Visite krijgen of op bezoek gaan?

24-10-2021 06:18 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
In elk woonprogramma wil men die fantastische woonkeuken met die lange eettafel met veel stoelen.

Zodat er gezellig gegeten kan worden met vrienden. En dan niet wat makkelijks maar een ingewikkeld recept want iedereen houdt van koken en lekker eten.

In de tuin moet een grote loungeset zodat er op lange hete zomeravonden geborreld kan worden met vrienden en dan mag de vuurkorf en of barbecue nier ontbreken.

Maar volgens de viva topics is het een beetje gechargeerd helemaal niet leuk om bezoek te krijgen.

Bezoekers zijn viezerikken die hun schoenen aan willen houden met kinderen komen die je huis afbreken en vies maken die vooral niet te lang mogen blijven. Ongezellige mensen die altijd wat te zeuren hebben en bakken met energie kosten.

Krijg jij graag visite of ga je liever op bezoek bij anderen?

Blijft het dan bij een uurtje wat drinken en dan wieberen of blijf jij of je bezoek uren lang plakken?
Alle reacties Link kopieren
Ik spreek bij voorkeur buiten de deur af.
Ik hou niet van bezoek krijgen en niet van op bezoek gaan.
Ik hou ook niet van woonprogramma's.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van beZoek krijgen. Nooit echt van gehouden maar hoe ouder ik word hoe minder fijn ik het vind.
Op bezoek gaan vind ik wel leuk dat kan een uurtje zijn maar als t gezellig is dan kan ik met goedvinden van de host ook uren blijven plakken. Bij de buren een avond borrelen vind ik super gezellig. Bij mij thuis met de buren voel ik me niet op mn gemak en hoop ik dat het snel tijd is. Heel raar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bezoek krijgen wel leuk. Wij hebben denk ik wel wekelijks iemand over de vloer. Maar dan 1-2 mensen, misschien met 1-2 kinderen nog, maar dan houdt het wel op. We hebben echt alleen met kerst 15 plaatsen nodig zeg maar.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bezoek krijgen gezellig. Soms een paar uur, soms een heel dagdeel. Allemaal prima, en als ik er klaar mee ben geef ik dat ook gewoon aan.
Solomio schreef:
24-10-2021 06:27
Ik spreek bij voorkeur buiten de deur af.
Ik hou niet van bezoek krijgen en niet van op bezoek gaan.
Ik hou ook niet van woonprogramma's.
+1
Ik ben dol op bezoek wanneer ik het zelf heb geinitieerd. Man en ik geven graag feestjes en barbecues en genieten er inderdaad van om dan een goed stuk vlees en bijzondere recepten klaar te maken. Het liefst met een passende wijn. Die gezelligheid duurt dan ook gerust van 17u tot heel laat in de avond. Voor corona deden we dit zo'n 2x per jaar.

Daarnaast ook geregeld een wat kleiner vriendengroepje over de vloer en dan hebben we inderdaad een grote tafel en veel stoelen nodig.

Daar tegenover staat dat ik heel erg gesteld ben op rust en een schoon huis. Na zo'n avond ga ik dus ook aan de poets en doen we het weer een tijdje rustig aan. Gelukkig hebben we vrienden die altijd even meehelpen met opruimen.

Minder mentale ruimte heb ik voor heel drukke kinderen. Vooral als ze niet dichtbij genoeg staan dat ik ze daarin kan corrigeren. Ik doe er niet rot over, maar raak er wel gestresst van.
Alle reacties Link kopieren
Bezoek krijgen vind ik altijd leuk. Op bezoek gaan, voelt altijd als een verplicht nummertje. Behalve bij mijn ouders.
Ik ben graag thuis.
Het bezoek is vaak familie. Of een vriendin/vriend.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er volkomen aan wie het is.

Ik wil altijd wel graag de zekerheid dat er niemand onaangekondigd op de stoep staat, of erger, binnenkomt, terwijl ik net op mijn gemak mijn haar aan het doen ben, onder de douche sta of in mijn allermakkelijkste kleding zit te rusten.

Ik kan niet meer tegen die stress van plotseling moeten reageren op iets onverwachts en dan krijg ik pijn.

Maar heb ik de zekerheid dat ze me eerst berichten dat ze langs willen komen en ik zeg ja, dan is het prima natuurlijk.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Bezoek krijgen is gezellig, op bezoek gaan ook. Maar ik heb geen kinderen en mijn vrienden ook niet, dus dat scheelt een hoop denk ik.

De uitgebreide kooksessies zijn dan weer niet aan mij uitbesteed. Mijn kookkunsten (ook voor gezelschap) zijn dan best simpel.
Alle reacties Link kopieren
Allebei leuk! Maar uitgebreid koken, nee dat niet. Vrienden moeten zich bij mij gedragen alsof ze thuis zijn en mogen gerust de koelkast opentrekken als ze iets nodig hebben. Ze hoeven pas weg als het moet, niet omdat ik ze het huis uitzet. Al blijven ze 3 dagen. Geen probleem zolang ze maar gezellig zijn. Andersom geldt dit ook. Hiernaast spreek ik ook vaak buiten de deur af.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga liever op bezoek omdat ik dan weer weg kan als ik wil. Ik heb een goede vriendin die altijd welkom is en natuurlijk onze ouders maar idd vooral mensen die wat verder van me af staan en drukke kinderen…ben altijd heeeeel blij als die weer weg zijn.
Alle reacties Link kopieren
Onverwacht bezoek vind ik ook vreselijk.
Zo grappig dat mensen daarin zo verschillen. Het komt gewoon echt niet in me op en ik vind het echt heel vervelend als iemand onaangekondigd langskomt hoe goedbedoeld ook.
Ik vind het gewoon een verstoring van mijn dag. Ook al heb ik niks bijzonders ik heb wel iets van een planning ofzo in mijn hoofd en dan is het gewoon irritant als dat verstoord wordt.

Voorheen bleef ik ook gewoon op de bank zitten als de bel ging. Was vaak de overbuurvrouw die geen werk en gezin had en die verveelde zich vaak. Door de luxaflex kon ze me niet zien en deed ik of ik niet thuis was.

Nu wonen we in dorp en is t gebruikelijk om achterom te komen. De buren zijn geweldige mensen maar die komen ook gewoon zomaar langs en dan zit ik of net in bad ( ja dat kan soms zomaar om 4 uur smiddags zijn) of ik loop in mn plunje de plee te schrobben.
Ik doe steeds vaker de deur op slot.

Ik zou meer gastvrij willen zijn maar ja het zit er gewoon niet in.

Mijn moeder was een thuisblijfmoeder net als velen van haar vriendinnen. Er waren er een paar die vaak rondjes gingen fietsen langs iedereen en wie open deed gingen ze op de koffie.
Ik vond het als kind al irritant al die vriendin weer met de fiets voor het voorraam verscheen. Voelde als een verstoring voor mij terwijl die vrouw helemaal niet voor mij kwam en ik prima alleen kon spelen. Maar gewoon t feit dat dat niet was afgesproken vond ik irritant.

Raar mens ben ik eigenlijk…
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis is mijn veilige plek en daar wil ik geen mensen hebben. Zelfs familie liever niet. Dus ik ga liever op bezoek (al is het ook niet van harte), kan ik tenminste weer weg naar m’n eigen cocon als het genoeg is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
24-10-2021 06:27
Ik spreek bij voorkeur buiten de deur af.
Ik hou niet van bezoek krijgen en niet van op bezoek gaan.
Ik hou ook niet van woonprogramma's.

:high5:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Een etentje geven vind ik stress. Wat lusten ze niet, wat is makkelijk voor te bereiden, is mijn huis schoon etc. Dus dat laat ik voor eens per 3 jaar als ik aan de beurt ben voor kerst. Een barbecue is daarentegen veel leuker en makkelijker. Daar draait mijn man zijn hand niet voor om. Paar salades en sausjes lukken altijd wel. We zitten dan ook buiten dus mijn huis blijft netjes. In de zomer; kom maar langs en blijf plakken. In de winter kom ik bij jou langs met mijn kind. 🤣
Alle reacties Link kopieren
Ik vind beide leuk maar na een uur of 3 is de koek op.
Mensen met een handicap ( rokers ) zijn irritant, moeten om de zoveel tijd naar buiten en komen stinkend terug.
Het is hier een zoete inval. En wij waaien ook graag ergens aan. Het is een onzekerheid die zo constant is dat we er op ingericht zijn. Er is altijd genoeg in huis. De BBQ gaat hier vaker ongepland aan dan gepland.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen dure chique woonkeuken, maar gewoon zo’n uitschuifbare tafel van de Ikea.

Wij houden van bezoek, drukte, gezelligheid. In de familie hebben wij wel de meeste ruimte in de woonkamer/keuken, dus zijn alle feestjes altijd bij ons. Met veel lekker eten. Juist wel simpel, geen ingewikkelde recepten.
Ik hou ervan. Sowieso alles niet te moeilijk. Maakt het leven ook wat makkelijker.

Eten doen we zelden met ons gezin, 5 dagen in de week hebben we eters. Verwacht of onverwacht. Iedereen mag altijd aanschuiven.

Vrienden (met of zonder kinderen), mijn ouders, zussen met aanhang, stiefkinderen met aanhang, tante of oom die aan komen waaien.

Soms komen mensen eten, en vertrekken ze rond een uur of acht. Maar soms blijven mensen langer hangen. Vaak met een drankje, soms ook een spelletje, hangt af van de samenstelling. En hangt af van welke dag. Doordeweeks veeg ik de herberg met regelmaat enigszins bijtijds schoon, omdat ik zelf ook gewoon wil slapen:)

Op bezoek gaan vind ik minder, ben gewoon graag in mijn eigen omgeving. En dan zijn de kinderen in de buurt bij hun eigen bed. Ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind visite krijgen of op visite gaan niet zo leuk. Liever ga ik wat leuks ondernemen. Enige vorm van visite die ik wel leuk vind is samen een hapje eten in elkaar draaien en een paar leuke spellen spelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van bezoek krijgen en op bezoek gaan! Hang er geen tijd aan, mensen blijven ook spontaan eten enz. Doen wij ook bij vrienden. En familie blijft ook regelmatig slapen zelfs. Onverwachts bezoek vind ik ook niet erg. Qua frequentie verschilt het heel erg. Soms weken niets en dan ineens weer elk weekend. In het voorjaar zitten we elk weekend op de camping en ook daar komt regelmatig bezoek langs. Heerlijk! Ik hou van gezelligheid om me heen :)
OohBoy schreef:
24-10-2021 07:56
Mijn huis is mijn veilige plek en daar wil ik geen mensen hebben. Zelfs familie liever niet. Dus ik ga liever op bezoek (al is het ook niet van harte), kan ik tenminste weer weg naar m’n eigen cocon als het genoeg is geweest.
Dit herken ik. Ik weet van mezelf dat ik bezoek niet fijn vind. Mijn thuis voelt als mijn veilige haven en die veiligheid is in het verleden te vaak en te hevig verstoord.
En in het gezin waarin ik opgroeide was het moment waarop de bel van de deur ging elke keer heel veel stress. Ouders die zich gingen verschuilen achter gordijnen om te zien wie er voor de deur stond, maar zelf niet gezien te worden. Druk gebarend dat iedereen stil moest zijn om niet gehoord te worden.
Op de een of andere manier uit zich dat op deze manier.
Ik heb het lang niet door gehad, maar inmiddels doorzie ik mijzelf daarin wel.
Speelt er in jou geval ook zo iets?
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 24-10-2021 08:51
19.17% gewijzigd
Ik vind zowel bezoek krijgen als op bezoek gaan leuk. Als ik de tijd heb maak ik wat en anders haal ik wat.
In mijn familie heb ik een stel met irritante kinderen en ja, die zie ik liever gaan dan komen (ook de ouders dus). Op verjaardagen nodigen we ze wel uit maar daarbuiten spreken we nooit af.
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Damned if I don’t
BeauCis schreef:
24-10-2021 08:34
Ik vind visite krijgen of op visite gaan niet zo leuk. Liever ga ik wat leuks ondernemen. Enige vorm van visite die ik wel leuk vind is samen een hapje eten in elkaar draaien en een paar leuke spellen spelen.
Inderdaad .. wij hebben een vriendenstel met kinderen en zo nu en dan spreken we af, eten we samen en spelen we spellen, zoals 30 seconds. Van dit soort avonden geniet ik nog het meest :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven