Waar huissleutels laten

14-03-2019 18:45 60 berichten
Een poosje terug heb ik mijn huissleutels in de deur laten zitten en ik schrik mij nu iedere keer een ongeluk als ik mijn sleutels niet snel kan vinden omdat ik ze gedachtenloos ergens neer heb gelegd. Ik heb op internet al gekeken naar een sleutelhaakje o.i.d. maar die zien er nogal fragiel uit. Ik heb namelijk een aantal sleutels aan mijn bos hangen en de leuke ophangers lijken meestal maar voor een enkele sleutel. Heeft iemand een tip voor een goede oplossing?
Alle reacties Link kopieren
sparoodislekker schreef:
14-03-2019 18:55
Via de brievenbus en een stokje schijnt dat gemakkelijk te gaan.

En buiten dat als je de deur dicht gooit en de sleutel er in laat zitten kan een sleutel aan de buitenkant de deur niet meer openen (meestal) dus dan mag je zelf gaan pielen met haakjes en stokjes om je deur open te krijgen.

Als je sleutels in een bakje doet ook niet te dicht bij de brievenbus want inbrekers hengelen ook naar sleutels om zo gemakkelijk binnen te kunnen komen.
Niet als je 'm een slag omdraait.
Ik heb ze ook in de deur, wel zo handig als je er snel uit wil in geval van brand oid.
Alle reacties Link kopieren
LoiseauVélo schreef:
14-03-2019 19:56
Heb je dan geen problemen met pinpas/creditcard als je 'm in je tas hebt?
Dat poppetje blijft natuurlijk op het magneetbord of de ijskast.
Alle reacties Link kopieren

Leuk!
Sowieso vind je op Ali wel leuke opties als je zoekt op key hook.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
14-03-2019 19:57
In de deur moet je dus nooit doen.
- Wordt afgeraden door de politie omdat het wel eens makkelijk kan zijn voor inbrekers.
- Als er iets met je gebeurd kan men niet via de voordeur naar binnen. Daarom wordt het vooral bij oudere mensen ten strengste afgeraden.

Heb via een vriendin eens gehoord dat haar oma gevallen was in de slaapkamer en dus hulp nodig had. Echter kon niemand naar binnen want de sleutel zat nog in het slot. Kortom er moest eerst een slotenmaker en dergelijke komen om die deur open te breken.
Wij hebben een nieuwbouwhuis en geen brievenbus in de deur. Inbrekers komen hier dus niet binnen op die manier.
Wij laten ook altijd een sleutel in de voordeur zitten. 's nachts draai ik de voordeur op slot en overdag trek ik de sleutel er half uit, zodat we 's avonds weer gewoon naar binnen kunnen. We hebben allebei ook een sleutel aan onze sleutelbos. In de meterkast hangt een sleutelkastje met reservesleutels en in het ergste geval kun je via de achterdeur ook nog binnen (die gaat met dezelfde sleutel open als de voordeur en daar zit geen sleutel in het slot).
Alle reacties Link kopieren
Aan de kapstok.
Wij hebben een schaaltje op het aanrecht staan waar alle sleutels ingaan.
Leuk om te lezen hoe iedereen het doet. Bedankt hiervoor. Ik heb er goede oplossingen en ideeen uitgehaald maar besef nu ook meer dat het vooral aankomt op gewenning en aan een vaste plek.
Alle reacties Link kopieren
In het midden van de kamers beneden, onderaan de trap. Zodat ik erbij kan als ik via voor moet vluchten en als ik via achter moet vluchten.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
We hebben een paar haakjes in de gang hangen waar onze sleutelbossen aan hangen. Altijd makkelijk terug te vinden en dicht bij de deur als je snel weg zou moeten / de deur snel open moet.
sparoodislekker schreef:
14-03-2019 18:55
Via de brievenbus en een stokje schijnt dat gemakkelijk te gaan.

En buiten dat als je de deur dicht gooit en de sleutel er in laat zitten kan een sleutel aan de buitenkant de deur niet meer openen (meestal) dus dan mag je zelf gaan pielen met haakjes en stokjes om je deur open te krijgen.

Als je sleutels in een bakje doet ook niet te dicht bij de brievenbus want inbrekers hengelen ook naar sleutels om zo gemakkelijk binnen te kunnen komen.
Niet iedereen heeft een brievenbus in zijn deur :idee:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven