Wanhopig door huilende baby van buren

07-11-2019 06:56 126 berichten
Onze buren hebben een zoontje van 7 maanden die nu al 2 maanden lange, elke nacht de boel op stelten zet.
De eerste 5 maanden hoorden we hem nooit, maar sinds de ouders 'n beetje van hun 'attachment parenting' methode af zijn gestapt, is het elke nacht bal. Hij krijst u-ren lang.
Opzich hebben wij wel redelijk contact met de buren en heb ik (aan het begin van deze 2 maanden) weleens gevraagd hoe het kwam dat hij nou zo huilde ineens. Volgens de buurvrouw was dit omdat zij exclusief borstvoeding geeft, maar die nachten toch wel zat begon te worden. Nu hopen ze dat hij - door hem te laten huilen - leert dat hij niks meer krijgt en dus doorslaapt. Of dit werkt is een tweede, want hij huilt tot er iemand komt. Of dit na 'n half uur of na 3 uur is, hij huilt krijst tot die tijd. Meerdere keren per nacht. Ouders slapen zelf (tijdelijk) aan de andere kant van het huis in de eetkamer, zodat ze hem niet horen krijsen..
Ik vind het super zielig natuurlijk, maar word er zelf ook echt gek van. Ik heb wallen tot mijn kin en al 2 maanden geen nacht normaal kunnen slapen.. Zijn kamer is naast die van mij en het zijn huurhuizen dus gevoelsmatig zit er alleen een gipsplaatje tussen ons in. Ergens anders in huis slapen is geen optie, mijn moeder is haar slaapkamer ook al ontvlucht en ligt nu in de huiskamer op een andere verdieping, maar hoort de baby alsnog..
Met de ouders praten heeft geen zin want 'babies huilen nou eenmaal' en 'nog even, dan slaapt hij vast door'..

Ik ben wanhopig, iemand nog tips voor goede oordoppen? :'(
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
07-11-2019 10:17
Er zal in ieder geval iets gedaan moet worden. Geluidsoverlast is gewoon bij wet verboden. Helemaal snachts.
Ja doeg. Als je een huilbaby hebt kun je daar natuurlijk niks aan doen, dat snapt de gemeente ook wel. Maar dat is een ander verhaal als bewust laten huilen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
07-11-2019 09:18
Mij lijkt melding maken (waar, Veilig thuis?) heel ver gaan. Want hoe dan verder? Plaatsen ze een kindje dan uit huis? Gaan ze verschillende slaaptherapien/ rituelen/manieren oid adviseren? En gebeurt dat dan gewoon thuis? Want dat kan dus ook maanden duren en dan blijft het probleem vooralsnog voortbestaan. Voor het zelfde geld loopt een van de ouders de hele nacht met de kleine rond om hem stil te krijgen. En 'wel eens gevraagd' vind ik iets anders dan een duidelijk gesprek waarbij je jouw klachten uitspreekt, samen met je moeder en wat jullie van jullie kant al hebben gedaan. Communicatie lijkt me het keyword hier.
Ze bieden eerst altijd hulp aan, een kind uit huis plaatsen doen ze niet gauw ( tenzij zwaar verwaarloosd).

Maar mij lijkt mij ook het beste om ze rustig erop aan te spreken. En misschien kun je ze hinten dat ze misschien bij het consultatiebureau hulp kunnen vragen/ krijgen wegens de huilende baby snachts?
Voor iedereen een groene tuin
Sjulia schreef:
07-11-2019 10:23
Ja doeg. Als je een huilbaby hebt kun je daar natuurlijk niks aan doen, dat snapt de gemeente ook wel. Maar dat is een ander verhaal als bewust laten huilen natuurlijk.
Als je een hond hebt kun je daar natuurlijk ook niets aan doen dat die de hele dag blaft als de baasjes werken zijn.
Toch is deze hond weg gehaald, omdat meerdere mensen hier structureel overlast van hadden en dit ook konden aantonen met geluidsopnames. Vanuit de gemeente zijn ze ook vaker komen controleren.
Wil nu hier niet mee zeggen dat de baby moet worden weg gehaald.
Maar het is wel een feit dat er iets gedaan moet worden aan de geluidsoverlast.
Dit is immers per wet verboden.
anoniem_64c3b5f68d8ca wijzigde dit bericht op 07-11-2019 10:39
0.69% gewijzigd
Ddennis schreef:
07-11-2019 10:17
Er zal in ieder geval iets gedaan moet worden. Geluidsoverlast is gewoon bij wet verboden. Helemaal snachts.
Jij hebt geen kinderen, wel?
Ik denk op basis van de OP dat het niet zo genuanceerd ligt als TO beweert. Als je kind huilt, dan huilt het, ook als de ouder voldaan heeft aan de basisbehoeften. Soms ben je nu eenmaal uren op met je kind en hebben je buren er last van.
Helaas, het gebeurt. Maar een wijkagent kan slechts over de wieg gebogen komen staan en mijn een wijzend vingertje zeggen: 'Dat mag niet hè, zo laat!'
Een baby heeft geen weet van de wet, gelukkig. ;-)
En een stuk tape over de mond plakken is kindermishandeling.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
07-11-2019 08:05
Zijn het misschien hondenliefhebbers? Vroeger werd er namelijk door de kenners geadviseerd om een pup de eerste nachten maar te laten janken; dan leerde hij vanzelf dat er niemand zou komen. Dat zal beslist voor een aantal dieren (de evenwichtigste) goed gewerkt hebben, maar ook in heel veel gevallen jankte hij járen door. :)

Daar is men dus vanaf gestapt en nu wordt vaak aangeraden om het dier de eerste dagen in een kistje naast je bed te zetten zodat je je hand alleen maar hoeft uit te steken om hem rustig te krijgen.

Ik weet overigens niet of de door jou genoemde babyopvoeding echt onder mishandeling valt maar het is zeker wat ouderwets.
Vroeger was dat ook het advies bij huilende baby's, "zet het wiegje maar een paar nachten in de schuur". Daar is men gelukkig ook al lang van afgestapt.

Vraag me toch af of die mensen hun kind echt zo lang laten huilen en zelf een verdieping lager hun oordoppen indoen en zich nog eens omdraaien. Door de muur hoor je niet of ze de baby troosten of oppakken (zeker niet als er een kind doorheen krijst :P )
Pobody's nerfect
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
07-11-2019 10:37
Als je een hond hebt kun je daar natuurlijk ook niets aan doen dat die de hele dag blaft als de baasjes werken zijn.
Toch is deze hond weg gehaald, omdat meerdere mensen hier structureel overlast van hadden en dit ook konden aantonen met geluidsopnames. Vanuit de gemeente zijn ze ook vaker komen controleren.
Wil nu hier niet mee zeggen dat de baby moet worden weg gehaald.
Maar het is wel een feit dat er iets gedaan moet worden aan de geluidsoverlast.
Dit is immers per wet verboden.
tja, een huilbaby kun je per wet natuurlijk niet verbieden, sommige babies huilen nou eenmaal, daar kun je niks aan doen. Hard roepen dat het niet mag zorgt niet dat de baby stopt met huilen.
Alle reacties Link kopieren
3 dagen geleden schreef TO nog dat ze "gek is op babies". "Als ik een kraamcadeautje uitzoek klap ik bijna uit elkaar van liefde".
"Ik ben echt een zorger, dat afhankelijke en nodig zijn vind ik heerlijk en vanaf een jaar of 2 vind ik ze niet leuk meer. als kind zei ik al:Dan neem ik een baby en als hij 2 is dan doe ik hem weg en neem ik een nieuwe".

Nou, het zal mij benieuwen wat TO allemaal gaat doen als zij moeder wordt en een baby heeft die niet wil slapen.....
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
07-11-2019 10:37
Maar het is wel een feit dat er iets gedaan moet worden aan de geluidsoverlast.
Dit is immers per wet verboden.
Je kunt wel schermen met de wet maar de overlast die in de wet genoemd wordt is niet bedoelt en is niet van toepassing op een huilende baby.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Ik heb nog niet alles gelezen, maar zal gelijk even reageren op alle vragen of ik wel zeker weet dat ze baby negeren en hij alleen is tijdens het krijsen: ja. De huizen zijn namelijk zeer gehorig en ik hoor het dus duidelijk als er iemand van de trap af komt, zijn kamer inloopt en tegen hem praat. Vaak is dit vader, die komt dan naar beneden en praat dan tegen de baby. (Moeder niet want dan wil de baby drinken heeft ze me zelf verteld ) Die is dan gelijk stil om vervolgens weer te beginnen als ik vader de kamer uit hoor lopen.
Hij krijst trouwens niet altijd 3 uur non stop. Vaak zeker wel 45 minuten, om vervolgens 15/20 minuten stil te zijn - en weer opnieuw te beginnen. Na 'n aantal van deze rondes begrijpt vader waarschijnlijk dat het niet stopt en gaat dan bij hem kijken. Maar dit is nooit na de eerste 45 minuten huilen. Misschien horen ze hem ook pas laat, omdat ze zo 'ver weg' slapen.. Al betwijfel ik dat want wij horen hem ook duidelijk in onze eetkamer, en hij is niet eens bij ons in huis.

Daarbij werk ik met kinderen en ik weet hoe het is om zélf wanhopig te zijn en uuuren met een krijsende baby op je arm te lopen; dat zou natuurlijk ook vervelend zijn voor mij als buur, maar daar zou ik veel meer begrip voor hebben dan in dit geval. Dan kan je er oprecht niets aan doen. Niet minder frustrerend natuurlijk, maar so be it. In dit geval is er wel een oplossing (naar hem toe gaan en/of eten geven,) maar dat willen de ouders niet..Babies huilen nou eenmaal en vaak is dit voor de ouders misschien nog vervelender dan voor de baby zelf, maar dit is gewoon echt triest.

Ik ga zeker weer met ze praten, had ik me vannacht om 04.00u ook al voorgenomen toen ik hem weer hoorde huilen..
anoniem_63c6e92a254b3 wijzigde dit bericht op 07-11-2019 11:26
Reden: Toevoeging
0.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BaronTrump schreef:
07-11-2019 11:12
Ik heb nog niet alles gelezen, maar zal gelijk even reageren op alle vragen of ik wel zeker weet dat ze baby negeren en hij alleen is tijdens het krijsen: ja. De huizen zijn namelijk zeer gehorig en ik hoor het dus duidelijk als er iemand van de trap af komt, zijn kamer inloopt en tegen hem praat. Vaak is dit vader, die komt dan naar beneden en praat dan tegen de baby. (Moeder niet want dan wil de baby drinken) Die is dan gelijk stil om vervolgens weer te beginnen als ik vader de kamer uit hoor lopen.
Hij krijst trouwens niet altijd 3 uur non stop. Vaak zeker wel 45 minuten, om vervolgens 15/20 minuten stil te zijn - en weer opnieuw te beginnen. Na 'n aantal van deze rondes begrijpt vader waarschijnlijk dat het niet stopt en gaat dan bij hem kijken. Maar dit is nooit na de eerste 45 minuten huilen. Misschien horen ze hem ook pas laat, omdat ze zo 'ver weg' slapen.. Al betwijfel ik dat want wij horen hem ook duidelijk in onze eetkamer, en hij is niet eens bij ons in huis.

Daarbij werk ik met kinderen en ik weet hoe het is om zélf wanhopig te zijn en uuuren met een krijsende baby op je arm te lopen; dat zou natuurlijk ook vervelend zijn voor mij als buur, maar daar zou ik veel meer begrip voor hebben dan in dit geval. Dan kan je er oprecht niets aan doen. Niet minder frustrerend natuurlijk, maar so be it. In dit geval is er wel een oplossing (naar hem toe gaan en/of eten geven,) maar dat willen de ouders niet..Babies huilen nou eenmaal en vaak is dit voor de ouders misschien nog vervelender dan voor de baby zelf, maar dit is gewoon echt triest.

Ik ga zeker weer met ze praten, had ik me vannacht om 04.00u ook al voorgenomen toen ik hem weer hoorde huilen..
dat vind ik wel problematisch, je zou toch verwachten dat die mensen er op den duur zo gek van worden dat ze dat kind wel wat te eten geven.
SweetFirefly schreef:
07-11-2019 10:52
Nou, het zal mij benieuwen wat TO allemaal gaat doen als zij moeder wordt en een baby heeft die niet wil slapen.....
Nou ik zou beginnen met ernaartoe gaan en mijn baby niet uren (alleen) laten huilen.
florence13 schreef:
07-11-2019 11:16
dat vind ik wel problematisch, je zou toch verwachten dat die mensen er op den duur zo gek van worden dat ze dat kind wel wat te eten geven.
Dat gebeurd heel soms ook (denk ik). Dan hoor ik dat moeder ook naar beneden komt terwijl vader al naast het bed staat, wellicht om te voeden. Maar ik kan niet door de muur kijken, dus zeker weet ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
BaronTrump schreef:
07-11-2019 11:24
Dat gebeurd heel soms ook (denk ik). Dan hoor ik dat moeder ook naar beneden komt terwijl vader al naast het bed staat, wellicht om te voeden. Maar ik kan niet door de muur kijken, dus zeker weet ik het niet.
Hoe kun je dat allemaal horen?? Dan zou ik eerder kijken naar of er een mogelijkheid is dat er beter geisoleerd kan worden.

Edit: plus als het zo gehorig is, hoe zou het dan kunnen dat de ouders zelf 'm in een andere kamer niet horen?
anoniem_376079 wijzigde dit bericht op 07-11-2019 11:31
24.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BaronTrump schreef:
07-11-2019 11:24
Dat gebeurd heel soms ook (denk ik). Dan hoor ik dat moeder ook naar beneden komt terwijl vader al naast het bed staat, wellicht om te voeden. Maar ik kan niet door de muur kijken, dus zeker weet ik het niet.
nou heb ik een makkelijke baby, maar toen hij twee weken geleden oorontsteking had en hij de hele nacht aan het huilen was, werd ik al gillend gek, ik vond het zo zielig, en dan heb ik hem echt niet alleen laten huilen. Dus ik begrijp echt niet dat die buren van jou dat volhouden. Ik had dat kind allang wat te eten gegeven.
(verder leuk contact met buren, die vonden hem ook zielig)
Bee_Kind schreef:
07-11-2019 11:26
Hoe kun je dat allemaal horen??
Het zijn krakkemikkige huurhuizen en ze hebben geen trapbekleding dus je hoort het gekraak van het hout. Aangezien hij in de kamer direct naast de mijne slaapt, hoor ik de deur open gaan en aan de stemmen kan ik horen wie er naar beneden is gekomen.
Ik hoor de baby zelfs hoesten, het is echt gehorig. Normaal ben ik dat dus wel gewend en kan door een bom heen slapen, maar het gehuil hoor ik wel. Wellicht komt dat (ook) doordat ik met kinderen werk en dan s'nachts ook wakker moet worden als ze huilen..
Dubbel
anoniem_63c6e92a254b3 wijzigde dit bericht op 07-11-2019 11:32
Reden: Dubbel
98.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BaronTrump schreef:
07-11-2019 11:30
Het zijn krakkemikkige huurhuizen en ze hebben geen trapbekleding dus je hoort het gekraak van het hout. Aangezien hij in de kamer direct naast de mijne slaapt, hoor ik de deur open gaan en aan de stemmen kan ik horen wie er naar beneden is gekomen.
Ik hoor de baby zelfs hoesten, het is echt gehorig. Normaal ben ik dat dus wel gewend en kan door een bom heen slapen, maar het gehuil hoor ik wel. Wellicht komt dat (ook) doordat ik met kinderen werk en dan s'nachts ook wakker moet worden als ze huilen..
Dan zit daar misschien wel iets wat kan helpen: aan hen vragen wbt trapbekleding en bij de woningbouw/verhuurder aanvraag doen wbt isolatie? Niet geschoten is altijd mis...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tegen die ouders zeggen: 'als hij huilt dan wil hij iets, kunnen jullie hem wel negeren, maar dat gaat het niet oplossen'. Ik schrik er echt van dat dit blijkbaar al maanden duurt en ze hem ook zo lang ook laten huilen. En dan ook nog zelf in een andere kamer gaan liggen. Gaat alles wel goed met de moeder?
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
07-11-2019 10:37
Als je een hond hebt kun je daar natuurlijk ook niets aan doen dat die de hele dag blaft als de baasjes werken zijn.
Toch is deze hond weg gehaald, omdat meerdere mensen hier structureel overlast van hadden en dit ook konden aantonen met geluidsopnames. Vanuit de gemeente zijn ze ook vaker komen controleren.
Wil nu hier niet mee zeggen dat de baby moet worden weg gehaald.
Maar het is wel een feit dat er iets gedaan moet worden aan de geluidsoverlast.
Dit is immers per wet verboden.
De gemeente gaat helemaal niks controleren, als de ouders aangeven een huilbaby te hebben en al van alles proberen. Je moet het uitzitten, net als de ouders. Ze gaan niet opdringen alles beter te isoleren voor die paar maanden. Er zal vooral begrip voor de ouders zijn. Je kan een baby niet uitzetten namelijk. En huilbaby’s huilen urenlang zonder reden.
chocolol schreef:
07-11-2019 11:32
Ik zou tegen die ouders zeggen: 'als hij huilt dan wil hij iets, kunnen jullie hem wel negeren, maar dat gaat het niet oplossen'. Ik schrik er echt van dat dit blijkbaar al maanden duurt en ze hem ook zo lang ook laten huilen. En dan ook nog zelf in een andere kamer gaan liggen. Gaat alles wel goed met de moeder?
Volgens mij wel! Het is verder 'n aardig stel hoor, jonge mensen die zich aan het begin niet echt bewust waren van het geluid dat ze produceren. Luidruchtig tikkertje spelen om 3 uur s'nachts is ook niet heel handig in deze gehorige huizen.. :proud: Wij zijn verder geen klagers en snappen best dat mensen gewoon geluid maken, niks mis mee.
Als ze feestjes hebben/hadden laten ze dat ook altijd even weten, het is niet dat ze expres overlast willen veroorzaken. Toen ik ze sprak vonden ze het wel vervelend voor mij maar dit was de manier waarop zij het deden en het zou vast snel voorbij zijn. Ik denk ook dat zij denken dat dit de enige 'juiste' manier is.. Dus even door de zure appel heen bijten en dan slaapt hij vast lekker door..
Alle reacties Link kopieren
Arme baby hoor. Dat er nog mensen zijn die die ‘techniek’ gebruiken. Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
07-11-2019 10:37
Als je een hond hebt kun je daar natuurlijk ook niets aan doen dat die de hele dag blaft als de baasjes werken zijn.
Toch is deze hond weg gehaald, omdat meerdere mensen hier structureel overlast van hadden en dit ook konden aantonen met geluidsopnames. Vanuit de gemeente zijn ze ook vaker komen controleren.
Wil nu hier niet mee zeggen dat de baby moet worden weg gehaald.
Maar het is wel een feit dat er iets gedaan moet worden aan de geluidsoverlast.
Dit is immers per wet verboden.
Ze zouden domme mensen ook bij wet moeten verbieden.....
jouw leven is een keuze
[quote=SweetFirefly post_id=30593093 time=1573120583 user_id=98175]
Je kunt wel schermen met de wet maar de overlast die in de wet genoemd wordt is niet bedoelt en is niet van toepassing op een huilende baby.
[/quote

Ohjawel hoor.
Een huilende baby valt onder geluidsoverlast.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
07-11-2019 12:06
No. Als je daarmee aan de gang gaat zul je zien dat je nergens komt. Het enige wat je ermee bereikt is dat mensen je een ongevoelige lul vinden.
BaronTrump schreef:
07-11-2019 11:39
Toen ik ze sprak vonden ze het wel vervelend voor mij maar dit was de manier waarop zij het deden en het zou vast snel voorbij zijn. Ik denk ook dat zij denken dat dit de enige 'juiste' manier is.. Dus even door de zure appel heen bijten en dan slaapt hij vast lekker door..

Ja, en dan is deze eindelijk uitgehuild en dan komt baby nummer twee. :-[

Ik zou er toch nog eens een gesprekje aan wagen. Een baby uren laten huilen lijkt me toch niet de bedoeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven