Wat geven jullie uit aan accessoires voor in huis?

22-10-2020 18:24 326 berichten
Een kussentje hier, een geurpotje daar. Ik heb zeker geen gat in m'n hand of last van impuls aankopen, maar wil het in huis wel een beetje gezellig houden/maken.

Denk dat ik er inclusief een bloemetje wel 100 euro per maand aan kwijt ben. En jullie?

Voor alle duidelijkheid; ik bedoel geen herinrichting na verbouwing ofzo. Maar echt wat je uitgeeft om je huis knus te houden/maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik koop is meestal duur, dus ik zit al snel op een hoog bedrag. De laatste tijd heb ik bijvoorbeeld de meeste sierkussens op de bank vervangen (6 stuks) en er voor op bed wat bijgekocht en die zijn dan zo 60 tot 80 euro per stuk. Wat ik koop gaat vaak wel lang mee, ik koop dan pas na 7 jaar weer wat nieuwe of zo en de oude worden altijd wel weer gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
En ik heb nogal last van een winterdip, dus ik wil mijn huis zo gezellig mogelijk hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bloemen koop ik zelden voor mezelf want gelukkig heb ik een pluktuin.
Geurkaarsen koop ik wel, geen goedkope die walmen en ik wissel af met de Lampe Berger. Ik hou niet van veel frutsels en decoratie. Liever een paar dingen met een verhaal. Ik doe sowieso niet mee met trends, dus de hele flamingo, ananas en aaplampjes of pauwenkaarsenstandaards zijn allemaal aan mij voorbij gegaan. Ook geen druk behang met jungletoestanden en ronde fluwelen pompoenkussenetjes of die vreselijke minipoefjes met een gouden rand. Ik ben loyaal aan mijn decoratie en vind het ook veel duurzamer dan steeds maar kopen, kopen, kopen.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 23-10-2020 09:55
0.49% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Het afgelopen jaar redelijk wat, denk toch wel 100 euro. Maar ja, nieuwe verf op de muren (a 300 euro) en nieuwe bank, dus de studentikoze kussenhoezen en plaids van de Action en Ikea werden vervangen en er werden twee (2de hands) doeken aan de muur gehangen. Maar kaarsen, bloemen, planten en dergelijke koop ik nooit. En de kerstboom heeft ook al 7-8 jaar dezelfde ballen. Voor nieuwe ballen of bijzondere kerstversiering ga ik soms wel eens langs de kringloop, maar ook niet elk jaar.
Alle reacties Link kopieren
Soms is het goedkoop, soms vrij duur. Ik koop wat ik mooi vind en waar ik jaren mee denk te doen. Het huis is niet zo groot dus ik ga vooral voor praktische dingen. Ik hou niet van frutsels of (kleine) beeldjes. In winkels als Action, Leen Bakker, etc. kom ik nooit. Kerstballen en geurkaarsen zijn wel een uitzondering, daarvan heb ik er nooit te veel. :$
In de tuin gaat meer geld zetten. Vaste planten kunnen ieder jaar opnieuw bloeien, daar hebben we langer plezier van dan een bosje bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
22-10-2020 19:15
Meen je dat nou echt? Met 1 kaars per jaar ben je klaar?

Jij gaat er van uit dat iedereen kaarsen brandt. Ik niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Honderd euro per jaar haal ik denk ik net wel, net niet. Kerst meegerekend.

Planten, bloemen, kaarsen, de rest gaat gewoon jaren mee. Windlichten staan hier al sinds de verhuizing. Nieuwe (sier)kaarsen eens per jaar of minder.

Dan nog honderd à honderdvijftig voor de tuin. Zomerplantjes, iets nieuws vast voor leeg plekje etc.

Niet meer dan dat want ik houd er niet van om goede spullen weg te doen.
Alle reacties Link kopieren
Het meest opvallend in ons huis zijn lichtsculpturen die vernietigd zouden worden. Ze stonden al naast een afvalcontainer.

Direct contact gezocht met het bedrijf en we mochten ze meenemen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Kaarsjes zorgen voor een rottige roetaanslag op je gordijnen.

We hebben de gordijnen van de vorige bewoner overgenomen. Er bleek vettige roet bovenop te liggen. Je zag het niet, maar je vingers werden er zwart van.

Alles naar de stomerij brengen was natuurlijk veel goedkoper dan nieuwe laten maken. Dat deden we dus ook.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld wel zo'n €50 per maand. Sowieso verse bloemen.
Afgelopen jaar veel minder. Gescheiden en nieuw huis waar nu alleen maar spullen staan die ik echt leuk vind, geen compromissen meer.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
himalaya schreef:
22-10-2020 20:21
Jij gaat er van uit dat iedereen kaarsen brandt. Ik niet.
De kaars was een voorbeeld. Had ook vaas kunnen staan. Of kussen. Of ... andere cheap meuk.
Wij hebben bij een kringloopwinkel bijzondere windlichten/kaarsenhouders op de kop getikt en die staan nu al jaren. Kaarsen haal ik meestal bij de kruidvat, van die rustieke dingen. We hebben een paar fijne plaids die al heel lang meegaan en wat kussens op de bank liggen. Bloemen koop ik bijna nooit, we hebben wel heel veel planten staan.
Onze hertshoorn is aan het overlijden, doordat ik hem niet mooi vind en een beetje te vaak genegeerd heb, dus die wordt binnenkort vervangen. Ik denk dat ik dan voor een tientje een andere plantje koop die kan doorgroeien totdat het een grotere stoere plant is.

Alles bij elkaar geven wij misschien 50 euro uit per jaar. De echte knusse sfeer brengen we zelf elke dag gratis.
captain_hindsight schreef:
22-10-2020 19:35
Nou ja, als jij er nou heel gelukkig van wordt en je gaat er niet failliet aan dan is er natuurlijk niet echt een probleem.

Dan vraag ik me wel af waarom je dit topic hebt geopend.
Nieuwsgierig of het misschien toch een beetje too much is.
Wissewis schreef:
22-10-2020 20:06

Maar met Kerst ligt er toch écht 1 van die 5 gekregen tafellakens op tafel.

En sta ik te koken met gekregen pannenlappen met bijvoorbeeld Kerst-motief.
Oh crap, keukendingen horen er ook bij. Dan haal ik het sowieso wel. Tenzij functioneel niet mee telt :-)
Whomi schreef:
22-10-2020 18:30
Ow wacht, komende maand ga ik waarschijnlijk nog met dochter naar het tuincentrum voor de kerstmarkt. We zoeken elk jaar een paar (stuk of 6) mooie, wat luxere kerstballen uit. Totdat de hele boom vol hangt met speciale ballen :) dat is dan meestal zo rond de €25,-/€40,- per jaar.
Dat heb ik vandaag gedaan. Ik dacht: maar beter eens op tijd gaan voor ze het land in lockdown gooien :P

Ik heb 150 euro uitgegeven.

Door 't jaar heen regelmatig een bloemetje of kaarsen voor in huis, gemiddeld 20 euro per maand ofzo denk ik. Meer zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
22-10-2020 20:40
De kaars was een voorbeeld. Had ook vaas kunnen staan. Of kussen. Of ... andere cheap meuk.
Ik koop geen cheap meuk. Maar een verbouwing thuis heb ik 'ontfrutseld'. Tuurlijk liggen er leuke kussentjes op de bank. Maar in plaats van diverse frutsels staan er nu blikvangers. Een vaas in een bijzondere kleur bijvoorbeeld. Kaarsen brand ik zelden. Bloemen koop ik af en toe. Maar heb ook groen uit de tuin binnen.

Ben zoveel blijer nu dan vroeger toen ik nog meuk had staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel wat meer willen uitgeven voor in huis, maar met 3 kinderen is dat het niet waard. Om diezelfde reden ook geen prullaria ik de vensterbank, of kaarsen. Ik heb twee plantjes die enigszins hufterproof zijn.

Ook is ons huis niet echt heel ruim om bijvoorbeeld een mooie grote vaas of plant neer ze zetten. Straks als de box en kinderstoelen weg zijn is er wel wat meer mogelijk :-)

Ben wel echt aan nieuwe kussens toe voor op de bank.

Kerstspullen hebben we al jaren hetzelfde, maar elk jaar mogen de kinderen traditiegetrouw 1 bal per kind uitzoeken voor in de boom.
Snoesje666 schreef:
22-10-2020 20:33
Kaarsjes zorgen voor een rottige roetaanslag op je gordijnen.
Ik heb geen gordijnen :mrgreen: wel kaarsjes!
Liara schreef:
22-10-2020 20:49
Dat heb ik vandaag gedaan. Ik dacht: maar beter eens op tijd gaan voor ze het land in lockdown gooien :P
Goed punt...ik ga denk ik komende week doordeweeks na school een keer. Deze week durf ik toch niet aan met nog herfstvakantie. Wil de drukte toch zoveel mogelijk vermijden, maar dochter vind het echt een jaarlijks uitje met die leuke kersthuisjes en samen een paar mooie ballen uitzoeken.
Eurus schreef:
22-10-2020 18:39
Koop jij nooit bloemen?
Neen. Moet dat?
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
22-10-2020 20:40
De kaars was een voorbeeld. Had ook vaas kunnen staan. Of kussen. Of ... andere cheap meuk.

Nee dus. Ik heb al uitgelegd dat ik niks hoef, dat alles nog prima voldoet en dat ik van veel dingen (stinkende bloemen, ‘luchtjes’, frutsels) niet hou. En dat is toch ook prima?

Net als dat sommige mensen kinderen het einde vinden, en anderen niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Whomi schreef:
22-10-2020 20:56
Goed punt...ik ga denk ik komende week doordeweeks na school een keer. Deze week durf ik toch niet aan met nog herfstvakantie. Wil de drukte toch zoveel mogelijk vermijden, maar dochter vind het echt een jaarlijks uitje met die leuke kersthuisjes en samen een paar mooie ballen uitzoeken.
Het viel mij alleszins mee qua drukte vandaag, ondanks de vakantie. Er liepen wel wat gezinnen met kinderen, maar er was gelukkig ruimte genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Een zak waxinelichtjes. En misschien een nieuwe plant als er eentje dood gaat. Dat is het wel denk ik.

Behalve dit jaar, want we zijn opnieuw aan het inrichten (na ca. 10 jaar).
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen jaar vrij veel, ivm Corona. Heb onder andere een nieuw kleed gekocht, een bar cart (aka serveerwagen voor drank) en accessoires voor erop: mooie glazen, een kandelaar, vaas en karaf). Ik gok dat dat zeker €150,- p/m was, maar ik verwacht er wel jaren mee te doen. Verder ook mijn thuiswerkplek wat comfortabeler en mooier gemaakt.

Nu is het huis wel zo'n beetje af en koop ik alleen nog regelmatig bloemen en planten, en af en toe kaarsen als ze op zijn. (Geen geurkaarsen, daar heb ik een hekel aan.) Schat dat dat rond de €30,- p/m is.

Alleen met Kerst heb ik een gat in m'n hand. Ik koop altijd een echte boom en vaak ook veel versiering. (Op vakantie probeer ik ook vaak wat kerstversiering mee te nemen.)
Ik heb laatst een vaas gekocht van €130,-. Een vintage design exemplaar waar ik al heel lang naar op zoek was. Erg blij mee!
Maar ik koop soms ook maanden niets. Bloemen heb ik vaak uit eigen tuin, kaarsen vindt ik gevaarlijk met de kinderen en kussentjes doe ik jaren mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven