Wat aan de muur? Eigentijds retro.

17-01-2019 22:10 41 berichten
Inmiddels wonen we al geruime tijd in onze nieuwe woning. Huis is ingericht behalve een wand in de woonkamer/keuken (open keuken).

Onze inrichting is in stijl van de 70’s, maar dan wel rustig en niet te uitbundig. Denk rookglas, cognac leer, kurk, okergeel. We hebben al een eyecatcher hangen in de vorm van een kleurrijk doek aan de tegenoverliggende muur.

De andere muur is nog steeds maagdelijk wit, want we komen er maar niet uit.

Wat ik zelf heel mooi vind zijn van die kubussen met afgeronde hoeken, maar man is bang dat daar dan allerlei troepjes in gelegd worden. Dus dat werd afgeschoten. Nog een schilderij/doek wordt wel heel druk.

Iemand ideeën? Ik dacht zelf aan iets van oude zwart-wit foto’s, maar hoe style je dat? Ik ben niet zo handig daarmee. En kies je dan eigen foto’s of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een inrichting uit de jaren 70 en heb een paar echte elpees aan de muur hangen.
Live long and prosper
Het is bij foto's handig als ze bijvoorbeeld allemaal dezelfde (soort) lijst krijgen. Dat maakt het strak. Of juist allemaal verschillende lijsten maar dan goed uitlijnen.

Zijn van die metalen reclameborden van coca cola enzo niet leuk?
janena schreef:
17-01-2019 22:16
Ik heb een inrichting uit de jaren 70 en heb een paar echte elpees aan de muur hangen.
Oh ja ook super leuk. En dan allemaal in deze lijst bvb: https://m2.ikea.com/nl/nl/p/lomviken-fo ... -00335852/
Alle reacties Link kopieren
Macramé wandkleed?

Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
janena schreef:
17-01-2019 22:16
Ik heb een inrichting uit de jaren 70 en heb een paar echte elpees aan de muur hangen.
Dat vind ik erg leuk, hoe heb je die opgehangen? In een lijst of zo tegen de muur geplakt?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Iets van popart?
Alle reacties Link kopieren
Ixxi?
Zwartwit foto's op plexiglas zou ik mooi vinden bij je interieur. Persoonlijk zou ik altijd voor eigen foto's kiezen, maar dan niet de gezinskiekjes, maar een mooi landschap oid op vakantie.
Wat afschuwelijk die wandkleden. :rofl:

Kan ook niet, want ik heb een kind met astma. :yes:
Plexiglas, wordt dat niet heel glanzend? Wij hebben vooral alle materialen mat en nergens hoogglans gebruikt. Interieur is ook niet strak/modern/industrieel overigens.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
17-01-2019 22:28
Wat afschuwelijk die wandkleden. :rofl:

Kan ook niet, want ik heb een kind met astma. :yes:
@(
Alle reacties Link kopieren
Heb je foto’s van je interieur? Dat helpt mij meedenken
Hoogglans inderdaad. vind ik juist goed passen bij je omschrijving van modern-seventies. Maar smaken verschillen zo te lezen. :-D
Deze is op aluminium, maar deze sfeer is een beetje wat ik voor ogen heb. Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
17-01-2019 22:20
Dat vind ik erg leuk, hoe heb je die opgehangen? In een lijst of zo tegen de muur geplakt?
Er zit een heel handig gat in de midden dus ze hangen hier gewoon aan een spijker in de muur..
Live long and prosper
RegretteRien schreef:
17-01-2019 22:34
Deze is op aluminium, maar deze sfeer is een beetje wat ik voor ogen heb. Afbeelding
Dit is mooi! Aluminium ken ik helemaal niet, maar dit zou goed passen denk ik.
mera schreef:
17-01-2019 22:30
@(
Niet yes! dat hij astma heeft natuurlijk.
karnemelk schreef:
17-01-2019 22:31
Heb je foto’s van je interieur? Dat helpt mij meedenken
Dat doe ik maar niet, het is niet een standaard inrichting, dus vrij herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Dit idee dus.
Live long and prosper
janena schreef:
17-01-2019 22:45
Afbeelding

Dit idee dus.
Wel heel gaaf. Worden dan geen spijkers, dat vinden mijn man en de pas gestucte muur niet zo leuk vermoed ik.
Zoiets?
Afbeelding
https://www.acaza.nl/ixxi-collage-pattern-loco-color
Het zijn losse stukken waar je je eigen patroon mee kan maken.
Google op IXXE pixel

Ik vind ze heel mooi, maar man vind er niks aan, dus hier komt ie niet jammergenoeg.
huisduif schreef:
17-01-2019 22:22
Ixxi?
O sorry ik zie nu dat ik al mosterd was
Ixxi wordt echt te druk, er hangt op de andere wand al iets met heel veel kleur.

Tenzij de Ixxi in zwart wit gedaan wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven