Voorpoot hond wordt geamputeerd

18-05-2009 20:48 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen wordt bij onze 11 jaar oude Golden Retriever haar voorpoot geamputeerd. Ze heeft atrose en dat heeft nu de bloedvaten en zenuwen afgekneld en haar poot is afgestorven zodat ze als we niets doen ze daar aan zal sterven (gangreen).

Volgens de dierenarts kan ze met 3 poten nog best een paar jaar mee en went ze daar heel snel aan, maar ik vind het vreselijk moeilijk. Maar ja laten inslapen als ze na de amputatie op zich wel weer op zal knappen en een redelijk waardig leven zal hebben is nog minder optie. We hebben ook nóg een Golden van 12 en ze hangen heel erg aan elkaar.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Nee geen ervaring, maar vind t wel heel erg sneu voor je hond (en voor jou natuurlijk!). Heel veel sterkte morgen als je haar moet wegbrengen naar de dierenarts (en voor de tijd na de operatie natuurlijk!) , liefs Pien
Geen "persoonlijke" ervaring, wel uit omgeving. Die hond redde zich inderdaad meer dan prima met 3 poten, als je er niet op lette zag je dat ook bijna niet.

Wel een nare beslissing inderdaad, succes ermee!
Bedankt. Vriend brengt haar weg, ik kan het denk ik niet.
onze hond miste een achterpoot.. geen enkel probleem..

dat beest red zich wel..

succes..
Ik heb zelf een Golden Retriever van 9 jaar. Ik zou haar niet in laten slapen als ze verder nog gezond is. Met 3 poten kunnen ze ook goed leven, alleen gaat het lopen wat langzamer.

In ieder geval heel veel sterkte en hopelijk gaat alles goed.

Volgens mij kunnen ze redelijk goed zonder hoor. Zou voor mij geen reden om haar in te slapen.
misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar onze kat is na een aanrijding ook voorpootloos geworden en ze deed het er prima op. Was erg verbaasd over hoe snel zo'n beestje 'opnieuw' leert lopen. Sterkte! komt vast goed.
Dank jullie wel allemaal. Stiefzoon kwam net langs (hij is 15), is heel erg gehecht aan vooral deze hond en wilde haar nog 1x met 4 poten zien.

Teddy82: denk wel dat het voor katten makkelijker . We hebben ook 3 katten en die zie ik op de één of andere manier makkelijker op 3 poten lopen dan de hond. Maar ja ze loopt nu ook op 3 poten want op de 4e kan ze niet meer staan en dat gaat redelijk en zonder die poot die nu maar meesleept gaat het hopelijk nog beter.
Honden kunnen makkelijk leven met 3 poten. Ze zal binnen een week niet meer weten dat ze er ooit 4 heeft gehad. Ik heb genoeg honden gezien die nog volop kunnen rennen springen en spelen. Je zal echt verbaasd zijn hoe snel het allemaal zou gaan.

(Dit allemaal natuurlijk onder voorbehoud dat er niks mis is met haar andere poten).

Succes.
Hond is er niet meer. Vriend is voor de zekerheid nog voor een second opinion gegaan bij universitaire dierenkliniek en daar zagen ze dat ze een tumor had in botten en long. Hoe die andere dierenarts dat niet heeft gezien snapt niemand. Van de week gaan we met hem praten nu lukt dat niet.

Hond had heel veel pijn en dus hebben we haar in laten slapen. Het beste voor haar maar het doet wel zeer. Ook omdat we haar met pijn hebben laten doorlopen.

Kan niet ophouden met huilen. Dit was de eerste keer in 12 jaar dat ik vriend heb zien huilen.

Trekken nu een fles wijn open, hopelijk kunnen we een beetje slapen straks.
Och wat erg:( Heel veel sterkte!
Ach wat naar voor jullie. Ik las dit vanmiddag en kwam nu even kijken hoe de patiënt er aan toe was. Dit is wel rot om te lezen. Sterkte!
He wat erg voor jullie.

Sterkte

Sterkte.
Bedankt allemaal. Hebben redelijk geslapen. Het is nu wel raar om maar door 1 hond begroet te worden. Maar voor de hond was het beter.
He bah Nuska, wat erg. Zie nu je topic pas voor het eerst en wilde net gaan zeggen dat ik hetzelfde zou doen (poot laten amputeren dus). En dan lees ik dat ze er niet meer is.

Dikke knuffel
Oh wat erg!!! Ik wens jullie heel veel sterkte! Maar je moet inderdaad maar zo denken, het is beter voor de hond.

Knuffel van mij!
liefde is los durven laten!!!

hartstikke triest maar een hele goede beslissing.

sterkte met dit verlies.ik weet hoe het voelt.
bah wat naar zeg!!! Sterkte ermee! Hoe is de andere hond eronder? Is ie erg onrustig of valt het wel mee?
Och wat sneu nou. Een hele dikke knuffel.
Ten eerste bedankt allemaal. Het gaat nu allemaal wel weer wat beter.

Andere hond is loops dus sowieso van slag, weet niet hoeveel van het gemis komt en hoeveel van de loopsheid.

En inderdaad het is beter voor de hond, maar het knaagt dat als de 1e dierenarts meteen een juiste diagnose had gedaan er misschien wel wat aan gedaan had kunnen worden. Deze dierenarts heeftdierenarts na 2x bellen van onze kant nog steeds niet terug gebeld dus morgen gaan we alle dossiers van onze dieren ophalen (hebben ook nog 3 katten). Voelt behoorlijk lullig.
Ach Nuska, wat verdrietig. Ik had wat filmpjes gevonden van honden met een geamputeerde poot en wilde die aan je laten zien, maar nu is 'ie er niet meer.

Ook niet fijn dat jullie van die dierenarts nog steeds niet gehoord hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven