Vloer ligt anders dan verwacht

20-11-2018 10:44 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Hier een twijfelende Viva'er. Wij hebben een prachtig nieuwbouwhuis en hebben gisteren het eerste deel van de vloer laten leggen.
Wij hebben gekozen voor houtlook tegels 25x100 cm.
De tegelzetter kwam gisteren en wij gingen even kijken of wij wildverband of vissengraat verband (extra kosten +15 euro per m2) wilden.
Hij gaf aan dat vissengraat niet kon ivm niet precies 25*100 cm. Ik gaf aan dat het prima was om dan wildverband te doen en ging koffie voor de heren pakken. Toen ik terug kwam had hij de de voorbeeld tegels iets ander gelegd. Hij zei dat vissengraat toch kon maar dat hij dan in de hoek zou beginnen en dat de voeg ietsje breder zou worden. Nou top! Ik zag de structuur van de voorbeeldtegels niet helemaal voor me en stelde nog wat vragen hierover (hoe kom je dan uit in de hoek etc.) Ik liet zelfs nog een voorbeeldfoto
zien om te vragen of het zo werd en dit werd beaamd.
Even later kwam ik terug en toen zag ik dat de vissengraat haaks in de kamer ligt! Je ziet dus geen V maar dit is een kwartslag gedraaid. Het ligt er nu in als een elleboog verband (na zoektocht op Google dit gevonden).
De tegelzetter zegt dat hij het wel goed uitgelegd heeft en het zal vast aan mij liggen maar ik baal zo! Het is niet dat ik het nu lelijk vind maar ik had het me zo anders voorgesteld!
De tegelzetter zegt dat dit gewoon een vissengraat is, maar naar mijn mening is het echt een ander verband en kost dit ook veel minder (snijwerk) en dus ben ik het niet met de +15 euro per m2 eens. De vloer ligt al vast gelijmd, dus eruit halen is ook niet echt een optie....

Graag jullie objectieve mening :-)
anoniem_148511 wijzigde dit bericht op 20-11-2018 11:20
0.34% gewijzigd
Foto?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je baalt, de uitstraling is opeens totaal anders

Ik snap die vloerenlegger ook niet, je gaat toch visgraat niet opeens diagonaal neerleggen?
Toen je binnenkwam was hij toen al klaar? Zo snel kan dat toch niet?
is hij ook de baas ?

stop laten zetten en de baas inschakelen
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer even een foto te delen via een URL.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
20-11-2018 10:54
Ik snap dat je baalt, de uitstraling is opeens totaal anders

Ik snap die vloerenlegger ook niet, je gaat toch visgraat niet opeens diagonaal neerleggen?
Toen je binnenkwam was hij toen al klaar? Zo snel kan dat toch niet?
Dit idd. Wij hebben ook tegels in visgraat en dat duurde 3 dgn voordat t klaar was, ivm snijden van allerlei kleine hoekjes. En als hij een tegel niet goed vond tikte hij hem er weer uit en begon opnieuw.

Ik begrijp ook niet waarom tegelzetter meent dat t formaat niet goed is voor visgraat??

Als je t echt niet mooi vindt zou ik opnieuw laten leggen. Je moet er nog heel lang tegenaan kijken. Tis lullig en zonde, maar niet onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
https://www.mupload.nl/img/r2yj6zovm3p.jpg
Alle reacties Link kopieren
Dat diagonale snap ik dus ook niet!
Nee hij is nog niet klaar. Er ligt nu denk ik 1/3 in.

Hij is inderdaad ook de eigenaar, dus geen baas om aan te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Oeh daar zou ik ook niet blij van worden.

Waarschijnlijk is de lijm niet keihard dus kan het er nog wel uit.
Alle reacties Link kopieren
Niet mooi idd. Wel lekker makkelijk, veel simpeler dan visgraat, dus idd geen forse meerprijs waard. Zou hem opnieuw laten beginnen
Wat gek om dat zo te leggen! Nee, ik zou daar ook niet blij van worden, zeg. Terug naar de winkel!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het er niet gek uitzien hoor.
Jullie hebben elkaar verkeerd begrepen en dan is het zijn fout, want hij is de professional.
Ik denk echter niet dat het veel minder werk is, want het is nog steeds een visgraat. Hij hoeft enkel geen driehoekjes van de tegels langs de muren af te zagen.
De grote vraag is of je het mooi vind.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Ik snap alleen dat diagonaal even niet. Het ligt nu toch juist NIET diagonaal? Het ligt haaks. Het had diagonaal gemoeten.
Alle reacties Link kopieren
@ninanoname of ik het nu wel mooi vind, dat vind ik dus zo'n lastige! Het is zo anders dan ik me had voorgesteld en ik kan daarin altijd een beetje lastig schakelen. Ook zitten die zwarte tussenstukjes er nog tussen wat het nu heel druk maakt.
Ik denk dat als ik het geweten dat het geen normale visgraat zou worden we gewoon voor wildverband hadden gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Is dit Jan de Beunhaas of een erkende leverancier? Want dit ligt niet in visgraat, ja slim bedacht als je zegt dat je in de hoek links achter begint en dan een visgraat legt. Dat is het dan alleen niet.
Alle reacties Link kopieren
@RikM dat zou zomaar kunnen, zoals je dus leest heb ik er weinig verstand van :P
Het ligt in ieder geval niet zoals een normale visgraat volgens mij?!
Alle reacties Link kopieren
@Chrissiefur het is een man met een eenmanszaakje, geadviseerd door het bedrijf (Paul Roesscher) waar wij de tegels hebben gekocht.
Bij Paul Roesscher heb ik al een even terugbelverzoekje ingediend.
Voor de duidelijkheid: dit is hoe een visgraatmotief hoort. Diagonaal (oftewel schuin).

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
@Rik M en prècies dat wilde ik zooooo graag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet accepteren.
http://www.tegelzetters-amsterdam.nl/legpatronen


Blijkbaar is hij vergeten te "draaien"..


Visgraatverband
Het visgraat- of keperverband is een 45 graden gedraaid elleboogverband. Straatstenen liggen vaak in een visgraatverband.
tickel wijzigde dit bericht op 20-11-2018 11:25
51.91% gewijzigd
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het op zich niet lelijk, maar denk wel dat je spijt gaat krijgen als het zo blijft liggen. Dat je straks op dr bank zit en denkt: hád ik nou maar...

Mooie tegels, dat wel.
Dan moet hij dus opnieuw beginnen. Je hebt ook gelijk dat die +15 euro nu onzin is want zoals hij het nu legt heeft hij helemaal geen extra snijwerk. Dat meerwerk zit hem juist in al die schuine hoeken.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een beunhaas.
Ik zou niet akkoord gaan. Ik neem aan dat je er al genoeg voor betaald, dan mag het op z’n minst volgens afspraak zijn.
Visgraat is visgraat. En niet ineens vanuit een andere hoek.
Alle reacties Link kopieren
@RikM de tegelzetter zegt dat visgraat normaal nog veel duurder is (hij vraagt 45 en meestal is dit rond de 60 per m2) en dat het juist nog heel veel werk is in de keuken en in de hal.
Wel geeft hij aan dat hij wat betreft de prijs best nog even wil overleggen.
Hij gaat nu vanmiddag een stukje voegen om te zien hoe wij het dan vinden.

Ik ben nu iets rustiger maar poeh wat een gedoe.
Hier blijf je van balen als je het zo laat liggen. Eruit laten halen en een echte visgraat laten leggen, zoals op de foto van RikM.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven