Vuilniszakken van enige kwalitie, waar koop je die nog?

27-10-2021 23:11 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje aparte vraag misschien.

Ik kocht de afgelopen jaren speciaal de komo-vuilniszakken, dat was nog 'A-merk' kwaliteit.
Maar die schoften hebben het plastic van de zakken flink verdund.

En ik woon in een appartement, en ik heb katten. En wekelijks gaat de inhoud van de kattenbak er in. Die ik vervolgens door de gangen van mijn appartement, vijf deuren, een trappenhuis/lift, mee naar buiten moet nemen, om daar in de container te gooien.

Maar die zakken scheuren dus waar je bij staat, vooral met zwaar kattenbakgrit er in. En ik vind dat niet grappig als de inhoud van de kattenbak eruit komt.. En al helemaal als dat ergens tussen mijn voordeur en container gebeurt, want dan mag ik met stoffer en blik mijn pad nog een keer volgen.

In het verleden al verscheidene zakken uitgeprobeerd, in de albert heijn staan voelen. En dit waren de enige zakken die er mee door konden.

Online, zie ik wel betere kwalitet, maar om nou meteen tussen de 200-1000 stuks in één keer te kopen, is ook weer zo wat.

Dus ik weet het even niet.
Ik doe nu vaak dubbelbaggen, omdat er vaak al een scheur in terecht gekomen is of gewoon voor de zekerheid.

Weet iemand of een andere winkel nog een beetje kwaliteits zakken heeft?
Of is mijn nieuwe standaard vanaf nu, dan toch een dubbele zak?

Edit, ander grit, niet echt een optie. Ik had lange tijd tigerino kristallen, en dat was met één kat prima te doen. De kater die er bij is gekomen die plast en die poept voor twee katten.
Er staat als tweede bak, een PeeWee, en eigenlijk zou ik er daar liefst nog eentje van neerzetten, maar ze preferen echt het grit. En aangezien ze dat zo fijn vinden, vind ik het een beetje sneu, om ze die keuze af te nemen.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Ik heb een kat, dus een kattebak en die leeg ik altijd in de zakken van de Aldi. Nooit een probleem geweest, maar die zijn ook lekker dik. Voor een mooi prijsje ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je probleem.

Mijn vuilniszakken koop ik in verschillende winkels en af en toe heb ik een goede stevige vuilniszak. Om vervolgens niet meer te weten waar ik die ook al weer had gekocht.

Die van de HEMA waren dacht ik wel aardig stevig.
Alle reacties Link kopieren
Puinzakken van de action?
Alle reacties Link kopieren
In een lege doos ipv een zak?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al weleens Brabantia zakken geprobeerd? Ik heb ook een Brabantia bak waar alleen die zakken in passen, maar in vergelijking met de Komo en AH eigen merk zakken die ik in mijn vorige bak gebruikte zijn die veel dunner, maar ook veel sterker.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Kun je de zak in de emmer mee naar buiten nemen? Ik heb bij de kattenbakken zo'n simpele plastic Curver vuilnisbak staan. Als de zak vol is, kun je die hele emmer makkelijk dragen en dan pas bij de container leeggooien.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
27-10-2021 23:14
Ik heb een kat, dus een kattebak en die leeg ik altijd in de zakken van de Aldi. Nooit een probleem geweest, maar die zijn ook lekker dik. Voor een mooi prijsje ook nog.
Bedankt!
Ga ik daar van het weekend eens langs.
Ik had al bij de jumbo staan voelen, maar dat was ook allemaal van dat prut plastic.

Wel net een klacht ingediend bij komo. Maar dit is gewoon business, kostenbesparing voor hun.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
SummerIsNear schreef:
27-10-2021 23:58
Bedankt!
Ga ik daar van het weekend eens langs.
Ik had al bij de jumbo staan voelen, maar dat was ook allemaal van dat prut plastic.

Wel net een klacht ingediend bij komo. Maar dit is gewoon business, kostenbesparing voor hun.
Ik heb altijd deze en voor die prijs kan je gelijk inslaan.

https://www.aldi.nl/producten/huishoude ... ticle.html
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-10-2021 23:45
Heb je al weleens Brabantia zakken geprobeerd? Ik heb ook een Brabantia bak waar alleen die zakken in passen, maar in vergelijking met de Komo en AH eigen merk zakken die ik in mijn vorige bak gebruikte zijn die veel dunner, maar ook veel sterker.
Zijn die echt steviger?
Ik had er een paar bij mijn huidige bak zitten. Ik vond ze vrij duur, in aanschaf. En het staat mij niet meer zo goed bij, wat de kwaliteit was. Volgens mij wel redelijk inderdaad. Want vooral de prijs stond me tegen. (Wel slimme actie van ze, op die manier klanten aan ze te binden.)
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde ergernis hier. Ik snap wel vanuit het oogpunt van duurzaamheid dat het beter is als zakken zo dun mogelijk zijn. Maar in een appartement zonder kliko is een dubbele zak toch het 'beste' tegen het risico van scheuren. Ik heb zakken geprobeerd van AH, Action, Gamma, Intratuin en Aldi. Die van Aldi staan met stip op één, gevolgd door die van Intratuin. Qua prijs weet ik niet hoeveel het scheelt maar ik heb een Aldi op loopafstand en heb de auto nodig voor Intratuin. Action heeft blauwe zakken met een sluitband. Die passen niet in mijn vuilnisbak maar vind ik wel fijn voor als ik een rondje 'troepjes verzamelen door het hele huis' doe.
Alle reacties Link kopieren
Oh Komo.. breek me de bek niet open! Nooit klachten over gehad maar nu zijn ze zo dun dat je ze niet eens normaal uit de prullenbak kan halen zonder de zak aan gort te trekken. Enorm vervelend! Voor de kattenbak doe ik er twee in elkaar voor extra stevigheid. De prijs is niet gedaald dus ik zou ook liever een goede zak hebben voor dat bedrag. Vond toevallig laatst nog een oude rol in de kast, nou, dat was zo fijn! Maar ja.

Ik lees dus even mee.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
28-10-2021 00:00
Ik heb altijd deze en voor die prijs kan je gelijk inslaan.

https://www.aldi.nl/producten/huishoude ... ticle.html
Zouden deze ook goed zijn dan denk je? Ik wil graag zonder trekband https://www.aldi.nl/producten/huishoude ... ticle.html
Alle reacties Link kopieren
SummerIsNear schreef:
28-10-2021 00:02
Zijn die echt steviger?
Ik had er een paar bij mijn huidige bak zitten. Ik vond ze vrij duur, in aanschaf. En het staat mij niet meer zo goed bij, wat de kwaliteit was. Volgens mij wel redelijk inderdaad. Want vooral de prijs stond me tegen. (Wel slimme actie van ze, op die manier klanten aan ze te binden.)
Ze zijn inderdaad duurder dan andere merken. Ik heb wel het idee dat ze steviger zijn, ik heb sinds ik die zakken gebruik nooit meer een gescheurde zak gehad. Terwijl ik in mijn oude (ook brabantia) bak waar ik goedkopere zakken in gebruikte heel regelmatig gescheurde zakken had.
Je zou het een keer kunnen proberen?
Am Yisrael Chai!
Vladimir schreef:
28-10-2021 00:10
Zouden deze ook goed zijn dan denk je? Ik wil graag zonder trekband https://www.aldi.nl/producten/huishoude ... ticle.html
Zijn van hetzelfde merk, dus dat zal wel.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat het ook gewoon aan mijn Albert Heijn ligt, dat die andere kwaliteit in kopen. De verpakking, is nu ook anders, en ik kan in ieder geval de oorspronkelijk in, gele plastic verpakking, niet meer op de ah site vinden.
Dus dan zitten die gewoon een loopje met mij te nemen. En richting de brabantia zakken te duwen, want dat assortiment wordt steeds uitgebreider.


Ik ben ook niet de enige, ik zie regelmatig een spoor in het trappenhuis met grit, en dan is het niet het mijne.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Vladimir schreef:
28-10-2021 00:10
Zouden deze ook goed zijn dan denk je? Ik wil graag zonder trekband https://www.aldi.nl/producten/huishoude ... ticle.html
Beter waarschijnlijk.
Die trekband zakken zijn in mijn ervaring al van dunner plastic. Maar misschien wel per ongeluk steviger plastic.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
In een bigshopper mee naar de container? Draagt in ieder geval een stuk makkelijker
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kattenbakvulling die je in de wc door kunt spoelen 👍🏼
De vuilniszakken van de Lidl zijn lekker stevig! Ik herken je probleem met de komo’s en kattengrit 😅
Ik vind die van Jumbo huismerk ook wat steviger dan due van AH, Nettorama of Action.
Alle reacties Link kopieren
Vladimir schreef:
28-10-2021 00:10
Zouden deze ook goed zijn dan denk je? Ik wil graag zonder trekband https://www.aldi.nl/producten/huishoude ... ticle.html

Ik heb juist die van de Aldi zónder trekband en inderdaad ook vanwege de dikte.
Dus ja, zou het zeker aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Alternatief: (kleine) stevige emmer met deksel die je speciaal voor het grit afval gebruikt? Dan volstaat gebruik van een gewone -dunne- pedaalemmerzak.

Die emmer neem je mee als je je andere huisvuil weg gaat gooien. En i.p.v. met lege handen, neem je de afsluitbare emmer daarna weer mee terug naar huis: nieuwe pedaalemmerzak erin en klaar?

(is niet echt antwoord op je vraag, maar misschien toch een idee?)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte toen ik nog in een flat woonde altijd m’n dweilemmer om dezelfde reden (na een paar keer spoorzoeken :nut: ). Zak in dweilemmer, kattenbak in zak legen (niks ernaast want lekker grote emmer), dichtknopen, emmer aan hengsel mee naar containerruimte, daar zak eruit en in vuilnisbak, lege emmer mee terug.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
SummerIsNear schreef:
28-10-2021 00:17
Misschien dat het ook gewoon aan mijn Albert Heijn ligt, dat die andere kwaliteit in kopen. De verpakking, is nu ook anders, en ik kan in ieder geval de oorspronkelijk in, gele plastic verpakking, niet meer op de ah site vinden.
Dus dan zitten die gewoon een loopje met mij te nemen. En richting de brabantia zakken te duwen, want dat assortiment wordt steeds uitgebreider.


Ik ben ook niet de enige, ik zie regelmatig een spoor in het trappenhuis met grit, en dan is het niet het mijne.
Wij gebruiken hier bepaalde witte zakken van AH voor het plastic afval. Ook die zijn, met hetzelfde label volgens mij, sinds een maand of twee ineens veel dunner en kwetsbaarder. Je voelt ook echt het verschil. Die zakken krijg ik ook niet meer onbeschadigd het huis uit, er prikt altijd wel een verpakking doorheen. Omdat plastic weinig weegt valt hier nog wel omheen te werken, maar irritant is het zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven