was-droogcombinatie

03-10-2010 20:40 21 berichten
Hi,

Na jaren geen droger te willen hebben omdat in mijn oude huis alles in een halve dag droog was, ben ik bang dat ik nu toch overstag moet. In mijn nieuwe huis duurt het drie dagen voordat de was droog is... ook buiten. Bovendien staat de was hier in de keuken en woonkamer en dat vind ik niet leuk.

Maar plek voor een droger hebben we niet. Nu zag vriend dit weekend een was-droogcombinatie. Lijkt mij een geniale oplossing.

Zijn er forummers die ook zo'n ding hebben? Wat vinden jullie ervan? Welke heb je?

Kun je in één keer je hele was gewassen en gedroogd hebben?

Enlighten me :-)

Thanks!
Het lijkt me totaal niet praktisch, want je kunt je volgende was niet doen terwijl de eerste was in de droger zit op deze manier. Ik heb mijn apparaten gewoon boven op elkaar staan.
Alle reacties Link kopieren
Eens met elninjoo, bij mij staan nu ook beide machines te draaien. Ideaal!
Bij ons past de droger niet op de wasmachine. En verder is er geen plek (huis is in die zin niet zo groot). Dus het is of was-droogcombinatie, of geen droger. En ik heb niet het geduld voor drie dagen wachten tot de was droog is.
Wij hebben zo een was-droger combi en voor ons is het perfect. We hebben een van de goedkoopste bij W-kamp gekocht en die doet het prima. Het duurt wel even, uurtje of 6, voordat je hele programma dan klaar is, maar dan is het wel echt droog.

Het nadeel bij die van ons is dat de pluisjes in de wasmashine blijven. Die komen op je was, wanneer je wast zonder te drogen. Met name bij een donkere was.

Dus als iemand op dit topic daar een tip voor heeft?? Graag!
Wij hebben ook een was-droger combi, deze is nog uit de tijd dat mijn vriend alleen woonde. Het werkt wel, maar je moet idd werken. Nu hebben we een losse droger erbij. Dus ik zou er voor gaan. Wij hebben een Zanussi.
Ik heb er ooit eentje gehad, toen ik nog alleen woonde. Werkte prima. Nadeel vond ik dat je maar 'n halve was tegelijk kon drogen. Als je alleen woont kun je dat nog plannen, maar met z'n 2-en heb je natuurlijk 'n stuk meer was. En als je dat met 'n halve was per keer weg moet werken ben je wel even bezig natuurlijk.

Als je genoeg zelfdiscipline hebt om iedere dag 'n wasje te draaien is het prima te doen.
Was-droogcombinaties

Een was-droogcombinatie is een wasmachine en een wasdroger in één, met een heel groot voordeel, namelijk: ruimtebesparing. Heb je niet de mogelijkheid om zowel een wasmachine als een droger te plaatsen, dan wel naast elkaar of op elkaar (was-droogzuil), dan is de was-droogcombinatie een goede uitkomst. Het belangrijkste nadeel van een was-droogcombinatie is dat niet de totale inhoud van de trommel (bij volle belading) na het wassen gedroogd kan worden. De maximale beladingcapaciteit voor het drogen is kleiner dan die voor wassen, meestal de helft. De mogelijkheid van non-stop wassen drogen behoort bij sommige machines tot de mogelijkheid, dit is dan wel een lading van ongeveer 3 kilo, geen volle trommel dus. Tevens kan het op een ‘wasdag’ makkelijk zijn de ene was in de droger te stoppen en de volgende was alvast in de wasmachine. Een was-droogcombinatie vraagt dus meer tijd om het totale wasgoed te wassen en drogen. Houd er verder rekening mee dat een wasdroogcombinatie vaak minder lang mee gaat dan alleen een wasmachine. De was-droogcombinatie wordt namelijk vaker gebruikt (voor twee doeleinden) dan alleen een wasmachine of alleen de droger, waardoor onderdelen eerder versleten zijn en de kans op een reparatie groter is.

Bron: kieskeurig.nl
“Don’t look back – you’re not going that way.”
De was is hier mijn ding en die discipline is het probleem niet ik kan alleen te weinig wassen omdat de wasrekjes nog in gebruik zijn. En ik heb er drie!
Ah Tickel, dat zal dan wel de verklaring zijn dat je er vaak maar 3,5 kg in kan wassen.(hoe meet je dat trouwens? Geen idee hoe zwaar wasgoed is...)
Ik heb ook een combi... Ideaal !! Als ik op de hoogste stand centrifugeer, is de was zelfs al zo goed als droog. Sommige dingen hang ik op, en de rest gaat dan nog een half uurtje in de droger.

Natuurlijk kun je niet 2 wasjes achter elkaar draaien, maar ja... als je niet altijd wacht totdat je wasmand overvol is...
Door je trommel zo vol mogelijk te doen, met een beetje duwen, als ie helemaal vol is dan zit je vaak aan de maximale capaciteit.
Je kunt hier eens kijken of er iets voor je bij zit.
Je kunt nog extra de de productbeoordeling selecteren aan de linkerkant
Thanks voor de link, had ze overigens daar wel al gezien. Maar ik wil graag een machine met een fatsoenlijk energielabel dus dan blijft er niet veel over...;-)
Wij hebben geen droger, maar zetten de staande ventilator op de was. Dat scheelt 1-2 dagen.
.
ik heb er 1 gehad. wat ik vooral irritant vond: kan nooit tegelijk aan, en je kan maar de helft drogen van wat je wast. Had wel een ouder model hoor, moet gezegd. mss kan je nu wel gewoon in een keer door na wassen met drogen. Toen hij overleden was heb ik voor 2 losse gekozen. Droogresultaat is ook veel beter, maar goed, deze droger heeft een sensor die voelt of het wasgoed al droog is, en de wasdroog moest ik een tijd opgeven, en ik had nooit een flauw benul hoe lang iets nu moest, dus deed ik maar wat.
Die van mijn broer is gewoon alles wat er in gaat kan je meteen doordrogen hoor. In 5 uur is het gewassen en gedroogd. Best handig, maar inderdaad het duurt natuurlijk wel twee keer zo lang.... Mijn broer heeft trouwens een Indesit.
Ik heb ook een was droog combi en moet zeggen dat ik de droger nooit gebruik. Er kunnen echt maar een paar kledingstukken in en incl wassen duurt het al gauw 5 uur (Ook heb ik ruimte genoeg om alles op te hangen, maar dat terzijde)

Daarnaast vraag ik me toch ook elke keer weer af of het wel goed gaat. Er zit geen afzuiger aan en ook niks om de pluisjes uit de wasmachine te halen. En hij wordt toch echt wel goed heet.

Ik zou dus niet weer voor een wasdroog combi gaan.
Eens met daaaantjuhh: ik vind het helemaal niks. Gebruik dus ook alleen de wasmachine en niet de droogfunctie. Je krijgt allemaal pluisjes op je was en het droogt ook niet naar wens. Vind het niet te vergelijken met een echte droger.

Wij hebben ook een indesit, dus misschien geeft een beter en duurder merk een beter resultaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven