Wanhopig door huilende baby van buren

07-11-2019 06:56 126 berichten
Onze buren hebben een zoontje van 7 maanden die nu al 2 maanden lange, elke nacht de boel op stelten zet.
De eerste 5 maanden hoorden we hem nooit, maar sinds de ouders 'n beetje van hun 'attachment parenting' methode af zijn gestapt, is het elke nacht bal. Hij krijst u-ren lang.
Opzich hebben wij wel redelijk contact met de buren en heb ik (aan het begin van deze 2 maanden) weleens gevraagd hoe het kwam dat hij nou zo huilde ineens. Volgens de buurvrouw was dit omdat zij exclusief borstvoeding geeft, maar die nachten toch wel zat begon te worden. Nu hopen ze dat hij - door hem te laten huilen - leert dat hij niks meer krijgt en dus doorslaapt. Of dit werkt is een tweede, want hij huilt tot er iemand komt. Of dit na 'n half uur of na 3 uur is, hij huilt krijst tot die tijd. Meerdere keren per nacht. Ouders slapen zelf (tijdelijk) aan de andere kant van het huis in de eetkamer, zodat ze hem niet horen krijsen..
Ik vind het super zielig natuurlijk, maar word er zelf ook echt gek van. Ik heb wallen tot mijn kin en al 2 maanden geen nacht normaal kunnen slapen.. Zijn kamer is naast die van mij en het zijn huurhuizen dus gevoelsmatig zit er alleen een gipsplaatje tussen ons in. Ergens anders in huis slapen is geen optie, mijn moeder is haar slaapkamer ook al ontvlucht en ligt nu in de huiskamer op een andere verdieping, maar hoort de baby alsnog..
Met de ouders praten heeft geen zin want 'babies huilen nou eenmaal' en 'nog even, dan slaapt hij vast door'..

Ik ben wanhopig, iemand nog tips voor goede oordoppen? :'(
S-Groot schreef:
07-11-2019 14:05
Ze slapen toch beneden en de baby boven?


Hoe dan ook: je hebt in het begin met ze gesproken, dan weet je dus niet hoe ze er nu - 2 maanden later - in staan. Voor hetzelfde geld zit er al iemand bij die baby op moment dat jij iemand of niemand hoort.
Wij wonen in een trappenhuis waar de onderste woningen 2 verdiepingen hebben. Onze woonkamer+eetkamer etc zit dus boven op de eerste verdieping en de slaapkamers beneden op de begane grond.
Alle reacties Link kopieren
BaronTrump schreef:
07-11-2019 14:06
Bedankt voor alle tips iedereen!

Ik ga op zoek naar oordoppen en hoop ondertussen op verbetering voor iedereen. Zowel voor de baby, als de ouders, als voor onszelf.
Uiteindelijk moet je er maar vanuit gaan dat iedereen lekker wil slapen en niemand op een huilende baby en gebroken nachten zit te wachten..

En: het is een faaaaase.
Idd ja, een hele slopende lange fase;)
Sterkte en succes to
Alle reacties Link kopieren
Wat een idioten. Geef dat kind de borst of een fles, dan kan na 10 minuten iedereen weer verder slapen.
Die oordoppen komen ook alvast van pas voor de volgende faaaaase: ik loop de hele dag te schreeuwen en gooi mijn speelgoed door het huis. :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Frederika-Jael schreef:
07-11-2019 13:50
Zodra de baby huilt aanbellen en vertellen dat je wil slapen. Dan houden ze vanzelf op.
Dat heet pesten en is voor veel woningcorporaties reden om je uit huis te zetten.

Bovendien is het knap associaal en oog-om-oog.....

.....en zo godvergeten kinderachtig .....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
BaronTrump schreef:
07-11-2019 11:12
Ik heb nog niet alles gelezen, maar zal gelijk even reageren op alle vragen of ik wel zeker weet dat ze baby negeren en hij alleen is tijdens het krijsen: ja. De huizen zijn namelijk zeer gehorig en ik hoor het dus duidelijk als er iemand van de trap af komt, zijn kamer inloopt en tegen hem praat. Vaak is dit vader, die komt dan naar beneden en praat dan tegen de baby. (Moeder niet want dan wil de baby drinken heeft ze me zelf verteld ) Die is dan gelijk stil om vervolgens weer te beginnen als ik vader de kamer uit hoor lopen.
Hij krijst trouwens niet altijd 3 uur non stop. Vaak zeker wel 45 minuten, om vervolgens 15/20 minuten stil te zijn - en weer opnieuw te beginnen. Na 'n aantal van deze rondes begrijpt vader waarschijnlijk dat het niet stopt en gaat dan bij hem kijken. Maar dit is nooit na de eerste 45 minuten huilen. Misschien horen ze hem ook pas laat, omdat ze zo 'ver weg' slapen.. Al betwijfel ik dat want wij horen hem ook duidelijk in onze eetkamer, en hij is niet eens bij ons in huis.

Daarbij werk ik met kinderen en ik weet hoe het is om zélf wanhopig te zijn en uuuren met een krijsende baby op je arm te lopen; dat zou natuurlijk ook vervelend zijn voor mij als buur, maar daar zou ik veel meer begrip voor hebben dan in dit geval. Dan kan je er oprecht niets aan doen. Niet minder frustrerend natuurlijk, maar so be it. In dit geval is er wel een oplossing (naar hem toe gaan en/of eten geven,) maar dat willen de ouders niet..Babies huilen nou eenmaal en vaak is dit voor de ouders misschien nog vervelender dan voor de baby zelf, maar dit is gewoon echt triest.

Ik ga zeker weer met ze praten, had ik me vannacht om 04.00u ook al voorgenomen toen ik hem weer hoorde huilen..
Verder dan dit kom ik niet maar ben ik nou gek dat ik dus echt gewoon op zou staan en net zo lang zou aanbellen/aankloppen tot er iemand open doet?
Schijnbaar hebben die ouders nog steeds niet bedacht dat hun kind helaas echt honger heeft. Ik zou na een week echt met een warm flesje aan de deur staan. Of je gaat hem voeden of ik doe het..en anders bel ik de wijkzuster op het consultatiebureau, de huisarts, maatschappijk werk. Misschien wel de wijkagent omdat er niemand reageert en er misschien wel iets aan de hand is.

Een huilend kind kun je vaak niet voorkomen. En soms kun je het niet verhelpen. Maar dit is achterlijk, alleen laten huilen zodat het het wel leert. Ik heb nachtenlang met neefjes, nichtjes en oppaskindjes op de bank of op bed gezeten. Zodat ze zouden stoppen met huilen, zouden gaan slapen en op de bank zodat de buren er geen last van zouden hebben. Als een baby na een minuutje of 3 niet gekalmeerd is, is er iets aan de hand, al is het maar dat het kind zich alleen voelt.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-11-2019 10:17
Misschien helpt een anti-blafband ook wel bij baby's.
Ja! gewoon proberen. Volle stroom erop! :-D

Ik hou niet van babies. Ze huilen mij te veel. Als kinderen ouder worden en aanspreekbaar vind ik ze leuker.

Ze zouden huizen zó moeten maken dat je tot op grotere hoogte geen last hebt van de herrie van hiernaast als dat binnenshuis is.
En je moet anderen niet laten opdraaien voor jouw babygejank. Dan op een andere kamer leggen. Dat je zelf niet aan je rust toe komt, allee, dat is het gevolg van jouw keuze om aan kinderen te beginnen. Maar de buren zouden er niet onder moeten lijden.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
07-11-2019 10:37
Als je een hond hebt kun je daar natuurlijk ook niets aan doen dat die de hele dag blaft als de baasjes werken zijn.
Toch is deze hond weg gehaald, omdat meerdere mensen hier structureel overlast van hadden en dit ook konden aantonen met geluidsopnames. Vanuit de gemeente zijn ze ook vaker komen controleren.
Wil nu hier niet mee zeggen dat de baby moet worden weg gehaald.
Maar het is wel een feit dat er iets gedaan moet worden aan de geluidsoverlast.
Dit is immers per wet verboden.
Fijn dat die hond is weggehaald. Mogelijk zit hij nu bij mensen waar hij gelukkiger is. Bij babies is het echter ingewikkelder. Die weten soms gewoon niet van ophouden. Kan zijn dat het kind een vorm van autisme heeft of iets anders. Of het heeft iets niet goed met de gezondheid waar ze niet achter kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader vertelde me altijd verhalen over dat mijn oudste zus een enorme huilbaby was. Zo erg dat de buren klaagden en hebben toen het huis extra geïsoleerd (geluidsdicht?) gemaakt

Edit: mijn zus kon uuuuuuren huilen zonder dat er iets aan de hand was. Mijn vader werd gillend gek.
sadsloth wijzigde dit bericht op 07-11-2019 18:18
Reden: Toevoeging
21.79% gewijzigd
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
07-11-2019 17:18
Fijn dat die hond is weggehaald. Mogelijk zit hij nu bij mensen waar hij gelukkiger is. Bij babies is het echter ingewikkelder. Die weten soms gewoon niet van ophouden. Kan zijn dat het kind een vorm van autisme heeft of iets anders. Of het heeft iets niet goed met de gezondheid waar ze niet achter kunnen komen.
Huilbaby’s zijn niet massaal autisten of ziekelijk hoor. Gewoon gezonde baby’s die niet happy zijn kunnen dus ook huilbaby’s zijn.
Maar hebben we het hier überhaupt over een huilbaby? Deze baby kunnen ze makkelijk laten stoppen met huilen, alleen doen de ouders er niets mee.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-11-2019 18:30
Maar hebben we het hier überhaupt over een huilbaby? Deze baby kunnen ze makkelijk laten stoppen met huilen, alleen doen de ouders er niets mee.
Denkt TO... weet zij veel...
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-11-2019 18:30
Maar hebben we het hier überhaupt over een huilbaby? Deze baby kunnen ze makkelijk laten stoppen met huilen, alleen doen de ouders er niets mee.
Ja er lopen een beetje 2 discussies door elkaar. Maar idd, de baby uit de OP hoeft geeneens een huilbaby te zijn. Dat maken ze er zelf van zo.
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
07-11-2019 14:56
Dat heet pesten en is voor veel woningcorporaties reden om je uit huis te zetten.

Bovendien is het knap associaal en oog-om-oog.....

.....en zo godvergeten kinderachtig .....
Zij laten bewust urenlang hun kind huilen, ik denk dat de woningorganisatie dat gezin er eerder uittyft dan als je aanbelt.

Niemand zou dat maandenlang moeten doen.

Als wat de to schetst klopt. Als de baby huilt kan je het niet willens en wetens maandenlang negeren.

Het zijn gewoon aso's. Na een paar weken weet je toch al dat deze methode niet werkt. En dan probeer je toch iets anders.

En ik weet dat het cb aanraad dat je j kind moet laten door huilen, maar dit kan niet de bedoeling zijn.

En nee dit is niet pesten, die mensen luisteren niet.

Maar mn serieuze reactie was eentje verder. Dus trek maar snel een schone broek aan...
Alle reacties Link kopieren
Frederika-Jael schreef:
07-11-2019 20:09


En ik weet dat het cb aanraad dat je j kind moet laten door huilen, maar dit kan niet de bedoeling zijn.

er zullen er vast zijn die dat doen maar 'mijn' cb doet dat (gelukkig) niet.

In het algemeen vind ik het me moeilijk voor te stellen dat die mensen dat kind gewoon laten huilen al maanden, die worden er zelf toch ook gewoon krankjorem van, dat hou je toch niet vol. Zo geduldig en consequent is volgens mij echt niemand. Als ik er mijn geld op moet inzetten is het niet alleen 'weigeren baby te eten te geven' maar is er ook nog wat anders. Natuurlijk weet ik dat niet, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat die mensen al maanden naar voortdurend geschreeuw luisteren en denken 'nee joh, goed plan, gewoon zo verder gaan, niets te eten geven'.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
07-11-2019 20:39
er zullen er vast zijn die dat doen maar 'mijn' cb doet dat (gelukkig) niet.

In het algemeen vind ik het me moeilijk voor te stellen dat die mensen dat kind gewoon laten huilen al maanden, die worden er zelf toch ook gewoon krankjorem van, dat hou je toch niet vol. Zo geduldig en consequent is volgens mij echt niemand. Als ik er mijn geld op moet inzetten is het niet alleen 'weigeren baby te eten te geven' maar is er ook nog wat anders. Natuurlijk weet ik dat niet, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat die mensen al maanden naar voortdurend geschreeuw luisteren en denken 'nee joh, goed plan, gewoon zo verder gaan, niets te eten geven'.
Dit. Ik geloof het gewoon niet.

En geen enkel cb raadt dat aan, ze raden alleen wel aan om op een gegeven moment niet op elke kik te reageren, of om bijv je kindje even te laten huilen (bijv 10 min) om tot zichzelf te komen. En ja, dat werkt bij veel kinderen. Mijn dochter huilde vaak voordat ze ging slapen eventjes, is gewoon haar manier van alles verwerken en de rust vinden om te slapen. Cb zal nooit adviseren om je kind hele nachten te negeren.

Ik geloof het niet omdat ik niet denk dat ouders dit zelf kunnen doen bewust (zeker niet als ze voorheen juist wél overal op reageerden) en omdat als je een baby écht maandenlang elke nacht volledig zou negeren, die baby niet meer zou huilen. Niet dat dat nou goed is, maar een baby is niet helemaal gek. Als hij elke nacht urenlang huilt, en nooit gehoord wordt, zal hij vanzelf in een soort overlevingsmodus schieten van de stress en juist heel stil worden.
2east schreef:
07-11-2019 14:56
Dat heet pesten en is voor veel woningcorporaties reden om je uit huis te zetten.
Frederika-Jael schreef:
07-11-2019 20:09
Zij laten bewust urenlang hun kind huilen, ik denk dat de woningorganisatie dat gezin er eerder uittyft dan als je aanbelt.

Waar hebben jullie het in godsnaam over? In geen miljoen jaar gaat een woningcorporatie mensen uit hun huis zetten vanwege een huilende baby of pesten. Laat staan dat ze dat mogen.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
07-11-2019 17:16
Ja! gewoon proberen. Volle stroom erop! :-D

Ik hou niet van babies. Ze huilen mij te veel. Als kinderen ouder worden en aanspreekbaar vind ik ze leuker.

Ze zouden huizen zó moeten maken dat je tot op grotere hoogte geen last hebt van de herrie van hiernaast als dat binnenshuis is.
En je moet anderen niet laten opdraaien voor jouw babygejank. Dan op een andere kamer leggen. Dat je zelf niet aan je rust toe komt, allee, dat is het gevolg van jouw keuze om aan kinderen te beginnen. Maar de buren zouden er niet onder moeten lijden.
Dit dus.
Zie meerdere reacties over dat je het maar moet accepteren omdat het een baby is.
Maar serieus,een huilbaby naast je moet je toch niet aan denken!
Alle reacties Link kopieren
chance dat ik in een buurt vol oude mensen woon.
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
07-11-2019 22:34
Dit dus.
Zie meerdere reacties over dat je het maar moet accepteren omdat het een baby is.
Maar serieus,een huilbaby naast je moet je toch niet aan denken!
Ga jij dan even een goed gesprek aan met de baby? :facepalm: Ik vind het ongelofelijk dat zoveel mensen hier zo ongevoelig op reageren, alleen aan hunzelf denken en ook durven te klagen over iets waar niemand wat aan kan doen. Je gaat ouders van een huilbaby toch niet nog meer stress geven. Koop oordoppen.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Als moeder van een voormalige huilbaby (18 uur non-stop per etmaal) kan ik mij er werkelijk helemaal NIETS bij voorstellen dat je als ouder dit maandenlang kunt volhouden als je direct een remedie bij de hand hebt om het te laten stoppen (voeden).

Mijn tip voor TO: kneedbare waxbolletjes in de gehoorgang en daarop een noise cancelling koptelefoon. Eventueel nog een elastische haarband erover om die oorkussens echt muurdicht vast te zetten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
SadSloth schreef:
07-11-2019 18:17
Mijn vader vertelde me altijd verhalen over dat mijn oudste zus een enorme huilbaby was. Zo erg dat de buren klaagden en hebben toen het huis extra geïsoleerd (geluidsdicht?) gemaakt

Edit: mijn zus kon uuuuuuren huilen zonder dat er iets aan de hand was. Mijn vader werd gillend gek.
Een geluidsdichte kamer zou standaard moeten zijn voor babies zodat niet alleen de buren maar ook de ouders gewoon hun nachtrust ongestoord kunnen genieten.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-11-2019 21:32
Waar hebben jullie het in godsnaam over? In geen miljoen jaar gaat een woningcorporatie mensen uit hun huis zetten vanwege een huilende baby of pesten. Laat staan dat ze dat mogen.
Fredrika wilde iedere keer dat die baby huilt, gaan aanbellen. Dat soort buutterreur wordt door woningcorporaties over het algemeen serieuser benaderd daneen huilende baby. Dàt probeerde ik duidelijk te maken.

Vind het ontzettend onfatsoenlijk en enorm ki derachtig gedrag om zo "terug te pesten"

Maar goed. Allemaal mensen die hun geboortekanaal nog nooit gebruikt hebben, en wel.een mening hebben over een baby, opvoeding en sociaal gedrag......

Ik ben d'r wel klaar mee!
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
07-11-2019 22:54
Ga jij dan even een goed gesprek aan met de baby? :facepalm: Ik vind het ongelofelijk dat zoveel mensen hier zo ongevoelig op reageren, alleen aan hunzelf denken en ook durven te klagen over iets waar niemand wat aan kan doen. Je gaat ouders van een huilbaby toch niet nog meer stress geven. Koop oordoppen.
Nou, ik vind het natuurlijk óók erg voor de ouders. Maar zoals ik al zei, het was hún keuze.
Wist je dat uit onderzoek blijkt dat mensen zich het meest ergeren aan het geluid van babygehuil? Het geeft heel veel gevoel van onrust.

Ik denk dat je als ouder het kind dan toch beter kunt leggen op een kamer dat de buren het minder goed kunnen horen. Als dat mogelijk is. Zal ook niet altijd kunnen.
Verder kun je lang niet altijd iets doen aan het gehuil. Babies zijn heel egocentrische en onredelijke wezentjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven