Vlooien en luizen bestrijden - handleiding gevraagd
dinsdag 21 september 2010 om 15:39
In het kort:
- afgelopen weekend vlooien 'meegekregen' van een bezoek bij schoonmams (ze had haar beesten al behandeld, maar goed er waren dus nog levenden zeg maar)
- vandaag stond op de Kindergarten van mijn kinderen aangeplakt dat er hoofdluizen waren
Ik heb man al op pad gestuurd voor:
- vlooienspul voor de katten (ondanks dat ze vorige week toevallig behandeld zijn (echter; dit was vlooienmiddel van mei2010) en ze hebben altijd een vlooienband om (en ik ben erg stipt qua vernieuwen ervan)
- vlooienspul voor Knijn (we hebben er binnen eentje ivm een wond)
- luizenshampoo voor de kinderen
- spuitbus voor thuis
Hulp gevraagd aan de ervaren luizenmoeders en hulp gevraagd aan de ervaren vlooienbestrijders: wat is de beste manier om alles aan te pakken?
Alles moet in de was toch? Jassen/tassen/bedden/etc?
Hoe voorkom ik dat ze elke dag nieuwe luizen meenemen van de KiGa?
Alle tips zijn welkom Nooit eerder vlooien of luizen gehad, dus dit is een fijne ontgroening
- afgelopen weekend vlooien 'meegekregen' van een bezoek bij schoonmams (ze had haar beesten al behandeld, maar goed er waren dus nog levenden zeg maar)
- vandaag stond op de Kindergarten van mijn kinderen aangeplakt dat er hoofdluizen waren
Ik heb man al op pad gestuurd voor:
- vlooienspul voor de katten (ondanks dat ze vorige week toevallig behandeld zijn (echter; dit was vlooienmiddel van mei2010) en ze hebben altijd een vlooienband om (en ik ben erg stipt qua vernieuwen ervan)
- vlooienspul voor Knijn (we hebben er binnen eentje ivm een wond)
- luizenshampoo voor de kinderen
- spuitbus voor thuis
Hulp gevraagd aan de ervaren luizenmoeders en hulp gevraagd aan de ervaren vlooienbestrijders: wat is de beste manier om alles aan te pakken?
Alles moet in de was toch? Jassen/tassen/bedden/etc?
Hoe voorkom ik dat ze elke dag nieuwe luizen meenemen van de KiGa?
Alle tips zijn welkom Nooit eerder vlooien of luizen gehad, dus dit is een fijne ontgroening
dinsdag 21 september 2010 om 15:45
Onze laats te luizenplaag heeft 8 maanden geduurd en handen vol geld gekost aan alle merken shamppos en lotions. Wat uiteindelijk het beste werkte was kammen, kammen, kammen, twee keer per dag. Alle kussens, beddengoed, knuffels en jassen en kleding steeds weer wassen. Het is een drama. Qua vlooien heel veel en vaak stofzuigen. En je huis bloedheet opstoken dood de eitjes.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 21 september 2010 om 15:46
Álles van stof wassen op 60 graden.
Ter voorkoming heb je van die hoezen voor over jassen heen, zodat de luizen niet zo snel overlopen van jas naar jas.
Volgens mij hoorde ik een tijd geleden dat luizen resistent worden tegen alle shampoo's, en dat een luizenkam nog altijd het beste werkt. Is alleen wel een rotklus, weet dat ik vroeger wel een uur in de badkamer stond, terwijl mijn moeder mijn haar 'schoonmaakte'.
Ter voorkoming heb je van die hoezen voor over jassen heen, zodat de luizen niet zo snel overlopen van jas naar jas.
Volgens mij hoorde ik een tijd geleden dat luizen resistent worden tegen alle shampoo's, en dat een luizenkam nog altijd het beste werkt. Is alleen wel een rotklus, weet dat ik vroeger wel een uur in de badkamer stond, terwijl mijn moeder mijn haar 'schoonmaakte'.
dinsdag 21 september 2010 om 15:50
dinsdag 21 september 2010 om 15:52
quote:Garden_of_Sarah schreef op 21 september 2010 @ 15:50:
Jorina, ja dat weet ik inderdaad, neten. En dat ze vooral ook in plinten gaan zitten.... Je raadt het vast al: overal houten vloeren hier. Zucht
Fame Het was niet lelijk bedoeld hoor
Of je gaat voor de drastische manier, je hele huis door de ongediertebestrijding laten behandelen met chemische vloeistof, en iedereen kaalscheren.
Is wel snel
Jorina, ja dat weet ik inderdaad, neten. En dat ze vooral ook in plinten gaan zitten.... Je raadt het vast al: overal houten vloeren hier. Zucht
Fame Het was niet lelijk bedoeld hoor
Of je gaat voor de drastische manier, je hele huis door de ongediertebestrijding laten behandelen met chemische vloeistof, en iedereen kaalscheren.
Is wel snel
dinsdag 21 september 2010 om 15:55
Heb je je kinderen al gecontroleerd of ze luizen hebben? Anders zit je straks iedereen te kammen en te kammen en van dat vieze spul op je haar te doen terwijl het helemaal misschien niet nodig is. Als jij of je man geen luizen hebben hoef je je zelf natuurlijk ook niet te behandelen toch?
En vlooien. Ik deed pipetje in de nek bij de katten. Ik kamde ze vrij regelmatig. Bakje warm water en een handdoek er naast. Vlooien in bakje en dan je vingers weer een beetje droog maken.
De woonkamer heb ik toen met een interieurspray behandeld. Bank, vloerbedekking (wat ik toen nog had) kussens op de bank, slaapplekjes van de katten en de deken op mijn bed helemaal ingesprayd. Wel een kloteklus, het spul stinkt. En is giftig.
Zuig een stukje vlooienband op in de stofzuiger. Of een doekje met vlooienspray. Dan gaat alles ook dood.
Succes met allebei de problemen.
En vlooien. Ik deed pipetje in de nek bij de katten. Ik kamde ze vrij regelmatig. Bakje warm water en een handdoek er naast. Vlooien in bakje en dan je vingers weer een beetje droog maken.
De woonkamer heb ik toen met een interieurspray behandeld. Bank, vloerbedekking (wat ik toen nog had) kussens op de bank, slaapplekjes van de katten en de deken op mijn bed helemaal ingesprayd. Wel een kloteklus, het spul stinkt. En is giftig.
Zuig een stukje vlooienband op in de stofzuiger. Of een doekje met vlooienspray. Dan gaat alles ook dood.
Succes met allebei de problemen.
dinsdag 21 september 2010 om 15:55
dinsdag 21 september 2010 om 15:56
quote:Garden_of_Sarah schreef op 21 september 2010 @ 15:52:
Bedankt, slimme tip.
Ik heb overigens nog geen luizen gespot bij de kinderen, maar goed, die zullen ze denk ik toch wel oppakken op de KiGa. Of kun je dat voorkomen?Er zijn kinderen die het nooit krijgen... Een van de juffen hier heeft het net voor de eerste keer zelf gehad, na acht jaar werken.
Bedankt, slimme tip.
Ik heb overigens nog geen luizen gespot bij de kinderen, maar goed, die zullen ze denk ik toch wel oppakken op de KiGa. Of kun je dat voorkomen?Er zijn kinderen die het nooit krijgen... Een van de juffen hier heeft het net voor de eerste keer zelf gehad, na acht jaar werken.
dinsdag 21 september 2010 om 15:57
quote:Garden_of_Sarah schreef op 21 september 2010 @ 15:55:
Kan je dat bij de apotheek kopen, die olie?
Drogist!
Kruidvat verkoopt ook een spray van eigen merk, kun je ook op autostoeltjes (!!!) en andere dingen doen ter preventie.
Ik hoor en lees verder overal dat het spul van prioderm het beste werkt.
Kan je dat bij de apotheek kopen, die olie?
Drogist!
Kruidvat verkoopt ook een spray van eigen merk, kun je ook op autostoeltjes (!!!) en andere dingen doen ter preventie.
Ik hoor en lees verder overal dat het spul van prioderm het beste werkt.
dinsdag 21 september 2010 om 15:59
quote:nouschi schreef op 21 september 2010 @ 15:51:
Tea tree olie las ik laatst ergens zou erg goed zijn.
Mwah. Half jaar geleden had kind luis en sindsdien was ik met tea tree shampoo. Mooi dat-ie er vrijdag weer mij uit school kwam
Het is niet te voorkomen. Elke dag bij binnenkomst kammen, jassen in een zak en vooral niet hysterisch worden.
Luis is vervelend, maar je houdt er niets aan over
Mocht een kind luis hebben (vergeet ook jezelf niet te kammen), kind 2x per dag kammen voor minimaal 2 weken. Wil je behandelen dan schijnt X-tine nog te werken en is niet zo agressief.
Verder jassen, knuffels en beddengoed wassen.
Tea tree olie las ik laatst ergens zou erg goed zijn.
Mwah. Half jaar geleden had kind luis en sindsdien was ik met tea tree shampoo. Mooi dat-ie er vrijdag weer mij uit school kwam
Het is niet te voorkomen. Elke dag bij binnenkomst kammen, jassen in een zak en vooral niet hysterisch worden.
Luis is vervelend, maar je houdt er niets aan over
Mocht een kind luis hebben (vergeet ook jezelf niet te kammen), kind 2x per dag kammen voor minimaal 2 weken. Wil je behandelen dan schijnt X-tine nog te werken en is niet zo agressief.
Verder jassen, knuffels en beddengoed wassen.