Wasmachine op slot; alleen voor eigen gebruik

13-09-2018 15:21 94 berichten
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een manier om er zeker van te zijn dat ik de enige ben die mijn wasmachine gebruikt. Ik ben pas verhuisd naar een zelfstandige huurwoning waar geen aansluiting in zit voor een wasmachine.

De bedoeling is nu dat wasmachines worden aangesloten in de gezamenlijke ruimte, daar zijn er aansluitingen voor.
Ik ging net mijn nieuw gekochte wasmachine schoonmaken voor het eerste gebruik toen ik een nieuwe ganggenoot daar tegenkwam. Zij vertelde mij dat zij de eigenaar is van de enige andere wasmachine die daar staat, en dat ze best veel problemen heeft met ongewenst gebruik. Mensen op de gang gebruiken stiekem haar wasmachine en laten hem ronduit goor achter.
Nu vind ik gezamenlijk gebruik van een wasmachine niet een heel groot probleem, maar ik wil hier wel van op de hoogte zijn en weten met wie ik te maken heb zodat ik (mocht er iets stuk gaan of ranzig achterblijven) weet wie ik aan kan spreken.

Ik ben dus op zoek naar een manier om mijn wasmachine 'af te sluiten' wanneer ik hem zelf niet gebruik.
Hij zit aangesloten op een trekschakelaar dus ik kan niet zo veel verzinnen om de stroomtoevoer af te sluiten.. misschien jullie wel?
Verder werkt de wasmachine als ik het zeepbakje verwijder zonder te lekken en zit er geen kinderslot functie op..

Ik ben benieuwd of jullie iets kunnen verzinnen!

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je er zo'n muntenautomaat tussen laten zetten net zoals op campings. Het is even een investering maar dat verdient zichzelf dan weer terug. :biggrin:
https://www.reichelt.nl/afsluitbaar-bui ... 53814.html

Zoiets?
Ja op zich zou je zeggen dat als je allemaal een beetje beschaafd met elkaar en elkaars spullen omgaat het niet zo'n probleem zou hoeven zijn, maar dan ga ik liever over op sloten dan dat ik straks iedere keer mijn eigen wasmachine sta te boenen voor ik mijn was er in wil/kan doen.