Wasmachine op slot; alleen voor eigen gebruik

13-09-2018 15:21 94 berichten
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een manier om er zeker van te zijn dat ik de enige ben die mijn wasmachine gebruikt. Ik ben pas verhuisd naar een zelfstandige huurwoning waar geen aansluiting in zit voor een wasmachine.

De bedoeling is nu dat wasmachines worden aangesloten in de gezamenlijke ruimte, daar zijn er aansluitingen voor.
Ik ging net mijn nieuw gekochte wasmachine schoonmaken voor het eerste gebruik toen ik een nieuwe ganggenoot daar tegenkwam. Zij vertelde mij dat zij de eigenaar is van de enige andere wasmachine die daar staat, en dat ze best veel problemen heeft met ongewenst gebruik. Mensen op de gang gebruiken stiekem haar wasmachine en laten hem ronduit goor achter.
Nu vind ik gezamenlijk gebruik van een wasmachine niet een heel groot probleem, maar ik wil hier wel van op de hoogte zijn en weten met wie ik te maken heb zodat ik (mocht er iets stuk gaan of ranzig achterblijven) weet wie ik aan kan spreken.

Ik ben dus op zoek naar een manier om mijn wasmachine 'af te sluiten' wanneer ik hem zelf niet gebruik.
Hij zit aangesloten op een trekschakelaar dus ik kan niet zo veel verzinnen om de stroomtoevoer af te sluiten.. misschien jullie wel?
Verder werkt de wasmachine als ik het zeepbakje verwijder zonder te lekken en zit er geen kinderslot functie op..

Ik ben benieuwd of jullie iets kunnen verzinnen!

Groetjes
RikM schreef:
13-09-2018 16:02
Wat een rare situatie. Een gezamenlijke wasruimte, maar je moet zelf voor de wasmachine(s) zorgen? Dat is toch vragen om problemen.


Ik vind dat ook heel raar. Ik heb wel eens ergens gewoond waar een soort wasserette was in de kelder. Daar kon je d.m.v. muntjes een wasmachine of droger gebruiken en de apparaten waren van de verhuurder.
Alle reacties Link kopieren
En dan wonen er 10 mensen, staan er straks 10 wasmachines.... en dan allemaal tegelijk aan, brandt de stoppenkast door, feest!
Nitflex schreef:
13-09-2018 16:19
Is ook zo. Maar wie gebruikt er nou zonder even te vragen of overleggen stiekem andermans wasmachine? Dat vind ik echt onbeschoft.
Zomaar andermans spullen vernielen vind ik nog veel gekker.
RikM schreef:
13-09-2018 16:15
Dat bedoel ik. Laat de verhuurder er een paar wasmachines neerzetten en het verbruik ervan doorberekenen via de servicekosten.
Dat is toch veel praktischer dan dit gehannes met sloten. Bovendien krijg je geheid ruzie omdat mensen elkaars wasmachine slopen.


Dit dus.
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 16:20
Zomaar andermans spullen vernielen vind ik nog veel gekker.
Wie heeft het over vernielen? Ik zou de was eruit halen en gewoon meenemen. De eigenaar mag zich melden.
pickwickje schreef:
13-09-2018 16:11
Ook een heel goed idee!! dat kapje, en weet je waar je die waterkraan met slot en schroefdraad hebt gevonden?
Op ebay.de. De meeste van die oplossingen zijn op websites met extensie ".de", dus uit Duitsland. :P

Deze is nog wat eenvoudiger in gebruik: een afsluitbare bolkraan.
Maar bij dat kettingslot om het deurtje, gaan ze dat niet proberen af te slopen? En een ander bakje erin schuiven of dat proberen en de boel slopen.

Ik zou dus ook zorgen dat dat ding gewoon niet aan gezet kan worden. Daarnaast geef je aan bij je huisgenoten dat het jouw machine is en dat mensen tegen betaling(en het goed achterlaten van de machine) best een keer een wasje mogen draaien. Zit er dan toch iemand bij die stiekum een gratis wasje wil draaien haal je die was eruit, en gooi je kletsnat voor de deur van de dader neer of je propt alles in een vuilniszak en zet die bij het afval.
Nitflex schreef:
13-09-2018 16:21
Wie heeft het over vernielen? Ik zou de was eruit halen en gewoon meenemen. De eigenaar mag zich melden.
Ik zie chloor, verf, etc voorbij komen.
En iemand was meenemen vind ik net zo gek.
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 16:23
Ik zie chloor, verf, etc voorbij komen.
En iemand was meenemen vind ik net zo gek.
Oh, ik niet. Niet gekker dan ongevraagd iemands machine gebruiken en slordig achterlaten.
Nitflex schreef:
13-09-2018 16:24
Oh, ik niet. Niet gekker dan ongevraagd iemands machine gebruiken en slordig achterlaten.
Moet je net zo gek terug doen dan?
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 16:25
Moet je net zo gek terug doen dan?
Ja, heb ik geen problemen mee.
Nitflex schreef:
13-09-2018 16:27
Ja, heb ik geen problemen mee.
Doen dan.
Alle reacties Link kopieren
Kijk even in de gebruiksaanwijzing of er een kinderslot op zit. Dit kun je dan instellen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
YellowLemonTree schreef:
13-09-2018 16:17
Kan je er geen bleek of kleding verf in gooien voor je weg gaat en eem reinigingsprogramma draaien als je terug komt? Dan leren ze het vanzelf wel af om aan je spullen te zitten toch :proud:
Goeie! dan weet je ook direct wie er stiekem aan je spullen zit!
Tickel schreef:
13-09-2018 16:29
Kijk even in de gebruiksaanwijzing of er een kinderslot op zit. Dit kun je dan instellen.
Helaas niet..
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 16:23
Ik zie chloor, verf, etc voorbij komen.
En iemand was meenemen vind ik net zo gek.
Bleek en verf niet chloor. Je mag met je eigen wasmachine doen wat je wil en als niemand hem gebruikt gaat er niks kapot. Zowel wasmiddel met bleek en tekstielverf is niet ongebruikelijk om in een wasmachine te gebruiken dus als je ongevraagd en stiekem van iemands spullen gebruik maakt vind ik dat voor je eigen risico komen. Je gebruikt spullen van een ander alleen met diens toestemming en er is hier geen geval van schijn dat het voor algemeen gebruik is en gaat ook niet om eenmalig even snel iets lenen en netjes terug geven (bv een schaar die in een gemeenschappelijke keuken ligt of een bord van een ander gebruiken omdat je meer bezoek heb dan borden en je hem netjes afwast).
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het eigenlijk met de waterverbruik van die gezamenlijke wasruimtr? Betalen alle bewoners daaraan mee? Of alleen de wasmachine eigenaars?
YellowLemonTree schreef:
13-09-2018 16:33
Bleek en verf niet chloor. Je mag met je eigen wasmachine doen wat je wil en als niemand hem gebruikt gaat er niks kapot. Zowel wasmiddel met bleek en tekstielverf is niet ongebruikelijk om in een wasmachine te gebruiken dus als je ongevraagd en stiekem van iemands spullen gebruik maakt vind ik dat voor je eigen risico komen. Je gebruikt spullen van een ander alleen met diens toestemming en er is hier geen geval van schijn dat het voor algemeen gebruik is en gaat ook niet om eenmalig even snel iets lenen en netjes terug geven (bv een schaar die in een gemeenschappelijke keuken ligt of een bord van een ander gebruiken omdat je meer bezoek heb dan borden en je hem netjes afwast).
Je maakt doelbewust andermans spullen kapot. Sta je wat mij betreft nog lager op de ladder dan de stiekeme wasser.
Ik heb in ieder geval echt al veel meer ideeën gekregen van jullie!

Voor nu ga ik straks als hij klaar is met het schoonmaak programma sowieso het zeepbakje en de deur meenemen, aangezien ik hem pas over een paar weken echt ga gebruiken omdat ik nog op vakantie ga. De deur eraf voorkomt sowieso gebruik natuurlijk.

Ondertussen dan even op zoek naar een kabelachtig slot voor om het deurtje als ik hem straks wel ga gebruiken en geen zin meer heb om iedere keer de hele deur te (de)monteren.
Óf als ze me bij de ijzerwinkel of bouwmarkt of wat dan ook een kraan kunnen verkopen met een slot daarop of als ik zo'n kap kan vinden dat de kraan niet opengedraaid kan worden door een ander dan doe ik dat.

Bedankt voor alle goede suggesties :) Meer zijn nog altijd welkom hoor trouwens :A:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat ding met dat kapje gewoon door een smid laten maken als je het niet kunt vinden bij een ijzerwarenzaak. Hoeft volgens mij geen kapitalen te kosten. Stukje pijp waar je een bodempje op last en aan de onderkant 2 gaatjes erin boren. Ken je niemand die handig is?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
13-09-2018 16:43
Ik zou dat ding met dat kapje gewoon door een smid laten maken als je het niet kunt vinden bij een ijzerwarenzaak. Hoeft volgens mij geen kapitalen te kosten. Stukje pijp waar je een bodempje op last en aan de onderkant 2 gaatjes erin boren. Ken je niemand die handig is?
Waarschijnlijk ook nog bij elke lasopleiding te laten maken voor wat blikjes red bull en een zak marsen.
Nemaìn’ schreef:
13-09-2018 16:36
Je maakt doelbewust andermans spullen kapot. Sta je wat mij betreft nog lager op de ladder dan de stiekeme wasser.
Ik maak niks kapot, maar iets kan wel kapot gaan als je ongevraagd de spullen van een ander gebruikt terwijl er mogelijk iets mee is.

Ik ben ooit eens aangesproken omdat iemand ongevraagd mijn strijkijzer had gepakt en er door het strijkijzer vlekken op haar kleren waren gekomen. Klopte, ik had een afbeelding op een shirt gestreken en dat ging mis waardoor er een stukje op het strijkijzer was achtergebleven. Tja dat is dan echt je eigen probleemen eigen risico als je niet vraagt of je iets mag gebruiken.

Door stelselmatig onjuist gebruik van een wasmachine gaat die gewoon kapot (komt aanslag in waardoor je was vlekken krijgt in je wasgoed, stinkt, wordt vies, het rubber gaat kapot ed).

En dat je dat maar voor lief moet nemen of een slot moet kopen met het risico dat er daardoor nog iets gesloopt wordt ook (het gaat immers zo ver dat van die kofferbanden geen optie zijn door het risico van het doorknippen) vind ik van de zotte. Dus ja ik zou er geen probleem mee hebben om iets in de wasmachine achter te laten dat onder normaal gebruik van een wasmachine valt en te zeggen dat je niet wil dat anderen hem gebruiken aangezien het voor persoonlijk gebruik zelf is aangeschaft dan wel er een briefje op te plakken. Als mensen dan hun kleren verpesten door onrechtmatig van jou eigendom te gebruiken zou ik voor hun eigen risico vinden.
anoniem_64a46782bc5f2 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 17:19
0.32% gewijzigd
Slim ninanoname en nemain!

ik denk inderdaad dat dat wel moet lukken met een beetje hulp van een handige harry
Ik zou niet de hele deur eruit halen want wellicht krijg je dan een probleem met de garantie. Ik zou voor nu alleen het bakje eruit halen en een briefje op de deur plakken en het koortje van de stekker eraf halen.
YellowLemonTree schreef:
13-09-2018 16:49
Ik maak niks kapot, maar iets kan wel kapot gaan als je ongevraagd de spullen van een ander gebruikt terwijl er mogelijk iets mee is.

Ik ben ooit eens aangesproken omdat iemand ongevraagd mijn strijkijzer had gepakt en er door het strijkijzer vlekken op haar kleren waren gekomen. Klopte, ik had een afbeelding oo eem shiet gestreken en dat ging mis waardoor er een stukje op het strijkeizer was achtergebleven. Tja dat is dan echt je eigen probleemen eigen risico als je niet vraagt of je iets mag gebruiken.

Door stelselmatig onjuist gebruikvan een wasmachine gaat die gewoon kapot (komt aanslag in waardoor je was vlekken krijgt in je wasgoed, stinkt, wordt vies, het rubber gaat kapot ed).

En dat je dat maar voor lief moet nemen of een slot moet kopen met het risico dat er daardoor nog iets gesloopt wordt ook (het gaat immers zo ver datvan die kofferbanden geen optie zijn door het risico van het doorknippen) vind ik van de zotte. Dus ja ik zou er geen probleem mee hebben om iets in de wasmachine achter te laten dat onder normaal gebruik van een wasmachine valt en te zeggen dat je niet wil dat anderen hem gebruiken aangezien het voor persoonlijk gebruik zelf is aangeschaft dan wel er een briefje op te plakken. Als mensen dan hun kleren verpesten door onrechtmatig van jou eigendom te gebruiken zou ik voor hun eigen risico vinden.
We hebben duidelijk andere normen en waarden :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven