Wanhopig door woningmarkt

15-10-2019 20:30 517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik word echt wanhopig van de woningmarkt.
Ons huidige huis staat al sinds maart verkoopklaar, dat wil zeggen dat de broshure etc al klaar staan. Hij hoeft alleen nog maar in de verkoop.
We zijn al sinds maart aan het zoeken naar een woning maar tot heden nog helemaal niets!

Als ons huidige huis nu te koop komt dan verkopen we met behoorlijk wat winst. Het rottige is dat we nog niets anders hebben dus daarom wachten we met onze woning in verkoop te zetten.
We zoeken in Limburg een woning tot 275.000. De woning moet instap klaar zijn en 4 slaapkamers (of 3 slaapkamers + zolder hebbe). We kunnen max 275.000 lenen dus een hogere hypotheek zit er niet in.
Het lijkt allemaal onmogelijk... Alles zit boven de prijs of we vinden iets en vissen er naast.

Ben bang als we nog lang wachten dat ze prijzen weer zakken en we niet meer met winst kunnen verkopen, miss zelfs met verlies? En dan zit verhuizen er sowieso niet meer in.

Ik ben ons huidige huis zat, wil er zsm uit. Wordt er langzaam wanhopig van. Ben bang dat we over een jaar nog geen andere koopwoning hebben😑

Moest ff spuien!
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
15-10-2019 21:51
Grote tuin, oprit, bepaalde buurten, 4 slaapkamers en instap klaar. Ik vind het wel steeds logischer dat je geen huis kan vinden voor die prijs.
Je hebt best veel wensen. Een oprit, waarom? Je kunt toch aan straat parkeren?

En die kleine kamer is aan 1 zijde 240 cm, daar past best een bed. Hoeveel kinderen zijn er? De zolder kan ook opgedeeld worden.
We hebben nu een oprit. Heel smal dus er kan geen auto op..dit is een punt waar we ons dagelijks aan storen.

We hebben nu 1 kind maar wij zouden er ooit 3 willen als dit mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_Madelief schreef:
15-10-2019 21:55
Nog geen 100m2! Of bedoel je dat je eventueel kunt uitbouwen?

TO, je eisen naar beneden of nu voor een kleiner huis gaan en over 5 jaar weer verhuizen.
Precies. Genoeg ruimte om er een grote woonkeuken van te maken. Met veel ramen, lekker de tuin in kijken. Of een garage eraan bouwen. Kozijnen schilderen. Klimop planten. Paar bomen in de voortuin. Oprit. Ik zie het helemaal voor me.
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
15-10-2019 21:51
Dit is echt een topper. Kan je iets prachtigs van maken. Zo’n huis zou hier een half miljoen kosten. Go for it.

https://www.funda.nl/koop/weert/huis-41 ... shofpad-1/
Ja mooi idd. Alleen geen 4e slaapkamer. Verder is ie prima.
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 21:57
We hebben nu een oprit. Heel smal dus er kan geen auto op..dit is een punt waar we ons dagelijks aan storen.

We hebben nu 1 kind maar wij zouden er ooit 3 willen als dit mogelijk is.
Zou jij een huis voorbij laten gaan als je gewoon aan straat moet parkeren maar voor de rest wel aan de eisen voldoet?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
15-10-2019 21:59
Zou jij een huis voorbij laten gaan als je gewoon aan straat moet parkeren maar voor de rest wel aan de eisen voldoet?
Ja want wij lopen daar dagelijks tegen aan met onze huidige woning.
Zolder 2 kamers maken en parkeren in een vak aan de straat.

Echt hoor, waar gaat dit over. En dat voor 250.000 euro. Ik zou in mijn handjes knijpen als zoiets hier te koop zou zijn voor dat geld.
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 22:01
Ja want wij lopen daar dagelijks tegen aan met onze huidige woning.

Want? Iemand van jullie is invalide/slecht ter been en moet bij de voordeur uit kunnen stappen? Zoals ik? Want dan snap ik die eis nog wel.

Maar ik heb geen oprit hoor. Ik moet ook gewoon aan de weg parkeren en met kinderen meer dan 5 meter lopen. Helaas.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 22:03
25.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 22:01
Ja want wij lopen daar dagelijks tegen aan met onze huidige woning.
Waarom is op straat parkeren geen optie?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Wat is nu eigenlijk het probleem van het niet hebben van een oprit? We hebben het hier toch niet over een grote stad waar je je auto niet kwijt kunt?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
15-10-2019 22:01
Zolder 2 kamers maken en parkeren in een vak aan de straat.

Echt hoor, waar gaat dit over. En dat voor 250.000 euro. Ik zou in mijn handjes knijpen als zoiets hier te koop zou zijn voor dat geld.
Inderdaad. Voor die prijs heb je hier in de regio een flatje van 50 vierkante meter. En dan mag je blij zijn als er nog een balkon bij zit.
Keuzes maken to. Of niet verhuizen. Of een grote tuin óf een oprit, óf grote kamers óf instapklaar, óf een buurt waar je niet als eerst voor zou kiezen of straks 2 koters op 1 kamer.
Alle reacties Link kopieren
Een oprit! Een oprit en 4 slaapkamers en een ruime tuin en een afgewerkt huis voor 275! o_o
Besef je wel wat je zegt? Ga eens even een uurtje op funda doorbrengen en kijken wat je gemiddeld voor 275 in Nederland kunt krijgen en naar de verschillen tussen vraag- en verkoopprijs. Jij leeft in een droomwereld momenteel!
Als deze situatie je al wanhopig maakt ben je een gezegend mens.
montblanc wijzigde dit bericht op 15-10-2019 22:07
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind echr dat je zeurt. Zoals vele met mij zo te lezen.....


Je wilt te veel voor te weinig geld, dus je moet je wensen bijstellen.

Of je moet aanvaarden dat de markt ruk is. En dat het langer duurt voor je iets vind.


Of je moet compromissen gaan doen.....


Maar nu hang je het zielige meisje uit wat een beetje onrecht aangedaan wordt terwijl er echt meer dan goede opties gepresenteerd worden.

Besef dat je in een luxe positie verkeerd... met jouw vele mensen die zouden willen wat jij kan besteden of in hun handjes zouden knijpen met de eerder genoemde opties.

Kom uit je cocon, besef waar je over zeurt en maak hierin en keuze. Aanvaarde of aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Helden? Dat ligt vlakbij Roggel: https://www.funda.nl/koop/helden/huis-4 ... astraat-6/

Mooie 2 kapper, slaapkamers, oprit, tuin, redelijk modern van binnen.
fishbowl wijzigde dit bericht op 15-10-2019 22:09
Reden: Uitbreiding
26.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 21:59
Ja mooi idd. Alleen geen 4e slaapkamer. Verder is ie prima.
Jeetje TO, jullie zijn wel veeleisend met die oprit en niet erg ruim denkend als het om niet-perfecte (en dus te dure) huizen gaat hoor.

Is voor 25.000 geen dakkapel mogelijk in die aan het Stapershofpad bijvoorbeeld? Kunnen jullie zelf een beetje door een niet-VTWonen huis heenkijken? Anders kan je misschien iemand vragen om met je mee te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Er is nu 1 kind, jullie willen er nog 2 bij en willen daar al op kopen. Realiseer je dat je in die prijsklasse kleine kamers blijft houden. Dat kun je terugzien in de slaapkamers of de woonkamer en keuken. Het oppervlakte moet ergens vandaan gehaald worden.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
15-10-2019 22:02
Want? Iemand van jullie is invalide/slecht ter been en moet bij de voordeur uit kunnen stappen? Zoals ik? Want dan snap ik die eis nog wel.

Maar ik heb geen oprit hoor. Ik moet ook gewoon aan de weg parkeren en met kinderen meer dan 5 meter lopen. Helaas.
De auto bij de deur idd. Moet er wel bij zeggen dat hier in de regio het nogal normaal is dat je een oprit hebt. Dat is hier niets geks of zo.
Heb een vriendin die in randstand woont en bij haar is dat bijv niet zo.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
15-10-2019 22:06
Een oprit! Een oprit en 4 slaapkamers en een ruime tuin en een afgewerkt huis voor 275! o_o
Besef je wel wat je zegt? Ga eens even een uurtje op funda doorbrengen en kijken wat je gemiddeld voor 275 in Nederland kunt krijgen en naar de verschillen tussen vraag- en verkoopprijs. Jij leeft in een droomwereld momenteel!
Als deze situatie je al wanhopig maakt ben je een gezegend mens.
4 slaapkamers is gewoon een must met 3 kinderen. Ik heb het nooit over een ruime tuin gehad. Een tuin waar kinderen kunnen spelen is genoeg.
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
15-10-2019 21:58
Precies. Genoeg ruimte om er een grote woonkeuken van te maken. Met veel ramen, lekker de tuin in kijken. Of een garage eraan bouwen. Kozijnen schilderen. Klimop planten. Paar bomen in de voortuin. Oprit. Ik zie het helemaal voor me.
Dit is precies het probleem van TO. Het enige wat TO volgens mij ziet, is een huis wat helemaal perfect is en al VTwonen is ingericht. Als er een iets ouderwetsere inrichting in zit, heb ik al de indruk dat je er niet doorheen kunt kijken, TO. Helemaal niet gek, hebben heel veel mensen, maar neem dan iemand mee met kijken die dat wél kan en je een beetje een beeld kan schetsen van de mogelijkheden.
bethweeter schreef:
15-10-2019 22:05
Inderdaad. Voor die prijs heb je hier in de regio een flatje van 50 vierkante meter. En dan mag je blij zijn als er nog een balkon bij zit.
Hier kan het, heb even gekeken. Maar dan zijn de woningen erg klein >100m2
en en moet de badkamer of de keuken eigenlijk wel vervangen worden. En dan heb je 3 kleine slaapkamers, en 1 op zolder en parkeer je in de voortuin. En je zit in een niet zo beste buurt.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
15-10-2019 22:09
Jeetje TO, jullie zijn wel veeleisend met die oprit en niet erg ruim denkend als het om niet-perfecte (en dus te dure) huizen gaat hoor.

Is voor 25.000 geen dakkapel mogelijk in die aan het Stapershofpad bijvoorbeeld? Kunnen jullie zelf een beetje door een niet-VTWonen huis heenkijken? Anders kan je misschien iemand vragen om met je mee te kijken.
Wij kunnen er doorheen kijken. Alleen zijn wij totaal geen klus mensen. Met een baby zie ik een woning strippen enz niet gebeuren. Daarnaast studeer ik nog.

Een woning waar eenn nieuwe vloer of keuken in moet is prima..maar een woning waar eerst nog 3-4 mnd aan verbouwd moet worden valt echt af.
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 22:11
4 slaapkamers is gewoon een must met 3 kinderen. Ik heb het nooit over een ruime tuin gehad. Een tuin waar kinderen kunnen spelen is genoeg.
Kinderen spelen zó kort in de tuin! Na 5/6 jaar eigenlijk niet meer. En kinderen kunnen echt bij elkaar op de kamer als het moet. Of je verhuist nog een keer. Je verdient niet veel, wilt wel veel kinderen en hebt nogal wat eisen.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
15-10-2019 22:09
Er is nu 1 kind, jullie willen er nog 2 bij en willen daar al op kopen. Realiseer je dat je in die prijsklasse kleine kamers blijft houden. Dat kun je terugzien in de slaapkamers of de woonkamer en keuken. Het oppervlakte moet ergens vandaan gehaald worden.
Klopt. Wij zouden over aantal maanden aan een tweede willen beginnen.
Dus willen niet weer over 2 jaar gaan verhuizen. Zouden nu iets voor lange termijn willen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 21:42
We hadden laatst de perfecte woning bezocht. Wilde daar de vraagprijs bieden, van 259.
De taxateur gaf aan dat het 240 is en nooit meer getaxeerd kon worden... Daarom hebben we het niet gedaan omdat het ons anders 19 uit eigen zak ging kosten. Uiteindelijk is de woning voor 258 verkocht. Heel jammer dus.
Maar jullie hebben dus niet 19.000 euro om uit eigen zak te betalen? Ook niet een gedeelte? En dit ga je ook niet met overwaarde creëren?

Als ik zo hoor heb je gewoon echt te veel noten op je zang, het huis moet alles hebben, je wilt geen euro uit eigen zak betalen, en je wilt geen rekening houden met eventuele overwaarde die je hebt.

Serieus, ik heb een huis in Utrecht, en ik heb zo'n beetje niets van mijn eisen lijstje kunnen realiseren... dus ik heb minder slaapkamers, minder ruimte, minder licht, een mindere locatie, een oude keuken, een oude badkamer,, een tuin waar ik nog van alles aan moet doen en een inrichting waar ik geen geld meer heb om alles te doen wat ik wel zou willen doen. Maar ik heb een huis! in Utrecht! We wonen niet meer in de flat met de onderbuurvrouw die al vindt dat we veel geluid maken als we tussen 7 en 8 en tussen 10 en 11 thuis zijn en door huis lopen. En eigen huis, met meerder slaapkamers, voor meerdere kinderen, boeiend dat ze klein zijn, een echt huis!
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 22:11
4 slaapkamers is gewoon een must met 3 kinderen. Ik heb het nooit over een ruime tuin gehad. Een tuin waar kinderen kunnen spelen is genoeg.

3 kinderen is geen must (4 slaapkamers bij 3 kinderen trouwens ook niet).

Deze heeft trouwens een grote tuin, 4 slaapkamers en ruimte om de auto te parkeren: https://www.funda.nl/koop/weert/huis-87 ... traat-152/
anoniem_199331 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 22:18
5.85% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven