Wat geven jullie uit aan accessoires voor in huis?

22-10-2020 18:24 326 berichten
Een kussentje hier, een geurpotje daar. Ik heb zeker geen gat in m'n hand of last van impuls aankopen, maar wil het in huis wel een beetje gezellig houden/maken.

Denk dat ik er inclusief een bloemetje wel 100 euro per maand aan kwijt ben. En jullie?

Voor alle duidelijkheid; ik bedoel geen herinrichting na verbouwing ofzo. Maar echt wat je uitgeeft om je huis knus te houden/maken.
Alle reacties Link kopieren
O en geen bloemen, dan niest het halve gezin de hele week. Normaal niet zo'n probleem, maar nu zouden we blijven testen.
captain_hindsight schreef:
22-10-2020 18:32
Ben jij zo iemand met een herfsttafel en halloweenversiering en bijpassende frutsels in de vensterbank? :proud:
Eigenlijk niet. Geen etalage hier :proud:
Newstart20 schreef:
22-10-2020 18:40
Grote zolder ... En de kringloop is ook blij met me, denk ik.
maar als het op zolder gaat, kan je het het jaar erop toch gewoon weer pakken en neerzetten? Dan hoef je toch niet elk jaar wat nieuws te kopen?
Eames6 schreef:
22-10-2020 18:36
Dat zie ik met name bij mijn vriendinnen die in het onderwijs zitten zo’n themahoekje.
Wel leuk, maar dat is mij te veel gedoe. Ik doe wel aan Kerst en met Pasen wat paastakken. De rest sla ik over.
Een vriendin van me heeft herfstspullen, halloweenspullen, Sint maarten-spullen, sinterklaasspullen, kerstspullen, winterspullen, voorjaarsspullen, paasspullen, etc etc. Het is echt ongelooflijk wat die aan accessoires heeft. Daar heeft ze ook bijna een extra huis voor nodig...
Newstart20 schreef:
22-10-2020 18:41
Eigenlijk niet. Geen etalage hier :proud:
Maar wat heb je dan wel? En waar? o_o

Oeh ik ga even raden.. heb je van die enge poppen die naar binnen kijken op een bankje in de tuin met outfits die passen bij het weer?
anoniem_191117 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 18:43
30.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
22-10-2020 18:40
Nee, ditjes en datjes zijn kussentjes en kaarsjes enzo en daar hou ik dus niet van. Mijn huis is al ingericht en ik geef daar dus geen geld meer aan uit.
Geen gat in je hand dus :mrgreen:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik denk 25 euro per maand

Accessoires maar zelden, soms kringloop en soms wat duurder.
Ondertussen heb ik best wat staan, wissel dan weer met spulletjes op zolder. Dan zet ik weer iets neer wat aan een half jaar op zolder staat, en dan is het weer een soort van "als nieuw"

Bloemen af en toe een bos of plant, of zoals pas een paar pompoenen
stippensokken schreef:
22-10-2020 18:40
Ben jij degene die al die (bijna) nieuwe dingen bij mijn plaatselijke kringloop neerzet, zodat ik het weer kan kopen?
Zou goed kunnen :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Er zijn veel mensen die dat doen hoor, to. Als jij daar blij van wordt en je kunt het geld missen: helemaal top. Mijn moeder doet het ook, die vindt elke week wel ergens een nieuw kaarsje, lijstje of wat dan ook. Wordt ze blij van.
Ik zelf niet. Ik geef daar nauwelijks iets aan uit. Hier staan wel planten, en die maken heel af en toe plaats voor andere planten, maar verder staat er wat er staat en dat wisselt niet vaak.
Maar ik geef weer geld uit aan andere dingen, dat zijn dan wellicht weer dingen waarvan andere mensen niet begrijpen dat je daar überhaupt geld aan uitgeeft.
Ieder zijn ding.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
22-10-2020 18:43
Geen gat in je hand dus :mrgreen:
Niet op het gebied van accessoires voor mijn huis.
Alle reacties Link kopieren
Planten. Ik bied mijn excuses aan bij aankoop, want ik heb een donker huis en ben niet zo goed in regelmatig water geven.
Bloemen.
Blikken. (laatst een blik gepelde tomaten via het www gekocht omdat ik die zo mooi vond)
Bloemen.
Groente en fruit voor manden.

Ik hou wel van rommel. En van veel. Dus ik iets mooi vind koop ik een aantal, want alleen is zielig. En ik hou niet van weggooien.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
captain_hindsight schreef:
22-10-2020 18:42
Maar wat heb je dan wel? En waar? o_o

Oeh ik ga even raden.. heb je van die enge poppen die naar binnen kijken op een bankje in de tuin met outfits die passen bij het weer?
Neeeeej, super creepy die dingen!
Newstart20 schreef:
22-10-2020 18:44
Neeeeej, super creepy die dingen!
Nou he? Brr.
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
22-10-2020 18:29
Een ander seizoen of feestdag ... Een ander kleurtje om af te wisselen ... Het gaat snel ...

Maar na één jaar zijn alle seizoenen en alle feestdagen wel geweest. Heb je dan zo'n veranderlijke smaak dat je je inrichting echt alleen maar laat bepalen door de Action of de Intratuin?
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
22-10-2020 18:44
Planten. Ik bied mijn excuses aan bij aankoop, want ik heb een donker huis en ben niet zo goed in regelmatig water geven.
Bloemen.
Blikken. (laatst een blik gepelde tomaten via het www gekocht omdat ik die zo mooi vond)
Bloemen.
Groente en fruit voor manden.

Ik hou wel van rommel. En van veel. Dus ik iets mooi vind koop ik een aantal, want alleen is zielig. En ik hou niet van weggooien.
:rofl: +1
Honey, you should see me in a crown
Stand deze maand: pompoenen, bloemen, plaid en kussens. Volgende maand weer richting kerst ...
Zowat iedere week haal ik verse bloemen. Verder koop ik niet vaak dingen voor in huis, maar juist de laatste tijd is een beetje een uitzondering. Ik had nooit veel planten staan omdat ik veel van huis was en vaak reis. Ik hou wel van planten en nou ja, het is niet een ideaal moment om veel weg te zijn he...
Dus ik heb een aantal planten gekocht en ik leer ze nu te verzorgen, hoera voor een app die me precies vertelt wanneer ik moet water geven!

Wat betreft andere accessoires: ik verander die niet vaak maar als ik ze aanschaf heb ik wel een dure smaak. Dus Hay kussens op de bank ipv Hema kussens, is maar goed ook dat ik daar niet op uitgekeken raak want iedere maand nieuwe kan ik niet betalen.
Ik spaar liever voor iets bijzonders, dan dat ik het na een tijdje gebruiken weer afdank.
Trotter schreef:
22-10-2020 18:47
Maar na één jaar zijn alle seizoenen en alle feestdagen wel geweest. Heb je dan zo'n veranderlijke smaak dat je je inrichting echt alleen maar laat bepalen door de Action of de Intratuin?
Action no no. Liever Loods5 ofzo. Casa vind ik ook leuk. Of de plaatselijke bloemenwinkel. Daar blijft me ook altijd wat aan de handen plakken.
Ik zou even geen bedrag kunnen noemen, maar niet zoveel.
Wat ik af en toe koop (want de oude dood) zijn nieuwe groene planten en een paar keer per jaar een zak waxinelichtjes.
Pasgeleden heb ik nieuwe kussen-hoesjes gekocht omdat de oude versleten waren. Mooie velourshoesjes in olijfgroen en roestbruin maar daar ga ik zeker weer jaren mee doen.
Bloemen koop ik maar heeeeeel af en toe. Ik vind ze duur en de kamer kijkt uit op de tuin.
Waxinelichthouders heb ik voldoende, vazen ook, fotolijsten ook. Ik vind alles wat ik heb nog mooi dus ik doe er erg lang mee.
Seizoensversieringen doe ik niet aan behalve een kerstboom (waar al jaren dezelfde versiering in hangt).
Ik wissel geen accessoires en hou van basic. Er staan hier weinig frutsels, aan de muur hangen een paar dingen.

Bloemen koop ik niet, er staan al groene planten in huis.

Veel decoratie haalde ik bij de kringloop of op marktplaats. Ik ga toch iets duurzamer met spullen om de laatste jaren. Niet alles zomaar nieuw kopen, zo min mogelijk rommeltjes uit Azië en vooral ook: zo min mogelijk weggooien.
ClumsyNinja schreef:
22-10-2020 18:49
Dus ik heb een aantal planten gekocht en ik leer ze nu te verzorgen, hoera voor een app die me precies vertelt wanneer ik moet water geven!

Welke app is dat? Kan ik wellicht ook iets van leren/mee besparen

Wat betreft andere accessoires: ik verander die niet vaak maar als ik ze aanschaf heb ik wel een dure smaak.

Ik spaar liever voor iets bijzonders, dan dat ik het na een tijdje gebruiken weer afdank.
Dat herken ik ook wel. En dan loopt het gemiddeld toch wel op.
Alle reacties Link kopieren
Okee...
De zoutlamp staat al 20 jaar te stralen in een schaal met rijst, vanwege het vocht.

Die schaal is nu versierd met walnoten, tamme kastanjes met bolster, paardenkastanjes en maiskolven.
Allemaal gratis geraapt.

Straks pleur ik er wat kerstballetjes op, na 30 jaar heb je heel wat van die kerststukjesmeuk op zolder.

Met Pasen paaseitjesfrutsels en zoons gefiguurzaagde paashaas van zolder op de schaal.

Verder geen themagedoe. Okee, een versierde kunstkerstboom en met zoons verjaardag slingers, maar dat is het dan ook wel.

Voor alles wat ik door de voordeur naar binnen sleep, moeten er door de achterdeur vijf dingen weer uit. In die fase zit ik nu, als oud wijf.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Niets. Ik houd niet van een vol druk huis. Vroeger fietste ik wel naar de kweker verderop op de weg en dan kom met 3 euro een heel eind of de bonus bloem van de ah voor 5, dan gaf ik iets van 15-20 per maand uit. Ik houd verder van rust in mijn omgeving en niet van tutels. Ik heb wel orgidee staan die ik steeds opnieuw laat bloeien, een grote palm, een rooster aan de wand waar ik de kaartjes, tekening en foto's veranderen, maar die kosten niets wat men stuurt het...

Met paas maak ik een tak, eitjes heb ik zat. Kerst spullen heb ik ooit wat huisvlijt gekocht op de kerstmarkt in Dusseldorf, ook veel kerstspul uit erfenissen waar herinnering aan zit. Ik houd niet echt van nieuw.
viva-amber wijzigde dit bericht op 22-10-2020 19:01
19.86% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net verhuisd, en nu ik meer ruimte heb, en een stuk meer natuurlijk licht (voorheen zat ik in een studio met maar 1 raam, was behoorlijk donker), ben ik wel een beetje aan het 'spenden' geslagen mbt planten en spullen om m'n huis gezellig te maken. Ik heb de afgelopen maand geloof ik al vijf planten gekocht (vanmiddag weer een klein plantje voor in de vensterbank) en ook een mooie kaars (die nu lekker staat te branden) en nog wat kleine dingen om mijn vensterbank mee te versieren. En dat wordt waarschijnlijk wel minder, maar voor nu vind ik het wel belangrijk om het wat huiselijker te maken, aangezien het qua meubels nog vrij kaal is.

Ik heb mezelf wel voorgenomen om in mezelf in ieder geval elke maand een plant of een bloemetje te gunnen. Gewoon, omdat het leuk is en ik er heel vrolijk van word.
Heb het idee dat het hier nu ook zo gaat, omdat ik meer thuis ben. Dan ben ik toch sneller uitgekeken op hetgeen er staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven