Vloerkleed eettafel

19-01-2021 14:09 34 berichten
Hi,

Ik ben aan het speuren voor een vloerkleed voor onder de eettafel. Las op het internet dat het kleed 60 cm uit moet steken aan alle kanten maar dat komt niet mooi uit in mijn woonkamer. Is 35/40 cm ook voldoende? Hoeveel cm steekt het bij jullie uit?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het natuurlijk proberen met een groot laken ofzo
Of het staat
LīlyRose schreef:
19-01-2021 16:44
Prachtig. Zijn van die huizen waar geen mensen wonen.
Haha! Volgens mij valt dat wel mee hoor.

Het grappige is juist dat mijn moeder graag een kleed wil om haar parket te beschermen met al dat geschuif van stoelen, of bestek dat op de grond valt. Zij ziet het dus als minder erg als er iets met het kleed gebeurt, dan als er wat met de vloer gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Als je de ruimte hebt vind ik het juist mooi. Mijn moeder heeft een grote woonkamer en inderdaad een kleed onder de eettafel. 60 cm lijkt me overigens nog wel krap. Dat zou van mij best ruimer mogen.
Alle reacties Link kopieren
Kan best maar dan moet hij wasbaar zijn. Een dun geweven tapijt misschien. Ik zou hem meer dan 60 cm uit laten steken in verband met het aanschuiven aan tafel. De achterste poten blijven anders achter het tapijt haken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-01-2021 18:04
Kan best maar dan moet hij wasbaar zijn. Een dun geweven tapijt misschien. Ik zou hem meer dan 60 cm uit laten steken in verband met het aanschuiven aan tafel. De achterste poten blijven anders achter het tapijt haken.
Ik heb 250cm kleed - 90cm tafel = 160 cm, dus 80 cm aan iedere kant. Dat is prima, maar niet superruim.
Je wilt wel een kleed dat goed blijft liggen (zwaar), niet opkrult en niet verschuift.

Overigens is een goed wollen kleed bestand tegen flink poetsen - ik kan het weten.
madamejean wijzigde dit bericht op 19-01-2021 18:20
17.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-01-2021 18:04
Kan best maar dan moet hij wasbaar zijn. Een dun geweven tapijt misschien. Ik zou hem meer dan 60 cm uit laten steken in verband met het aanschuiven aan tafel. De achterste poten blijven anders achter het tapijt haken.
Als je geen babies/peuters over de vloer hebt hoeft het toch niet uitwasbaar te zijn? Hoe vaak gebeurt het dat er iets van tafel valt wat je kleed ruïneert?
retrostar schreef:
19-01-2021 18:04
Kan best maar dan moet hij wasbaar zijn. Een dun geweven tapijt misschien. Ik zou hem meer dan 60 cm uit laten steken in verband met het aanschuiven aan tafel. De achterste poten blijven anders achter het tapijt haken.
Ik zou juist eerder een zware kwaliteit geweven of geknoopt tapijt nemen, dat kan veel meer hebben. Dat houd je veel makkelijker schoon.

En tapijten hebben vaak een soort waxlaagje dat waterafstotend is. Daarom moet je tapijten ook nooit zelf reinigen.
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
19-01-2021 14:51
Zo weinig?? 😉
Ik na elke maaltijd; of stofzuigen, of op de knieën over de vloer met een doekje.

Qua etensresten lijkt het mij heel goor worden.
Maar je zit ook met je voeten (schoenen met zand kruimels etc) onder de tafel, ook dat lijkt me een ophoping van viezigheid.

Ik heb ook nog nooit in real life iemand gezien die dit had. En vraag me oprecht af: waarom zou je dit willen?
Nou hier ook hoor, ik zit wel 10x per dag onder de eettafel met een doekje :lol: ( wel kleine kinderen en huisdieren). En wat ben ik blij met mijn laminaat. Ik heb wel een kleed bij de bank en in het speelhoekje vd kinderen.
Voor iedereen een groene tuin
*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven