Vloer vervangen

14-09-2020 17:42 50 berichten
Hi, sinds 1,5 jaar wonen wij in een prachtig nieuwbouwhuis (huur). Hiervoor woonden mijn vriend zijn broer met zijn vriendin hier. Zij kwamen hier intrekken toen het was opgeleverd, eerste bewoners dus. Ze hebben het huis helemaal klaargemaakt: vloeren gelegd, gordijnen opgehangen, etc. Echter was het na 2 maanden uit. Via de makelaar en verhuurder hebben we geregeld dat ik en mijn vriend hierin konden trekken. Daar zijn we echt super blij en dankbaar voor.

Echter is het zo dat ik me al sinds het begin stoor aan de vloer die de vorige bewoners hebben gekozen. Het is een donkergrijze tegellook vloer, over de gehele beneden en bovenverdieping. Ze waren helemaal van de industriële stijl, een aantal muren zijn ook donkergrijs geverfd beneden. Ik vind het absoluut ongezellig en dit zou nooit mijn keuze zijn geweest. We hadden ook niet het budget om alles direct te vervangen en naar eigen smaak te maken, maar er komt nu steeds meer financiele ruimte waardoor ik wel eea zou willen aanpassen.

Nu is het zo dat mijn schoonvader, ook vader van de vorige bewoner, de vloer heeft gelegd. Hij was onwijs blij dat wij in het huis kwamen wonen, want hij had de vloer daardoor niet voor niets gelegd. Alleen wil ik deze vloer dus helemaal niet. Mijn vriend voelt zich bezwaard om het hem te vragen, omdat hij dus de vorige keer voor mijn zwager ook druk is geweest met de vloer. En nu zou alles eruit moeten. We hebben ook een legservice overwogen. Alleen kost dit weer extra geld wat mijn vriend zonde is, bovendien doet het bij hem niets af dat hij het lullig vindt tegenover zijn vader. Overigens wil mijn vader ook helpen vloer leggen. Maar toch een bezwaard gevoel vanuit mijn vriend.. Jullie meningen?
Alle reacties Link kopieren
Wat is er nou moeilijk aan om te zeggen dat de vloer de smaak van iemand anders is en jij het niet mooi vind?

Je schoonvader is toch geen griezel die zoiets niet snapt?
Wat Grenada schrijft dus.
Alle reacties Link kopieren
De vloer hoeft er toch niet per se uit? Je kunt een andere vloer er ook overheen leggen.
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
14-09-2020 17:50
De vloer hoeft er toch niet per se uit? Je kunt een andere vloer er ook overheen leggen.
Kunnen de deuren dan nog open en dicht?
Wil broer van vriend de vloer niet (terug)?
Vind je vriend die vloer wel mooi, want ik lees alleen dat jij het niet mooi vind?
Beetje zonde om die nieuwe vloer er weer uit te trekken. Kan je er geen grote kleden op leggen?

Of anders graag fotografisch bewijs van hoe afschuwelijk hij is XD
Ik zou schoonvader inderdaad niet gaan vragen om die vloer er weer uit te halen en er een nieuwe in te leggen.

Want dat is wat je wil toch? Dat hij ( of jouw vader? ) het weer komt doen om geld te besparen?

Huur anders een vloerenlegger in bij de vloerenboer. Mits je vriend uberhaupt wel een andere vloer wil natuurlijk. Ik krijg niet het idee dat hij een andere vloer wil.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 14-09-2020 18:29
23.05% gewijzigd
Tja, schoonvader kan beter naar zijn andere zoon en ex kijken wat betreft het voor niets leggen van een vloer. Tenslotte zijn zij het die er maar zo kort gebruik van hebben gemaakt. Smaken verschillen, dat snapt schoonvader ook wel. Het is jammer, maar helaas.

Wie die vloer legt is weer een ander verhaal, maar om zelfs een betaalde service niet te doen om schoonvader niet voor het hoofd te stoten gaat wel ver.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
14-09-2020 18:20
Beetje zonde om die nieuwe vloer er weer uit te trekken. Kan je er geen grote kleden op leggen?

Of anders graag fotografisch bewijs van hoe afschuwelijk hij is XD
Niet zonde als je de vloer spuuglelijk vindt, dan kan ie nog zo nieuw zijn. En die foto, smaken verschillen nou eenmaal. Een huis moet wel naar je zin zijn. Is het laminaat to? Want kun je dat zelf niet leggen? Heel moeilijk is dat niet.

En verder zei iemand dat to niet de boosdoener is maar de broer naar vader toe, zo is het natuurlijk ook.
Ik neem toch dat in die anderhalf jaar tijd de muren wel een keer geverfd zijn. Dat maakt toch een hoop uit, qua sfeer.
Is het dan nog steeds heel ongezellig, met al jullie meubels erin, grote kleden etcetera.

Het zou ook niet mijn keus zijn, maar met name in een slaapkamer zie je een vloer nauwelijks als het bed erin staat en er nog een groot kleed komt te liggen.
Begin eens met de muren een andere kleur te geven.
Sabeltandcavia schreef:
14-09-2020 17:50
De vloer hoeft er toch niet per se uit? Je kunt een andere vloer er ook overheen leggen.
Daar gaat het toch niet om? Dan heeft schoonvader toch alsnog voor niets op zijn knieën gelegen.

Dat is jammer, maar niets aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Snap het gevoel, alleen het is nu jouw (t)huis. Wij woonden ook nog niet lang in ons huis toen er een andere vloer kwam. Miskoop van de 1e. Balen, maar je woongenot is vele malen hoger.

Je kan trouwens ook zelf helpen met leggen. Niets mis mee ;-). Doe je het samen met je vader.
Wij hebben vloerverwarming, dus denk dat het wel beter is om de vloer er echt uit te halen. Mijn zwager woont weer bij zijn ouders dus hij heeft momenteel niks aan de vloer. Bovendien hebben wij het toentertijd van hem overgekocht als geheel, omdat we op dat moment niet het budget/ de tijd hadden om er iets anders in te leggen.

Wat betreft vriend: Hij vindt het allemaal prima. Als we dit zo houden vindt hij het ook prima. Hij begrijpt wel dat ik het niet mooi vindt en daarom gaat hij erin mee om het te vervangen. Maar het liefst zonder al te veel gedoe (en geld).

We hopen een gezin te kunnen stichten in dit huis, waar we echt minstens 5-7 jaar willen blijven wonen, al dan niet langer. Dus ik vind het wel belangrijk dat het meer 'eigen' wordt.

De vloer is op zichzelf geen heel lelijke vloer, het moet inderdaad net je smaak zijn. Ik persoonlijk vindt het niet sfeervol, wat ik wel in woonruimtes wens. Bijvoorbeeld op zolder of alleen de keuken zou ik het prima vinden, maar alle woonruimtes vindt ik dit echt niks.

https://www.karwei.nl/assortiment/le-no ... lsrc=aw.ds
anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 14-09-2020 18:58
16.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang denk je daar te blijven wonen?

Want als het huur is ... wie weet hoe snel kopen jullie?


Voor minstens een jaar of 5 zou ik andere vloer (laten) leggen.
Maar er schoonpa niet mee belasten.

Als je van zin bent van binnen 3 jaar een huis te kopen zou ik er hier en daar tapijt op leggen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Tja, als je bij die vloer lichte kleuren op de muren doet en er mooie kleurrijke kleden op legt valt er best wel een mooi geheel van te maken.
Ook nog vloerverwarming. Dan bik je het er niet zo maar eventjes uit.
Wissewis schreef:
14-09-2020 18:57
Hoe lang denk je daar te blijven wonen?

Want als het huur is ... wie weet hoe snel kopen jullie?


Voor minstens een jaar of 5 zou ik andere vloer (laten) leggen.
Maar er schoonpa niet mee belasten.

Als je van zin bent van binnen 3 jaar een huis te kopen zou ik er hier en daar tapijt op leggen.
We hopen er wel echt minstens 5 jaar te blijven wonen. Omdat we momenteel nog echt niks kunnen kopen, en we willen pas kopen als we er op vooruit gaan. Momenteel hebben we een rijtjeshuis met 3 slaapkamers, een zolder, voor & achtertuin. Dus als we een hoekwoning kunnen kopen, dan doen we dat en eerder niet. Het zal echt nog even duren voordat we dat kunnen kopen. Overigens wonen we ook in zo'n fijne wijk dat ik dat helemaal niet erg vind :)

Ik ga inderdaad mijn vader vragen om het samen met mij te doen.
Alle reacties Link kopieren
Laminaat haal je er gemakkelijker uit dan tegels.
Anders begin met de woonkamer?
Ik zou het laten liggen en kleden kopen in een mooie contrastkleur en ook een muur (of alle muren) verven. Fel roze ofzo.
parbleumondieu schreef:
14-09-2020 19:05
Laminaat haal je er gemakkelijker uit dan tegels.
Anders begin met de woonkamer?
Ik zou het laten liggen en kleden kopen in een mooie contrastkleur en ook een muur (of alle muren) verven. Fel roze ofzo.
Dat is ook een overweging. Ohja, één note: Het is niet hélemaal dat het mijn vriend niets boeit. Zolang het maar niet te 'vrouwelijk' of kitcherig is Dus geen goud en roze wat hem betreft (helaas ;))
Ik vind 5 jaar daar nog willen wonen en dan vertrekken niet heel lang btw.

Maar wat is de vraag nu precies?
Luci_Morgenster schreef:
14-09-2020 19:07
Ik vind 5 jaar daar nog willen wonen en dan vertrekken niet heel lang btw.

Maar wat is de vraag nu precies?
Dat weet ik natuurlijk niet he! Minimaal vijf jaar, misschien duurt het wel 10 jaar. Ik vroeg jullie ideeën, ik heb oa handige tips gekregen waar ik heel blij mee ben.

Overigens heb ik vorige week moodboards gemaakt van hoe ik het interieur zou willen. Een aantal meubels zijn ook aan vervanging toe. Mijn vriend vond dat oké, alleen past daar deze donkere vloer niet bij. Ik denk dus wel dat ik het ga vervangen. Wellicht dan alleen met mijn vader. Vind het ook wel belangrijk dat ik het nu al voor de komende jaren naar mijn smaak kan maken, dan dat ik moet 'wachten' tot ik ergens anders woon.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel eerst aan je schoonvader vertellen, voordat je hulp van anderen gaat regelen om de vloer te vervangen. Anders lijkt het misschien onbedoeld alsof je niet alleen ontevreden bent over de kleur van de vloer maar ook over zijn legkunsten.

En ik zou die vloer er ook uit willen. Ik zou er echt enorm depressief van worden als ik de hele dag tegen zo’n donkere vloer aan zou moeten kijken. Daar zou een kleedje hier en daar voor mij echt niks aan op kunnen fleuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven