjes. Nu kijk ik graag op mp :)
Voor iedereen een groene tuin
Het leukste vind ik altijd als mensen het weten te combineren. Hier in de straat woont een vrouw die echt alles in jaren '60 stijl heeft, en dat komt toch een beetje ouwelijk over.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn, kritische vragen!!!!

Mijn persoonlijke voorkeur ligt (denk ik) vooral in 60, maar ik wilde het topic niet te nauw maken want ik hou ook gewoon van gezelligheid.

Mijn meest specifieke vraag is denk ik waar ik op zou kunnen zoeken als ik een comfortabele bank wil vinden. Nu hebben we zo'n kolossale hoekbank staan waar je met twee lange mensen languit op kan. Functie over vorm dus. En ik wil niet helemaal naar vorm over functie.

Ik zal zo even plakken wat er al staat maar ik moet even oefenen met plaatjes plakken.
Alle reacties Link kopieren
0rchidee2021 schreef:
26-02-2021 16:31
Het leukste vind ik altijd als mensen het weten te combineren. Hier in de straat woont een vrouw die echt alles in jaren '60 stijl heeft, en dat komt toch een beetje ouwelijk over.
Ja alles wat ‘te’ is, is niet mooi in mijn ogen. Dat geldt dus ook voor alles van Ikea of alles modern. Combineren is gewoon het mooist.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Een kast als dit was een beetje de eye catcher in mijn woonkamer vanwege het formaat alleen al.

https://i.pinimg.com/originals/a6/2e/ac ... 7ad84c.jpg
Kunnen we eens meekijken in de webwinkel, misschien kun je aangeven welke items je er gekocht hebt? Ik denk dat we dan al meer een gemene deler van jouw smaak kunnen bepalen. Vaak zijn de door jouw genoemde decennia goed van elkaar te onderscheiden.

Mocht je Pinterest hebben, dan kun je zeker al iets met de zoektermen retro, mid-century, vintage en boho (met daarachter 'home decor' levert het meeste op).
sprankelend schreef:
26-02-2021 16:32
Oh wat fijn, kritische vragen!!!!

Mijn persoonlijke voorkeur ligt (denk ik) vooral in 60, maar ik wilde het topic niet te nauw maken want ik hou ook gewoon van gezelligheid.

Mijn meest specifieke vraag is denk ik waar ik op zou kunnen zoeken als ik een comfortabele bank wil vinden. Nu hebben we zo'n kolossale hoekbank staan waar je met twee lange mensen languit op kan. Functie over vorm dus. En ik wil niet helemaal naar vorm over functie.

Ik zal zo even plakken wat er al staat maar ik moet even oefenen met plaatjes plakken.
Ook toen waren er natuurlijk enorm veel stijlen, denk aan Gispen en industriële stijl, het kleurrijke en ronde plastic, etc.
Ik zou het iig in 1 stijl houden, gecombineerd met nu.
Ik heb zelf een paar Deense design items uit de jaren 60, gecombineerd met een gewone Ikeabank en nihilistische items. Een aantal dingen in exact dezelfde opvallende kleur, verder gewoon ‘relaxed’. Ik wil niet in een museum wonen.
Alleen lampen vind ik echt heel moeilijk. Ik weet exact wat ik wil, maar dat is niet verkrijgbaar.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
26-02-2021 16:26
Origineel en design of namaak?
Wat bedoel je?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
26-02-2021 16:37
Wat bedoel je?
Ik vulde aan op jouw vragen.
Jaren 60' dan zou ik vooral kijken naar een bank met van die houten, puntige pootjes die wat naar buiten staan. Vaak is het model bank dan ook niet zo lomp. Zoek eens op retro of vintage bank.
Alle reacties Link kopieren
sprankelend schreef:
26-02-2021 16:32
Oh wat fijn, kritische vragen!!!!

Mijn persoonlijke voorkeur ligt (denk ik) vooral in 60, maar ik wilde het topic niet te nauw maken want ik hou ook gewoon van gezelligheid.

Mijn meest specifieke vraag is denk ik waar ik op zou kunnen zoeken als ik een comfortabele bank wil vinden. Nu hebben we zo'n kolossale hoekbank staan waar je met twee lange mensen languit op kan. Functie over vorm dus. En ik wil niet helemaal naar vorm over functie.

Ik zal zo even plakken wat er al staat maar ik moet even oefenen met plaatjes plakken.
Ik denk dat echte jaren 60 vintage banken niet voor het oprapen liggen (ik heb ze wel gezien maar wel vaak versleten, doorgezeten etc..)
Dit omdat een bank natuurlijk meer een "gebruiksartikel" is dan een side table bijvoorbeeld. Dan maakt het in principe niet zoveel uit. uit welk decennium het komt. Mensen die van vintage houden, kiezen voor een bank vaak retro om die reden.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Bij Ikea verkopen ze bijvoorbeeld ook van die salontafels die geïnspireerd zijn op de jaren 60/70, a symetrisch ovaal. Kost naar verhouding geen drol maar wel heel leuk in dergelijk interieur.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Amy_Santiago schreef:
26-02-2021 16:39
Jaren 60' dan zou ik vooral kijken naar een bank met van die houten, puntige pootjes die wat naar buiten staan. Vaak is het model bank dan ook niet zo lomp. Zoek eens op retro of vintage bank.
Ja precies, die heb je ook heel veel in retro, klopt.
Dan heb je dus wel iets wat erop geïnspireerd is met het zit comfort van nu.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Wat er nu bij is gekomen zijn dit dressoir:

https://www.retrostudio.nl/nl/vintage-k ... ping-costs

en deze stoelen:

https://www.retrostudio.nl/nl/vintage-s ... oelen.html

(ik weet niet wat ik fout doe met de plaatjes, sorry)
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
26-02-2021 16:38
Ik vulde aan op jouw vragen.
aha... :idee:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprankelend schreef:
26-02-2021 16:44
Wat er nu bij is gekomen zijn dit dressoir:

https://www.retrostudio.nl/nl/vintage-k ... ping-costs

en deze stoelen:

https://www.retrostudio.nl/nl/vintage-s ... oelen.html

(ik weet niet wat ik fout doe met de plaatjes, sorry)
Hahaha, daar kom ik ook wel eens. Ik vind overigens niet alles mooi.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
26-02-2021 16:42
Bij Ikea verkopen ze bijvoorbeeld ook van die salontafels die geïnspireerd zijn op de jaren 60/70, a symetrisch ovaal. Kost naar verhouding geen drol maar wel heel leuk in dergelijk interieur.

Ja, die heb ik dus al. Dat vond ik wel een grappige ontdekking want die kreeg ik echt honderd jaar geleden van mijn zus omdat ik die zo mooi vond en ik nooit dingen mooi vond. Maar die is dus nieuw (nou ja, zestien jaar oud inmiddels haha)
Alle reacties Link kopieren
sprankelend schreef:
26-02-2021 16:44
Wat er nu bij is gekomen zijn dit dressoir:

https://www.retrostudio.nl/nl/vintage-k ... ping-costs

en deze stoelen:

https://www.retrostudio.nl/nl/vintage-s ... oelen.html

(ik weet niet wat ik fout doe met de plaatjes, sorry)
Stoelen zijn erg mooi (kast niet zo mijn smaak).
Stoelen zijn dus wel opgeknapte vintage, dat zie je bij dergelijke meubels vaak en helemaal niets mis mee.
Dan weet ik ook een beetje wat je stijl is.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
sprankelend schreef:
26-02-2021 16:46
Ja, die heb ik dus al. Dat vond ik wel een grappige ontdekking want die kreeg ik echt honderd jaar geleden van mijn zus omdat ik die zo mooi vond en ik nooit dingen mooi vond. Maar die is dus nieuw (nou ja, zestien jaar oud inmiddels haha)
Oh grappig, nou 16 jaar oud is ook hard op weg naar vintage hahaha.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
26-02-2021 16:45
Hahaha, daar kom ik ook wel eens. Ik vind overigens niet alles mooi.

Nou ja, niet àlles is mijn smaak (de hemel zij geprezen haha) maar ik vind wel alles mooi in de zin van stijl. De stoelen die ik kocht vond ik mooier dan alle andere eetkamerstoelen in de winkel. Maar qua stijl zitten ze wel in dezelfde hoek. Ingewikkeld verhaal om uit te leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven