Vrijstaand bad in kleine badkamer

20-10-2021 21:49 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier dames met een vrijstaand bad in een kleine badkamer?
Ik vind het namelijk prachtig staan (en onze badkamerverkoper adviseert het ook omdat het in een kleine badkamer ruimtelijker zou staan dan een ingebouwd bad) maar omdat onze badkamer zo klein is, zou het bad heel dichtbij de muren komen te staan, waardoor er denk ik hoekjes op de grond ontstaan die ik niet goed schoon kan houden.
We hebben een half vrijstaand bad ook nog in overweging, maar dat vind ik toch wel een stuk lelijker dan een volledig vrijstaand bad.
Ervaringen? Spijt? Of toch wel te doen?

Vrijstaand bad dicht tegen muur?

Totaal aantal stemmen: 51

Ja, goed te doen! (20%)
Nee, verschrikkelijk met schoonmaak! (80%)
honingbij_ wijzigde dit bericht op 20-10-2021 22:01
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen vrijstaand bad, maar als het toch heel dicht bij een muur staat, hoe is het dan ruimtelijker? Het kost toch juist meer ruimte?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
20-10-2021 21:52
Ik heb geen vrijstaand bad, maar als het toch heel dicht bij een muur staat, hoe is het dan ruimtelijker? Het kost toch juist meer ruimte?
Het gaat met name hoe het eruit ziet. Een vrijstaand bad in een kleine badkamer oogt veel minder 'vol' dan een ingebouwd bad.
Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
20-10-2021 21:53
Het gaat met name hoe het eruit ziet. Een vrijstaand bad in een kleine badkamer oogt veel minder 'vol' dan een ingebouwd bad.
Dat kan ik me moeilijk voorstellen. Maar als ik online snuffel, dan zie ik wel wat je ongeveer bedoelt. Mooi wel, lijkt me. Maar inderdaad, het lijkt me erg onpraktisch als je vervolgens allerlei hoekjes hebt waar je met schoonmaken niet bij kan.
Ik zou er niet voor gaan, maar ik zie wel mooie voorbeelden online, dus ik kan me voorstellen dat je het mooi vindt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe wordt een vrijstaand bad geïsoleerd? Koelt dat niet heel snel af?
ik raad het enorm af. Zelf woon ik in een nieuwbouwwoning en hebben wij gekozen voor halfvrijstaand. De badkamers in deze woning zijn nog redelijk groot en in het project zit ook iemand die kosten wat het kost een vrijstaand bad er in moest hebben, geen gezicht en je krijgt het nooit goed schoon.
Het argument van de verkoper is een verkooppraatje immers zijn die baden veel duurder en is de kraan ook echt heel veel duurder die wil je dan ook vrijstaand. Kijk maar eens naar halfvrijstaand: Xenx charley of bij X2o zelfde mooie rondingen maar dan praktisch en meer kraanopties.
Het voordeel van een vrijstaand bad is dat je geen gedoe met vieze voegen krijgt en als je het bad tzt niet meer wil dan hoef je niet weer een hele verbouwing te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch voor halfvrijstaand gaan. Wij hebben daar ook voor gekozen ivm te weinig ruimte voor vrijstaand, en het staat heel mooi vind ik. En met schoonmaken geen probleem.

Nooit iets kopen wat eigenlijk niet past, daar wordt het altijd propperig van, en ondanks dat je dan een mooi bad hebt,bziet de badkamer er toch niet mooi uit.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een bad op sokkel (dus niet op pootjes) en daaromheen kan ik nog prima schoonmaken. Ik ga gewoon in het bad staan en dan met de plumeau eerst erachterlangs en indien nodig kan ik mijn dweil er ook nog tussendoor proppen.

Toen ik advies nodig had over mijn badkamer layout kreeg ik hier ook van sommige forummers te horen dat het lastig zou zijn met schoonmaken, maar niks van gemerkt.
-
Alle reacties Link kopieren
Present. Wij hebben zo’n flexibele ‘swiffer’ (het handvat is eigenlijk gewoon een grote veer met een coating erop zodat je geen krassen maakt) waar je dus mee kunt stoffen maar waar je ook een microvezelhoes op kunt zetten en dus kunt dweilen. Ik vind het minder werk dan kitranden poetsen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wij wilden een half vrijstaand bad, maar die was er bijna niet in 1.70m. Langer bad kon bij ons niet. Vrijstaand zou op de lange kant en 1 korte kant heel dicht langs de muur komen, daar was niet fatsoenlijk achter schoon te maken. Ruimtelijker vraag ik me ook af. Ik vind persoonlijk een vrijstaand bad alleen mooi als het ook echt vrij staat. Als het toch tegen (of heel dicht bij) een muur komt, kan je net zo goed een normaal bad nemen. Wij hebben dus wel een ombouw en die ombouw met een opvallende tegel betegeld. Contrasterende kleur ten opzichte van de wand- en vloertegel. Springt er echt uit en is het mooiste stukje badkamer geworden vind ik zelf :) ik ben blij dat we die keus hebben gemaakt, want met een (half)vrijstaand bad hadden we die tegels niet in de badkamer gehad en was het toch te saai geworden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een inloopdouche doen, die kan dan heel ruim worden. In ieder geval geen vrijstaand bad, tenzij je een Truus de Mier (wie kent haar nog?) bent die elke week ontkalkt in de hoekjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen, prachtig, een vrijstaand bad dichtbij de muur. Maar mijn man wil niet :sigh:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hebben wij en daar zijn we heel tevreden over.

Schoonmaken is echt geen probleem, hoeveel water gaat er nu echt over de badrand? Met een Swinger/dweil kom je er prima achter. Wij hebben ook een kleiner bad qua afmeting gekozen dan als we een inbouwbad hadden laten plaatsen. En nog vind ik hem te lang. Dus ga ook even proefzitten als dat mogelijk is.

Als je je e-mailadres in dm stuurt, kan ik je wel een foto sturen.
Alle reacties Link kopieren
Wat moet er gepoetst worden aan kitranden dan? Ik haal een doekje over de rand en dat was het. Heb nog nooit kitranden hoeven schrobben ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
20-10-2021 22:46
Wij wilden een half vrijstaand bad, maar die was er bijna niet in 1.70m. Langer bad kon bij ons niet. Vrijstaand zou op de lange kant en 1 korte kant heel dicht langs de muur komen, daar was niet fatsoenlijk achter schoon te maken. Ruimtelijker vraag ik me ook af. Ik vind persoonlijk een vrijstaand bad alleen mooi als het ook echt vrij staat. Als het toch tegen (of heel dicht bij) een muur komt, kan je net zo goed een normaal bad nemen. Wij hebben dus wel een ombouw en die ombouw met een opvallende tegel betegeld. Contrasterende kleur ten opzichte van de wand- en vloertegel. Springt er echt uit en is het mooiste stukje badkamer geworden vind ik zelf :) ik ben blij dat we die keus hebben gemaakt, want met een (half)vrijstaand bad hadden we die tegels niet in de badkamer gehad en was het toch te saai geworden denk ik.
Jij hebt toch die visgraat in die mooie kleur? Dat was jouw badkamer toch? Die is inderdaad heeeeeeeeeel mooi en echt de blikvanger van je badkamer.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
20-10-2021 23:11
Wat moet er gepoetst worden aan kitranden dan? Ik haal een doekje over de rand en dat was het. Heb nog nooit kitranden hoeven schrobben ofzo.
Dan heb je niet zoals ik een (klein) kind (gehad) met een love affair voor die kneedbare zeep-en-shampoo van de lush in allerlei felle kleurtjes waarmee ze ook kunnen schrijven en boetseren in bad.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wij hebben halfvrijstaand en ik vind 'm prachtig.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
20-10-2021 23:54
Jij hebt toch die visgraat in die mooie kleur? Dat was jouw badkamer toch? Die is inderdaad heeeeeeeeeel mooi en echt de blikvanger van je badkamer.
Geen visgraat, maar driehoekige tegeltjes in een groenige kleur :)
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
20-10-2021 23:59
Dan heb je niet zoals ik een (klein) kind (gehad) met een love affair voor die kneedbare zeep-en-shampoo van de lush in allerlei felle kleurtjes waarmee ze ook kunnen schrijven en boetseren in bad.
Ik heb een inmiddels wat groter kind, wat nog steeds graag van die kleurtabletten of bruisballen in bad wil, waardoor het water groen of rood wordt :mrgreen: en ze heeft ook speciale badkrijtjes om op de rand te schrijven/tekenen. Maar dat heb ik nooit op de kitranden terug gevonden :)
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
20-10-2021 23:59
Dan heb je niet zoals ik een (klein) kind (gehad) met een love affair voor die kneedbare zeep-en-shampoo van de lush in allerlei felle kleurtjes waarmee ze ook kunnen schrijven en boetseren in bad.
Maar dat kan met vrijstaand ook aan de achterkant van het bad terechtkomen toch? Volgens mij maakt het niet zoveel uit qua schoonmaken. Ik vind voegen en kitranden bal maar ergens nauwelijks achter komen lijkt me ook niks.

De beste oplossing voor dergelijk leed is dan ook niet de keuze voor vrijstaand of niet, maar hulp in de huishouding ;-D
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
20-10-2021 22:53
Ik zou een inloopdouche doen, die kan dan heel ruim worden. In ieder geval geen vrijstaand bad, tenzij je een Truus de Mier (wie kent haar nog?) bent die elke week ontkalkt in de hoekjes.
We gaan de badkamer juist verbouwen omdat we graag een bad willen, en omdat we van de verschrikkelijke inloopdouche afwillen :biggrin: wat een onding, snap niet dat iemand daar ooit voor kiest haha. Hele badkamer is zeiknat na het douchen.
Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
21-10-2021 09:56
We gaan de badkamer juist verbouwen omdat we graag een bad willen, en omdat we van de verschrikkelijke inloopdouche afwillen :biggrin: wat een onding, snap niet dat iemand daar ooit voor kiest haha. Hele badkamer is zeiknat na het douchen.
Hier ook de inloopdouche er uit gesloopt en een gewone cabine terug gezet. Wat je zegt, altijd alles nat en ik vond het ook koud zo zonder deur. Nu gewoon weer lekker warm en alles blijft verder droog :)
Alle reacties Link kopieren
Ja, wij hebben het wel. Maak idd liever die hoekjes schoon dan de tegeltjes van zo'n ombouw.
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
21-10-2021 10:20
Ja, wij hebben het wel. Maak idd liever die hoekjes schoon dan de tegeltjes van zo'n ombouw.
Hoe vies worden de tegels van een ombouw? Dat is gewoon een doekje erover en klaar. Hoekjes achter een bad is toch echt meer werk dan een doekje langs de ombouw. Als dat al nodig is, want dat doe ik niet eens elke keer als ik de badkamer poets. Die tegels worden helemaal nergens vies van. Komt niet in aanraking met zeep of water verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven