Wasmand boven / beneden, vervoer

13-01-2021 11:51 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wie wil me haar beste tip geven voor welke soort(en) wasmand(en) aan te schaffen voor het praktisch sorteren en over de trap vervoeren van de was?

Situatie is als volgt.

Wasmachine en droger staan beneden. Was die niet in de droger gaat, wordt zowel buiten in tuin alsook boven op de slaapkamers op een rekje gedroogd.

We hebben een vrij ruime overloop met ruimte voor 1 of meer wasmanden. Daar heb ik nu 1 heupwasmandje staan maar wil iets meer stijlvol en waar je niet zo in kijkt.

In de bijkeuken is ook ruimte voor manden en voor vouwen. Zo kan gevouwen was ook al opgevouwen weer mee naar boven.

Heb bol en Blokker online al uitgeplozen maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben geen held met grote dingen op de trap sjouwen.

Wie heeft het perfecte praktische systeem bedacht en helpt mij aan inspiratie?

Edit; het is opgelost en geheel naar wens! Manden die Redbulletje hieronder postte is het geworden. 3 stuks, boven. Die gaan gesorteerd en wel vol mee naar beneden en de was kieper ik hóp, zo de machine in. :cheer2:
hobbeltverder wijzigde dit bericht op 14-03-2021 23:36
11.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
14-01-2021 20:34
Dat is het ultieme cheaten idd :proud:
:proud:

Ben er wel ontzettend blij mee, een idee van mijn vader toen het huis gebouwd werd.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
14-01-2021 21:52
:proud:

Ben er wel ontzettend blij mee, een idee van mijn vader toen het huis gebouwd werd.
Yep, ik geloof je meteen! Hij staat op mijn longlist van de wishlist
Een tijdje geleden, onder mijn vorige nick, heb ik een topic geopend met " Onmisbaar in huis(houden" en daar kwam deze ook voorbij, misschien was jij het wel die erover begon toen! Ja, volgens mij wel!
Heb superveel goeie en leuke inspiratie en tips gekregen toen ook in dat topic, mijn wensenlijstje staat nog altijd te popelen voor als we straks gaan verbouwen.
Ik ga over een tijdje denk ik ook nog een speciaal keukentopic openen, gewoon, omdat het kan, gheghe.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha succes!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
14-01-2021 08:09
Maar alles kan toch niet samen gewassen worden?
Ik heb bij de wasmachine 1 mand, wat niet mer de aanstaande was meegaat, gaat daarin.
Geen wasmachine in slaapkamers etc
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-01-2021 07:51
Ik heb bij de wasmachine 1 mand, wat niet mer de aanstaande was meegaat, gaat daarin.
Geen wasmachine in slaapkamers etc
Nee dat is ook wel heel ongezellig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wij hebben het was-droog-strijk-proces op 1 plek ingericht: op zolder.

Op de overloop staat een stijlvolle wasmand. Als die vol is gaat ie een verdieping hoger. Daar staan 2 IKEA wasmanden waarin ik 60 graden-was splits van de rest.

Daar wordt gewassen, opgehangen of in de droger gedaan, gestreken en gevouwen. Geen gesleep verder.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
13-01-2021 12:10
Ik heb boven op beide badkamers een wasbox staan, dit type https://www.blokker.nl/curver-style-was ... 09745.html. Daaruit haal, sorteer en vervoer ik de was met "gewone" heupwasmanden.
Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
13-01-2021 13:32
Dit maakt me nieuwsgierig. Waarom scheid je de was naar persoon en niet naar kleur of materiaal?
Dat is meer een geintje😃. Ik wilde verschillende kleuren. Een voor fijne was en shirts, een voor handdoeken, beddengoed en dergelijke. En ik hou van roze. Dus een roze voor mij, witte voor de handdoeken en een blauwe voor hem. Die zakken zijn niet zo groot dat al onze was van een week in 1 zak past 🙂. Bij het wassen sorteer ik het wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-01-2021 11:58
In allerlei soorten en maten:
https://www.bol.com/nl/p/draagbare-wasm ... oductImage

Afbeelding
Het is soort van zoiets geworden, 3 stuks waar we direct sorteren op: wel in de droger / niet in de droger / handdoeken-washandjes-poetsdoekjes.

De zak is als ie vol is makkelijk mee te nemen naar beneden en dan stop ik vervolgens zonder nadenken (zonder goed te kijken zelfs!) alles in de wasmachine.
Voor de schone was en het gevouwen goed mee naar boven, gebruiken we de 2 oude heup wasmandjes die we al hadden. Perfect systeem zo.
Dank voor alle tips en het meedenken nog!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb boven en beneden een dichte wasmand staan. Slaapkamer is beneden en wasmachine boven. Wasgoed vervoer ik in het oude babybadje van mijn kinderen. De oudste is 32 :-D dus niet meer nodig. Dat is lekker groot en kan ik de schone was goed in gevouwen mee nemen.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
14-01-2021 09:44
De handdoeken en beddengoed leg ik altijd even apart. Ofwel in een schuif ofwel laat ik ze in de waskoker liggen. We kunnen boven in de badkamer de was via een koker naar beneden gooien. Deze komt uit in het wasplaats/badkamer onder. De rest was ik gewoon samen. Nooit problemen mee gehad.
Als ik ooit zelf een huis laat bouwen (dream on) wil ik deze koker, een bijkeuken en een veranda. Meer ideeën heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
14-01-2021 10:20
Wij hebben sinds kort 4 van deze manden:
https://www.brabantia.com/nl/wasbox-sta ... ter-green/

Heel handig! Als hij vol is is het precies 1 volle wasmachine. Makkelijk te dragen en het staat netjes.
Dit is ook wel een goede! Bedankt voor de tip! In onze badkamer komen deze tegeltjes om het bad, dus die groene zou daar denk ik wel mooi bij passen :heart:

Afbeelding
https://www.dille-kamille.nl/oogstmand- ... gJgSfD_BwE

Ik gebruik deze als wasmand, heb er meerdere. Een volle is ongeveer een trommel.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
14-01-2021 07:43
Onze badkamer wordt binnenkort verbouwd en dan heb ik een nieuwe wasmand nodig. Maar een echt mooie is nog lastig te vinden zeg :|
Denk dat ik voor zoiets ga, maar jemig wat een prijs!
https://de.blomus.com/nl/p/wasmand/
Ik heb deze al 7 jaar en hij is nog steeds even mooi en ziet er bijna als nieuw uit. Misschien helpt dit je? ;-)
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
13-01-2021 12:15
Die flexibele vind ik overigens fijn omdat ik die in één hand kan vastpakken; ik knijp de handgrepen naar elkaar toe. Maar ik heb relatief grote handen. ;-D
Dit doe ik ook. Ik heb flexibele wasmanden met gaatjes, van Aldi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven