Wanhopig door woningmarkt

15-10-2019 20:30 517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik word echt wanhopig van de woningmarkt.
Ons huidige huis staat al sinds maart verkoopklaar, dat wil zeggen dat de broshure etc al klaar staan. Hij hoeft alleen nog maar in de verkoop.
We zijn al sinds maart aan het zoeken naar een woning maar tot heden nog helemaal niets!

Als ons huidige huis nu te koop komt dan verkopen we met behoorlijk wat winst. Het rottige is dat we nog niets anders hebben dus daarom wachten we met onze woning in verkoop te zetten.
We zoeken in Limburg een woning tot 275.000. De woning moet instap klaar zijn en 4 slaapkamers (of 3 slaapkamers + zolder hebbe). We kunnen max 275.000 lenen dus een hogere hypotheek zit er niet in.
Het lijkt allemaal onmogelijk... Alles zit boven de prijs of we vinden iets en vissen er naast.

Ben bang als we nog lang wachten dat ze prijzen weer zakken en we niet meer met winst kunnen verkopen, miss zelfs met verlies? En dan zit verhuizen er sowieso niet meer in.

Ik ben ons huidige huis zat, wil er zsm uit. Wordt er langzaam wanhopig van. Ben bang dat we over een jaar nog geen andere koopwoning hebben😑

Moest ff spuien!
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 22:14
Wij kunnen er doorheen kijken. Alleen zijn wij totaal geen klus mensen. Met een baby zie ik een woning strippen enz niet gebeuren. Daarnaast studeer ik nog.

Een woning waar eenn nieuwe vloer of keuken in moet is prima..maar een woning waar eerst nog 3-4 mnd aan verbouwd moet worden valt echt af.
Als de badkamer functioneerd kan dat allemaal later.
Zeker omdat je gewoon niet kan betalen wat je nu wil hebben en die 3 kinderen en nog niet zijn snap ik niet waarom je alles tegelijk wil en een hele lijst wensen hebt of puur luxe zijn of later kunnen.

Niets om wanhopig over te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen kunnen huisvesting voor 3 kinderen niet betalen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
15-10-2019 22:16
Maar jullie hebben dus niet 19.000 euro om uit eigen zak te betalen? Ook niet een gedeelte? En dit ga je ook niet met overwaarde creëren?

Als ik zo hoor heb je gewoon echt te veel noten op je zang, het huis moet alles hebben, je wilt geen euro uit eigen zak betalen, en je wilt geen rekening houden met eventuele overwaarde die je hebt.

Serieus, ik heb een huis in Utrecht, en ik heb zo'n beetje niets van mijn eisen lijstje kunnen realiseren... dus ik heb minder slaapkamers, minder ruimte, minder licht, een mindere locatie, een oude keuken, een oude badkamer,, een tuin waar ik nog van alles aan moet doen en een inrichting waar ik geen geld meer heb om alles te doen wat ik wel zou willen doen. Maar ik heb een huis! in Utrecht! We wonen niet meer in de flat met de onderbuurvrouw die al vindt dat we veel geluid maken als we tussen 7 en 8 en tussen 10 en 11 thuis zijn en door huis lopen. En eigen huis, met meerder slaapkamers, voor meerdere kinderen, boeiend dat ze klein zijn, een echt huis!
Niet 19 spaargeld. Als we ons huidige huis voor vraagprijs zouden verkopen dan zouden we 40.000 winst hebben dus overwaarde zou het dan zeker kunnen.

Het is ook niet dat ik geen rekening met overwaarde WIL houden. Maar wat als we er vanuit gaan dat we die overwaarde krijgen en daarop een huis kopen. En dan blijkt dat we die overwaarde niet krijgen?
Alle reacties Link kopieren
https://www.funda.nl/koop/weert/huis-87 ... 0/#foto-26

Die dan?
134m2 woning, 4 slaapkamers, onderkelderd, oprit, enorme achtertuin.

Heb je 25k (of meer als je ondertussen je huis verkoopt) om er wat aan te laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 22:15
Klopt. Wij zouden over aantal maanden aan een tweede willen beginnen.
Dus willen niet weer over 2 jaar gaan verhuizen. Zouden nu iets voor lange termijn willen kopen.
Dan denk ik dat je toch wat van je eisen bij moet stellen.
Er is natuurlijk niets mis met aan straat parkeren als je daardoor 4 "goede" slaapkamers krijgt.
Of je gaat op zoek naar een kleiner huis met een grote tuin waarin je mag uitbouwen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
15-10-2019 22:18
Heel veel mensen kunnen huisvesting voor 3 kinderen niet betalen hoor.
Ik ken toch echt genoeg mensen met 3 kids.. Met de zelfde lonen als wij hebben.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
15-10-2019 22:19
https://www.funda.nl/koop/weert/huis-87 ... 0/#foto-26

Die dan?
134m2 woning, 4 slaapkamers, onderkelderd, oprit, enorme achtertuin.

Heb je 25k (of meer als je ondertussen je huis verkoopt) om er wat aan te laten doen.
Die is qua ruimte prima en dicht bij ons huidige huis.
Alleen moet daar echt mega veel in gebeuren waardoor je uiteindelijk dus nog een te dure woning hebt.

En met zo'n woning kopen ben ik dan bang dat we dadelijk geen winst hebben bij ons huidige huis en dan dus de verbouwing niet kunnen betalen
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 22:19
Niet 19 spaargeld. Als we ons huidige huis voor vraagprijs zouden verkopen dan zouden we 40.000 winst hebben dus overwaarde zou het dan zeker kunnen.

Het is ook niet dat ik geen rekening met overwaarde WIL houden. Maar wat als we er vanuit gaan dat we die overwaarde krijgen en daarop een huis kopen. En dan blijkt dat we die overwaarde niet krijgen?
En dit slaat dus nergens op!
Leuk 40.000 overwaarde, maar het huis dat je nu wilt gaan kopen is nu 75.000 duurder.
Als de huizenprijzen zakken heb je minder -of geen- overwaarde, maar alles wat je koopt is ook x% goedkoper.

En verder vind ik dat je teveel noten op je zang hebt voor je portemonnee
Jeetje TO, heb je echt niet door dat je concessies moet gaan doen? Dat jouw eisen simpelweg niet haalbaar zijn met je budget?
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
15-10-2019 22:23

En verder vind ik dat je teveel noten op je zang hebt voor je portemonnee
Dit dus, veel en veel te veel. Maar dat weet je toch zelf ook wel TO? Anders was je niet al zo lang aan het zoeken en had je ondertussen wel wat gevonden. Je kunt namelijk heel lang blijven zoeken naar iets wat er niet is en ook niet gaat komen (als je geen concessies wil doen en/of geen eigen geld wil of kan inleggen).
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 22:20
Ik ken toch echt genoeg mensen met 3 kids.. Met de zelfde lonen als wij hebben.
Maar niet met zoveel eisen aan een koopwoning, terwijl die 3 kinderen er ook nog niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-10-2019 22:24
Jeetje TO, heb je echt niet door dat je concessies moet gaan doen? Dat jouw eisen simpelweg niet haalbaar zijn met je budget?
https://www.funda.nl/koop/verkocht/nede ... straat-27/

https://www.funda.nl/koop/verkocht/weer ... traat-1-c/

https://www.funda.nl/koop/verkocht/weer ... traat-145/

Kan wel
Bij bovenstaande woningen waren onze eissen ongeveer wel aanwezig hoor. Derde woning is voor vraagprijs weggegaan. Tweede woning voor 5000 er onder.
En eerste woning wel er boven
anoniem_390237 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 22:31
9.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En ik denk dat ik ga verhuizen... wat jij allemaal wil kost hier in het dorp minstens 400.000 :roll:
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 22:22
Die is qua ruimte prima en dicht bij ons huidige huis.
Alleen moet daar echt mega veel in gebeuren waardoor je uiteindelijk dus nog een te dure woning hebt.

En met zo'n woning kopen ben ik dan bang dat we dadelijk geen winst hebben bij ons huidige huis en dan dus de verbouwing niet kunnen betalen
Ga anders eens gewoon bij dit/zo'n huis kijken, en neem een bouwkundige mee. Wat voor jou "echt mega veel" is, hoeft dat niet te zijn voor iemand die het voor je kan doen. Ik zie als ik de foto's kijk bijvoorbeeld een rechte nok, geen ogenschijnlijke vochtschade, dakisolatie en gedeeltelijk dubbel glas. Verder "alleen" kijken of je een dakkapel mag en die zolder in tweeën kan delen (maar dat heeft geen haast want die volgende 2 kinderen zijn er toch nog niet), en dan de badkamer naar de kleinste slaapkamer verplaatsen (maar dat kan makkelijk want de keuken zit er al onder) En wat cosmetische dingetjes zoals de keuken en wat verf/tegeltjes. En ik ben niet eens bouwvakker ;-D

Laat het gewoon een keer uitrekenen bij zo'n soort huis, misschien valt het wel mee en heb je een ruwe diamant in handen!
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 22:30


Kan wel
Bij bovenstaande woningen waren onze eissen ongeveer wel aanwezig hoor. Derde woning is voor vraagprijs weggegaan. Tweede woning voor 5000 er onder.
En eerste woning wel er boven
Waarom is dit niet gelukt dan voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
15-10-2019 22:33
Ga anders eens gewoon bij dit/zo'n huis kijken, en neem een bouwkundige mee. Wat voor jou "echt mega veel" is, hoeft dat niet te zijn voor iemand die het voor je kan doen. Ik zie als ik de foto's kijk bijvoorbeeld een rechte nok, geen ogenschijnlijke vochtschade, dakisolatie en gedeeltelijk dubbel glas. Verder "alleen" kijken of je een dakkapel mag en die zolder in tweeën kan delen (maar dat heeft geen haast want die volgende 2 kinderen zijn er toch nog niet), en dan de badkamer naar de kleinste slaapkamer verplaatsen (maar dat kan makkelijk want de keuken zit er al onder) En wat cosmetische dingetjes zoals de keuken en wat verf/tegeltjes. En ik ben niet eens bouwvakker ;-D

Laat het gewoon een keer uitrekenen bij zo'n soort huis, misschien valt het wel mee en heb je een ruwe diamant in handen!
Dank je voor je reactie 😁 we gaan zeker kijken!
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 22:34
Dank je voor je reactie 😁 we gaan zeker kijken!
Leuk! Veel plezier :D

Oh en vraag eventueel de buren of je even mag kijken. Ik zie net dat die al een dakkapel hebben, dat is dus geen probleem aan de achterkant (voorkant mogelijk wel)
elein wijzigde dit bericht op 15-10-2019 22:37
7.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chrissiefur schreef:
15-10-2019 22:33
Waarom is dit niet gelukt dan voor jullie?
De eerste woning was te snel weg.
Tweede woning zijn we twee keer gaan kijken maar partner vond de locatie helaas niets, ik was verliefd op de woning.

Derde woning is soort gelijk huis als ons huidige huis (wij hebben alleen de keuken in de woonkamer, geen vaste zolder of tuin) . De woonkamer dus te klein. Dit huis was van een goede kennis van ons en zij raadde ons af om het te kopen omdat hun, met nu ook een kindje, merkten dat de woning ook te klein was
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 22:37
De eerste woning was te snel weg.
Tweede woning zijn we twee keer gaan kijken maar partner vond de locatie helaas niets, ik was verliefd op de woning.

Derde woning is soort gelijk huis als ons huidige huis (wij hebben alleen de keuken in de woonkamer, geen vaste zolder of tuin) . De woonkamer dus te klein. Dit huis was van een goede kennis van ons en zij raadde ons af om het te kopen omdat hun, met nu ook een kindje, merkten dat de woning ook te klein was
Dan voldeed dus alleen de eerste aan jullie eisen... en die ging boven de vraagprijs weg. Conclusie blijft: ergens moet je concessies gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 22:15
Klopt. Wij zouden over aantal maanden aan een tweede willen beginnen.
Tijdens je studie al een tweede kind?
Alle reacties Link kopieren
Nagellakmetglitter schreef:
15-10-2019 22:42
Tijdens je studie al een tweede kind?
Waarom niet?
Tijdens de studie ook zwanger en bevallen van de eerste.
Alle reacties Link kopieren
Verkoop je huis nu en zoek een redelijk geprijsd huurhuis, dan weet je wat je aan geld hebt en kun je gericht zoeken.
Wij gaan naar de camping binnenkorr omdat ons huis verkocht is en het andere huis nog niet helemaal (helemaal niet) klaar is. Schuiven met spullen moet je toch wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je verder wel hoor. Wij hebben ook heel lang gezocht naar het perfecte huis. Alleen hadden we iets meer mazzel met de markt (eind 2017 gekocht). Ik had ook geen concessies willen doen en die dus ook niet gedaan. We hebben wel de vraagprijs moeten betalen (konden dat ook en dit was net voor het overbieden begon) en daar is het ook voor getaxeerd. Dus gewoon net nog mazzel voordat het helemaal los ging op de markt.

Maar goed, moraal van het verhaal, de tijd is veranderd dus daar moet je je aan aanpassen. Of accepteren dat het gewoon nog even gaat duren. Het zal vast wel weer een keer stabiliseren. Dan komt er vast een leuk huis voor jullie voorbij.

Succes met zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Chrissiefur schreef:
15-10-2019 22:58
Ik snap je verder wel hoor. Wij hebben ook heel lang gezocht naar het perfecte huis. Alleen hadden we iets meer mazzel met de markt (eind 2017 gekocht). Ik had ook geen concessies willen doen en die dus ook niet gedaan. We hebben wel de vraagprijs moeten betalen (konden dat ook en dit was net voor het overbieden begon) en daar is het ook voor getaxeerd. Dus gewoon net nog mazzel voordat het helemaal los ging op de markt.

Maar goed, moraal van het verhaal, de tijd is veranderd dus daar moet je je aan aanpassen. Of accepteren dat het gewoon nog even gaat duren. Het zal vast wel weer een keer stabiliseren. Dan komt er vast een leuk huis voor jullie voorbij.

Succes met zoeken!
Klopt. In 2017 kochten wij onze huidige woning.
Dan hebben jullie geluk gehad😁

Van mensen in mijn omgeving hoor ik steeds : geduld, jullie woning komt echt wel.
Maar heb er momenteel even een hard hoofd in..
Bleumke25 schreef:
15-10-2019 21:47
Prachtig huis, zijn we geweest.
1 slaapkamer is geen slaapkamer van te maken, dies erg klein.. Paste geen bed in.

En geen oprit.
Eigen oprit als eis :|
Kom maar hier in Amsterdam zoeken naar een woning met je €275k.

Een schuur kun je ervoor krijgen, zonder oprit.
anoniem_325195 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 23:15
0.58% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven