Vlooien vallen levend van de kat af.

07-09-2019 20:48 52 berichten
Deze week kwam ik erachter dat mijn kat vlooien heeft. Ze was er flink ziek van. Ik heb gisteren Advantage in haar nek (achterhoofd) gedruppeld. En ook een wormenpil gegeven. Ze voelt zich nu gelukkig al een stuk beter. Maar overal waar de kat een tijdje gelegen heeft, vallen de vlooien van haar af. Ze leven dan nog. Ik probeer ze zoveel mogelijk te vangen.

Zullen die vlooien alsnog dood gaan? Zijn ze verzwakt en vallen ze daarom van de kat af? Eentje sprong er weg, dus die had nog wel wat kracht. Normaal gesproken zitten de vlooien het liefst op de kat en zouden ze niet zomaar van de kat af gaan neem ik aan. Ik ben benieuwd wat jullie ervan weten.
Alle reacties Link kopieren
Onze kater kwam als kitten thuis met vlooien. Wij hebben een spray gekocht, moest even zoeken maar het heet flea free omgevingsspray. Jochie was nog te klein voor pippeten. Stonk ook niet eigenlijk.

En gewoon alles heet wassen. Gaat prima, toen ie oud genoeg was hebben we hebben een vlooienband gekocht van seresta.
Alle reacties Link kopieren
Owja en terugkomend op je vraag: bij ons sprongen ze ook van hem af. Blijven kammen, verzuipen en schoon maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven