Viva’s hondenveldje

10-01-2020 09:52 3874 berichten
Er zijn hier kattenkletstopics, er zijn zwanger willen worden in 2023 kletstopics en er zijn topics voor vrekken en mensen met liefdesverdriet.

Dus wáárom is er geen hondenkletstopic?!?!!

Nu zit ik in een soort postnatale puppybubbel en kan ik de hele dag wel over de nagel aan mijn doodskist mijn allerliefste harige vriend kletsen, maar mogelijk zijn er andere mensen die verhalen, weetjes, vragen en dergelijke willen delen?

Mocht je een hond overwegen, kijk dan eerst dit:
https://youtu.be/c4q3n8SSxUA

En verder wees welkom!
Hier gister weer een enerverende wandeling met de puber.
Hij doet het dan de hele tijd fantastisch. Snuffelt en rent, begroet hondjes best heel beleefd, werd een keer goed afgesnauwd door een corgi die het snuffelen prima vond maar géén zin had in spelen en dan luistert hij meteen.

Totdat we een stel met een Jack Russel pup tegenkwamen. Denk ook een maand of 8 oud. Klein frummeltje nog. Pup lag meteen op z’n rug voor een andere hond en hóp die van mij gaat áán. Erachter aan, duwen met z’n neus, en etteren tot de max. Ik zeg daar wat van, maar die mensen ‘laat ze het zelf maar uitzoeken’

Echt ik snap dat niet. Hun frummel van 5 kilo wordt geplet door mijn etterende hanfjongere, en ze laten dat gaan. Hondje gilde ook al op 30 cm afstand alsof hij vermoord werd. Ik ben maar bij de pup gaan staan, beestje kroop meteen tussen mijn benen. Tot ik mijn monster kon pakken en aanlijnen. Echt. Zo bizar dat mensen dat dan ok vinden ofzo. Geen wonder dat het beestje zó bang was voor andere honden, als hij het constant zelf moet uitzoeken tegen honden die 10x zo groot en zwaar zijn. Vond het gewoon sneu. Sta ik daar hun hond te beschermen tegen de mijne en zij staan erbij alsof er niks aan de hand is.

En de mijne reageert daar gewoon sterk op, als een hond zó bang is dan móet er wel ergens iets niet pluis zijn dus die pakken we. Niet fijn.
fryskefaam schreef:
18-05-2020 06:16
Wij hebben een optie op een pup. Een kruising tussen een rottweiler en een bordeaudog. Superleuke pup, lieve ouders, fijne mensen waar ze wegkomen. 

Maar 's nachts vliegt het me dan aan. De rottweilers die ik heb gekend waren superlieve honden maar zit ik ooit nog ontspannen binnen als er opeens (en dat gebeurd hier vaak, het is soms een kindercrèche hier) kinderen door de schuttingen komen en die hond is in de tuin? 
Mij jongste is net 6 en zal zich aan de regels moeten houden want hond heeft grenzen etc maar hij is net 6 dus hij zal die regels soms vergeten of gedrag van de hond verkeerd interpreteren. Mijn andere kinderen zijn net wat ouder dus snappen het nut van grenzen respecteren al beter.
Míjn kinderen stoeien vaak, maken ook vaak ruzie ;-) hoe gaat zo'n hond daarmee om?
Opvoeding is natuurlijk het halve werk maar het blijven natuurlijk dieren dus instinct is er altijd.
Of zal het goed zijn zodra de pup er is en ze met ons opgroeit en is het gewoon koudwatervrees wat ik heb? Ik heb zelf ervaring met honden vanuit thuis, mijn man heeft geen ervaring met honden.

Het zou vervelend zijn om af te blazen, kinderen en wij ook, hebben er zóveel zin in maar hebben we er écht goed genoeg over nagedacht? Een hond komt er zeker maar moeten we wel voor deze hond gaan? Overdag heb ik er alleen maar zin in en dan in de nacht begint mijn hoofd te malen. 
Ik heb zin om met de hond aan de slag te gaan, cursus, trainen etc, ik ben consequent, heb veel gelezen etc maar moeten we niet gewoon voor een labrador gaan? Ook al vind ik dat echt geen leuke honden? Het risico dat er wel iets gebeurd is een stuk kleiner. Aarchhh.
De bordeau dog is een ras, dat niet oud wordt. Hond van kennissen is maar 4 jaar geworden en hij was volgens de dierenarts geen uitzondering. Dit zou mij tegenhouden: het is geen gezond ras (al kun je, zeker met een kruising, geluk hebben).
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
18-05-2020 09:46
De bordeau dog is een ras, dat niet oud wordt. Hond van kennissen is maar 4 jaar geworden en hij was volgens de dierenarts geen uitzondering. Dit zou mij tegenhouden: het is geen gezond ras (al kun je, zeker met een kruising, geluk hebben).
Gemiddeld worden ze een jaar of 8, maar er zijn ook BD’s van 11-12 jaar. Meestal geldt: te groter de hond, des te langer de pubertijd en des te korter de levensverwachting.
Alle reacties Link kopieren
Fijn jullie nuchtere reacties! Ik krijg hier in de buurt alleen maar reacties als: heftig zulke honden, bange mensen etc. Ik ben zelf totaal niet bang voor honden en hou juist van grote, sterke en slimme honden dus wat dat betreft zitten we goed.
Het enige wat ik eng vind zijn de kinderen, al heb ik er wel vertrouwen in dat dat zich redt, en kinderen die (gaat hier veelal spontaan via de achterdeur) over de vloer komen. Maar daar valt natuurlijk ook wel iets op te verzinnen om daarop te trainen.

Ik heb veel tijd voor de hond anders hadden we er niet één gewild dus reken maar dat ik er bovenop ga zitten bij de kinderen 😉
Nummer*Zoveel schreef:
18-05-2020 10:00
Gemiddeld worden ze een jaar of 8, maar er zijn ook BD’s van 11-12 jaar. Meestal geldt: te groter de hond, des te langer de pubertijd en des te korter de levensverwachting.
Ik ken natuurlijk alleen dat ene geval (wat ontzettend verdrietig was, want het was een schat van een hond). Hopelijk is de levensverwachting langer inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist helemaal niet dat bordeaux doggen niet zo oud worden. Wel hoorde ik dat vanaf 16 mei pugs en Engelse bulls enzo zijn uitgesloten voor stambomen en hondenshows, hopelijk maakt dit een einde aan honden die ademhalingsproblemen hebben door hun snuit. Ik ben zelf vaak benauwd door ademhalingsproblemen, dat gun je niemand.
...
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
18-05-2020 09:34
Hier gister weer een enerverende wandeling met de puber.
Hij doet het dan de hele tijd fantastisch. Snuffelt en rent, begroet hondjes best heel beleefd, werd een keer goed afgesnauwd door een corgi die het snuffelen prima vond maar géén zin had in spelen en dan luistert hij meteen.

Totdat we een stel met een Jack Russel pup tegenkwamen. Denk ook een maand of 8 oud. Klein frummeltje nog. Pup lag meteen op z’n rug voor een andere hond en hóp die van mij gaat áán. Erachter aan, duwen met z’n neus, en etteren tot de max. Ik zeg daar wat van, maar die mensen ‘laat ze het zelf maar uitzoeken’

Echt ik snap dat niet. Hun frummel van 5 kilo wordt geplet door mijn etterende hanfjongere, en ze laten dat gaan. Hondje gilde ook al op 30 cm afstand alsof hij vermoord werd. Ik ben maar bij de pup gaan staan, beestje kroop meteen tussen mijn benen. Tot ik mijn monster kon pakken en aanlijnen. Echt. Zo bizar dat mensen dat dan ok vinden ofzo. Geen wonder dat het beestje zó bang was voor andere honden, als hij het constant zelf moet uitzoeken tegen honden die 10x zo groot en zwaar zijn. Vond het gewoon sneu. Sta ik daar hun hond te beschermen tegen de mijne en zij staan erbij alsof er niks aan de hand is.

En de mijne reageert daar gewoon sterk op, als een hond zó bang is dan móet er wel ergens iets niet pluis zijn dus die pakken we. Niet fijn.
Je zou er raar van staan te kijken bij hoeveel hondenscholen nog de ‘laat de hond het zelf ervaren en leren grenzen te stellen’ aan argeloze ‘eerste keer’ hondenbezitters wordt verkocht. Oude bes, 15 jaar geleden, werd in een klasje tussen Amstaffs, Rottweilers en aanverwanten gestopt (want oude bes viel toen ook onder de RAD). Zie hem nog die manege doorrennen in de binnenbak. Toen ik ‘m eindelijk te pakken had nadat hij zijn ‘inner tokkie’ had gevonden uit doodsangst kreeg ik ook nog te horen dat ‘terriërs de terroristen onder de honden zijn’. Exit voor ons.

Het laatste wat ik oude bes wilde aanleren was het gedrag dat als je maar flink naar kelen hapt dat ze dan wel afdruipen. En dat iedere grote hond op je wil gaan staan dus gelijk van leer trekken als er eentje in zicht komt. Gelukkig is die ervaring niet blijven hangen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Zo, weer even 80,- lichter om een lastige teek te laten verwijderen en een rondje antibiotica. Jongedame heeft ‘m wel laten werken voor zijn geld, alleen de assistente mocht haar vasthouden zonder jodeldemonstratie.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hier mogen de honden niet eens met elkaar spelen bij de hondenschool

Gister ochtend was man gaan lopen met hond en ze had niets gedaan.
Begon ze later op de ochtend te piepen
Dus ik met haar naar het bos en gezegd: ga maar poepen
Ze ging gelijk zitten :yes:
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Ach je... Lemoos, wat een geld he? Hier ook veel teken, maar tot nu toe geluk!

Pup heeft hier een nieuwe tik; ik heb aan mijn keuken doeken, nergens meer merkjes.... die worden er vakgerecht afgesloopt.... De doeken zelf blijven heel....
Alle reacties Link kopieren
mama-inge schreef:
19-05-2020 10:44
Hier mogen de honden niet eens met elkaar spelen bij de hondenschool

Gister ochtend was man gaan lopen met hond en ze had niets gedaan.
Begon ze later op de ochtend te piepen
Dus ik met haar naar het bos en gezegd: ga maar poepen
Ze ging gelijk zitten :yes:
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
19-05-2020 10:33
Zo, weer even 80,- lichter om een lastige teek te laten verwijderen en een rondje antibiotica. Jongedame heeft ‘m wel laten werken voor zijn geld, alleen de assistente mocht haar vasthouden zonder jodeldemonstratie.

Au! Dat was een dure! @(
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
19-05-2020 10:45
Pup heeft hier een nieuwe tik; ik heb aan mijn keuken doeken, nergens meer merkjes.... die worden er vakgerecht afgesloopt.... De doeken zelf blijven heel....

Die van mij was gister juist bang voor zo’n label. :rofl: Ik heb altijd een schoon laken over het bed liggen als sprei, en het label stak omhoog en wapperde wat door de ventilator die ook aan stond. Opeens had ik een grommende hond naast me, die probeerde dichterbij te onderzoeken maar telkens weer een meter naar achter schoot zodra dat ding bewoog.

Hij heeft wel weer een andere tik. Hij jat graag haarelastiekjes. Als ze nog in je haar zitten, dus. En dat doet hij dan zo voorzichtig, dat je het pas door hebt als je de hond heel triomfantelijk een meter verderop ziet gaan zitten met zijn “Ik weet van niks” kop erop.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een prachtige wandeling gemaakt door het Springendal. Ik had mijn drie honden bij, en twee vriendinnen waren mee, ook met hun honden. Fijn gesnuffeld en gespeeld, daarna aan picknick tafel koffie gedronken en cake. De honden een hapkluifje en water.

Je kunt weinig in deze tijd, maar er zijn toch nog een paar simpele dingen die je wel kunt doen die heel mooi zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat de honden het allemaal zo goed doen! En ik zou blij zijn met labels afknagen, beter de labels dan de hele theedoek :-D

Twee weken terug kwam een buurtgenoot ineen met een hond aangewandeld. Uit het asiel. Zojuist zonder hond dus ik nog met mijn onnozel gezicht zeggen: “Hij heeft toch geen Corona?”

Nee dat was het niet. De hond was terug naar het asiel gebracht, want hij zou zindelijk zijn en ze hadden al zeker vier keer (!!!) het vloerkleed moeten reinigen. Ik hoorde gewoon mijn onderkaak op de grond vallen. En dan zo’n ander figuur (type ‘ik sta gewoon onkruid te wieden in mijn voortuin maar blijf graag op de hoogte van alle nieuwtjes’) ook nog meepraten ‘Ja dat is ook geen doen natuurlijk’. Kijkt die eikel mij ook nog aan (dacht misschien dat mijn zwijgen instemming betekende) en zegt: “Je wil niet geloven hoeveel negatieve reacties wij daarop hebben gekregen”.
Ik kon nog net tussen mijn lippen persen: “Wat had je dan verwacht? Een sticker voor twee hele weken proberen en laten wennen?”

Gadverdamme wat een eikel. En een trut. En het was zo’n leuke hond. Misschien maar beter voor de hond, maakt hij tenminste kans op mensen die ook daadwerkelijk een hond willen en niet een interactieve teddybeer. Wat kan ik kwaad worden op dat soort lui. En dan ook nog met een scheel oog naar andere honden kijken alsof die allemaal stuk voor stuk voorgeprogrammeerd en gediplomeerd zijn afgeleverd.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat een klootzakken. Toch goed dat je het zei "wat had je dan verwacht?"'

Ik had er aan toegevoegd "moest je er een beetje moeite voor doen? Tsja, dát kunnen we natuurlijk niet hebben he! Het moet wél vanzelf gaan".
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn sommige mensen toch simpel.....

Heb er geen nette woorden voor. Vind het echt erg voor de hond. Al zal het waarschijnlijk wel beter zijn zo. Ik snap allren echt niet wat die mensen bezielt.
...
Wat een eikels zeg. Bah
Alle reacties Link kopieren
Rare mensen en sneu voor de hond.

Ik ben vanmiddag met puber witje naar een vriendin geweest
Haar hond is de vader van die van ons.
Haar nieuwe vriend heeft ook een hond, de beesten waren daar heerlijk in de tuin aan het spelen
Ons witje was ook best rustig daar, normaal is ze met andere honden behoorlijk hyper en blijft maar door gaan.
Hond van vriendin was ook heel beschermend naar haar.
Want ze wou eigenlijk ook wel met die andere hond spelen, maar haar hond ging er steeds tussen staan
Uiteindelijk lagen ze allemaal heel relaxed in de tuin.

Heb die andere hond mee genomen, eindje gewandeld met 2 honden, dat ging best goed en daarna hebben ze samen hier in de tuin nog een poosje gespeeld.
Ze gaf op een gegeven moment ook echt aan dat ze klaar was er mee.
Ging voor de deur staan en wou in huis.
Daar is ze toen lekker gaan slapen
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Och Lemoos, wat een ontzettend triest verhaal weer. Dat soort dingen staat zo ver van mijn eigen realiteit. Ik vind dat echt net zoiets als een baby na 2 weken maar te vondeling leggen omdat het zo vervelend is dat je er in de nacht telkens uit moet.

@Mama-Inge, die kleine van jou was duidelijk de hiërarchische verhoudingen met zijn vader nog niet vergeten :P Heerlijk hè, als ze dan na zo’n uitje zo moe zijn dat ze lekker gaan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ja heerlijk.
Maar ook dat ze nu zelf aan gaf er klaar mee te zijn.
Ze is echt gegroeid in haar omgang met andere honden.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
fryskefaam schreef:
18-05-2020 10:05
Fijn jullie nuchtere reacties! Ik krijg hier in de buurt alleen maar reacties als: heftig zulke honden, bange mensen etc. Ik ben zelf totaal niet bang voor honden en hou juist van grote, sterke en slimme honden dus wat dat betreft zitten we goed.
Het enige wat ik eng vind zijn de kinderen, al heb ik er wel vertrouwen in dat dat zich redt, en kinderen die (gaat hier veelal spontaan via de achterdeur) over de vloer komen. Maar daar valt natuurlijk ook wel iets op te verzinnen om daarop te trainen.

Ik heb veel tijd voor de hond anders hadden we er niet één gewild dus reken maar dat ik er bovenop ga zitten bij de kinderen 😉
Sorry, dat ik hier nog even op terug kom. Ik lees nu dat je in april nog op zoek naar een boxerpup, maar deze te duur vond.
De kruising Rottweiler-bordeau was in ieder geval een aantal jaar geleden nog zeer populair bij broodfokkers. Weet je zeker dat je hier niet mee te maken hebt? Omdat de pup dus op korte termijn beschikbaar is? Let hier in ieder geval op: vaak wordt er gezegd dat het om een oepsnestje gaat. Ik neem aan dat de alarmsignalen voor broodfok kent?
Nog even voor alle zekerheid (sorry voor mijn ongevraagde bemoeizucht, maar ik heb een enorme aversie tegen broodfok). Hierin staan nuttige tips voor het herkennen van broodfok.
https://www.hondenschool.online/puppys ... kkers/?new
Alle reacties Link kopieren
Deel helemaal je mening Alecta!

Liep vanochtend met een vriendin, met in totaal 6honden. Op onze 2 oudjes, allemaal aan de lijn. Stonden we oog in oog met een grote groep reeen. Alleen pup blafte, gelukkig trokken ze zich er niets van aan.... Moeten dus nu voorzichtig zijn , i.vm met jonge beestjes. Die worden vaak onder bladeren verstopt. Was zo mooi!

En wat zielig dat die hond weer in het asiel geplaatst werd, lemoos. Alleen omdat hij nog niet helemaal zindelijk was.... Vreselijk toch hoe sommige mensen met dieren omgaan.
Alle reacties Link kopieren
We lopen wel eens op het militair oefenterrein hier in de buurt
Daar hebben ze bij alle ingangen een bord opgehangen dat honden vanwege de jonge reeën en broedende vogels nu even niet los mogen.
Heb haar daar aan een sleeplijn, heeft ze veel ruimte, maar toch vast.
Kan ze nergens achteraan.

Vanmiddag vriendin haar hond opgehaald en met 2 honden gelopen
Ging super.
Mijn puber witje ging even uitdagen, maar de andere hond reageerde er niet op.
Liepen de rest van de route heel relaxed naast elkaar.
Ze is een stuk rustiger geworden na haar 1e loopsheid
mama-inge wijzigde dit bericht op 22-05-2020 08:05
2.39% gewijzigd
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven