Wanneer zet jij je kerstoom

21-11-2020 09:14 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met dat donkere weer heb ik besloten dit weekend de kerstversiering al op te hangen. Normaal versier ik mijn huis nooit voor Sinterklaas. Wanneer zet jij de kerstboom dit jaar?
Alle reacties Link kopieren
6 december, ivm kleine kinderen. De gezellige lichtjes buiten hangen al twee weken ❤️
Ik vind kerst en versieringen enz eigenlijk vreselijk. Hij word hier opgezet voor de rest van het huishouden.

Maar... we moesten een nieuwe boom en ik voor het eerst in 20 jaar andere ballen erbij gekocht en zo met corona.. we gaan het aankomende week al opzetten. :-D :-D

Kinderen zijn groot genoeg om meeste werk te doen.

Gewoon omdat het kan en ik sowieso niet met zelfbedachte regels heb.
Misschien laten we de boom wel lekker staan tot pasen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Kerstoom :proud: ? Maar zonder gekheid een kerstboom als deze er komt na Sinterklaas.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
21-11-2020 09:18
Kerstoom :proud: ?
Ik zie het nu pas :rofl:
Zodra ik de deur weer uit mag, want ik heb dringend behoefte aan nieuwe versiersels en knipperende lampjes in alle kleuren van de regenboog :D
Mijne staat al vanaf 10 november geloof ik. Had een lege plek naast de bank en vond het wel zo gezellig. Nu helemaal, nu ik even aan huis gebonden zit met dit grauwe weer.
Alle reacties Link kopieren
De boom zet ik 6/7 december.
Maar ik begin wel al langzaam aan met versiering.
Zo heb ik al wat stervormige lampjes in een wintertafereel op tafel.
Ik ben vorige week stad en land afgereden voor een kerstboom. Nergens een gevonden. Dus dit weekend doe ik een nieuwe poging.
Alle reacties Link kopieren
Wanner de straatverkoop begint. Dat is hier helaas pas midden december.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik zet geen kerstboom (te lui voor en vind ik de moeite niet voor die paar weken. En te gierig want dan moet ik een boom kopen (nep en dus duur gezien mijn smaak) en versiering.
Maar als ik 'm zou zetten had ik dat denk ik al gedaan. Met dit sombere weer en lange avonden is het wel zo gezellig.
Alle reacties Link kopieren
De mijne staat er al ruim een week. Met wat andere kerstdingen. Meestal ben ik niet zo vroeg, zal wel door corona komen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
21-11-2020 09:23
Ik ben vorige week stad en land afgereden voor een kerstboom. Nergens een gevonden. Dus dit weekend doe ik een nieuwe poging.
Ik heb een nepperd en die zijn al wel te koop. Maar goed, als je een echte wil helpt dat niet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Medio december. Zag hier in sommige huizen eind oktober al een kerstboom staan. Fijn als je ervan geniet, maar ik hoef niet. Ik heb dan nog écht geen kerstgevoel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ergens in de week na 5 december, heb nog kleine kinderen dus tot dan sinterklaasversiering.
Alle reacties Link kopieren
Na Sinterklaas. In de praktijk betekent dat meestal dat we de week voor kerst in allerijl op zoek gaan naar de laatste acceptabele boom in de stad.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Voorlopig niet. Meestal rond half december.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
21-11-2020 09:26
De mijne staat er al ruim een week. Met wat andere kerstdingen. Meestal ben ik niet zo vroeg, zal wel door corona komen.
Ja dat denk ik ook. Normaal ben ik niet zo vaak thuis. Maar merk dit jaar ook dat ik echt kerstlichtjes nodig heb :biggrin: Ik heb gelukkig nog een kunstboom op zolder liggen.
pejeka schreef:
21-11-2020 09:28
Medio december. Zag hier in sommige huizen eind oktober al een kerstboom staan. Fijn als je ervan geniet, maar ik hoef niet. Ik heb dan nog écht geen kerstgevoel.
Ach, ik heb nooit een kerstgevoel. wat is dat precies?
CHL schreef:
21-11-2020 09:29
Ergens in de week na 5 december, heb nog kleine kinderen dus tot dan sinterklaasversiering.
Hier mengen ze prima.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag, want het is een rotjaar geweest en het is mijn eerste dag verlof voor de komende 10 maanden :-D (En ik woon in Engeland, dus doen niet aan Sinterklaas)

Kerst :heart:

Maar misschien ben ik lui en zet ik alleen de boom op zijn plaats en nog geen versiering :rofl:
Alle reacties Link kopieren
In de week na Sinterklaas denk ik, net zoals andere jaren.

Zit nu nog midden in een verbouwing met dozen en zooi, zal blij zijn als dat eind van komende week klaar is.
tonkje schreef:
21-11-2020 09:27
Ik heb een nepperd en die zijn al wel te koop. Maar goed, als je een echte wil helpt dat niet.
Die zag ik inderdaad overal al ja. Maar ik heb liever geen boom dan een nep boom. :proud:
Op zijn vroegst op zes december op zijn laatst zodra de kerstvakantie begint.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
21-11-2020 09:31
Hier mengen ze prima.
Ik moet zeggen dat ik wel overwogen heb om er een sinterklaasboom van te maken. Maar dat is me toch teveel werk :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven