vinylvloer over laminaat

11-05-2015 09:07 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 10 jaar geleden pvc-laminaat in de badkamer gelegd, maar zijn daar niet tevreden over. Eigenlijk zou ik het liefst een tegelvloer hebben, maar dat wordt duur (houten ondervloer) en daarom moeten we het nog wat uitstellen. De laminaatvloer is intussen wel erg lelijk geworden (afgebrokkelde stukjes) en daarom komt er voor een paar jaar een vinyl vloertje zodat we de tegelvloer nog wat kunnen uitstellen.



Overmorgen wordt het vloertje gelegd (Kwantum). In de winkel zeiden ze dat ze het gewoon over de laminaat gaan leggen. Maar waar ik in de winkel niet aan dacht, is dat er kleine groefjes tussen de laminaatplanken zitten. Gaan die niet door de vinyl heen komen? Anderzijds is laminaat weghalen ook niet echt een optie, want in de originele plankenvloer zitten waarschijnlijk nog diepere groeven.



Zou ik de groefjes kunnen egaliseren met kit en een plamuurmes? (en zo ja: welke kit?)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon het laminaat er uit halen, ik denk echt dat je dat gaat zien namelijk.

Btw er zijn hele mooie "nep" tegels te krijgen hoor, van kunststof die dus wel over een houten vloer kunnen.
Ik heb zelf getegeld op laag multiplex op de plankenvloer. Ik woon er nu niet meer, maar het heeft er in ieder geval zes jaar prima gelegen, de huidige bewoners hebben het nog steeds. Multiplex is niet zo duur.
Alle reacties Link kopieren
Tja, het vloertje wordt woensdag gelegd en is al grotendeels betaald. Het komt er dus sowieso. En het wordt gelegd op de laminaat omdat de groeven op de plankenvloer alleen maar breder en dieper zijn.



Ik zal zo eens met de winkel bellen. Misschien weten zij of ik de groeven een beetje kan wegwerken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat ga je zien. Spreek uit ervaring.

Ondervloer moet glad zijn. Elk bobbeltje zie je en dat worden later slijtplekken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat ga je zeker zien en als de winkel zegt van niet dan liegen ze.



Laminaatvloer eruit, ondervloer erin en dan ligt het wel glad.
Alle reacties Link kopieren
Slecht advies van de winkel. Ik zou trouwens ook niet voor vinyl in de badkamer gaan. Als het nat wordt is het spekglad.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamm-loic schreef op 11 mei 2015 @ 09:26:

Tja, het vloertje wordt woensdag gelegd en is al grotendeels betaald. Het komt er dus sowieso. En het wordt gelegd op de laminaat omdat de groeven op de plankenvloer alleen maar breder en dieper zijn.



Ik zal zo eens met de winkel bellen. Misschien weten zij of ik de groeven een beetje kan wegwerken.Daarom moet er ook een ondervloer onder.
Alle reacties Link kopieren
En zou die ondervloer zijn inbegrepen bij het leggen door de winkel?
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Zo'n ondervloer moet je los kopen. Bij de bouwmarkt hebben ze ze wel.
Dan zou ik trouwens wel die laminaatvloer eruit halen. Zit er onder je laminaatvloer geen ondervloer? Anders zou je het vinyl daarop kunnen leggen.
Wij hebben klik pvc over een houten vloer. Het ligt er al een aantal jaar in en gaat laat prima. Op aanraden van de winkel is er alleen plastic, dat we daar ook hebben gekocht, tussen gelegd. Je ziet er niets van. Het gaat wel om goede kwaliteit pvc, geschikt voor zwaar gebruik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 11 mei 2015 @ 10:42:

Dan zou ik trouwens wel die laminaatvloer eruit halen. Zit er onder je laminaatvloer geen ondervloer? Anders zou je het vinyl daarop kunnen leggen.Die zit er natuurlijk wel. Maar is dat geen te zachte ondergrond voor vinyl zeil?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 11 mei 2015 @ 10:42:

Zo'n ondervloer moet je los kopen. Bij de bouwmarkt hebben ze ze wel.

Ik zou dan wel kiezen voor de tegels en niet die rol ondergrondfolie. Die is namelijk te dun voor de vloer als die niet aansluit.



Een ondervloer leggen is echt geen werk trouwens.
Dat ligt eraan wat voor ondervloer eronder ligt. Ik denk dat je kansen op behoud met de ondervloer beter zijn dan met je brokkelige laminaat.
Hoe dik is het vinyl?
Alle reacties Link kopieren
3 mm
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben kwaliteitsvinyl (Novilon) van 4 mm dik. Destijds hebben wij het in ons hele appartement gelegd en zeer, zeer tevreden over. Het appartement was nieuwbouw en de vloer van egaal beton. Zodoende was een ondervloer niet nodig. Echter, je zag aan het vinyl wel waar de verwarmingsbuizen in de vloer liepen. Terwijl je het aan de betonvloer zelf niet kon zien. (alleen voelen) Ik bedoel maar, een oneffenheid ga je dus echt zien. En als er bij jullie scherpe randjes zitten heb je ook nog eens kans op scheuren. Bij ons was het alleen een lichte bolling in de vloer.



Het vinyl hebben we overigens na de verhuizing weer mee genomen, lag namelijk niet verlijmd.



En dan nog een ding; het vinyl is hier juist erg stroef. Als het nat wordt (dweilen) wordt het zeker niet glad. Maar ik schreef al, wij hebben geen Kwantum kwaliteit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven