Wasdroger

15-10-2019 17:10 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie adviezen wat betreft een wasdroger. Inmiddels heb ik al meer dan 7 jaar een eigen woning, maar nog nooit een wasdroger gehad.
We zijn met z'n vieren (man + 2 kleintjes). Ik zit in dubio over de aanschaf van een wasdroger: wel of niet.
Enerzijds lijkt het me handig om de was in een hoger tempo weg te hebben en om niet continu een wasrekje op de overloop te hebben staan.
Anderzijds vraag ik me af of ik er alles in kan mikken zonder dat het gaat krimpen? En het milieuaspect houdt me tegen. Zonder is toch iets vriendelijker voor het milieu.

Hoe doen jullie dat en wat raden jullie aan?
poldervrouw schreef:
15-10-2019 18:49
dat is een condens ! droger.. niet bepaald energie zuinig
Ik heb het nagekeken en mijn wasdroger verbruikt gemiddeld 127 kwh per jaar. Is met de huidige stroomprijs zo'n 28 euro per jaar.
Alle reacties Link kopieren
starbright schreef:
15-10-2019 18:11
Ik doe alleen beddengoed en handdoeken erin, mijn kleding gaat gewoon op een rekje.
Zo doen wij het ook.
loulou39 schreef:
15-10-2019 18:59
Ja dat is echt waardeloos! Het hele huis is ook vochtig....

Ben wel benieuwd hoe jij je was zacht houdt buiten cq op een rek; bepaald wasmiddel? Wasverzachter?
Heb blijkbaar tips nodig 😁
De handdoeken is bij mij witte was. Die was ik met schoonmaakazijn en een scheutje wasverzachter.
Bij de gekleurde was heb ik wasmiddel die in de aanbieding is :-D.
Alle reacties Link kopieren
Altijd een droger gehad, tot hij een jaar of 2 geleden kapot ging. Toen konden we prima een paar maanden zonder. Ook al waren onze kinderen toen 2, 3 en 4.

En omdat we een paar maanden zonder konden, vond ik dat we voortaan wel zonder moesten kunnen. En dat gaat prima. Ik hou de was zelfs stukken beter bij nu. Vroeger kiepte ik het in de droger en daarna in een wasmand en dan stond het tijden ergens in een hoekje.

Nu moet ik het direct van het rek halen (omdat ik het rek nodig heb voor mijn nieuwe was) en vouw ik het gelijk op.

Op de camping hebben we dan wel weer een droger... daar is gewoon te weinig ruimte om alles uit te hangen. Zou het wel binnen passen, werd het nog niet lekker droog, want eigenlijk te vochtig in de caravan. En als het buiten staat, blijft het vochtig.
Zonder droger zou ik daar veel minder was doen en constant alles heen en weer moeten slepen.
vitamined schreef:
15-10-2019 19:10
Altijd een droger gehad, tot hij een jaar of 2 geleden kapot ging. Toen konden we prima een paar maanden zonder. Ook al waren onze kinderen toen 2, 3 en 4.

En omdat we een paar maanden zonder konden, vond ik dat we voortaan wel zonder moesten kunnen. En dat gaat prima. Ik hou de was zelfs stukken beter bij nu. Vroeger kiepte ik het in de droger en daarna in een wasmand en dan stond het tijden ergens in een hoekje.

Nu moet ik het direct van het rek halen (omdat ik het rek nodig heb voor mijn nieuwe was) en vouw ik het gelijk op.

Op de camping hebben we dan wel weer een droger... daar is gewoon te weinig ruimte om alles uit te hangen. Zou het wel binnen passen, werd het nog niet lekker droog, want eigenlijk te vochtig in de caravan. En als het buiten staat, blijft het vochtig.
Zonder droger zou ik daar veel minder was doen en constant alles heen en weer moeten slepen.

Wat dat betreft ben ik vrij gedisciplineerd :proud: . Alle droge was wordt nog dezelfde dag gevouwen/gestreken en in de kast gelegd. Ik hou van opgeruimd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gelijk voor een droger gaan.
Wij zijn met z'n drieën, man, kind en ik, als ik kijk wat een lading was wij al hebben, als dat allemaal op een droogrekje moet, duurt het een week voor ik de wasmanden leeg heb en dan zit de volgende lading er weer in.

Zomers hang ik de was wel buiten, maar dan is het zo droog.
Ik heb ook geen droger en twijfel ook iedere keer na een langere periode met regen of ik er 1 aanschaf.
Hier vier kinderen, een man met veel werk- en sportkleding EN dan ook nog wasbare luiers voor de jongste 🤣
Ik word al jaren voor gek verklaard, maar we redden het altijd heel goed. Nu heb ik weer een paar dagen overdag buiten kunnen drogen en dan ben ik weer bij. Ik heb het nog nooit gemist, wel soms getwijfeld, maar dat gaat ook weer voorbij.
Ik heb ook zeker het idee dat de kleding mooier blijft en niet geheel onbelangrijk: langer mee kan. Op mijn werk gebruik ik wel een droger en als ik daar de Snelle slijtage zie van de kleding en alle vezels die iedere keer opgevangen worden, vind ik dat echt zonde. En voor mij is het milieuaspect ook een belangrijke en zo ook mijn eigen portemonnee-aspect ;-)
Met twee kinderen (peuter en baby) wat mij betref onmisbaar. Handdoeken, spuugdoekjes, sokken, ondergoed, beddengoed. Ik denk dat ik m ongeveer 3 keer per week gebruik. De overige was (nog zeker 3 trommels) hang ik wel gewoon op trouwens, volgens mij blijft
kleding dan toch wat mooier.

Een warmtepompdroger is ook echt niet zo duur in de energiekosten maar zie dat dat al genoemd is.
milena1 schreef:
15-10-2019 17:13
Met 2 kleintjes? Een droger. Meteen.
Dit. Knap dat je het nog al die tijd uithoudt zonder.

Hier gaan de handdoeken, beddengoed, hand-thee en vaatdoekken, hydrofieldoeken+slaapzak van dochter zonder problemen in de droger. Ideaal. En snel!
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
15-10-2019 19:10
De handdoeken is bij mij witte was. Die was ik met schoonmaakazijn en een scheutje wasverzachter.
Bij de gekleurde was heb ik wasmiddel die in de aanbieding is :-D.
Hmmm... azijn doe ik ook (maar dan de keukenazijn, misschien maakt dat verschil, al denk ik het niet)
Dan maar even experimenteren met wasverzachter (tot ik een droger heb 😁).
Alle reacties Link kopieren
Milieuonvriendelijk ja en duur in het gebruik. Ik heb er wel een maar die wordt amper meer gebruikt. Ik hang alles aan de lijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-10-2019 19:06
Ik heb het nagekeken en mijn wasdroger verbruikt gemiddeld 127 kwh per jaar. Is met de huidige stroomprijs zo'n 28 euro per jaar.
Dat valt best mee.
Alle reacties Link kopieren
[quote=ClaireSophie post_id=30500151 time=1571163880 user_id=366772]
Dit. Knap dat je het nog al die tijd uithoudt zonder.


Gewenning, denk ik. Iedere keer een extra persoon.
isabella_ schreef:
15-10-2019 21:01
Dat valt best mee.
Welja, er wordt over duur gesproken met hele geheimzinnige bewoordingen waardoor je automatisch gaat denken dat het in de honderden gaat lopen, daarom is het ook handig om dat zelf eens uit te zoeken, zodat je weet waar het nu eigenlijk over gaat.

Ik had het met mijn televisie, dat is een JVC nog met een dikke kont, ooh, daar werd heel moeilijk bij gekeken en met hele lage toon over duur gesproken, dat het vreselijk in de papieren liep, ik heb het uitgezocht en als ik hem de hele dag aanzet, kost me dat 50 euro per jaar.
Ik heb me laten stressen door die figuren en dat was nergens voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-10-2019 19:06
Ik heb het nagekeken en mijn wasdroger verbruikt gemiddeld 127 kwh per jaar. Is met de huidige stroomprijs zo'n 28 euro per jaar.
Ligt aan hoe vaak je hem gebruikt...

Ik koop geen witgoed met zo’n energie label.. ik heb alleen A++ spul en wat ik nieuw koop A+++..Ik ga voor zo zuinig mogelijk. Iedere euro is er 1. Åls ik een zolder zou hebben met ruimte voor waslijnen dan zou ik geen droger meer hebben..nog voordeliger.
Alle reacties Link kopieren
isabella_ schreef:
15-10-2019 17:24
Aah, de meesten zijn behoorlijk pro. Jullie gebruiken de wasdroger dus ook heel vaak, voor het meeste wasgoed.

Zorgt dat er dan ook voor dat je 's zomers' m sneller gebruikt of lukt het dan ook qua tijd/dagindeling e.d. om het met een prima temperatuur buiten te hangen?

Ik zou denk ik snel wat gemakzuchtig worden en het ook in de zomer gebruiken.
Ik gebruik hem in de zomer een stuk minder dan in de winter. Maar als het regent als ik de was doe dan gaat het toch echt in de droger. En soms ook als het buiten gedroogd is nog even een half uurtje nadrogen in de droger omdat het net niet helemaal droog is.

Wat ik ook wel doe is als ik 2 wassen na elkaar doe die beiden deels in de droger mogen en een deel ophangen dat ik de droger dan 1 keer draai (dus alle droger was van die beide wasmachines in 1 keer in de droger) Maar dan moeten die wassen wel op dezelfde dag klaar zijn.
poldervrouw schreef:
15-10-2019 22:11
Ligt aan hoe vaak je hem gebruikt...

Ik koop geen witgoed met zo’n energie label.. ik heb alleen A++ spul en wat ik nieuw koop A+++..Ik ga voor zo zuinig mogelijk. Iedere euro is er 1. Åls ik een zolder zou hebben met ruimte voor waslijnen dan zou ik geen droger meer hebben..nog voordeliger.

Inderdaad ligt het er aan hoe vaak je hem gebruikt. Een eenpersoonshuishouding is natuurlijk een stuk minder duur dan een gezin met een paar kinderen en een hond.
Wij zijn met 2 personen en toch zou ik mijn droger voor geen goud meer willen missen. Het scheelt vooral in herfst en winter ook ontzettend veel vocht in mijn huis.
loulou39 schreef:
15-10-2019 20:24
Hmmm... azijn doe ik ook (maar dan de keukenazijn, misschien maakt dat verschil, al denk ik het niet)
Dan maar even experimenteren met wasverzachter (tot ik een droger heb 😁).
Ik denk dat de was bij jou hard wordt omdat hij lang moet drogen.
poldervrouw schreef:
15-10-2019 22:11
Ligt aan hoe vaak je hem gebruikt...

Ik koop geen witgoed met zo’n energie label.. ik heb alleen A++ spul en wat ik nieuw koop A+++..Ik ga voor zo zuinig mogelijk. Iedere euro is er 1. Åls ik een zolder zou hebben met ruimte voor waslijnen dan zou ik geen droger meer hebben..nog voordeliger.
Dan trekt al dat vocht in je huis en moet je daar weer tegenaan verwarmen/ontvochtigen.
Ik vind een droger erg fijn. Ondergoed, sokken, handdoeken, beddengoed en sommige kleding komt er zacht en strijkvrij uit. De rest van de kleding hang ik op een rekje.
https://www.milieucentraal.nl/energie-b ... wasdroger/

Voor de mensen die zeggen dat t zo duur is.
Een warmtepompdroger met energielabel A+++ maar 22€ per jaar bij 2,5 keer draaien per week. Dat valt toch wel mee.
Naniene schreef:
16-10-2019 09:12
https://www.milieucentraal.nl/energie-b ... wasdroger/

Voor de mensen die zeggen dat t zo duur is.
Een warmtepompdroger met energielabel A+++ maar 22€ per jaar bij 2,5 keer draaien per week. Dat valt toch wel mee.
Dat valt me heel erg mee.
Maar er zijn nog heel veel mensen die niet zo'n zuinige hebben. En de aanschaf van je droger moet je ook mee rekenen.
Naniene schreef:
16-10-2019 09:12
https://www.milieucentraal.nl/energie-b ... wasdroger/

Voor de mensen die zeggen dat t zo duur is.
Een warmtepompdroger met energielabel A+++ maar 22€ per jaar bij 2,5 keer draaien per week. Dat valt toch wel mee.
Ik gebruik mijn droger ook zo'n 2 a 3 keer per week, een condensdroger en zit er 5 euro boven.
Ik vind het allemaal maar op het randje van hysterie hoor, dat gegil over waanzinnig hoge kosten.
Naniene schreef:
16-10-2019 09:12
https://www.milieucentraal.nl/energie-b ... wasdroger/

Voor de mensen die zeggen dat t zo duur is.
Een warmtepompdroger met energielabel A+++ maar 22€ per jaar bij 2,5 keer draaien per week. Dat valt toch wel mee.

Ik heb ook een warmtepompdroger. Die zijn inderdaad zuiniger.
watdachtjehiervan schreef:
16-10-2019 09:22
Dat valt me heel erg mee.
Maar er zijn nog heel veel mensen die niet zo'n zuinige hebben. En de aanschaf van je droger moet je ook mee rekenen.

Inderdaad moet je de aanschafprijs ook meerekenen, maar die is me het gemak dubbel en dwars waard.
Het levert me tijdwinst, minder vocht in huis en een heleboel minder ergernis van natte lakens en handdoeken in mijn trapgat op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven