Wat geven jullie uit aan accessoires voor in huis?

22-10-2020 18:24 326 berichten
Een kussentje hier, een geurpotje daar. Ik heb zeker geen gat in m'n hand of last van impuls aankopen, maar wil het in huis wel een beetje gezellig houden/maken.

Denk dat ik er inclusief een bloemetje wel 100 euro per maand aan kwijt ben. En jullie?

Voor alle duidelijkheid; ik bedoel geen herinrichting na verbouwing ofzo. Maar echt wat je uitgeeft om je huis knus te houden/maken.
feow schreef:
22-10-2020 18:44
Planten. Ik bied mijn excuses aan bij aankoop, want ik heb een donker huis en ben niet zo goed in regelmatig water geven.
Bloemen.
Blikken. (laatst een blik gepelde tomaten via het www gekocht omdat ik die zo mooi vond)
Bloemen.
Groente en fruit voor manden.

Ik hou wel van rommel. En van veel. Dus ik iets mooi vind koop ik een aantal, want alleen is zielig. En ik hou niet van weggooien.
Bij mij gingen planten ook altijd dood maar er is één particuliere winkel waar de planten wel blijven leven. Deze winkel is wel wat duurder dan planten van bijvoorbeeld Ikea of intratuin maar het geld waard :proud:

Ik geef hooguit 350 euro per jaar uit aan decoraties en accessoires. Het duurste wat ik met enige regelmaat koop zijn luchtverfrissers van een specifiek merk (40 euro voor klein flesje). Deze zijn het geld waard want ruiken lekker en bij andere (goedkopere) luchtverfrissers krijg ik verkoudheidsklachten.
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 19:03
18.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Elke 4 à 5 jaar een doos theelichtjes van 5 à 10 euro.

Elk jaar een Kerstboom van +/- 40 euro.
Qua versier-stuff voor in die boom heb ik spullen genoeg gekregen van overal voor de komende 40 jaar.


Kussentjes, dekens en tierlantijnen zijn mijn ding niet.
Planten en bloemen overleven niet met 3 katten in huis.
(En zelfs een cactus kan ik niet laten overleven.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Vrijwel niets. In de zomer wel regelmatig een bos verse bloemen; in de winter laat ik de bloemist een mooi kerststuk op een schaal maken. Zo af en toe koop ik nieuwe (extra) plantenpotten en kamerplanten.

Dingen als kussens, kandelaars, fotolijsten, schilderijen aan de muur, vazen et cetera heb ik een aantal jaar geleden naar m’n smaak gekocht vlak nadat we in dit huis kwamen wonen, en dan ben ik er ook weer jaren blij mee.
Newstart20 schreef:
22-10-2020 18:59
Heb het idee dat het hier nu ook zo gaat, omdat ik meer thuis ben. Dan ben ik toch sneller uitgekeken op hetgeen er staat.
Maar wordt het dan geen tijd om dingen te kopen die je echt mooi vind en waar je niet zo snel op uitgekeken bent?
Alle reacties Link kopieren
5,- per jaar. Hoogstens.

Bloemen stinken, planten gaan dood, ik die niks aan een feestdag of periode, en mijn Ikea-kussens vind ik nog steeds leuk en doen hun ding. En voor de rest vind ik meer spullen alleen maar rommelig, en vind ik de dingen die ik al jaren heb, nog steeds prima.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
50€ per jaar of zo denk ik
Alle reacties Link kopieren
Het verschil is gewoon je levensfase. Heb je net je eerste eigen plekje, of ben je al 30 jaar gesetteld, dat maakt veel verschil.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
15 euro per jaar. En da's dan een nieuwe kerstbal.
Ik hou echt niet van frutsels in huis. Ik doe alleen een kerstboom, geen paastakken of Halloween-versiering of zo. Ook geen kaarsen of bloemen
Toevallig gaan we nu wel verbouwen en hebben we zo goed als alles buitengegooid uit de woonkamer. Letterlijk alleen een klok en de eetkamerstoelen blijven dus de komende maanden gaan we wel geld uitgeven, maar eens dat klaar is, is het weer voor jaren ok.
Alle reacties Link kopieren
Weinig... De accessoires die ik heb staan zijn vaak zaken die ik al jaren heb, soms gekregen, soms zelf gekocht al dan niet op vakantie. Daar zitten ook best wat duurdere stukken tussen. Ik heb geen moeite met geld uitgeven aan iets echt moois. Dat ga ik dan echter ook niet constant veranderen.


Ik heb een tafeltje met seizoensartikelen en dat verander ik wel maar ook dat zijn voorwerpen die ik al jaren bezit.
Alle reacties Link kopieren
De mensen die elke maand action muik kopen bestaan wel. Ik ben een paar jaar geleden geinteresseerd geraakt in minimalisme. Ik heb liever een paar dingen van betekenis en een aantal zaken voor het gebruik, dan steeds wat anders en niets van betekenis of nut. Wanneer je wat je deze week koopt over 6 maanden saai vindt, wat moet je er dan mee?
viva-amber wijzigde dit bericht op 22-10-2020 19:12
72.36% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben trouwens wel bereid om (relatief) veel geld uit te geven voor iets wat ik ècht mooi vind. Zo heb ik ook vrij dure waxinelichthouders staan van een mooie kwaliteit en kleur. De houders van Blokker, Action enz. zijn vaak niet mijn smaak.
Ook aan bijvoorbeeld een nieuwe wandlamp geef ik makkelijk veel geld uit omdat ik weet dat die er echt jaren en jaren gaat hangen.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
22-10-2020 19:01
Bij mij gingen planten ook altijd dood maar er is één particuliere winkel waar de planten wel blijven leven. Deze winkel is wel wat duurder dan planten van bijvoorbeeld Ikea of intratuin maar het geld waard :proud:

Ik geef hooguit 350 euro per jaar uit aan decoraties en accessoires. Het duurste wat ik met enige regelmaat koop zijn luchtverfrissers van een specifiek merk (40 euro voor klein flesje). Deze zijn het geld waard want ruiken lekker en bij andere (goedkopere) luchtverfrissers krijg ik verkoudheidsklachten.
O, telt luchtverfrisser mee? Ik heb Ritualsstokjes op het toilet. Tja, dan schiet m'n totaal wel omhoog :)
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
22-10-2020 19:09
De mensen die elke maand action muik kopen bestaan wel. Ik ben een paar jaar geleden geinteresseerd geraakt in minimalise. Ik heb liever een paar dingen van betekening en een aantal zaken voor het gebruik, dan steeds wat anders en niets van betekenis of nut.
Maar stel ... je bent dat na 1 à 2 maanden alweer beu.

Wat gebeurt er dan met die "rommel"?

Je kan namelijk niet blijven stockeren op de zolder, toch?
Je kan geen 10 soorten pompoen-versiering hebben liggen, toch?
(Want jaar 11 of 12 zie je toch weer "iets anders leuk" bij Casa of Action.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Snoesje666 schreef:
22-10-2020 19:08
Het verschil is gewoon je levensfase. Heb je net je eerste eigen plekje, of ben je al 30 jaar gesetteld, dat maakt veel verschil.

Dat is zéker waar!
viva-amber schreef:
22-10-2020 19:09
De mensen die elke maand action muik kopen bestaan wel. Ik ben een paar jaar geleden geinteresseerd geraakt in minimalise. Ik heb liever een paar dingen van betekening en een aantal zaken voor het gebruik, dan steeds wat anders en niets van betekenis of nut.
Ik koop geen action meuk. Heb helaas een dure smaak maar ik houd ook van kwalitatief goede producten en die zijn ook wat duurder dan action of Ikea. Ik betaal gerust 100-150 euro voor een leuke tafel lamp, die ik dan vervolgens tig jaar hou.
Whomi schreef:
22-10-2020 19:06
Maar wordt het dan geen tijd om dingen te kopen die je echt mooi vind en waar je niet zo snel op uitgekeken bent?
Die switch probeer ik nu wel te maken idd.
the4ofus schreef:
22-10-2020 19:10
O, telt luchtverfrisser mee? Ik heb Ritualsstokjes op het toilet. Tja, dan schiet m'n totaal wel omhoog :)
Dat zijn toch ook accessoires. Dat is mijn grootste jaarlijkse kostenpost :$
Uhh.... vrij weinig eigenlijk. Op een gegeven moment heb je toch alles? Als ik €5 in een paar maanden tijd uit geef is het al veel. En dan zijn het hooguit waxine lichtjes
Snoesje666 schreef:
22-10-2020 19:08
Het verschil is gewoon je levensfase. Heb je net je eerste eigen plekje, of ben je al 30 jaar gesetteld, dat maakt veel verschil.
Daar zit wel iets in ja. In mijn eerste (huur)huis was het beduidend minder/goedkoper.
Newstart20 schreef:
22-10-2020 18:40
Grote zolder ... En de kringloop is ook blij met me, denk ik.
Okee, en toch nog nieuw kopen. Zonde.
himalaya schreef:
22-10-2020 19:06
5,- per jaar. Hoogstens.
Meen je dat nou echt? Met 1 kaars per jaar ben je klaar?
Newstart20 schreef:
22-10-2020 19:15
Meen je dat nou echt? Met 1 kaars per jaar ben je klaar?
Ik brand alleen waxinelichtjes, nooit kaarsen. En verder ben ik heel tevreden met de zorgvuldig uitgezochte dingen die ik nu heb, dus hoef ik die ook niet steeds te vervangen.
Newstart20 schreef:
22-10-2020 19:15
Meen je dat nou echt? Met 1 kaars per jaar ben je klaar?
Meer heb je toch ook niet echt nodig?
Newstart20 schreef:
22-10-2020 19:14
Daar zit wel iets in ja. In mijn eerste (huur)huis was het beduidend minder/goedkoper.

Andersom juist. Ik was de eerste tien jaar van mijn zelfstandige leven juist nog heel erg mijn eigen smaak aan het ontwikkelen op interieurgebied.
Nu weet ik wat ik mooi vind en wat mijn stijl is dus koop ik mooie dingen die jaren mee gaan en wissel haast niets meer.
Alle reacties Link kopieren
Zeker geen 100 euro per maand, maar ik koop wel 2-3x per jaar wat nieuwe Yankee Candle geurkaarsen en zo nu en dan een zak waxinelichtjes.
En planten en potten (komen steeds meer bij).
Met kerst een kerstboom en vaak dan ook wel iets nieuws voor in de boom, dus niet alles nieuw qua kleur ofzo, maar een paar nieuwe ornamenten.

Accessoires vervang ik eigenlijk bijna nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven