Wasdroger

15-10-2019 17:10 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie adviezen wat betreft een wasdroger. Inmiddels heb ik al meer dan 7 jaar een eigen woning, maar nog nooit een wasdroger gehad.
We zijn met z'n vieren (man + 2 kleintjes). Ik zit in dubio over de aanschaf van een wasdroger: wel of niet.
Enerzijds lijkt het me handig om de was in een hoger tempo weg te hebben en om niet continu een wasrekje op de overloop te hebben staan.
Anderzijds vraag ik me af of ik er alles in kan mikken zonder dat het gaat krimpen? En het milieuaspect houdt me tegen. Zonder is toch iets vriendelijker voor het milieu.

Hoe doen jullie dat en wat raden jullie aan?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een droger aangeschaft toen ik zwanger was (inmiddels 8 jaar geleden). Gebruiken ‘m denk ik nu een keer per week. We doen alleen beddengoed, handdoeken en ondergoed en sokken erin. Vroeger ook veel rompers en andere babykleding.

Gewone kleding hang ik meestal gewoon op, vanwege milieu en omdat het dan toch mooier blijft.

En in de zomer hang ik veel buiten, ruikt zo lekker.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Toen onze droger stuk was en ik alles op een wasrekje moest hangen, werd alles hard en kreukelig!

Echt niet fijn. Dus snel een nieuwe droger besteld.
Juniper_ schreef:
15-10-2019 18:12
Wij hebben een droger aangeschaft toen ik zwanger was (inmiddels 8 jaar geleden). Gebruiken ‘m denk ik nu een keer per week. We doen alleen beddengoed, handdoeken en ondergoed en sokken erin. Vroeger ook veel rompers en andere babykleding.

Gewone kleding hang ik meestal gewoon op, vanwege milieu en omdat het dan toch mooier blijft.

En in de zomer hang ik veel buiten, ruikt zo lekker.
Ik woon onder de rook van Europoort/Botlek, mijn was gaat buiten alleen maar vreselijk stinken, als ik het te lang laat hangen. Als mijn was buiten hangt, dan check ik ook zeer regelmatig of het al droog is, doe ik dat niet of vergeet ik mijn was, dan kan het zo weer terug de wasmachine in.
loulou39 schreef:
15-10-2019 17:55
Die van mij wel 😳
Die van mij toch echt niet.
loulou39 schreef:
15-10-2019 18:00
Als ik een voorzolder had, zou ik ook milieubewuster zijn; op dit moment hangt mijn hele huis vol met natte was en het droogt voor geen meter.... zelfs de was van afgelopen zaterdag is nog licht vochtig 😢.
Door dit topic hak ik de knoop door: ik ga een droger kopen 👍🏻

(Nu nog een goedkope, goede droger vinden... 😁)
Het lijkt me ook erg vervelend als je hele huis vol was hangt. En zeker als het dan ook nog is niet droog wordt.
loulou39 schreef:
15-10-2019 18:00
Als ik een voorzolder had, zou ik ook milieubewuster zijn; op dit moment hangt mijn hele huis vol met natte was en het droogt voor geen meter.... zelfs de was van afgelopen zaterdag is nog licht vochtig 😢.
Door dit topic hak ik de knoop door: ik ga een droger kopen 👍🏻

(Nu nog een goedkope, goede droger vinden... 😁)
Beste koop 2019 voor een goed prijsje.

https://www.wassen.nl/wasdrogers/beko/dcu8235bx/
watdachtjehiervan schreef:
15-10-2019 17:14
Wij hebben drie kinderen en geen droger. Gaat prima. Ik hang alles op de voorzolder en als het maar even kan dan hang ik het buiten.
Een droger is inderdaad slecht voor het milieu. En voor je portemonee.
En drie kinderen helemaal!
daenerys79 schreef:
15-10-2019 17:15
haha, ja ik snap ook niet hoe mensen dat doen
Ik ook niet :mrgreen:

Gebruik het vooral voor beddengoed, handdoeken en katoen, shirts etc.
Wij zijn met 2 en ik gebruik mijn droger alleen voor noodgevallen.

Terugkomen van vakantie met 3 machines was bijvoorbeeld.
Of "ineens" niet 1 à 2 machines was op een week, maar 3 à 4.

Ik zit denk ik aan een gemiddelde van 5 keer per jaar.


Maar als ik 2 kinderen had ... dan wist ik het wel.
Dan zou die droger véél en véél meer draaien.
En zodu ik dat ding desnoods op de geboortelijst zetten :-D.


En ja, het kost wat.
Maar de tijd die je kwijt bent om alles naar een waslijn of een rekje te verslepen, alles op te hangen, alles na 3 dagen er weer af te plukken, ... kost ook wat.
Naast het continu moeten kijken op kleding overal als je geen zolder of kelder hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan echt niet meer zonder een droger. Vooral voor beddengoed is het echt een uitkomst, dat is altijd zo'n gedoe met ophangen. Buiten hangen is niet altijd een optie en dan hangt het weer in het trapgat in de weg.

En handdoeken, die worden heerlijk zacht. Hang ik ze aan een rek dan krijg ik schuurpapier. Verder gooi ik er ook hydrofieldoeken, washandjes, rompers, sokken en dergelijke in.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ooit een wasdroger, maar we hebben 'm weer verkocht. Het is beter voor het milieu en je portemonnee om je was aan de lijn te drogen, en kleding slijt minder snel. Daarnaast vind ik was die buiten gedroogd is ook veel frisser ruiken dan was uit de droger. Voor mij dus nooit meer een wasdroger.
Wij hebben een warmtepompdroger. Ik doe er geen kleding in behalve ondergoed en sokken.
Verder alles: handdoeken en washandjes, vaatdoeken, thee-/keukendoeken, beddengoed enz.
Ik heb een logeerkamer waar ik altijd een wasrek voor het wijd open raam kan zetten voor de kleding. Dat droogt lekker snel. Maar vooral voor de handdoeken, ondergoed en sokken en washandjes vind ik het super.
Niet meer alles op hoeven hangen en altijd die natte rommel in het trapgat.
Gewoon doen meid!

P.s. waarschijnlijk zou ik er nog wel meer kleding in kunnen doen (veel programma's) maar ik ben nogal zuinig op mijn kleding dus ik ben toch bang voor krimp. Nooit geprobeerd dus. Ik heb wel eens een te lange spijkerbroek op een flink warm programma gedroogd en toen paste hij precies ;)
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 18:43
23.24% gewijzigd
Trotter schreef:
15-10-2019 18:38
Wij hadden ooit een wasdroger, maar we hebben 'm weer verkocht. Het is beter voor het milieu en je portemonnee om je was aan de lijn te drogen, en kleding slijt minder snel. Daarnaast vind ik was die buiten gedroogd is ook veel frisser ruiken dan was uit de droger. Voor mij dus nooit meer een wasdroger.

Helaas kan buiten drogen hier vaker niet dan wel.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
15-10-2019 18:40
Helaas kan buiten drogen hier vaker niet dan wel.

Ik zet m'n wasrek onder een dak dat automatisch sluit als het gaat regenen. Ik kan het dus altijd buiten hangen, wat voor weer het ook is.
In de zomer is het buiten zelfs meestal sneller droog dan het met een droger zou zijn.
Trotter schreef:
15-10-2019 18:42
Ik zet m'n wasrek onder een dak dat automatisch sluit als het gaat regenen. Ik kan het dus altijd buiten hangen, wat voor weer het ook is.
In de zomer is het buiten zelfs meestal sneller droog dan het met een droger zou zijn.

Dat is handig!
Ik droog mijn kleding voor een wijd open raam in een logeerkamer en in de zomer is het heel snel droog inderdaad. Maar nu, met vochtig regenachtig weer duurt het soms 2 dagen. En voor de andere was ga ik voor het gemak.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 18:45
25.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Man wat vind ik mijn droger een heerlijk apparaat.

Het scheelt zo ontzettend veel werk in het huishouden, was ophangen, afhalen..echt een klus met 2 fanatiek sportende pubers en een man die voor zijn werk iedere dag schone werkkkeding nodig heeft.
Ik mikker bijna alles in de droger behalve de nettere kleding als colbertjes en blousjes enzo.

De vaatwasser was stuk en heb er echt maanden over gedaan om deze te vervangen maar als mijn droger stuk is staat er dezelfde dag nog een nieuwe.
watdachtjehiervan schreef:
15-10-2019 17:44
Je was wordt echt niet hard als het buiten droogt.
Hier wel hoor. Net zoals wanneer je het op het rek binnen hangt. Harde, ruwe handdoeken.

Hier wel een droger, maar ik doe er geen truien, tops, broeken, leggings en maillots in. Eigenlijk alleen ondergoed, sokken, t-shirts die ergens onder worden gedragen, handdoeken en beddengoed. Voor de rest vind ik het zonde, dat droog ik liever op het rek. Heb het idee dat het dan toch mooier blijft.
Whomi schreef:
15-10-2019 18:45
Hier wel hoor. Net zoals wanneer je het op het rek binnen hangt. Harde, ruwe handdoeken.

Hier wel een droger, maar ik doe er geen truien, tops, broeken, leggings en maillots in. Eigenlijk alleen ondergoed, sokken, t-shirts die ergens onder worden gedragen, handdoeken en beddengoed. Voor de rest vind ik het zonde, dat droog ik liever op het rek. Heb het idee dat het dan toch mooier blijft.

Dat doet het ook hoor. Ik ga er ook voor, want gemakkelijk en snel, maar er treedt wel meer slijtage op.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er maar net aan hoeveel plek je hebt om het op te hangen. Als ik een hele zolder had zoals mijn ouders vroeger, dan zou ik geen droger hebben. Helaas hebben wij weinig plek voor waslijnen/-rekken, dus hebben we een droger voor de handdoeken, beddengoed etc. Kleding durf ik er niet goed in te doen, wordt er toch echt lelijker van als je dat vaak doet. Alleen de katoenen T-shirts die mijn man onder zijn overhemden draagt, doe ik erin, die zijn makkelijk vervangbaar mocht er iets mee gebeuren. Maar bij de donkere zie ik toch echt wel dat ze valer worden dan wanneer ik ze gewoon ophang.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-10-2019 18:24
Beste koop 2019 voor een goed prijsje.

https://www.wassen.nl/wasdrogers/beko/dcu8235bx/
dat is een condens ! droger.. niet bepaald energie zuinig
Trotter schreef:
15-10-2019 18:42
Ik zet m'n wasrek onder een dak dat automatisch sluit als het gaat regenen. Ik kan het dus altijd buiten hangen, wat voor weer het ook is.
In de zomer is het buiten zelfs meestal sneller droog dan het met een droger zou zijn.
Dat is ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-10-2019 18:24
Beste koop 2019 voor een goed prijsje.

https://www.wassen.nl/wasdrogers/beko/dcu8235bx/
Dank je!
Ik ga me even verdiepen in het verschil tussen condens- en warmtepompdrogers, maar deze neem ik mee in mijn overweging: goeie prijs 👍🏻
Maar energiezuinig wil ik ook graag ( dat heette in mijn jeugd geloof ik: “voor een dubbeltje op de eerste rang” 😁)
poldervrouw schreef:
15-10-2019 18:49
dat is een condens ! droger.. niet bepaald energie zuinig
Ik heb er eentje en merk nauwelijks iets bij de jaarafrekening.
Kan me voorstellen dat het een duit kost als deze dagelijks meerdere keren staat te draaien, maar een paar keer per week is het de knaak niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben overtuigd, er komt een droger. :-)

Zojuist werd ik er door man op gewezen dat het ook veel blauwe plekken zal schelen, met al die tenen en hoofdjes die worden gestoten aan het rekje. :proud:

Qua kleding kijk ik even wat er in gaat en wat niet, maar voor alle handdoeken e.d. Kan het sowieso.

Dank voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
15-10-2019 18:19
Het lijkt me ook erg vervelend als je hele huis vol was hangt. En zeker als het dan ook nog is niet droog wordt.
Ja dat is echt waardeloos! Het hele huis is ook vochtig....

Ben wel benieuwd hoe jij je was zacht houdt buiten cq op een rek; bepaald wasmiddel? Wasverzachter?
Heb blijkbaar tips nodig 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven