Vloerkleed eettafel

19-01-2021 14:09 34 berichten
Hi,

Ik ben aan het speuren voor een vloerkleed voor onder de eettafel. Las op het internet dat het kleed 60 cm uit moet steken aan alle kanten maar dat komt niet mooi uit in mijn woonkamer. Is 35/40 cm ook voldoende? Hoeveel cm steekt het bij jullie uit?
Alle reacties Link kopieren
Nul. Wie doet er nu een vloerkleed onder de eettafel?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Een vloerkleed onder de eettafel? Nog nooit gezien ergens. Met de mate waarin hier geknoeid wordt aan tafel ook geen goed idee :mrgreen: lijkt me heel snel vies en smoezelig worden.
Ik zou geen vloerkleed onder een eettafel leggen maar dat is persoonlijk.

De maatstaf is dat je de eetkamerstoel voldoende achteruit kunt schuiven om eraf te kunnen stappen, zónder dat de stoel van het kleed afglijdt.
Dus ook bij achteruit schuiven van de stoel moet hij op het kleed blijven staan.
Alle reacties Link kopieren
hopidushi schreef:
19-01-2021 14:09
Hi,

Ik ben aan het speuren voor een vloerkleed voor onder de eettafel. Las op het internet dat het kleed 60 cm uit moet steken aan alle kanten maar dat komt niet mooi uit in mijn woonkamer. Is 35/40 cm ook voldoende? Hoeveel cm steekt het bij jullie uit?
Als het minder uit steekt staan de voorste poten van je stoel op het tapijt en de achterste niet. Dat zit niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik stofzuig minstens vijf keer per week onder mijn eettafel vanwege gemorste hagelslag etc. Zo'n vloerkleed wordt toch veel te vies? Een plastic zeil kan ik me nog voorstellen...
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Het moet wel flink wat groter zijn dan de tafel. Mijn ouders hebben diverse vloerkleden liggen, en ook onder de eettafel, mijn moeder vindt het ook beter voor het parket. Het moet echt wel flink wat groter zijn dan de tafel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je ziet het inderdaad wel eens zo’n kleed onder een eettafel, maar het lijkt me zwaar onpraktisch. Zowel qua vuiligheid als qua struikelgevaar. Ik zie mezelf al gaan met een volle schaal lasagne...🤪. Maar dat laatste is vooral een reflectie op mijn eigen onhandigheid..
Irregular_Choice schreef:
19-01-2021 14:11
Een vloerkleed onder de eettafel? Nog nooit gezien ergens. Met de mate waarin hier geknoeid wordt aan tafel ook geen goed idee :mrgreen: lijkt me heel snel vies en smoezelig worden.
https://www.huis-inrichten.com/wp-conte ... afel-2.jpg

Dit idee. Ik vind het wel heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het ook mooi, heb het geprobeerd en na twee jaar het kleed weggegooid
Echt niet fris te houden
Alle reacties Link kopieren
Het staat leuk maar is totaal onpraktisch, zeker met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kleed onder mijn eettafel, het steekt ongeveer 60 cm uit aan alle kanten en dat is echt nét aan, het zou echt niet minder moeten zijn want dan wordt het heel lastig met je stoel aanschuiven.
Het staat heel leuk en het is verder ook heel prettig om iets onder je voeten e hebben, dus wat dat betreft wel een aanrader.
Ik heb trouwens een gladgeweven kleed van materiaal dat heel makkelijk schoon te houden is (en geen kleine kinderen meer), zoiets:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/hundslund- ... -20445901/
"Who would've thought it?"
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen vloerkleed onder de eettafel. Soms komt er eten op de grond en als dat nou net pasta saus, rode bieten of curry is dan krijg je dat niet meer uit zo'n kleed.
Alle reacties Link kopieren
Sweetums schreef:
19-01-2021 14:29
(en geen kleine kinderen meer),
hier twee 50+ers en twee 15+ers, en wij krijgen een kleed smerig hoor
Ik heb geen vloerkleed onder mijn tafel, wel onder mijn bank. Onder mijn eettafel is niet echt mijn ding. Maar jij wel, dus zeker doen!! Heel veel hebben het hier over niet fris. Maar er zijn ook genoeg mensen met vloerbedekking! Wij lopen zelf altijd op onze sokken binnen, dus daar zou het niet vies van worden. Zoon knoeit weleens, maar dat zijn meestal broodkruimels o.i.d. Dus nee, daar zie ik het probleem niet van in.

Ik zou het wel een stuk rondom laten uitsteken, dat de stoelen er nog royaal op staan. Ook als je naar achteren schuift om er op te gaan zitten. Anders heb je elke keer dat je het kleed dubbel trekt.
anoniem_6437dd2ddda43 wijzigde dit bericht op 19-01-2021 16:07
22.67% gewijzigd
Moet??
Wat jij wil toch?
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
19-01-2021 14:14
Ik stofzuig minstens vijf keer per week onder mijn eettafel vanwege gemorste hagelslag etc. Zo'n vloerkleed wordt toch veel te vies? Een plastic zeil kan ik me nog voorstellen...
Zo weinig?? 😉
Ik na elke maaltijd; of stofzuigen, of op de knieën over de vloer met een doekje.

Qua etensresten lijkt het mij heel goor worden.
Maar je zit ook met je voeten (schoenen met zand kruimels etc) onder de tafel, ook dat lijkt me een ophoping van viezigheid.

Ik heb ook nog nooit in real life iemand gezien die dit had. En vraag me oprecht af: waarom zou je dit willen?
Alle reacties Link kopieren
Je zou dit bv. willen omdat je anders met je sokken op de koude plavuizen zit. En het staat gezellig.

Ik weet niet wat jullie allemaal doen aan tafel maar ik gooi nooit mijn eten op de grond.

Ik heb zelf een eettafel die je kunt uittrekken waardoor hij een halve meter langer wordt. Dus mijn kleed steekt aan de lengte van de eetafel inderdaad ongeveer 60 cm uit, maar aan de breedte meer.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
19-01-2021 14:51
Zo weinig?? 😉
Ik na elke maaltijd; of stofzuigen, of op de knieën over de vloer met een doekje.

Qua etensresten lijkt het mij heel goor worden.
Maar je zit ook met je voeten (schoenen met zand kruimels etc) onder de tafel, ook dat lijkt me een ophoping van viezigheid.

Ik heb ook nog nooit in real life iemand gezien die dit had. En vraag me oprecht af: waarom zou je dit willen?
Ik wilde het, en heb het. Een Perzisch tapijt. En kleine kinderen (4,4, en 6).

Omdat:

- er een kille betonnen 'hippe' vloer in de eetkeuken ligt en de keuken verder erg strak is
- ik van gezelligheid, warme voeten houd en het de akoestiek ten goede komt.

het combineert super bij de antieke houten tafel en geeft de hele keuken veel gezelligheid.
Het kleed is 400*250 cm, de tafel is 300*90.
Het is een tweedehands zuiver wollen kleed, korte pool en met druk patroon.

Wij dragen binnen geen schoenen. Dat vind ik namelijk vies, schoenen op de vloer waar je ook met sokken/blote voeten loopt.
Kruimels etc stofzuig ik gewoon. Als iemand een boterham chocopasta op kop laat vallen, of een bord pasta ofzo dan poets ik dat er met water en afwasmiddel uit.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je een kleed onder de eettafel hebt dat wil je natuurlijk ook dat de stoelen er volledig op staan en niet alleen de voorpoten. Dus je hebt de 60 cm echt wel nodg
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
merano schreef:
19-01-2021 15:26
Je zou dit bv. willen omdat je anders met je sokken op de koude plavuizen zit. En het staat gezellig.

Ik weet niet wat jullie allemaal doen aan tafel maar ik gooi nooit mijn eten op de grond.

Ik heb zelf een eettafel die je kunt uittrekken waardoor hij een halve meter langer wordt. Dus mijn kleed steekt aan de lengte van de eetafel inderdaad ongeveer 60 cm uit, maar aan de breedte meer.
Zat ik mij ook af te vragen. Heb een aantal jaren geleden nog vloerbedekking gehad en als ik een keer wat morste kreeg ik dat er ook wel weer makkelijk uit eigenlijk dus dat is voor mij geen argument om het niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Het kan hoor. Bij mijn ouders was er ook maar 40 cm over of zo. Gewoon je stoel aanschuiven. :-D

En dat kleed hebben ze jaaaaaaaaren gehad. Gewoon een kwestie van netjes leren eten lijkt mij. En desnoods goed aanschuiven en een bordje gebruiken. En we droegen geen schoenen binnen, dat scheelt ook.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ook een kleed onder de eettafel, geen probleem maar ik heb geen kinderen meer thuis en draag geen schoenen in huis.
Staat erg leuk en lekker warm aan de voetjes.

Wat de grootte betreft, bestel het kleed en kijk hoe het staat ;-) Jij moet het mooi vinden!
Geen kinderen hier, ik heb geen kleed, mijn ouders wel, maar valt echt geen eten op. Ze laten het kleed wel om het jaar professioneel reinigen. Zou er eens saus op vallen (lijkt me toch uitzonderlijk), dan zouden ze ‘m dan meteen wegbrengen.
novaviva schreef:
19-01-2021 14:16
Het moet wel flink wat groter zijn dan de tafel. Mijn ouders hebben diverse vloerkleden liggen, en ook onder de eettafel, mijn moeder vindt het ook beter voor het parket. Het moet echt wel flink wat groter zijn dan de tafel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Prachtig. Zijn van die huizen waar geen mensen wonen.

Als je stoel naar achter staat moet je hem aan kunnen schuiven zonder dat je het kleed meetrekt. Veel ruimte dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven