Viva’s hondenveldje

10-01-2020 09:52 3874 berichten
Er zijn hier kattenkletstopics, er zijn zwanger willen worden in 2023 kletstopics en er zijn topics voor vrekken en mensen met liefdesverdriet.

Dus wáárom is er geen hondenkletstopic?!?!!

Nu zit ik in een soort postnatale puppybubbel en kan ik de hele dag wel over de nagel aan mijn doodskist mijn allerliefste harige vriend kletsen, maar mogelijk zijn er andere mensen die verhalen, weetjes, vragen en dergelijke willen delen?

Mocht je een hond overwegen, kijk dan eerst dit:
https://youtu.be/c4q3n8SSxUA

En verder wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Hier gat het weer beter met de hond, gelukkig.
Alleen nu gaat het met mij wat minder lekker...
Alle reacties Link kopieren
Zo’n kap is ook niet leuk voor zo’n dier. Maar je kunt er wel hele geinige filmpjes over bekijken op YT.

Als het niet was voor zijn oor te beschermen had je de kap kunnen vervangen voor een (kinder)nekkussen. Maar een herder komt dan nog met de achterpoot aan het oor.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
We zijn gisteren weer terug gekomen. We waren nog met twee andere stellen. Een echtpaar dat in camper verblijft met twee jack russels, en een echtpaar dat in tent verblijft met één hondje, een zoontje van onze Pietertje.

Met ons zessen gingen we s'avonds op de fiets uit eten. Mijn man met Sokkie in mandje achterop, ikzelf met Pietertje achterop en Pippa voorop, mijn vriendin met hondje in mandje, en de man van andere echtpaar met die twee jack russels in karretje. Die trokken veel aandacht.

De honden lagen rustig op het terras terwijl wij aten. Ze hebben veel gewandeld, heerlijk gezwommen in een rivier, gepeddeld in beekjes en mee geweest op de fiets.

Rond de caravan heb ik gaas gezet, zodat ik de honden niet de hele tijd hoefde aan te lijnen.
Alle reacties Link kopieren
Puber witje heeft haar examen niet gehaald
Beetje teleurgesteld, maar eigenlijk had ik het wel verwacht
In het begin ging het redelijk goed, maar halverwege kreeg ze de kolder in haar kop en vertikte het om terug te komen en te luisteren.

Ze had ook heus wel door dat ze fout was, want ze ging heel schuldbewust op mijn voeten liggen en braaf wachten tot de rest van de groep klaar was.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer mama-Inge. Jongedame mocht niet mee ‘op’. De trainer is bang dat het teveel druk op haar legt en ze zit nu op een fragiel punt ( :-? )

Klinkt gezellig Iones. Ik krijg morgen een nieuwe fietsmand binnen voor jongedame, de huidige heeft ze aangevreten (en ik maar denken: “Wat ligt ze toch lekker rustig”).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ah wat jammer mama-inge. Ik heb hier eerder gelezen dat honden niet schuldbewust zijn, maar ik denk ook dat ze dat echt wel doorhebben.

Ga je nog voor een herkansing? Wel weer druk op de ketel, maar ook wel een fijne prestatie als het wél lukt. Succes iig!

Hier gaan ouders op vakantie, mét hond, en ik wissel af met broer om op het huis, land, de tuin en de moestuin te letten. Vandaag daar aangekomen en hond werd helemaal gek! Hij sprong me op het treinstation letterlijk in de armen, en wijkt sindsdien bijna niet meer van mijn zijde :heart: .

Maarr hij heeft wel een loyaliteitsprobleem, want m'n ouders waren de camper aan het inladen, en dat is natuurlijk ook super interessant! Ik denk dat hij weet/snapt dat daar een leuk uitje aan gelinkt is. Dus hij was constant in de weer tussen mij en camper. Hij moet blijkbaar in de gaten houden of alles wel goed ingeladen wordt, haha.

Voor nu, ik lig in bed met hond helemaal tegen me aangekruld. Achterpoten over m'n benen, lijf tegen me aan, voorpoot op m'n borst. Ik weet dat sommigen een hond in bed vies vinden, en wellicht is het dat ook. Maar hij ligt boven de dekens en ik geniet enorm van het vertouwen dat dat beestje in mij heeft en de genegenheid die hij toont op deze manier.

Ik zou stiekem willen dat mijn ouders hond morgen niet meenemen. Dit grote huis, en de tuin, is veel te saai en leeg zonder border. Maar goed, ik ga lekker moestuinen (denk dat ik een paar honderd tomaten krijg o_o ), ook gaan de courgettes en komkommers hard. Genoeg te doen dus!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ja, we gaan nog een keer.
Inderdaad een stukje druk.
Maar aan de andere kant, ik zie dat ze het echt wel kan.
Als ze maar niet zo gefixeerd is op andere honden.
En ze heeft totaal geen aandacht voor mij omdat ze met die andere honden bezig is en aan het snuffelen, want al die geurtjes van andere honden...
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het autofan? Gaat het alweer wat beter met je?

Hier gaat het zn gangetje.
Alle reacties Link kopieren
Ah lief Bladora! Hond slaapt hier niet in bed, maar ligt ‘s avonds wel op de bank bij ons. Vaak op het hoekje van de bank, maar ook geregeld tegen een van ons aan of gewoon half boven je. Wat ‘sommigen’ daar van vinden kan me niet schelen. Wij vinden het heerlijk :heart: !
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Is toch gezellig, samen met je hond(en) bankhngen!
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
02-07-2020 18:48
Hoe is het autofan? Gaat het alweer wat beter met je?

Hier gaat het zn gangetje.
Ah, lief dat je het vraagt!
Zowel met de hond als met mij gaat het weer goed gelukkig.
Was even een slechte week vorige week maar als je alles tegelijk hebt ben je er ook weer voor een poos vanaf hopelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat was dat dan allemaal? Sores?
Alle reacties Link kopieren
We hebben heerlijke dagen gehad met pup......Hij heeft veel gekletterd en gezwommen. En heeft met partner echt een band opgebouwd. Het was alleen erg warm, en nu ligt hij doodmoe de hele ochtend al in de tuin te pitten.

Hoe is het bij jullie?

Waar ik nu niet goed van word, is het tegen iedereen opspringen. Hoe hebben jullie dat afgeleerd? En het trekken aan de lijn.... O, man dat was echt niet leuk op de markt in Lugano. Hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een heerlijke vakantie

Dat opspringen hebben we gelijk van pup af de kop ingedrukt
Nee, mag niet en nu doet ze het praktisch niet.
De enkele keer dat ze het nog wel eens doet, duw ik haar gelijk naar beneden met, nee en mag niet en als ik zie dat ze het wil gaan doen, dan haar de opdracht zit te geven.

Trekken doet ze over het algemeen niet, alleen als ze andere honden ziet.
Dat is ook dan ook haar grote struikelpunt, dat ze zo gefixeerd is op andere honden.

Was vorige week best gefrustreerd en geïrriteerd dat ze het examen verknald had, dat ik de dag erna knorrig en heel duidelijk naar haar toe was over wat ik van haar wou
Op 1 of andere manier heeft ze dat goed opgepikt, want ineens luistert ze een stuk beter.
Zelfs op afstand gaan liggen doet ze ineens.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Ja , dat is frustrerend ; mama inge..... Ik geloof dat als ik met hond een examen moest doen het geen van de 4 zouden halen!
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen hanteren het ‘trekken? Hup andere kant op’. Wel lastig als je zelf ook nog van A naar B moet komen.

Hier werken de harnastuigjes altijd goed. Kleine honden hebben toch meer two wheel drive: alleen afzetten met de achterpoten en eindigen als een struikelend konijn met een bunny hop. Met een grote hond heb je te maken met four wheel drive aandrijving. Herderinnetje ging ook in harnastuig en hele korte riem. Totdat ‘voet’ en ‘volg’ erin waren gesleten. De Berner Sennen was nooit een ‘trekker’, dat was vanaf dag 1 een sloffer.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
08-07-2020 11:52
Waar ik nu niet goed van word, is het tegen iedereen opspringen. Hoe hebben jullie dat afgeleerd? En het trekken aan de lijn.... O, man dat was echt niet leuk op de markt in Lugano. Hebben jullie tips?

Opspringen: corrigeren en zeggen wat je wel verwacht. Wij roepen nog steeds dingen als “laag” en “niet springen”, maar inmiddels werkt dat goed. (Hij springt nu naast leuk bezoek ipv er tegenaan).

Aan de lijn lopen: voortdurend tegen de hond praten op normale toon (dus niet met stemverheffing), dingen vertellen, opdrachten geven, en af en toe iets zeggen wat extra interessant is.

Mijn vorige hond vond toen hij een pup en puber was echt alles interessant (behalve mij) tijdens het wandelen. Door tegen hem te praten, kon hij lekker rond blijven kijken en snuffelen, maar stonden zijn oren op een gegeven moment wel op de juiste frequentie afgesteld. Ik vertelde hem van alles onderweg (oh kijk, daar loopt een paardje), maar gaf ook opdrachten (dan gaan we zo naar links) en zei af en toe iets dat zijn aandacht trok (wil je een lekker snoepje? Daar komt hondje x! Enz.). Het duurde even, maar hij bleef steeds dichterbij zodat hij me goed kon blijven horen en niets belangrijks mistte. Hij was trouwens niet zo gevoelig voor snoepjes ed, maar hij wilde wel heel graag alles weten en leren begrijpen wat ik hem allemaal vertelde.
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
08-07-2020 14:38
Ik geloof dat als ik met hond een examen moest doen het geen van de 4 zouden halen!

Mijn huidige hond kent wat commando’s van de vorige eigenaar, dus misschien zou hij wel slagen, maar ik train er zelf niet op.

Ik geloof dat ik dit wel eens verteld heb, maar ik vraag bijv. of de hond mooi wil gaan zitten ipv “zit!” te roepen. Dat levert altijd wel leuke situaties op met mijn vriendin, die zelf een heel strak afgetrainde Mechelse heeft. Dat zegt ze “zit!” en kijkt mijn hond haar aan of ze Chinees spreekt. Als ze het dan alsnog netjes aan hem vraagt, dan gaat de hond wel keurig zitten :rofl: Andersom werkt trouwens beter, want haar hond doet wel altijd erg haar best om mijn “commando’s” te begrijpen, die voor haar natuurlijk een stuk onduidelijker zijn dan een simpel “zit!”
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de tips........Hij kan zoveel dingen heel goed, maar die 2 dingen blijven gewoon even lastig.

Hij is deze week 8 maanden, en heeft de kolder in zijn kop........ We hebben hier het duo leugens en bedrog... Onze pup, met de bergmasker van een vriendin.
Die 2 samen zijn echt een ramp; niet luisteren, achter eenden en reigers aan. Maar gelukkig komt pup (nog) wel als ik hem roep....

Krijg net de Bestätigung (weet het NL se woord niet) van een begin cursus agility...Ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
09-07-2020 11:26
Dank jullie wel voor de tips........Hij kan zoveel dingen heel goed, maar die 2 dingen blijven gewoon even lastig.

Hij is deze week 8 maanden, en heeft de kolder in zijn kop........ We hebben hier het duo leugens en bedrog... Onze pup, met de bergmasker van een vriendin.
Die 2 samen zijn echt een ramp; niet luisteren, achter eenden en reigers aan. Maar gelukkig komt pup (nog) wel als ik hem roep....

Krijg net de Bestätigung (weet het NL se woord niet) van een begin cursus agility...Ben heel benieuwd!
Bevestiging :P
Alle reacties Link kopieren
Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal!

Ik lees het topic al een tijdje mee en sinds vorige week horen we ook bij 'de club'. We zijn trotse eigenaren geworden van onze Stippel-pup en druk met alle uitdagingen die jullie beter kennen dan wij nog ;)

Tot nu toe is het enorm genieten, maar voelt het ook net zo onwennig als een baby krijgen (maar dan fysiek een stuk lekkerder, haha).

Superleuk om jullie avonturen te lezen en hopelijk komen er snel ook wat van onszelf bij!
Alle reacties Link kopieren
Muppet3 welkom bij de club.
Geniet er maar van, ze zijn zo pup af.
Ons monstertje is eind van de maand al weer een jaar en dit jaar is omgevlogen.

Deze week hebben we de hond van een vriendin hier logeren.
Ons puber witjes vind het heel gezellig en wil de hele dag door wel spelen.
Gelukkig is ze nu hierin wel tot rust te krijgen en gaat ze netjes op haar plek liggen rusten als wij aan geven dat het klaar is.
Ik ben vanmiddag met beide honden te lopen geweest, dat is best pittig en ze willen beide voorop lopen dus behoorlijk aan het trekken.
Heb ze een flink eind laten lopen en we kwamen als verzopen katjes weer thuis.
Daarna waren ze beide moe en hebben een hele poos lui liggen doen.
Vanavond hebben man en ik elk een hond mee genomen en zijn verschillende routes gaan lopen.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Leuk muppet3. En die verhalen zullen ongetwijfeld al snel volgen :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Groeten aan jullie allemaal vanaf m’n vakantieadres! Hond is niet mee en we missen haar behoorlijk (volgend jaar gaat ze mee). We hadden deze vakantie al geboekt voor we überhaupt wisten dat we een hond zouden krijgen en in dit huisje mocht ze niet mee. Gelukkig heeft ze zelf ook echt vakantie, ze logeerde afgelopen week bij een gezin met een labradoodle. Die twee zijn dikke mik en we kregen elke dag een geweldige foto.

Sinds gisteren zit ze bij een ander gezin, hoop maar dat dat ook goed gaat. Ze hebben daar een kat. Ik zal straks weer eens appen.

De afgelopen dagen waren nogal pijnlijk. Ik heb op een te zacht matras geslapen waardoor van de ene op de andere dag m’n rug aan gort was. Alle spieren in m’n onderrug totaal verkrampt. Kruik gekocht, pijnstillers erin en ander matras geregeld: gaat weer iets beter gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven