Viva’s hondenveldje

10-01-2020 09:52 3874 berichten
Er zijn hier kattenkletstopics, er zijn zwanger willen worden in 2023 kletstopics en er zijn topics voor vrekken en mensen met liefdesverdriet.

Dus wáárom is er geen hondenkletstopic?!?!!

Nu zit ik in een soort postnatale puppybubbel en kan ik de hele dag wel over de nagel aan mijn doodskist mijn allerliefste harige vriend kletsen, maar mogelijk zijn er andere mensen die verhalen, weetjes, vragen en dergelijke willen delen?

Mocht je een hond overwegen, kijk dan eerst dit:
https://youtu.be/c4q3n8SSxUA

En verder wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
En er zit ook Geofence op, dan krijg je een berichtje dat je hond buiten de door jou ingestelde zone is. Bv. Je tuin.
Alle reacties Link kopieren
@lemoos
Die twee moeten dus gewoon lekker samen slapen, want oude bes stelt pup meteen gerust.

Wel lastig inderdaad met dat eten. Uit elkaar zetten tijdens het eten misschien?

@thuis-in-eigen-huis
Wat fijn dat je zo gerustgesteld werd door de trainer!

En leuk, een loveseat voor de hond! Hier hebben we om die reden een 4-zitter, dan past de hond er bij als ik breeduit op de bank hang.

@bladora
Met een tracker kun je idd op een kaartje op je telefoon zien waar de hond is. Ook kun je een digitale “fence” instellen. Als de hond over die “fence” heen gaat, dan krijg je een waarschuwing op je telefoon.

En wat dierbaar, zo’n echt knuffel voor oma!


Ik moest net zo lachen om de mijne. Ik heb vanmiddag de bovenverdieping gedaan (bed verschonen, stoffen, zuigen, dweilen) en dat trekt mijn lijf niet zo, dus we liggen nu lekker op bed te chillen; ik ben een beetje op mijn telefoon forummen met de tv aan op de achtergrond, je kent het wel.

Ik heb de hond eigenlijk nooit echt tv zien kijken, want dat lijkt hem niet zo te boeien. Maar net zat hij opeens wel heel geïnteresseerd te kijken, helemaal met dat koppie scheef, en weer scheef de andere kant op, enz. Dus ik check waar hij naar kijkt, is er net een stukje op tv van een hondje die wat lekkers van het aanrecht jat door een stoel tegen het aanrecht te schuiven en daar op te klimmen. Ik moest echt zo lachen! :rofl:
Alle reacties Link kopieren
mienbillekesjeuken schreef:
15-02-2020 19:18
Ja, houdt de locatie bij. Handig als je hond een wegloper is bijvoorbeeld. Ik zie zo vaak vermiste honden op social media en een tracker maakt die kans stukken kleiner.

Vind het zelf ook handig om te zien hoeveel je op een dag hebt gelopen.
Ah uiteraard! Handig voor weglopers inderdaad. Hier gelukkig niet nodig want die van ons verdwijnt praktisch nooit uit ons gezichtsveld/van het erf.

Grappig van dat TV kijken 😂 die van ons wordt altijd heel enthousiast van de formule1. Maar daar kijk ik ook graag naar dus misschien ligt het daar aan.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
@bladora: de jongedame is nu 9 maanden. Kleine hondjes zijn niet zo lang ‘puppy’. Nou ja, wel puppy en puppypuber maar met een half jaar hebben ze het maximum wel bereikt qua hoogte en is de grootste gekkigheid er vanaf.

Vanavond apart gevoerd. Eentje in de keuken de ander in de bijkeuken. Maar moest er dan wel bijstaan in de deuropening. Denk dat ik maar gewoon onze oude bes het eerste ga voeren en daarna pas de jongedame. Kat eet ook in de bijkeuken (hele dag zijn bakje toegankelijk) en heeft geen interesse in juniorvoer. Kat moet wel een beetje wennen aan uitgenodigd worden om te spelen en dat er speeltjes voor zijn neus worden neergegooid. Kat is sowieso meer een toeschouwer dan een deelnemer.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Lemoos, gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenoot!

Deze wil ik jullie niet onthouden. Over opvoeding, van baasjes, welteverstaan. https://www.podencoworld.nl/nieuws/2057-opvoeden
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
16-02-2020 10:37
Lemoos, gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenoot!

Deze wil ik jullie niet onthouden. Over opvoeding, van baasjes, welteverstaan. https://www.podencoworld.nl/nieuws/2057-opvoeden

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
16-02-2020 10:37
Lemoos, gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenoot!

Deze wil ik jullie niet onthouden. Over opvoeding, van baasjes, welteverstaan. https://www.podencoworld.nl/nieuws/2057-opvoeden
:mrgreen: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
15-02-2020 20:17
@bladora: de jongedame is nu 9 maanden. Kleine hondjes zijn niet zo lang ‘puppy’. Nou ja, wel puppy en puppypuber maar met een half jaar hebben ze het maximum wel bereikt qua hoogte en is de grootste gekkigheid er vanaf.

Vanavond apart gevoerd. Eentje in de keuken de ander in de bijkeuken. Maar moest er dan wel bijstaan in de deuropening. Denk dat ik maar gewoon onze oude bes het eerste ga voeren en daarna pas de jongedame. Kat eet ook in de bijkeuken (hele dag zijn bakje toegankelijk) en heeft geen interesse in juniorvoer. Kat moet wel een beetje wennen aan uitgenodigd worden om te spelen en dat er speeltjes voor zijn neus worden neergegooid. Kat is sowieso meer een toeschouwer dan een deelnemer.
Wat leuk, een hond erbij!
Alle reacties Link kopieren
Ik geef iedereen tegelijk eten.... sta er als een verkeersagent tussen....

Waren net in het bos aan het stokken gooien, pup liep de hele tijd te kauwen.... deed zijn bek met moeite open, kwam er een mol uit......
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
16-02-2020 14:35
Ik geef iedereen tegelijk eten.... sta er als een verkeersagent tussen....

Waren net in het bos aan het stokken gooien, pup liep de hele tijd te kauwen.... deed zijn bek met moeite open, kwam er een mol uit......
Neeee! 😂
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
16-02-2020 14:35
Ik geef iedereen tegelijk eten.... sta er als een verkeersagent tussen....

Waren net in het bos aan het stokken gooien, pup liep de hele tijd te kauwen.... deed zijn bek met moeite open, kwam er een mol uit......
:-o :biggrin:
JobEva schreef:
16-02-2020 14:35
Ik geef iedereen tegelijk eten.... sta er als een verkeersagent tussen....

Waren net in het bos aan het stokken gooien, pup liep de hele tijd te kauwen.... deed zijn bek met moeite open, kwam er een mol uit......
Ieuw! :rofl:
Nrzoveel, ik zie het zo voor me, geïnteresseerde blik op die tv :proud:
Hier een goed weekend achter de rug. Een redelijk voorbeeldige training (ok hier en daar wat geblaf) en lekker ontspannen wandelingen.


Kreeg bericht van de broer van onze pup. Die zit bij mensen die al meerdere Mechelaars hebben opgevoed, maar die hebben hun handen eraan vol. Ik denk af en toe dat ik gek ben met mijn druktemaker, maar zij hebben het nog een stukje zwaarder. Die van mij is druk en ongeleid projectiel met verlatingsangst, maar die van hen is heel bang en onzeker met verlatingsangst. We vonden het beiden wel fijn om te constateren dat de ander het ook niet makkelijk heeft, al hebben wij wel echt minder gedoe dan zij. Een ander broertje is met 4,5 maanden weer teruggebracht naar het asiel, viel niets mee te beginnen. Bang, onzeker, verlatingsangst. Ze hebben dus echt allemaal wat, het hele nest. Geen idee of dat genetisch is of toch het rugzakje van de beroerde start. Dat weet je toch niet met een asielhondje.

Soms denk ik dat ik het hélemaal fout doe, maar wij blijken echt nog de minste issues te hebben met onze dondersteen. Dus ergens doen we het toch goed blijkbaar. (Niet dat de anderen het verkeerd doen, of dat het helemaal mijn verdienste is dat hij de minste issues heeft, das denk ik ook mazzel)
Lemoos, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Fijn dat ze bij jullie op kamer wel rustig was :)
Alle reacties Link kopieren
@Jobeva: had ze die zelf gevangen? Of een ‘kadavervondst’?

@Thordis: dat is ook sneu dat er eentje met 4,5 maand al terug naar het asiel gaat. Persoonlijk geloof ik niet zo sterk in het genenverhaal qua verlatingsangst. Het is ook een beetje herder eigen, baas willen volgen op (onder, naast, bovenop) de voet. Al mijn bastaardjes hebben een rotstart in het leven gehad. Oude bes heeft zijn 6e en 7e levensweek 24/7 gespendeerd in een kattenbench op een oude krant als MP impulsaankoop omdat hij de tien aanwezige katten ‘zenuwachtig’ maakte. En die is ook best leuk opgedroogd alhoewel hij een bench niets vindt. Maar ja, dat vond herderinnetje ook niets en die had echt geen slechte start of enge ervaringen opgedaan. Ik denk dat je goed bezig bent, zo door het topic heen lees ik steeds weer dingen die nu wel vaker goed gaan. De leercurve is misschien niet zo steil maar hij is er wel :). Dondersteen gaat er wel komen.

De jongedame blijft. Het is definitief :-). Zelfs de kater is er senang mee. Met oude bes gaat het ook goed, ze zitten niet in elkaars vaarwater (oude bes is een balletjesgek, jongedame meer een knabbelaar. Oude bes ligt het liefste tegen zoon aangeplakt, jongedame loopt rondjes langs alle gezinsleden, enz.). Ga mij nu eens verdiepen in het maken van zo’n snuffelmat voor de jongedame. Iemand handige links toevallig?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Iemoos heb je Facebook
Daar zijn groepen, hersenwerk voor honden en spel ideeën voor honden
Daar heb ik ideeën gezien voor de snuffelmat en ook 1 gemaakt
Mappen vol ideeën, vind niet alles leuk of handig, maar soms zit er nog wel eens iets leuks tussen

Deze heb ik gemaakt
Van een gootsteenmatje (marskramer) en stroken van antislip matjes (action)
Afbeelding
mama-inge wijzigde dit bericht op 17-02-2020 18:29
30.84% gewijzigd
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Ooh die mol, brrr.

Ook hier gaat het redelijk goed met puber witje.
Nog wel proberen om in haar riem te bijten, maar ik leid haar vooral af met een speeltje wat we alleen maar gebruiken met wandelen aan de riem.

Inmiddels hebben we hier in de tuin een voorraad takken liggen want er worden veel mee gesleept door haar.
Liefst zo groot mogelijk wat best lastig lopen is af en toe :biggrin:
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Ik zet mijn teckels nog eens op marktplaats, echt! Vanmorgen verdwenen de heren in het bos in de struiken en kwamen terug onder de mensenstront waar ze heerlijk in gewenteld hadden. Wat een stank, niet te harden :pukey: viespeuken in de auto gezet en meteen doorgereden naar de wasstraat. Bahbahbah Maar goed, ze ruiken nu weer naar roosjes en hebben beloofd het niet meer te doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh gatver dát is pas erg! En dan klagen mensen over hondenstront en dan doen ze zoiets!

Pippa heeft ook ontdekt dat in de mest rollen lekker is. Maar mest kan ik nog wel lijden. Dat is van koeien of paarden.
Alle reacties Link kopieren
Oh gets! Die mol... en dan die poep... :sick:
Ik heb echt met jullie te doen, dames! (En ik tel de volgende keer mijn zegeningen maar als ik eens modderpoten of kwijlebabbels voorbij zie komen).

@lemoos, wat fijn dat het zo goed gaat en die twee elkaar aanvullen ipv in de weg zitten!

@Thordis, soms is het ook gewoon fijn om te weten dat het altijd erger kan :proud: En sowieso ook prettig om te weten dat je het best goed doet zo.

Wel heel erg sneu voor die puppedup die weer terug is gebracht, zeg.

Hier eigenlijk weinig te melden. Mijn hondje had weer eens last van zijn oortjes, en de verzorging lukt wel, maar eigenlijk net niet goed genoeg. In het begin mocht ik er niet eens naar kijken, en nu mag ik zelfs met doekjes en vingers in zijn oor om het schoon te maken en olie erin te druppelen, dus we hebben zeker stappen gemaakt. Maar eigenlijk moet er een hele ampul oorreiniger in dat oor, en dat laat hij dus (nog) niet toe. Ik lig nu te wachten tot hij echt in diepe slaap valt, en dan hoop ik met een verrassingsaanval toe te kunnen slaan.
Alle reacties Link kopieren
Zo, vanmiddag met hond bij de trimmer geweest, hij is nu weer lekker kort!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt mama Inge. Heb vandaag geprobeerd er eentje te maken, alleen de kat was er blij mee hahaha. De honden keken me aan alsof ze wilden zeggen: “Mens geef toch gewoon die snoepjes”. Ga er nog verder op oefenen. Ga iets maken met katoen breigaren, denk dat zoiets voor de jongedame wel gaat werken. Er ging een wereld voor mij open op Pinterest.

Vandaag naar de DA voor de jongedame (even wennen als er niets aan de hand is, eerste kennismaking). Oude bes was in topconditie voor zijn leeftijd (ik vrees sinds twee jaar de DA met oude bes, ben altijd voorbereid op een doodsvonnis). Jongedame moet ieder jaar bloed afstaan om te laten testen (komt uit het buitenland) voor de zekerheid. Maar ze was gezond en alert, met een prachtig gebit.

Maar zo erg voor die vrouw met haar hond die was opgegeven. Huilend liep ze naar buiten met de hoogbejaarde hond achter zich aan na de afspraak te hebben gemaakt voor het definitieve spuitje thuis. Ik herinner mij dat nog zo goed. Dus oude bes maar overladen met mijn melancholie en die vind het allang best op de bank, knagend aan de kaasknabbels die ik ‘per ongeluk’ liet vallen. God ik wil er niet aan denken, de dag dat ik dat dier moet afstaan. Ook voor zoon. Zijn beste vriend. Ik kan mij mijn eerste hond nog zo goed herinneren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Fijn dat het goed is met je oude bes, lemoos.


Hier vandaag ook een mijlpaal, pup is voor het eerst alleen thuis geweest toen ik even boodschappen was doen. Echt heel blij dat dit goed gegaan is (hij lag gewoon te slapen/wachten op me, niet overstuur niks geen verlatingsangst. Heel fijn.), ikzelf vond het spannender dan hij denk ik. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Thuis-in-eigen-huis! Hier gaat pup piepen, maar als ik terug kom is hij stil....

De mol was intakt, maar ik denk wel al dood....

Vies , die mensenpoep..... daar kan ik van kokhalzen....!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven