Wanhopig door woningmarkt

15-10-2019 20:30 517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik word echt wanhopig van de woningmarkt.
Ons huidige huis staat al sinds maart verkoopklaar, dat wil zeggen dat de broshure etc al klaar staan. Hij hoeft alleen nog maar in de verkoop.
We zijn al sinds maart aan het zoeken naar een woning maar tot heden nog helemaal niets!

Als ons huidige huis nu te koop komt dan verkopen we met behoorlijk wat winst. Het rottige is dat we nog niets anders hebben dus daarom wachten we met onze woning in verkoop te zetten.
We zoeken in Limburg een woning tot 275.000. De woning moet instap klaar zijn en 4 slaapkamers (of 3 slaapkamers + zolder hebbe). We kunnen max 275.000 lenen dus een hogere hypotheek zit er niet in.
Het lijkt allemaal onmogelijk... Alles zit boven de prijs of we vinden iets en vissen er naast.

Ben bang als we nog lang wachten dat ze prijzen weer zakken en we niet meer met winst kunnen verkopen, miss zelfs met verlies? En dan zit verhuizen er sowieso niet meer in.

Ik ben ons huidige huis zat, wil er zsm uit. Wordt er langzaam wanhopig van. Ben bang dat we over een jaar nog geen andere koopwoning hebben😑

Moest ff spuien!
Alle reacties Link kopieren
https://www.funda.nl/koop/ell/huis-4092 ... estraat-9/.

Nieuwbouw dichtbij Weert met 3 slaapkamers en een zolder, een garage en een grote achtertuin. 250.000,- zonder keuken dus moet lukken met jullie budget en wensen.

Wil je groter wonen dan dit kom je toch op een klushuis uit waarschijnlijk.
Zet je zoekcriteria op max 250.000

En ik kijk even in Weert, maar je eisen zijn écht te hoog. Woningen zat, maar dan met standaard 3 slaapkamers voor een prima prijs. Of groter, maar dan klussen om op te knappen.

Je snapt toch zelf ook dat en helemaal af en ruim, en goedkoop een beetje een raar wensenlijstje is in deze markt? Ik zou toch een huis zoeken waar je ff moet schilderen en behangen en nieuwe vloer enz, je hoeft niet meteen hele verbouwingen te doen...
Ons huis met 5 slaapkamers hadden we in 3 weken woonklaar. Alles geverfd en behangen, nieuwe vloer, nieuwe trapbekleding, enz. Zolang je geen badkamers en muren hoeft te verbouwen is een beetje klissen in een paar weken gedaan. Wil je een huis waar je zo in kunt dan kun je kiezen uit heel klein of te duur
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 21:35
https://www.funda.nl/koop/verkocht/weer ... straat-23/

Deze wilden we ook wel..hadden alleen niet eens kans om te mogen kijken.
Die is vast niet voor 250.000 verkocht
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
15-10-2019 21:28
Maar dat is bij de meeste woningen nu. Ik zou toch 30.000 onder max gaan kijken, dan maak je een kans. Die van jullie gaat met overwaarde weg, maar de andere huizen ook. Dus overbieden is bijna standaard. Dus als je blijft kijken naar huizen van 270.000 ga je geen huis vinden, de meeste huizen zullen voor minstens 290.000 weggaan.

Je eisen liggen te hoog voor de hypotheek die je wilt nemen. Je zit in een vrij lage prijscategorie (idioot maar waar) en daar zijn veel kapers op de kust. Ook mensen die 300.000 kunnen besteden kijken naar 275.000 en overbieden dan.
Dit is helaas waar.
Maar... kijk eens in de toekomst, hoe ziet jullie carrière eruit? Is er een verwachting dat je meer inkomen gaat krijgen door promotie? Dan kun je daarop wachten.
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
15-10-2019 21:36
Zet je zoekcriteria op max 250.000

En ik kijk even in Weert, maar je eisen zijn écht te hoog. Woningen zat, maar dan met standaard 3 slaapkamers voor een prima prijs. Of groter, maar dan klussen om op te knappen.

Je snapt toch zelf ook dat en helemaal af en ruim, en goedkoop een beetje een raar wensenlijstje is in deze markt? Ik zou toch een huis zoeken waar je ff moet schilderen en behangen en nieuwe vloer enz, je hoeft niet meteen hele verbouwingen te doen...
Ons huis met 5 slaapkamers hadden we in 3 weken woonklaar. Alles geverfd en behangen, nieuwe vloer, nieuwe trapbekleding, enz. Zolang je geen badkamers en muren hoeft te verbouwen is een beetje klissen in een paar weken gedaan. Wil je een huis waar je zo in kunt dan kun je kiezen uit heel klein of te duur
Schilderen etc moet je sowieso altijd dus dat vind ik niet echt klussen. Maar de heleboel slopen, nieuwe badkamer toilet en keuken enz. Dat is wel een ander dingetje.
Malinois schreef:
15-10-2019 21:37
Die is vast niet voor 250.000 verkocht
Daar zou mijn regio zeker 30/40.000 euro meer als vraagprijs hebben gestaan. Leuke plek.
Alle reacties Link kopieren
Noopes schreef:
15-10-2019 21:37
Dit is helaas waar.
Maar... kijk eens in de toekomst, hoe ziet jullie carrière eruit? Is er een verwachting dat je meer inkomen gaat krijgen door promotie? Dan kun je daarop wachten.
Ik ben net minder gaan werken ivm de komst van ons kindje.
Partner wil graag een andere baan maar wordt tot heden niet aangenomen steeds dus dat is nu op een laag pitje.
Ik studeer en hoop daarna een andere baan te krijgen maar dat zal niet veel meer qua loon stijgen helaas. Hooguit 100 netto per maand.
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 21:29
Volgens onze hypotheekadviseur werkt dat niet zo. Omdat huizen die voor 240 bijv. te koop staan, vaak ook voor 240 getaxeerd worden. Dus als je 260 bied dan moet je 20.000 uit eigen zak betalen.

Onze huidige woning is voor 225 getaxeerd en komt ie ook voor te koop. Dus als mensen 240 bieden dan moeten ze 15 uit eigen zak betalen.
Ligt ook maar net aan de taxateur. He is recentelijk voor bouwdepot laten taxeren en vraag van taxateur was wat we nodig hadden, dan kon hij nog e.a. bijstellen. Vriendin zelfde met nieuw huis, 20.000 euro boven vraagprijs en getaxeerd op..... precies 18.000 euro meer als de vraagprijs. Ook dat is gewoon een spelletje.

Als je nu dus op zoekt bent naar een woning van max 275.000 omdat je niet meer kan betalen zul je dus echt in een andere prijscategorie moeten gaan zoeken om vervolgens middels overbieden te komen op die 275.000, woningen die voor minder of gelijk aan de vraagprijs weg is deze tijd niet reëel tenzij echt een klushuis of eentje met wat negatieve punten.
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 21:37
Schilderen etc moet je sowieso altijd dus dat vind ik niet echt klussen. Maar de heleboel slopen, nieuwe badkamer toilet en keuken enz. Dat is wel een ander dingetje.
Dat kan je ookgewoon wat later doen in de meeste gevallen.
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 21:35
https://www.funda.nl/koop/verkocht/weer ... straat-23/

Deze wilden we ook wel..hadden alleen niet eens kans om te mogen kijken.
Je moet echt snel zijn, zet je meldingen aan op Facebook en reageer bij wijze van binnen het uur nadat het online komt. Savonds samen overleggen of je wil kijken zit er niet meer in.
En inderdaad, deze is voor meer dan de vraagprijs verkocht.
Alle reacties Link kopieren
gordijn87 schreef:
15-10-2019 21:39
Ligt ook maar net aan de taxateur. He is recentelijk voor bouwdepot laten taxeren en vraag van taxateur was wat we nodig hadden, dan kon hij nog e.a. bijstellen. Vriendin zelfde met nieuw huis, 20.000 euro boven vraagprijs en getaxeerd op..... precies 18.000 euro meer als de vraagprijs. Ook dat is gewoon een spelletje.

Als je nu dus op zoekt bent naar een woning van max 275.000 omdat je niet meer kan betalen zul je dus echt in een andere prijscategorie moeten gaan zoeken om vervolgens middels overbieden te komen op die 275.000, woningen die voor minder of gelijk aan de vraagprijs weg is deze tijd niet reëel tenzij echt een klushuis of eentje met wat negatieve punten.
We hadden laatst de perfecte woning bezocht. Wilde daar de vraagprijs bieden, van 259.
De taxateur gaf aan dat het 240 is en nooit meer getaxeerd kon worden... Daarom hebben we het niet gedaan omdat het ons anders 19 uit eigen zak ging kosten. Uiteindelijk is de woning voor 258 verkocht. Heel jammer dus.
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 20:46
Kleine dingen zoals vloer of keuken wel. Maar een volledig huis opknappen niet. We hebben een baby van een half jaar.
Waarom zou dit huis afvallen?
https://www.funda.nl/koop/weert/huis-40 ... astraat-4/

Of deze?
https://www.funda.nl/koop/weert/huis-41 ... utsnip-37/
tickel wijzigde dit bericht op 15-10-2019 21:45
11.80% gewijzigd
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Noopes schreef:
15-10-2019 21:41
Je moet echt snel zijn, zet je meldingen aan op Facebook en reageer bij wijze van binnen het uur nadat het online komt. Savonds samen overleggen of je wil kijken zit er niet meer in.
En inderdaad, deze is voor meer dan de vraagprijs verkocht.
Klopt we reageren heeeel snel al op woningen. Ik zit er echt boven op
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 21:00
Het bestaat wel, echter zijn er meer kapers op de kust.

https://www.funda.nl/koop/verkocht/weer ... nheerd-31/

Deze was perfect (zoiets zoeken we) . Wel voor 315 verkocht uiteindelijk, dus maakten geen kans
Heerlijke muur in de slaapkamer. Zouden de kopers het dekbed hebben overgenomen? Lekker matchy matchy.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
15-10-2019 21:43
Waarom zou dit huis afvallen?
https://www.funda.nl/koop/weert/huis-40 ... astraat-4/
In verband met de locatie sowieso.

En kleine tuin.
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 21:45
In verband met de locatie sowieso.

En kleine tuin.
En waarom zou deze afvallen?
https://www.funda.nl/koop/weert/huis-41 ... utsnip-37/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
15-10-2019 21:46
En waarom zou deze afvallen?
https://www.funda.nl/koop/weert/huis-41 ... utsnip-37/
Prachtig huis, zijn we geweest.
1 slaapkamer is geen slaapkamer van te maken, dies erg klein.. Paste geen bed in.

En geen oprit.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
15-10-2019 21:43
Waarom zou dit huis afvallen?
https://www.funda.nl/koop/weert/huis-40 ... astraat-4/
Sow wat een mooi bedrag voor zn grote woning 155m2 voor een schijntje. Dat zie ik hier niet meer in mijn dorp.
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 21:47
Prachtig huis, zijn we geweest.
1 slaapkamer is geen slaapkamer van te maken, dies erg klein.. Paste geen bed in.

En geen oprit.

Wut?

Er zijn 6 kamers!! Hoeveel hele volledige slaapkamers heb je nodig? Een megazolder en 3 slaapkamers sowieso. Waarvan 1 een beetje klein volgens jou.

En serieus een oprit als eis bij een huis van 250.00 euro? Er zit een soort opritje naast het de voortuin toch? Echt ik snap wel dat je nikskan vinden.

En dan 'wanhopig' worden. Echt pfff. Wat een geleuter dit.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 21:55
20.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 21:47
Prachtig huis, zijn we geweest.
1 slaapkamer is geen slaapkamer van te maken, dies erg klein.. Paste geen bed in.

En geen oprit.
Grote tuin, oprit, bepaalde buurten, 4 slaapkamers en instap klaar. Ik vind het wel steeds logischer dat je geen huis kan vinden voor die prijs.
Je hebt best veel wensen. Een oprit, waarom? Je kunt toch aan straat parkeren?

En die kleine kamer is aan 1 zijde 240 cm, daar past best een bed. Hoeveel kinderen zijn er? De zolder kan ook opgedeeld worden.
tickel wijzigde dit bericht op 15-10-2019 21:54
13.13% gewijzigd
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 21:47
Prachtig huis, zijn we geweest.
1 slaapkamer is geen slaapkamer van te maken, dies erg klein.. Paste geen bed in.

En geen oprit.
Maar wat verwacht je nu precies. Niet lullige maar je zegt in je OP. 4 slaapkamers of 3 kamers +zolder. En dan staat er een woning te koop die aan je eisen voldoet wat dit betreft en dan is het toch niet goed genoeg. Je zult toch dan echt je eisen moeten bijstellen denk ik dan. Want blijkbaar zoek je niet wat je zegt maar zoek je dus eigenlijk iets totaal anders.
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt een topper. Kan je iets prachtigs van maken. Zo’n huis zou hier een half miljoen kosten. Go for it.

https://www.funda.nl/koop/weert/huis-41 ... shofpad-1/
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
15-10-2019 21:50
Wut?

Er zijn 6 kamers!! Hoeveel hele volledige slaapkamers heb je nodig? Een megazolder en 3 slaapkamers sowieso.

En serieus een oprit als eis bij een huis van 250.00 euro? Er zit een soort opritje naast het de voortuin toch?
We zijn gaan kijken. 2 ruime slaapkamers en 1 slaapkamertje die heel klein is.. Hier pastte een babybedje met commode in.

De zolder was ruim en kan je 1 slaapkamer van maken.

Ja klopt maar daar kan je geen auto neer zetten. Dus geen oprit.
AngelEyes0192 schreef:
15-10-2019 21:51
Dit is echt een topper. Kan je iets prachtigs van maken. Zo’n huis zou hier een half miljoen kosten. Go for it.

https://www.funda.nl/koop/weert/huis-41 ... shofpad-1/
Nog geen 100m2! Of bedoel je dat je eventueel kunt uitbouwen?

TO, je eisen naar beneden of nu voor een kleiner huis gaan en over 5 jaar weer verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin zomaar al die Funda woning omschrijvingen op z’n Limburgs te lezen zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven