Wanneer zet jij je kerstoom

21-11-2020 09:14 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met dat donkere weer heb ik besloten dit weekend de kerstversiering al op te hangen. Normaal versier ik mijn huis nooit voor Sinterklaas. Wanneer zet jij de kerstboom dit jaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik had toen ik nog thuis woonde een klein boompje op mijn kamer staan. Eén keer had ik die tot Maart laten staan. Ook daarbij was het een kwestie van geen zin hebben eraan te beginnen. Maar dan met afbreken.
redbulletje schreef:
21-11-2020 10:55
De mijne staat al 2 weken.

Snap nooit zo goed dat mensen tot sinterklaas willen wachten. Er is immers geen traditie van het huis versieren in sinterklaasstijl. En de kerstversiering gaat over het donkere winterseizoen wat opgefleurt wordt met veel lichtje. Het bijt elkaar dus niet.
Ik heb wel sintversiering in huis. Slingers en een paar hangers voor de ramen en aan de muur. Op het raam voor zitten huisjes met pieten en een Sint geplakt.
Ik twijfel wel of ik vandaag niet alvast mijn kerstservies van zolder ga halen en in de vitrine zet.
Madrid87 schreef:
21-11-2020 11:13
Ik hoor dat echt zo vaak, katten en kerstbomen is een ramp. Mijne kijkt er niet eens naar. Dit is onze derde kerst samen en er is nog nooit een bal gesneuveld. Het boeit hem helemaal niks. Boom hangt vol glazen ballen, kan prima. Ik heb maar mazzel met zo'n saaie kat. :P

Ik haal de boom meestal op oudejaarsavond of 1 januari weer weg. Dan staat hij ook al 2 maanden. Dat vind ik dan lang zat. Ineens kan ik het helemaal mooi vinden en gaat hij weg. Vorig jaar op oudejaarsavond volgens mij. Dan heb ik het ook wel weer gezien.
Om eerlijk te zijn valt het hier ook erg mee hoor... Ik heb gewoon geen behoefte aan een echte en grote kerstboom.
Een beetje versiering vind ik wel leuk maar ik hoef geen amerikaanse toestanden, en idd. ik heb er ook nooit zin in.
Wat betreft de katten, die zijn vooral irritant als ik aan het optuigen en versieren ben... dan gaan ze op hun eigen manier meehelpen...
En aan met kerstballen voetballende katten heb ik geen r**t maar het is wel geestig... :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Normaal de week na Sinterklaas . Maar nu waarschijnlijk volgend weekend.
Ik heb een paar dagen vrij en wel wat behoefte aan gezelligheid.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
De kerstboom staat al.
Hij staat sinds een uur. Heerlijk, in zo’n tuincentrum tussen de kerstbomen struinen en een mooie zoeken. Die geur :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Maar ik zet alleen de boom op. Niet mijn oom. Denk niet dat dat gewaardeerd wordt. ( zie topictitel) :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
De week na Sinterklaas, anders ben ik bang dat hij het niet redt tot de kerst. Ik haal hem op oudjaarsdag weg meestal, dan is voor mijn gevoel mijn huis helemaal weer klaar voor het nieuwe jaar.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Gewoon na de Sint.
Alle reacties Link kopieren
Hier sinds afgelopen week. Maar ik heb wel een kleintje, hij staat op mijn tv meubel. En eerlijk, ik was vorig jaar te lui om m op te ruimen dus ik heb m gewoon achter mijn tv gezet en afgelopen week dus de moeite genomen om m 30 hele cm naar links te schuiven :$
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
21-11-2020 12:33
Maar ik zet alleen de boom op. Niet mijn oom. Denk niet dat dat gewaardeerd wordt. ( zie topictitel) :rofl:
In combinatie met de naam van TO een beetje macaber :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
21-11-2020 12:30
Hij staat sinds een uur. Heerlijk, in zo’n tuincentrum tussen de kerstbomen struinen en een mooie zoeken. Die geur :flirting:
Dat mis ik wel echt sinds ik een nepperd heb. Maar ik ben zo allergisch voor een echte dat ik weken onder de uitslag zit als ik een echt heb opgetuigd. En ik vind al die beestjes in huis die er uit kruipen ook nooit zo fijn.

Ik heb nu eindelijk alle takken weer op zijn plek, wat een gepruts 😅
Ik heb echt nog nooit beestjes uit de kerstboom ontdekt in huis.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
21-11-2020 13:38
Ik heb echt nog nooit beestjes uit de kerstboom ontdekt in huis.
Echt niet? Mijn huis zit altijd vol spinnetjes, kevertjes en ander gespuis als ik een echte kerstboom heb. Zelfs wel eens een heel mierennest in de kluit gehad.
Whomi schreef:
21-11-2020 13:38
Ik heb echt nog nooit beestjes uit de kerstboom ontdekt in huis.
Ik in al die jaren ook nog nooit. En ik ben nogal panisch voor beestjes dus het zou mij zeker opvallen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat poept altijd bij de kerstboom en gaat er ook in liggen. Geen echte meer. Een nepper laat hij wel met rust na enkele pogingen. Het zal minder lekker ruiken oid.
madamecannibale schreef:
21-11-2020 13:41
Echt niet? Mijn huis zit altijd vol spinnetjes, kevertjes en ander gespuis als ik een echte kerstboom heb. Zelfs wel eens een heel mierennest in de kluit gehad.
Ik weet niet waar jij hem dan altijd haalde, maar die plek zou ik dan mijden :mrgreen: het is me echt nog nooit opgevallen dat er meer beestjes in huis zitten als de boom er staat. En ook ik ben echt bang voor spinnen en alles wat kruipt, dus het zou me ook wel opvallen :) ik heb al jaren een boom van Ikea. Al was daar volgens mij ook ooit een topic over van iemand die een boom vol beestjes had van ze :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Mijn Ikea-boom had dan geen last van beestjes, maar wel zonder kluit en dat heb ik geweten :cencored: . Snachts viel de kerstboom om incl kerstversiering :"-(. Helft kapot en ik was meteen genezen van kerstbomen :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
21-11-2020 14:09
Ik weet niet waar jij hem dan altijd haalde, maar die plek zou ik dan mijden :mrgreen: het is me echt nog nooit opgevallen dat er meer beestjes in huis zitten als de boom er staat. En ook ik ben echt bang voor spinnen en alles wat kruipt, dus het zou me ook wel opvallen :) ik heb al jaren een boom van Ikea. Al was daar volgens mij ook ooit een topic over van iemand die een boom vol beestjes had van ze :rofl:
Ik haalde hem wel altijd op dezelfde plek inderdaad o_o Ik dacht dat dit erbij hoorde. Mijn moeder klaagt er ook altijd over. Nu ik er over nadenk haalt zij hem op dezelfde plek. Maar ik vind het ook wel logisch op zich, ik haal hem bij een kerstbomenhandel midden in het bos. Ik zou het eigenlijk eerder verdacht vinden als er niets in zat haha.
Alle reacties Link kopieren
Sinds 9 jaar elk jaar op 11 december is de sterfdag van mijn zwager die gek op kerst was.Maar denk dat we er dit jaar van af gaan wijken heb wel behoefte aan wat lichtjes en gezelligheid.Dus ik denk nu aan volgende week zondag.
Alle reacties Link kopieren
Niet. Iets met katten :hihi:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ten vroegste 7 december*.

Maar meestal ren ik uiteindelijk 3 of 4 dagen voor Kerst naar de plaatselijke bouwmarkt om te kijken wat ze nog hebben staan.

Dat ding dient vooral als versiering voor 't Kerstfeest dat we elk jaar weer geven voor mijn schoonfamilie.
Een kerstdiner zonder kerstboom is maar idioot namelijk :-D.

De katten blijven er gek genoeg uit :-).


Dit jaar geen Kerstdiner door Corona, dus waarschijnlijk ook geen kerstboom.



*Hier in België komt de Sint op 6 december.
wissewis wijzigde dit bericht op 21-11-2020 17:31
5.23% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
GroenTuintje schreef:
21-11-2020 14:49
Mijn Ikea-boom had dan geen last van beestjes, maar wel zonder kluit en dat heb ik geweten :cencored: . Snachts viel de kerstboom om incl kerstversiering :"-(. Helft kapot en ik was meteen genezen van kerstbomen :facepalm:
Dat ligt niet aan de boom, maar aan hoe hij is neergezet lijkt me. Ik zaag hem sowieso altijd recht en heb sinds vorig jaar deze standaard. Die is echt heel zwaar. Hiervoor hadden we een andere standaard, maar een omgevallen boom heb ik in de 15 jaar dat ik nu een echte boom heb nog nooit gehad.

Afbeelding
madamecannibale schreef:
21-11-2020 14:50
Ik haalde hem wel altijd op dezelfde plek inderdaad o_o Ik dacht dat dit erbij hoorde. Mijn moeder klaagt er ook altijd over. Nu ik er over nadenk haalt zij hem op dezelfde plek. Maar ik vind het ook wel logisch op zich, ik haal hem bij een kerstbomenhandel midden in het bos. Ik zou het eigenlijk eerder verdacht vinden als er niets in zat haha.
Ik denk dat ze bij die Ikea bomen de beestjes gewoon niet in elkaar zetten erbij ;)
Alle reacties Link kopieren
Een uurtje geleden opgezet, had er plotseling zin in! Lichtjes in de tuin, verder in huis ook versiert...vind het weer leuk!

Mijn boom is een kunstboom, dus die kan lang staan. En Sinterklaas doe ik niet aan :D
"I love not Man the less, but Nature more..."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven