Viva’s hondenveldje

10-01-2020 09:52 3874 berichten
Er zijn hier kattenkletstopics, er zijn zwanger willen worden in 2023 kletstopics en er zijn topics voor vrekken en mensen met liefdesverdriet.

Dus wáárom is er geen hondenkletstopic?!?!!

Nu zit ik in een soort postnatale puppybubbel en kan ik de hele dag wel over de nagel aan mijn doodskist mijn allerliefste harige vriend kletsen, maar mogelijk zijn er andere mensen die verhalen, weetjes, vragen en dergelijke willen delen?

Mocht je een hond overwegen, kijk dan eerst dit:
https://youtu.be/c4q3n8SSxUA

En verder wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Mijn honden jagen niet op katten. De hond van mijn schoonouders wel. Een kat die stilzit daar taalt hij niet naar maar zodra zo’n poezebeest een klein sprintje trekt: hoppa. En continue zoeken en loeren.

Ik verbreek het oogcontact tussen hond en kat dan bij loeren, met mijn gezicht naar de hond en een ‘klaar’. Ben ik wel een hele dag aan kwijt tijdens een logeerweekendje. En ieder logeerweekend hetzelfde. Maar het is dat of een nieuwe inboedel kopen (kruising herder/Deense dog, die voelt die salontafel op zijn rug nog niet eens :-?). Kareltje is toch te snel en heeft teveel ontsnappingsmogelijkheden om gepakt te worden. En als Kareltje het zat is en ineens stopt met rennen en een hoge rug tegen hem opzet, dan weet logeerhond niet eens wat hij dan moet doen en druipt weer af.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, Bumbly! :redrose:

@bladora, je kunt een vriendschap niet forceren. Soms wennen ze aan elkaar, en soms ook niet. Prijs jezelf gelukkig dat ze niet de hele dag lelijk tegen elkaar doen.

Toen wij onze vorige hond als pup kregen, zaten pup en kat op de eerste dag neus aan neus bij de haard. Echt heel schattig! Maar dat was ook meteen de laatste keer dat ze dat deden. Onze bejaarde kat besloot daarna al snel dat pup hem veel te druk was, en trok zich vervolgens terug op de bovenverdieping, waar hij de rest van zijn leven verbleef. Heel af en toe kwam hij beneden een rondje snuffelen als de hond lag te slapen, en dat was het. Die rondjes waren overigens wel hilarisch, want hij maakte er echt een spelletje van om dan zo dichtbij mogelijk te komen zonder de hond te wekken.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft mijn bejaarde kater de eerste dag de pup even op haar plek gezet: eerste ontmoeting was flink blazen. Paar weken later heeft hij haar even flink aantal keren in het gezicht gepetst en sindsdien heeft de hond (nu bijna 11 maanden) respect voor hem. Zodra hij eraan komt, gaat zij opzij. Zit ze op schoot en hij komt eraan, dan vertrekt ze, ze zijn o zo jaloers op elkaar. Ligt man op de bank dan is het hollen wie als eerste bij hem ligt, want bij man is het, wie het eerst komt, mag blijven :proud:

:cat: Hij gaat bij mij altijd voor, hij was er tenslotte al 16 en half jaar voor zij kwam.
Voordeel is wel, we hebben ook een angstkat en daar heeft ze hetzelfde respect voor.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Mijn kat en hond gaan niet samen. Kat is naar boven vertrokken en weigert beneden te komen en hond jaagt ontzettend op katten. Zolang de kat stilzit niets aan de hand maar als een kat beweegt gaat hij los.

Echt alles volgens het boekje geprobeerd vanaf het begin en de hond is met konijnen enz los in de woonkamer oogegroeid tot 8 weken. Maar vooral de kat was er niet in te trainen.

Inmiddels is hij zo fanatiek op katten dat ik echt denk dat hij ze pakt als hij ze inhaalt.
Hier is de rust eindelijk weergekeerd. Meneer had een chemische castratie gehad en dat duurt 4-6 weken om in te kicken en de eerste weken wordt al het gedrag erger.

En dat was heftig O_O

Maar nu zitten we bijna op 6 weken en het is een wereld van verschil...
Hij heeft opeens benul dat er nog iemand aan zijn riem vast zit buiten. In opperste verbazing ‘oh he wat leuk! Was je ook mee? Gaan we doen?’

Hij heeft maanden niet het idee gehad dat wij ook mee naar buiten waren, alleen vroeg hij zich mogelijk af waarom het wegrennnen soms zo zwaar ging, net of ie iets mee sleepte?!?!

Wij hebben vanaf begin geoefend met lopen zonder trekken en dat ging vrij netjes. Tot de hormonen in kickten. Alsof je een soort opgevoerde stofzuiger met dweilfunctie aan een touwtje had. Snuiven, bijna kruipend over de grond, alle kanten opschieten, uitvallen naar andere honden... de wandelingen werden érg kort. Want na 5 minuten waren zowel hij als wij kapot.

Dus na lang getwijfel een implantaat er in. Een paar weken in harnas rondgelopen binnen en alle breekbare spullen opgeruimd. Hij ging volledig in puppymodus, wat bij hem als puppy al niet grappig was, maar met 34 kg hond is dat Niet Grappig 2.0. Handdoekjes jatten, met schoenen slepen, op schoot springen, BLAFFEN NAAR ALLES OM 6 UUR S OCHTENDS! 7349 plasjes per 100 meter en met het schuim op de bek elk grassprietje likken. En in het algemeen: KILL EN ATTACK MODUS AAN! En de uit-knop stuk. Het was een feestje.

Dat leverde me een opgevreten make up tasje (hij heeft mn rozendagcreme opgegeten en toegeven, hijt rook heerlijk) en een leeg gejatte fruitschaal en een tand door mn kin op. Het was enig.

Maar toen opeens..in week 5-6:
Hij herinnert zich de regels weer, loopt netjes naast en als hij ff gaat snuffelen draait ie om en komt weer naast je lopen, hij is weer af te leiden als er een hond aan komt, valt niet meer uit, hij is sowieso te bereiken en te corrigeren, hij is veel en veel en veel rustiger in huis, blaft niet. Doet nog maar 258 plasjes per wandeling. Geen groene pusdruppels meer door het huis.


Dus meneer heeft het niet door maar z’n ballen gaan er af voor dit implantaat is uitgewerkt :P
Alle reacties Link kopieren
@Thordis, ik ben geen voorstander van castreren om gedrag, maar soms moet je gewoon wel. Zoals ik het lees zitten zijn hormonen hem dusdanig in de weg dat het me niet alleen voor jullie maar ook voor hem een verstandig besluit lijkt.
Nummer*Zoveel schreef:
21-12-2020 08:40
@Thordis, ik ben geen voorstander van castreren om gedrag, maar soms moet je gewoon wel. Zoals ik het lees zitten zijn hormonen hem dusdanig in de weg dat het me niet alleen voor jullie maar ook voor hem een verstandig besluit lijkt.
Ik was daar zelfs op tegen en heb het dus heel lang uitgesteld. Doorzetten met training, geduld, allemaal geprobeerd. Zelfs homeopathische middelen geprobeerd. Want ik vind castreren nogal een ingreep en ik zou dat liever niet voor 2 jaar oud doen.

Maar nadat 2 trainers en een dierenarts die hem kennen dat toch aanraden en na een bijtincident twee maanden terug toch de knoop doorgehakt.
Ik geloof namelijk ook niet zo ik effect op gedrag :P

Maar als ik het verschil nu zie en ik zie dat mijn inspanningen wél zin hebben nu dan kom ik daar toch op terug.
Alle reacties Link kopieren
@Thordis: ik zou er echt niet mee zitten in deze situatie. Nu heeft de hond zelf ook meer rust in zijn koppie.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er heel blij mee dat onze puber gecastreerd is....... Thordis..... En puber is ook niet echt de makkelijkste!

Hier is heel duidelijk de kat de baas.....Ze gaat ook voor geen ander dier aan de kant!
Alle reacties Link kopieren
Hier moesten de katten aan de kant voor de honden, want zij woonden hier. Maar de katten waren vrijmoedig en gingen gewoon bij ze liggen.

Katten zijn in het algemeen vileiner dan honden. Ik heb vroeger echter een hond gehad waarbij katten het moesten afleggen. Dat was ook niet zo fijn.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje aan alle hondeneigenaren, ik heb een pup in huis nu 9 weken oud. De eerste nachten naast haar geslapen ging heel goed. De afgelopen nachten haar alleen laten slapen en ze last zich niet horen, maar heeft wel elke keer in huis ook als we haar er s'nachts er uit laten. Zal dat toch angst zijn omdat ze alleen is?? Ga komende nacht maar weer naast haar liggen, nog andere ideeën?
Een pup van 9 weken kan nog niet droog blijven de hele nacht. Dat kan pas een paar weken later. Tenminste, je post is onvolledig, ik vermoed dat ‘in huis geplast’ is wat je bedoelt.

Pas met een week of 12 lukte droog blijven hier in de nacht. Tot die tijd wekker zetten en er uit. En dan om 6 uur weer. Of een plasje dweilen bij wakker worden
Alle reacties Link kopieren
In huis gepoept bedoel ik, was idd weggevallen..
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat ze nog niet zolang kan ophouden dit geeft ook niet, maar toen ik bij haar sliep poepte ze niet s'nachts vandaar dat ik mij afvroeg dat ze dan toch bang is ondanks dat ze niet piept of jankt.
Alle reacties Link kopieren
Als ik haar s'nachts buiten zet doet ze meestal wel iets maar poept dan toch nog in huis, dit is nu 3 nachten op rij gewoon zo doorgaan of toch weer bij haar slapen?
Dat kan heel goed angst zijn ja. Of gewoon buiten nog niet bedenken dat het poepen ook moet. Ook naar buiten gaan is voor zo’n ukkie spannend. Dus de mijne plaste dan bij binnenkomst nog even op de mat. Die vond de tuin zo indrukwekkend dat ie niets meer deed
Alle reacties Link kopieren
Wat ik deed met oude bes als puppy en jongedame als voormalige zwerver:

Klein stukje tuin afzetten (voor oude bes had ik zo’n mini-schelpje met een laag zand, voor jongedame het frame van zo’n vierkante meter groentetuin). En overdag daarin laten scharrelen totdat er iets wordt gedaan en dan natuurlijk de hemel in prijzen.

Vaak liepen ze na een wandeling gelijk door naar de tuin om in de ‘safezone’ te poepen :-). Dat was toch te spannend om te doen op een wandeling.

En voor oude bes werd als puppy de wekker gezet zodat hij in de nacht ook nog even in zijn schelpje wat kon deponeren. Ja je staat even een paar weken voor lul met je zaklamp maar alleen je hond die dat ziet.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet dat honden roedeldieren zijn. Ze slapen samen. De pups slapen samen in het nest. En dan neemt iemand een pup mee, en die moet dan plotseling in zijn eentje slapen. Ik kan me voorstellen dat zo'n pup dat beangstigend vindt.
lemoos2 schreef:
22-12-2020 17:01
Wat ik deed met oude bes als puppy en jongedame als voormalige zwerver:

Klein stukje tuin afzetten (voor oude bes had ik zo’n mini-schelpje met een laag zand, voor jongedame het frame van zo’n vierkante meter groentetuin). En overdag daarin laten scharrelen totdat er iets wordt gedaan en dan natuurlijk de hemel in prijzen.

Vaak liepen ze na een wandeling gelijk door naar de tuin om in de ‘safezone’ te poepen :-). Dat was toch te spannend om te doen op een wandeling.

En voor oude bes werd als puppy de wekker gezet zodat hij in de nacht ook nog even in zijn schelpje wat kon deponeren. Ja je staat even een paar weken voor lul met je zaklamp maar alleen je hond die dat ziet.
Voor lul met een zaklamp? Dat viel wel mee.
De op gedempte toon maar evengoed licht hysterische ‘goed zo! Knappe vent goed gedaan!!!!’ maakte het geen fraaier plaatje om 3 uur s nachts.
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
22-12-2020 17:10
Voor lul met een zaklamp? Dat viel wel mee.
De op gedempte toon maar evengoed licht hysterische ‘goed zo! Knappe vent goed gedaan!!!!’ maakte het geen fraaier plaatje om 3 uur s nachts.
Ja maar je moet eerst een zoeklicht op hun kont richten om dat euforische moment niet te missen :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
22-12-2020 17:10
Voor lul met een zaklamp? Dat viel wel mee.
De op gedempte toon maar evengoed licht hysterische ‘goed zo! Knappe vent goed gedaan!!!!’ maakte het geen fraaier plaatje om 3 uur s nachts.
Vooral niet als men niet in de gaten heeft dat je het tegen je pup hebt, maar denken dat het tegen je vriend is. :-D
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
22-12-2020 17:01

Ja je staat even een paar weken voor lul met je zaklamp maar alleen je hond die dat ziet.

Een paar weken? De mijne is nu 4 en ik stond vannacht evengoed weer in mijn badjas in de stromende regen in de tuin “toe maar schat, zoek maar een plekje, goed gedaan!”. Ok, toegegeven, hij had diarree... maar toch!

Ik bedenk me altijd maar dat het echt nog veel vervelender is als hij me niet wakker maakt en zelf een oplossing zoekt voor dergelijk ongerief.
Alle reacties Link kopieren
Lenna79 schreef:
22-12-2020 12:08
Als ik haar s'nachts buiten zet doet ze meestal wel iets maar poept dan toch nog in huis, dit is nu 3 nachten op rij gewoon zo doorgaan of toch weer bij haar slapen?

Ja, ik zou zeker nog even een poosje bij haar gaan slapen (of haar bij jou laten slapen).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties, komende nachten maar weer even bij haar beneden slapen, kijken hoe het dan gaat.

En dat de hemel in prijzen idd grappig, goed meisje heb je lekker buiten gepoept,😅😅
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu verschillende pups groot gebracht maar voor geen van hen ben ik er ' s nachts uit geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven