Viva’s hondenveldje

10-01-2020 09:52 3874 berichten
Er zijn hier kattenkletstopics, er zijn zwanger willen worden in 2023 kletstopics en er zijn topics voor vrekken en mensen met liefdesverdriet.

Dus wáárom is er geen hondenkletstopic?!?!!

Nu zit ik in een soort postnatale puppybubbel en kan ik de hele dag wel over de nagel aan mijn doodskist mijn allerliefste harige vriend kletsen, maar mogelijk zijn er andere mensen die verhalen, weetjes, vragen en dergelijke willen delen?

Mocht je een hond overwegen, kijk dan eerst dit:
https://youtu.be/c4q3n8SSxUA

En verder wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Aardbei-banaan schreef:
02-04-2020 08:58

Ik heb vanochtend de 2e ontwormingspil gegeven. Twee weken geleden had ze de 1e gekregen nadat we bij de DA waren geweest en ze reageerde er heftig op. Ik zag de wormen letterlijk naar buiten komen nadat ze zich leeg had gepoept o_o hopelijk gaat het deze keer niet zo.

Oh bah! Hopelijk was de eerste pil zo effectief dat je nu niets meer aantreft.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan dus helemaal niet tegen websites waar herplaatsers op staan.... mag ook niet kijken van mijzelf, want ik zou ze allemaal nemen....
Alle reacties Link kopieren
mienbillekesjeuken schreef:
02-04-2020 10:10
In het buitenland worden ze al om deze reden 'verhuurd'. En stelen is dan de volgende stap, dus houd het maar goed in de gaten.

Om die reden laat ik mijn hond dus zelfs nooit zonder toezicht in onze afgesloten de tuin. Er lopen zoveel idioten rond!

Ik ben met mijn hond sowieso al vaker op straat gevraagd of ze d'r ter plekke mogen kopen. Want zo leuk, zo'n wolf. Yeah right.

Dat meen je niet! @(

Het zou me niets verbazen als we na Corona weer overvolle asiels hebben omdat teveel mensen hadden bedacht dat “wat aanspraak” wel zo gezellig zou zijn, en het huisdier na de crisis toch lastig te combineren blijkt met de 9-5 baan.
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
02-04-2020 10:18
Ik kan dus helemaal niet tegen websites waar herplaatsers op staan.... mag ook niet kijken van mijzelf, want ik zou ze allemaal nemen....

Ik kom het regelmatig tegen en word er ook altijd weer verdrietig van. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Dat van die overvolle asiels zou mij ook niet verbazen....
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
02-04-2020 10:18
Het zou me niets verbazen als we na Corona weer overvolle asiels hebben omdat teveel mensen hadden bedacht dat “wat aanspraak” wel zo gezellig zou zijn, en het huisdier na de crisis toch lastig te combineren blijkt met de 9-5 baan.
Ik vrees het ook.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
02-04-2020 10:15
Oh bah! Hopelijk was de eerste pil zo effectief dat je nu niets meer aantreft.
Het lijkt erop alsof de eerste pil effectief genoeg was :) gelukkig maar! Binnenkort inentingen halen en dan is het weer een gezond hondje.

Ik vrees dat er inderdaad een hoop mensen zijn die nu voor de leuk een hond aanschaffen. Word daar heel verdrietig van. Snap niet dat die mensen niet wat beter kunnen nadenken.
Alle reacties Link kopieren
@ aardbei: na 2 weken weer ontwormen? Je kunt ook laten testen of er wormen aanwezig zijn. Misschien is dat ook iets voor een volgende keer? Dan weet je weer meer

@ mama inge: dat is wel leuk op die manier. Hier helemaal niks. Gewoon afgezegd, geen whatsappjes, geen videootjes helemaal niks. Valt me heel erg tegen eigenlijk. Ik heb het niet nodig want ik train zelf maar ik vond het wel raar eigenlijk. Je kunt zoveel doen nog op afstand. Jammer en gemiste kans denk ik.

Ik heb vanmorgen lekker met mijn woeffie hardgelopen. Deels was ze los deels aan de riem. Dat ging heel goed. Vorig jaar sleurde ze me nog overal heen maar inmiddels heeft ze zoveel geleerd. Al mijn geduld en oefenen dus beloond. Nooit eerder zo'n wilde in training gehad maar wat wordt/is ze lief!
Alle reacties Link kopieren
dikkerdjedap schreef:
02-04-2020 14:01
@ aardbei: na 2 weken weer ontwormen? Je kunt ook laten testen of er wormen aanwezig zijn. Misschien is dat ook iets voor een volgende keer? Dan weet je weer meer

@ mama inge: dat is wel leuk op die manier. Hier helemaal niks. Gewoon afgezegd, geen whatsappjes, geen videootjes helemaal niks. Valt me heel erg tegen eigenlijk. Ik heb het niet nodig want ik train zelf maar ik vond het wel raar eigenlijk. Je kunt zoveel doen nog op afstand. Jammer en gemiste kans denk ik.

Ik heb vanmorgen lekker met mijn woeffie hardgelopen. Deels was ze los deels aan de riem. Dat ging heel goed. Vorig jaar sleurde ze me nog overal heen maar inmiddels heeft ze zoveel geleerd. Al mijn geduld en oefenen dus beloond. Nooit eerder zo'n wilde in training gehad maar wat wordt/is ze lief!
We hebben haar pas 2 weken en ze had flink last van wormen. Op advies van de DA een 'stootkuur' en nu over naar 4x per jaar preventief ontwormen.

Wat leuk dat je samen hard loopt! Hoeveel km loop je dan ongeveer? Wat voor ras heb je?
Mijn moeder heeft een shih tzu en daar gaat ze ook regelmatig mee hardlopen, hondje is 10 en loopt nog zo'n 8km mee.
Zou het zelf uiteindelijk ook wel willen met die van ons.
Alle reacties Link kopieren
@ aardbei: misschien dan voor de volgende keer iets om mee te nemen die test op wormen. Niet zomaar preventief is beter eigenlijk (hoewel iedereen weer wat anders zegt natuurlijk). Mijn oude hond had vaak een raar soort wormen (weet niet meer, haakworm dacht ik) en die testte ik ook altijd. Ik heb een Vizsla vrouwtje. Mijn oude liep tot hoge leeftijd altijd mee. Haar maximale afstand was 48 km op een 3 daagse route van 120 km samen in Schotland. Mijn jongere dame nu heeft als maximum nu 18 km gedaan (rustig opbouwen, ze is nu 2) en liep vanmorgen 15 km met me mee. Wat goed van de Shih Tzu!
Alle reacties Link kopieren
@ mienbillekensjeuken: serieus? Loopt er dan zo’n gast op je af met ‘Hey, leuke wolfachtige hond. Wat moet je ervoor hebben?’ Wat een rare figuren lopen er toch rond.
@honden stelen: ben ik niet zo bang voor, heb er hier in de regio nog nooit iets over gehoord. Ook niet als ‘prooidieren’ voor paupers die honden trainen voor hondengevechten. En de oude bes en jongedame zijn beiden zichtbaar geen dure exclusieve ‘merken’. Voor ons van onschatbare waarde maar ze roepen geen jaloezie op. Kater is een binnenshuis/eigen tuin kat omdat er wel misselijke kattenhaters in de buurt wonen. En ik trek dat niet, een kat die niet thuiskomt en dat die dan in mijn gedachten 1001 gruwelijke doden is gestorven.

Bladora, ik moest wel een beetje lachen. Maar ook wel zielig voor de hond. Helemaal klaar voor een ritje en dan vergeten worden. Gelukkig was er gelijk een troostend baasje stand-by.

‘Schoonhond’ is weer letterlijk schoon. Gelukkig. Heb nu echt alles achter slot en grendel. Uit voorzorg ook de kamerplanten naar boven geëvacueerd. Hij kreeg wel een hartverzakking vanmiddag. Ode aan de zorg door brandweer en politie, compleet met politiehelikopter. En sirenes. Hij kan schijnbaar niet echt janken (zoals oude bes doet als sirenes te dichtbij komen). Hij loeit meer als een koe. Meeeeeuuuuuuuuieee.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wauw dikkertjedap, 18km! Vind ik sowieso al een heel stuk om te moeten hardlopen haha. Leuk dat jij en je hond er zoveel plezier aan beleven!

Haha lemoos, goed dat je alles achter slot en grendel hebt gezet. Hopelijk kom je morgen zonder rare verrassingen beneden.
Alle reacties Link kopieren
@ lemoos, ja het was wel een beetje sneu voor hem, maar hier een grote tuin dus hond vermaakt zich wel. Daarna een lange wandeling gedaan.

Vandaag wel in het bos geweest mét hond Haha. Maar eigenlijk vonden we het veel te druk. Dus gewoon weer lekker vanuit onze achtertuin hond uitlaten en niemand tegenkomen, heerlijk!

Even een vraag, hond heeft een tic de laatste tijd, na z’n eten gaat hij steeds ‘rijden’ op z’n kleedje. Eigenlijk doet hij dat ook soms uit het niets. En ook best stiekem lijkt het, hij doet het uit het zicht en als wij hem het zien doen stopt hij wel en kijkt heel schuldig.

Het is een ongecastereerde reu van 8. Wat kan hier de reden van zijn? De DA heeft eens gezegd dat het een zeer hormonaal hondje is. Misschien loopse teefjes in de buurt die hij ruikt?

Hond mag doen wat hij wil hoor, maar dat fanatieke rijden lijkt toch wel raar.

Voor de rest geen issues met hem gellukig, hij ligt nu weer lekker als mijn kruikje aan m’n voeteneind te ronken 🤗
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
@bladora, wat bedoel je precies met “rijden” op het kleed? Als de hond dat normaal nooit doet en nu opeens heel veel, dan kan het zijn dat hij medisch ergens last van heeft, en vaak gaat het dan om jeuk of pijn. Met de billen over de grond schuren heeft vaak te maken met jeuk of pijn rond de anus, bijv door wormpjes die kriebelen of door anaalklieren die verstopt zitten. Als hij niet met zijn billen schuurt maar met zijn voorkant, dan zou er rond zijn penis of urinewegen iets in de weg kunnen zitten, zoals een ontsteking, een blaassteentje dat er niet uit wil of een grasaar.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen NZ :)

Nou hij deed dit altijd al, maar nu ineens veel meer. Maar ik denk niet dat het is dat hij ergens jeuk of last van heeft want hij raakt z’n kleedje niet aan! Hij maakt gewoon ‘die’ beweging zeg maar. Beetje raar en ook bijna altijd na het eten.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Dat kan ook stress zijn of het ontladen van spanning. En een hond kan niet iets ‘stiekem’ doen of schuldig kijken. Hij houdt niet op omdat hij zich schaamt ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
03-04-2020 10:33
Dat kan ook stress zijn of het ontladen van spanning. En een hond kan niet iets ‘stiekem’ doen of schuldig kijken. Hij houdt niet op omdat hij zich schaamt ofzo.

Schaamte kennen honden inderdaad niet, maar “stiekem doen” kunnen ze wel degelijk. Dan gaat het om dingen waarvan ze weten dat het niet mag, en waarbij ze gecorrigeerd worden als je erbij bent. Die van mij heeft bijvoorbeeld vaak jeuk door allergie, maar hij mag van mij niet krabben ivm infectiegevaar. Als het jeukt, dan verzorg ik hem, en dat helpt ook. Maar soms wil hij toch even lekker krabben, en dan zoekt die stiekemerd toch echt een stil plekje buiten mijn gezichtsveld op.
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
02-04-2020 10:18
Ik kan dus helemaal niet tegen websites waar herplaatsers op staan.... mag ook niet kijken van mijzelf, want ik zou ze allemaal nemen....
Ik zie zulke leuke honden! Moet je hier die fluffy face zien: https://www.facebook.com/22626786206289 ... =3&theater

Dit zit hier echt geen twee weken in het asiel. En zo nog veel meer! Ik heb het er ook wel moeilijk mee hoor. Ik zou hier alleen al voor die honden al een asiel openen, zodat ik die honden hier kon halen, en kon laten adopteren. Is echt fluitje van een cent, want zulke zitten hier niet in het asiel maar ze zijn wél geliefd.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
02-04-2020 10:18
Het zou me niets verbazen als we na Corona weer overvolle asiels hebben omdat teveel mensen hadden bedacht dat “wat aanspraak” wel zo gezellig zou zijn, en het huisdier na de crisis toch lastig te combineren blijkt met de 9-5 baan.
Ik hoorde net op Radio twee dat mensen nu volop naar het asiel gaan om dieren te adopteren. Maar NIEMAND die de vraag stelt "maar wat als straks het normale leven weer hervat wordt, wat gaan die mensen dan doen, houden ze die dieren?"

In Zwolle was een hond van 15 jaar geadopteerd. Die zou normaal gesproken kansloos zijn geweest. Maar weet je, het is heel goed om te proberen hoe het gaat met zo'n hond in huis: je zit er immers geen 15 jaar meer aan vast.
Alle reacties Link kopieren
De volgende hond hier in huis wordt ook een oudje. Ik heb daar gewoon een zwak voor.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik durf het niet aan om een hond uit een asiel te nemen...Vroeger vanwege de kinderen, en nu omdat one honden toch echt well aan hoge eisen moeten voldoen...
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
03-04-2020 19:15
Ik durf het niet aan om een hond uit een asiel te nemen...Vroeger vanwege de kinderen, en nu omdat one honden toch echt well aan hoge eisen moeten voldoen...
Dat maakt het anders (ik denk aan showhonden/werkhonden?). Bij mij hoeft een hond maar een beetje gezellig aanwezig te zijn en de boel niet onder te schijten (ben nog aan het bijkomen :-)). En alles wat ze extra kunnen leren is meegenomen. Tot dusver luisterden ze allemaal naar zit, af, blijf, mand, haal balletje/stok, koekje, hoog. Met jongedame wil ik na die coronacrisis gaan kijken voor wat leuke cursussen want zij pikt dingen echt snel op (sneller dan oude bes destijds maar oude bes was en is dan weer ontzettend geduldig met kinderen, dat is van nature meer een nannydog).

Vandaag met zoon gaan fietsen met jongedame in een rieten mandje aan het stuur bij zoon. Eerst bij mij aan het stuur omdat ik niet wist hoe ze zou reageren maar ze vond het geweldig. Pootjes op de rand, neus in de lucht. Oude bes heeft er nooit iets aan gevonden. Schoonhond vond de fietsen an sich al verdacht, hij ging liever verder aan zijn nieuwe levenswerk: fijnmalen van takken (snoeiafval).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik zat op RTV Oost bij de nieuws uitzending over het asiel in Zwolle dat dus veel honden en katten geadopteerd worden, maar dat het asiel gelukkig tóch wel goed screent hoe serieus die mensen zijn en of ze nog net zo in to een huisdier zijn wanneer het normale leven weer opgepakt kan worden.

Ik vermoed nu dat de mensen die nu een hond nemen, dat die het eigenlijk toch al van plan waren, maar bijvoorbeeld te wachten tot de vakantie of zo. Maar dat ze het nu doen omdat ze nu toch al alle dagen thuis zijn en het ook een fijne afleiding geeft.

Dit is dus een mooie kant van de corona.

Verder vind ik niet dat we er goed mee om gaan. Het is niet goed dat er bedrijven kapot gaan, mensen daardoor de rekeningen en de hypotheek wél door moeten betalen zonder inkomsten want die staan niet op "lock down", en vervolgens de grond onder hun voeten weg zien gaan.
We hebben 10 dagen rust overleefd! Dus ik ga heus niet meteen weer een uur rennen, maar ik ga vanavond wel even met hem naar het bos om eens te kijken wat er gebeurt als ik hem los laat. Even stukje rennen als er geen andere honden zijn en even zwemmen
Aardbei-banaan schreef:
02-04-2020 14:11
Op advies van de DA een 'stootkuur' en nu over naar 4x per jaar preventief ontwormen.

Wat een raar advies van je dierenarts. Preventief ontwormen bestaat niet. Een wormpil is niks anders dan een gifpil die de op dat moment eventuele wormen doodt en wat dan met de ontlasting uitgescheiden wordt. Een hond (of kat) kan een dag later weer een wormbesmetting oplopen. Ik laat zo af en toe de ontlasting even nakijken op wormen. Tot nu toe negatief dus hoef ik ook geen onnodig gif toe te dienen. Ik laat dat hier doen: https://wormbestrijding.nl/wormbestrijding-bij-honden/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven