Vintage 50-60-70

26-02-2021 16:21 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond meubels eigenlijk altijd onnodig duur en niet per se interessant. Maar kennelijk heeft de verveling van de avondklok me precies genoeg vrije tijd opgeleverd dat ik zelfs dáár op ben gaan googlen. En zo vond ik een winkel waar ik alles mooi vind.

Inmiddels staan de eerste dingen waar ik verliefd op werd in mijn huis en merk ik dat ik graag door wil pakken maar niet goed weet hoe.

Wie houdt er ook van vintage en heeft er meer kaas van gegeten dan ik?
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op www.1stdibs.com en op www.pamono.eu.

Je kunt daar goed failliet gaan (ik koop er eigenlijk nooit iets) maar nog beter leren welke ontwerpers en houtsoorten en typen meubels bij welke stijl en tijd horen.
madamejean wijzigde dit bericht op 26-02-2021 20:26
70.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
26-02-2021 18:42
Leuke spullen, ik hou van die stijl!
Een moderne bank die daar leuk bij past is de Harvink Smile. Wij hebben deze nu 7 jaar en zit nog prima, alleen willen wij hem nu inruilen voor een hoekbank :)

Haha, daar moet ik even aan wennen want dat is voor mij echt een heeeeeeele kleine bank. Wel erg mooi en lekker strak. Sowieso mooie site. Wel even slikken dat wat ik het mooiste vind meteen 5000 euro kost.
Alle reacties Link kopieren
sprankelend schreef:
26-02-2021 20:26
Haha, daar moet ik even aan wennen want dat is voor mij echt een heeeeeeele kleine bank. Wel erg mooi en lekker strak. Sowieso mooie site. Wel even slikken dat wat ik het mooiste vind meteen 5000 euro kost.
Ja damn ik heb dus ook een dure retro smaak weet ik sinds een tijd. Originele eames stoelen, een vitra bank, perzische tapijten, kelim kussens, een tulip tafel, poulsen lampen en pedersen rosewood dressoirs, allemaal even mooi. Op de website van architectural digest kun je los gaan. En ik kijk ook graag films met mooie mcm interieurs kan ik helemaal in verdwijnen.
madamejean wijzigde dit bericht op 26-02-2021 20:29
0.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
26-02-2021 20:25
Kijk eens op 1stdibs.com en op pamono.eu.

Ja, gave site die eerste (tweede ga ik nog checken). Maar wel bizarre prijzen. Eén van mijn Sommerso vazen stond er ooit op voor tienduizend euro. Nou, in geen tienduizend jaar natuurlijk (wel nog even snel overwogen om die van mij dan ook maar te verkopen via hun :P)
sprankelend wijzigde dit bericht op 26-02-2021 20:31
0.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
26-02-2021 20:29
Ja damn ik heb dus ook een dure retro smaak weet ik sinds een tijd. Originele eames stoelen, een vitra bank, perzische tapijten, kelim kussens, een tulip tafel, poulsen lampen en pedersen rosewood dressoirs, allemaal even mooi. Op de website van architectural digest kun je los gaan. En ik kijk ook graag films met mooie mcm interieurs kan ik helemaal in verdwijnen.
Ohhhh wat een heerlijke hoeveelheid zoektermen geef je me!!!
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
26-02-2021 18:46
Heet dat niet danish design? Is niet goedkoop meer hoor. Het is heel erg in.
Nee, klopt. Ik ben ook blut :P
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
26-02-2021 19:02
Je hebt het over een kollosale hoekbank, waarschijnlijk helpt het al heel veel als je een model hebt dat wat hoger op de pootjes staat en waar je een beetje onder door kan kijken, dat zorgt voor luchtigheid in je interieur.
Ik heb ook vrij kolossale kinderen :D Maar het worden inderdaad pootjes ontdek ik gaandeweg.
Alle reacties Link kopieren
sprankelend schreef:
26-02-2021 20:30
Ohhhh wat een heerlijke hoeveelheid zoektermen geef je me!!!
https://www.plantlightbook.net/2018/01/ ... s-angeles/

Graag gedaan! De combi retro & hout & modernisme in het zonnige californische klimaat vind ik nog t allermooist.

Ik ben een keer een weekend in Palm Springs geweest daar heb je waanzinnig veel retro modernisme -in de woestijn - in een airbnb met niervorming zwembad waar ik me in een voorbije eeuw waande compleet met een cocktail op een luchtbedje in t zwembad. Iedereen wilde dingen DOEN en BEKIJKEN en ik wilde alleen maar in dat huis zijn.
https://www.uwkringding.be/

Ik weet niet of dit ook in Nederland bestaat, maar een aantal kringwinkels in Vlaanderen hebben ook een veilingsite. Er staan honderden artikels op, echt prul van de prul maar ook pareltjes. Echte jaren-60 zeteltjes, stoelen, hebbedingetjes. Verandert bijna elke dag, je ziet wat het hoogste bod is tot dan toe en hoeveel dagen de veiling nog loopt. Ik heb het een hele tijd gevolgd (nu is het lang geleden) maar had op den duur sterk de indruk dat de mensen zotte prijzen begonnen te bieden. In het begin heb ik enkele dingen op de kop kunnen tikken. (barokke gietijzeren tuinornament en een gebeeldhouwde kleine buste). Voor de echte vintagedingen worden soms onvoorstelbare prijzen geboden maar - gelukkig! - de site raadplegen (of volgen) is gratis. :-D

Misschien vindt iemand er zijn gading en anders is het een amusement om te kijken.

Alles is volledig gratis.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke site Mammezel!

En er staat een Tulip table op die nu nog onder de 70 euro zit voor MadameJean!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook gek op de mid-century modern periode. Er is ook een hele mooie docu van een aantal jaren terug : Coast Modern Architecture. https://youtu.be/jEyecQK5ObE

Ik weet niet of deze nog gratis te zien is, misschien iemand die handig is in Google?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic dit....
Ik verloor mij teveel in al het vintage en retro gebeuren....heb nu een keurig urban jungle stijltje waar ze in menige vinexwijk jaloers op zijn maaaaarrrrr met nog wel een aantal vintage knipoogjes als in een tweetal echte space age lampen, een geeerfd incompleet jaren 50 pastel polkadot servies en een drietal Lynch schilderijen....van alle rest heb ik afstand gedaan
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk, daar duik ik zondagmiddag even in. Als ik een link vind zal ik hem posten.

Super mooi hè, die mix tussen binnen en buiten. Het grootste deel van het jaar is mijn balkon een jungle en een extra kamer maar veel verder kom ik niet.
Alle reacties Link kopieren
sprankelend schreef:
26-02-2021 22:28
Oh wat leuk, daar duik ik zondagmiddag even in. Als ik een link vind zal ik hem posten.

Super mooi hè, die mix tussen binnen en buiten. Het grootste deel van het jaar is mijn balkon een jungle en een extra kamer maar veel verder kom ik niet.
Leuk :heart:

Ik hou er ook van. Mijn tuin is zomers ook een jungle incl woonkamer met kamerplanten incl vintage plantenpotten en plantentafeltjes :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Dan is Mad Men ook een serie voor jou TO. Is nu wel van Netflix maar misschien elders te streamen.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
26-02-2021 22:22
Leuk topic dit....
Ik verloor mij teveel in al het vintage en retro gebeuren....heb nu een keurig urban jungle stijltje waar ze in menige vinexwijk jaloers op zijn maaaaarrrrr met nog wel een aantal vintage knipoogjes als in een tweetal echte space age lampen, een geeerfd incompleet jaren 50 pastel polkadot servies en een drietal Lynch schilderijen....van alle rest heb ik afstand gedaan

Ik ging al je dingen google'en en nu heb ik weer zoooveel toffe dingen gezien. Dankjewel voor het delen! Lynch schilderen zijn echt heel mooi :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Amy_Santiago schreef:
27-02-2021 07:44
Dan is Mad Men ook een serie voor jou TO. Is nu wel van Netflix maar misschien elders te streamen.

Ben ik altijd een beetje omheen gegaan omdat ik de spullen wel mooi vind maar de dynamiek tussen mannen en vrouwen uit die tijd me gestolen kan worden haha. Stom, weet ik. Ik ben denk ik ook de laatste persoon op aarde die Suits ging kijken (wat me weer inspireerde tot de aanschaf van zes te duren jurken, ik moet gewoon vissen nemen en heel de dag in hun kom staren, veel veiliger)
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven