Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Daar lag een mooie taak voor de ouders: steunen bij omgaan met teleurstelling :-)

Inderdaad, beter dat jij de boodschapper was dan dat Boef een ‘slecht nieuwsgesprek’ had moeten voeren Lexeflex. Is ook wel de dram- en dramaleeftijd. En de ‘ik ken één hond dus alle honden zijn zo!’. Kinderen die thuis of bij opa/oma geen honden gewend zijn zie ik dan wel rondcirkelen rond de hond maar met beleid. Zijn ze honden gewend dan rennen ze recht op hun doel af.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Lexeflex schreef:
22-06-2022 21:00
:rofl:

Ik baal stiekem een beetje van de warmte, want Boef wil (logisch ook) niet of nauwelijks op schoot. :'-(

Net nog een kindje aan het huilen gemaakt tijdens de wandeling met Boef.
Er kwam een meisje van hooguit 2,5 aangewaggeld (haar ouders meters achter haar) en die liep met haar handjes zwaaiend en kirrend (naja, gillend) op hem af.
Hij zal haar hoogstwaarschijnlijk niks doen, maar je weet het nooit, dus ik hield haar een beetje bij hem vandaan (plaatste mezelf tussen hen in en zei tegen haar dat niet alle hondjes aaien leuk vinden).
Nou, ik was nog niet voorbij en ze begon me te huilen.. oeps.

Erg eigenlijk, dat jij dat moet doen en ouders dat zelf niet bedenken. :O
Want als het onverhoopt eens mis gaat ben jij wel degene die het gedaan heeft. Je moet er toch niet aan denken. @(
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
23-06-2022 10:29
Erg eigenlijk, dat jij dat moet doen en ouders dat zelf niet bedenken. :O
Want als het onverhoopt eens mis gaat ben jij wel degene die het gedaan heeft. Je moet er toch niet aan denken. @(

Tsja, natuurlijk is het aan de ouders om dat hun kinderen aan te leren, dat was ook het eerste wat ik dacht. Maar een 2,5-jarige is natuurlijk nog wat jong voor een voltooide opvoeding, en ze zijn op die leeftijd vaak vliegensvlug. Ik denk dat bijna elke ouder zich wel minstens één paniekmoment kan herinneren waarin hun 2-jarige plots uit hun zicht verdwenen was.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
23-06-2022 19:52
Tsja, natuurlijk is het aan de ouders om dat hun kinderen aan te leren, dat was ook het eerste wat ik dacht. Maar een 2,5-jarige is natuurlijk nog wat jong voor een voltooide opvoeding, en ze zijn op die leeftijd vaak vliegensvlug. Ik denk dat bijna elke ouder zich wel minstens één paniekmoment kan herinneren waarin hun 2-jarige plots uit hun zicht verdwenen was.
Meerdere malen per week op die leeftijd ;-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Eeh, zo een was mijn jongste
Als die de kans kreeg, was hij weg

Hier vorige week ook een jochie op een fietsje, mag ik witje aaien, wij hebben zelf ook een hond...
Nou nee dus.
Witje is over het algemeen heel lief tegen een ieder die hier in huis komt.
Maar ze houd absoluut niet van mensen/ kinderen die op straat op haar af komen

En ze is toch ook wel waaks kwamen we vanavond achter.
Ze was buiten achter huis en wij binnen
En toen kwam er iemand door het hek, heb haar nog nooit zo horen blaffen
Toen die man weer weg was ging ze ook even helemaal trots en voldaan liggen, zo van, zie je wel...
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
23-06-2022 19:52
Tsja, natuurlijk is het aan de ouders om dat hun kinderen aan te leren, dat was ook het eerste wat ik dacht. Maar een 2,5-jarige is natuurlijk nog wat jong voor een voltooide opvoeding, en ze zijn op die leeftijd vaak vliegensvlug. Ik denk dat bijna elke ouder zich wel minstens één paniekmoment kan herinneren waarin hun 2-jarige plots uit hun zicht verdwenen was.

Oh ik dacht dat de ouders het zagen gebeuren en het prima vonden dat ze er op af ging, dat is natuurlijk een heel ander scenario. Vond het al vreemd.
Alle reacties Link kopieren
mama-inge schreef:
23-06-2022 20:27
Eeh, zo een was mijn jongste
Als die de kans kreeg, was hij weg

Hier vorige week ook een jochie op een fietsje, mag ik witje aaien, wij hebben zelf ook een hond...
Nou nee dus.
Witje is over het algemeen heel lief tegen een ieder die hier in huis komt.
Maar ze houd absoluut niet van mensen/ kinderen die op straat op haar af komen

En ze is toch ook wel waaks kwamen we vanavond achter.
Ze was buiten achter huis en wij binnen
En toen kwam er iemand door het hek, heb haar nog nooit zo horen blaffen
Toen die man weer weg was ging ze ook even helemaal trots en voldaan liggen, zo van, zie je wel...
Is ook compleet respectloos van zo’n man om het territorium van Witje niet op de juiste wijze te respecteren :-). Zie het zo voor mij hoe ze triomfantelijk gaat liggen met een blik van: ‘Zo nu weet jij het ook weer’ ;-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen lekker koel en jongedame fleurde helemaal op na de tropische temperaturen van de afgelopen dagen. Ze huppelde vrolijk aan de lijn in het parkje als we ineens iemand horen roepen: ‘Mevrouw, pas op! NEEEEE! OLLIE NEEEEE BLIJF! AF!’.
En ik kijken maar zag niets. En ineens duikt uit de modderpoel (reservoir voor regenwater dat is aangelegd sinds de meest recente overstroming) voor mij een hond op compleet bedekt met modder. Heel vrolijk komt hij op ons af, jongedame krijsend plat op de grond van angst. Kon gelukkig nog iets van een tuigje ontdekken in de modderboel dus maar snel even vastgepakt.

Echt helemaal, van top tot teen bedekt met modder :hyper:. Je kon niet zien wat voor hond het was (was te klein voor een lab/retriever). Jongedame kwam weer tot zichzelf toen ze in de gaten had dat het een soortgenoot was en geen moerasmonster.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
24-06-2022 12:44
Vanmorgen lekker koel en jongedame fleurde helemaal op na de tropische temperaturen van de afgelopen dagen. Ze huppelde vrolijk aan de lijn in het parkje als we ineens iemand horen roepen: ‘Mevrouw, pas op! NEEEEE! OLLIE NEEEEE BLIJF! AF!’.
En ik kijken maar zag niets. En ineens duikt uit de modderpoel (reservoir voor regenwater dat is aangelegd sinds de meest recente overstroming) voor mij een hond op compleet bedekt met modder. Heel vrolijk komt hij op ons af, jongedame krijsend plat op de grond van angst. Kon gelukkig nog iets van een tuigje ontdekken in de modderboel dus maar snel even vastgepakt.

Echt helemaal, van top tot teen bedekt met modder :hyper:. Je kon niet zien wat voor hond het was (was te klein voor een lab/retriever). Jongedame kwam weer tot zichzelf toen ze in de gaten had dat het een soortgenoot was en geen moerasmonster.
:rofl:
Oooh, jakkes, moerasmonsters :rofl:

Witje was ook helemaal happy, stond te dansen in de waterplassen en ging uitgebreid in het natte gras liggen rollen
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Witje kon na dat betere waakwerk vast wel een potje breken bij de baas :P

Dat moerasmonster zie ik helemaal voor me :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
24-06-2022 19:00
Witje kon na dat betere waakwerk vast wel een potje breken bij de baas :P
Dat was: wat ziet ze er uit o_o

:yes: :rofl:
Het is zo'n heerlijk beest
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
mama-inge schreef:
24-06-2022 19:17
Dat was: wat ziet ze er uit o_o

:yes: :rofl:
Het is zo'n heerlijk beest

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Die ouders leken het wel prima te vinden, waarschijnlijk onder het mom van:"tis maar een klein hondje."

En echt, hij heeft nog nooit gehapt naar een kindje, maar ga het lot niet tarten. ;)

Lemoos2, ik zie het helemaal voor me. :biggrin:

Hier is het eigenlijk nauwelijks afgekoeld, het blijft benauwd. :-[

Dit lijkt me zo oncomfortabel, maar hij legt regelmatig z'n kop zo ergens tegenaan..

https://postimg.cc/0bGXRbrc
Alle reacties Link kopieren
Onze dokus heeft als een koning de reis doorstaan aan de riem gordel achterin. Hier met de hondeneigenaren en honden gaat het ook prima. Op 1 hond na zowel met baas als hond niet. Hij denkt een reus te zijn tegenover een niet controleer bare stafford.
Alle honden mogen los in het meer en dat gaat prima totdat dat mormel van een baas komt.
Alle reacties Link kopieren
Lexeflex schreef:
24-06-2022 21:13
Die ouders leken het wel prima te vinden, waarschijnlijk onder het mom van:"tis maar een klein hondje."

En echt, hij heeft nog nooit gehapt naar een kindje, maar ga het lot niet tarten. ;)

Lemoos2, ik zie het helemaal voor me. :biggrin:

Hier is het eigenlijk nauwelijks afgekoeld, het blijft benauwd. :-[

Dit lijkt me zo oncomfortabel, maar hij legt regelmatig z'n kop zo ergens tegenaan..

https://postimg.cc/0bGXRbrc
Dat doet jongedame ook, haar nekje en kopje in een schijnbaar onmogelijke hoek positioneren. Dat je bijna denkt: ‘Ik heb de hond toch niet de nek gebroken met het verschuiven van mijn stoel?!’.

Dan wurmen ze zich met alle geweld ergens tussen om jou vervolgens aan te kijken alsof het jouw schuld is dat ze zo erbij moeten liggen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
24-06-2022 21:41
Onze dokus heeft als een koning de reis doorstaan aan de riem gordel achterin. Hier met de hondeneigenaren en honden gaat het ook prima. Op 1 hond na zowel met baas als hond niet. Hij denkt een reus te zijn tegenover een niet controleer bare stafford.
Alle honden mogen los in het meer en dat gaat prima totdat dat mormel van een baas komt.
Ik heb ook vaker problemen met een baasje dan met de hond in kwestie zelf.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
24-06-2022 21:41
Onze dokus heeft als een koning de reis doorstaan aan de riem gordel achterin.
Wat een fijn bericht!
Alle reacties Link kopieren
@ToverFeetje
Ik heb je al een tijd niet gelezen, alles goed?

En ik mis Iones. Ik zie dat ze 30 maart voor het laatst gereageerd heeft op het forum, en maak me echt een beetje ongerust. Niets voor haar om zo lang niet mee te schrijven. Ik hoop dat het goed met haar gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, redhead70.

@lemoos2, ja dat herken ik. Alsof ze nergens anders comfortabel kunnen liggen, dus dan maar zo.
Alle reacties Link kopieren
Lexeflex schreef:
24-06-2022 21:13
Dit lijkt me zo oncomfortabel, maar hij legt regelmatig z'n kop zo ergens tegenaan..

https://postimg.cc/0bGXRbrc

Geweldige foto! 😂

Bij die van ons denk je soms ook dat hij als Ikea-pakket is gekomen en we de gebruiksaanwijzing niet hebben gelezen bij het in elkaar zetten.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
24-06-2022 22:10
Geweldige foto! 😂

Bij die van ons denk je soms ook dat hij als Ikea-pakket is gekomen en we de gebruiksaanwijzing niet hebben gelezen bij het in elkaar zetten.
:rofl:
Dat is echt dé perfecte omschrijving!
Alle reacties Link kopieren
Iones is inderdaad al een tijdje off line. Ging ze niet op vakantie?

Vraag mij ook af hoe het met de Mechelse herders gaat.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Mag ik jullie om advies vragen?
Ik denk dat mijn hond iets doet of heeft wat andere honden agressief en kwaad maakt. Ik heb er al eerder een topic over geopend.
Gister is ze gebeten door een erg oude herder. We waren op een plek waar de hond niet los mag en je poep moet opruimen dus de mijne was aan de lijn en haar hond niet. Haar herder was flink aan de diarree en hield mijn hond kort zodat ik haar kan begeleiden de diarree hopen te ontwijken.
Anders zou ze niet opletten en er vol instaan. :rofl:
Mevrouw roept naar ons of ze haar hond vast moet maken (invulling van onze kant: omdat we onze hond kort houden) we roepen, nee niet nodig zolang jouw hond normaal doet. Nee hij is lief roept ze terug.
Mijn hond kijkt naar haar en haar hond en wil graag snuffelen en kwispelt.
Haar hond vond ik neutraal qua houding hebben. Wanneer ze elkaar ontmoeten snuffelen ze 1 seconden voordat hij gromt, mijn hond springt achteruit en probeert weg te komen, andere hond gaat achter hem aan en hapt hem in haar zij (enige plek waar hij bij kon). Mijn hond probeert weg te komen want niet echt lukt want, kort aan de lijn.
Mevr roept tijdens dit alles, oh ja, behalve dat.. dat doet hij altijd. Houdt haar hond niet NIET tegen en loopt ons voorbij. Wij lopen snel weg haar voorbij terwijl man hem tegen houdt en ik haar aan de lijn.
Thuis zien we dat een wond op de plek heeft.
Persoonlijk vind ik dit niet normaal.
Wat kan ik doen in haar gedrag begeleiden dat ze dit gedrag niet meer uitlokt? Op welk gedrag van mijn eigen hond moet ik letten?
Alle reacties Link kopieren
@stoutehond

Als ik die reactie van die mevrouw lees (“behalve dat”) dan denk ik dat dit toch echt aan haar hond ligt en niet aan de jouwe.

Op basis van het probleem in deze post:
In het algemeen ontstaan ruzies tussen honden sneller als slechts 1 van de 2 is aangelijnd. Je kunt dus helpen om dat te voorkomen door jouw hond ook los te laten bij een andere losse hond, of door de andere baas te vragen om ook zijn/haar hond aan te lijnen.
Alle reacties Link kopieren
Goed, gelijkwaardige situatie creëren, beide aan de lijn of los gaat lukken in de meeste gevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven