Wasmachine op slot; alleen voor eigen gebruik

13-09-2018 15:21 94 berichten
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een manier om er zeker van te zijn dat ik de enige ben die mijn wasmachine gebruikt. Ik ben pas verhuisd naar een zelfstandige huurwoning waar geen aansluiting in zit voor een wasmachine.

De bedoeling is nu dat wasmachines worden aangesloten in de gezamenlijke ruimte, daar zijn er aansluitingen voor.
Ik ging net mijn nieuw gekochte wasmachine schoonmaken voor het eerste gebruik toen ik een nieuwe ganggenoot daar tegenkwam. Zij vertelde mij dat zij de eigenaar is van de enige andere wasmachine die daar staat, en dat ze best veel problemen heeft met ongewenst gebruik. Mensen op de gang gebruiken stiekem haar wasmachine en laten hem ronduit goor achter.
Nu vind ik gezamenlijk gebruik van een wasmachine niet een heel groot probleem, maar ik wil hier wel van op de hoogte zijn en weten met wie ik te maken heb zodat ik (mocht er iets stuk gaan of ranzig achterblijven) weet wie ik aan kan spreken.

Ik ben dus op zoek naar een manier om mijn wasmachine 'af te sluiten' wanneer ik hem zelf niet gebruik.
Hij zit aangesloten op een trekschakelaar dus ik kan niet zo veel verzinnen om de stroomtoevoer af te sluiten.. misschien jullie wel?
Verder werkt de wasmachine als ik het zeepbakje verwijder zonder te lekken en zit er geen kinderslot functie op..

Ik ben benieuwd of jullie iets kunnen verzinnen!

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je er zo'n muntenautomaat tussen laten zetten net zoals op campings. Het is even een investering maar dat verdient zichzelf dan weer terug. :biggrin:
https://www.reichelt.nl/afsluitbaar-bui ... 53814.html

Zoiets?
Ja op zich zou je zeggen dat als je allemaal een beetje beschaafd met elkaar en elkaars spullen omgaat het niet zo'n probleem zou hoeven zijn, maar dan ga ik liever over op sloten dan dat ik straks iedere keer mijn eigen wasmachine sta te boenen voor ik mijn was er in wil/kan doen.

Ik ga eens zoeken naar zo'n dun fietsslot inderdaad! Voor om het deurtje
Ik zie die kofferbanden wel schuiven, en anders is een schaar inderdaad snel gepakt zoals ninanoname zei..
En die kraan ziet er echt een stuk anders uit dan een kraan waar wasmachines op aangesloten kunnen worden.. En ik kan nog geen wasmachine kraan met sleutel vinden vooralsnog
Maar ik kan inderdaad wel even informeren bij zo'n ijzerwinkel

En voordat ik straks op vakantie ga gaat de deur van de wasmachine er gewoon even af :D
Ja superhandig! Zoiets had ik ook gevonden, maar de stroomtoevoer is nu dus aangesloten op de trekschakelaar. Er zit dus geen stekker&stopcontact meer tussen dus helaas is dit niet meer een optie..
Leighton schreef:
13-09-2018 15:53
Misschien kan je er zo'n muntenautomaat tussen laten zetten net zoals op campings. Het is even een investering maar dat verdient zichzelf dan weer terug. :biggrin:
:idee:
Wat een rare situatie. Een gezamenlijke wasruimte, maar je moet zelf voor de wasmachine(s) zorgen? Dat is toch vragen om problemen.
Alleen mensen met een wasmachine de sleutel van het wasmachinehok geven.
Of er gewoon een gezamenlijke inzetten.
pickwickje schreef:
13-09-2018 15:58
Ja superhandig! Zoiets had ik ook gevonden, maar de stroomtoevoer is nu dus aangesloten op de trekschakelaar. Er zit dus geen stekker&stopcontact meer tussen dus helaas is dit niet meer een optie..
Jammer. Misschien even met de beheerder overleggen of dat niet anders kan. Hij moet toch weten dat die situatie niet optimaal is.
Of dit: https://goo.gl/images/f3xyX3

Koortje erin proppen als je weg bent.

Edit: maar ja, beheerder zal er wel altijd bij moeten kunnen in geval van incidenten met de elektriciteit.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 16:09
38.57% gewijzigd
Ze bestaan wel hoor, afsluitbare waterkranen met schroefdraad:

Afbeelding

Maar misschien is een kapje over de waterkraan universeler?

Afbeelding
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 16:03
Alleen mensen met een wasmachine de sleutel van het wasmachinehok geven.
Of er gewoon een gezamenlijke inzetten.
Van mij mag mijne ook wel gezamenlijk gebruikt worden voor een kleine bijdrage, maar dan wel met mijn instemming en mits het netjes blijft. Maar als ik dus al hoor dat er heel stiekem gebruik van wordt gemaakt (vroege ochtend en late avond, opdat je niet wakker bent enzo) denk ik niet dat ik ze bereid ga krijgen mee te delen in de aanschafkosten :proud:
pickwickje schreef:
13-09-2018 16:09
Van mij mag mijne ook wel gezamenlijk gebruikt worden voor een kleine bijdrage, maar dan wel met mijn instemming en mits het netjes blijft. Maar als ik dus al hoor dat er heel stiekem gebruik van wordt gemaakt (vroege ochtend en late avond, opdat je niet wakker bent enzo) denk ik niet dat ik ze bereid ga krijgen mee te delen in de aanschafkosten :proud:
Dat is ook een taak van de huisbaas.
@HuLang

Ook een heel goed idee!! dat kapje, en weet je waar je die waterkraan met slot en schroefdraad hebt gevonden?
Of gewoon een paar keer goed opletten en de was er ‘s ochtends vroeg uit stelen en verstoppen!
Bij mijn wasmachine kan je de lade voor het wasmiddel eruit trekken.
Kan je die er niet gewoon uithalen telkens als je de machine niet gebruikt?
Rubble schreef:
13-09-2018 16:12
Bij mijn wasmachine kan je de lade voor het wasmiddel eruit trekken.
Kan je die er niet gewoon uithalen telkens als je de machine niet gebruikt?
Dan werkt de machine nog gewoon. En wasmiddel kun je ook in de machine zelf doen.
Rubble schreef:
13-09-2018 16:12
Bij mijn wasmachine kan je de lade voor het wasmiddel eruit trekken.
Kan je die er niet gewoon uithalen telkens als je de machine niet gebruikt?
Ja dit heb ik meteen getest maar de wasmachine gaat dan gewoon draaien en het water komt er niet uit, ik haal het bakje er wel uit wie weet schrikt het sowieso wel af om de wasmachine te gebruiken
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 16:11
Dat is ook een taak van de huisbaas.

Dat bedoel ik. Laat de verhuurder er een paar wasmachines neerzetten en het verbruik ervan doorberekenen via de servicekosten.
Dat is toch veel praktischer dan dit gehannes met sloten. Bovendien krijg je geheid ruzie omdat mensen elkaars wasmachine slopen.
Nitflex schreef:
13-09-2018 16:11
Of gewoon een paar keer goed opletten en de was er ‘s ochtends vroeg uit stelen en verstoppen!
Haha ja dat sowieso, als ik er ooit was in tegenkom zijn ze niet vrolijk als ze het terugkrijgen :devil:
Kan je er geen bleek of kleding verf in gooien voor je weg gaat en eem reinigingsprogramma draaien als je terug komt? Dan leren ze het vanzelf wel af om aan je spullen te zitten toch :proud:
pickwickje schreef:
13-09-2018 16:15
Haha ja dat sowieso, als ik er ooit was in tegenkom zijn ze niet vrolijk als ze het terugkrijgen :devil:
Lijkt me zo dom om te doen.
RikM schreef:
13-09-2018 16:15
Dat bedoel ik. Laat de verhuurder er een paar wasmachines neerzetten en het verbruik ervan doorberekenen via de servicekosten.
Dat is toch veel praktischer dan dit gehannes met sloten. Bovendien krijg je geheid ruzie omdat mensen elkaars wasmachine slopen.
Klopt, volgens mij is dit ook ergens wel een optie, dat dan de 'huur' van die wasmachine dan wordt doorberekend over alle huurders of alle gebruikers. Maar ik heb nu een prima werkende wasmachine gekocht, ik mag hem daar ook neerzetten en gebruiken dus ik zou dat ook graag doen. Als hij in mijn eigen woning kon zou ik dat meteen doen :) Veel beter
RikM schreef:
13-09-2018 16:15
Dat bedoel ik. Laat de verhuurder er een paar wasmachines neerzetten en het verbruik ervan doorberekenen via de servicekosten.
Dat is toch veel praktischer dan dit gehannes met sloten. Bovendien krijg je geheid ruzie omdat mensen elkaars wasmachine slopen.
Lijkt mij ook, wasmachine kost niet smeer tegenwoordig.
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 16:17
Lijkt me zo dom om te doen.
Tuurlijk, doe ik ook niet hoor haha
Maar dan ga ik wel even wachten en kijken wie z'n wasje komt ophalen. Dan moet er toch even over overlegd worden.
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 16:17
Lijkt me zo dom om te doen.
Is ook zo. Maar wie gebruikt er nou zonder even te vragen of overleggen stiekem andermans wasmachine? Dat vind ik echt onbeschoft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven