Wat geven jullie uit aan nieuw bed etc?

30-09-2020 22:51 74 berichten
We liggen nu in Ikea maar willen nu we de 40 zijn gepasseerd een keer een echt goed bed kopen plus matras plus dekbed..
Matras aan een stuk want zelfde gewicht.
180 bij 220 of 160 bij 220..
Twijfelen of we voor 160 of 180 zullen gaan...
Nu ws totaal voor 4500 exclusief beddengoed, dekbedden etc.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
30-09-2020 23:27
Wij zijn de 40 ook ruim gepasseerd. Ik wist niet dat Ikea dan niet meer kon? Ook liggen wij heel knus op 140 cm samen. Ikea, ja. Het dekbed is 220x240, heerlijk slaapt dat zo.
Ikea heeft ook prima bedden, zeker voor die prijs, maar er gaat niks boven Auping, vind ik. Maar 140 breed lijkt me wel erg krap, dan moet je erg veel van elkaar houden, hahaha.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Heb je persé een langer-dan-normaal bed nodig? De standaard lengtemaat, ook van hoeslakens enzo, is 2 meter.

Ik heb trouwens een bed van 1.60 (iets groters past niet) maar wel een dekbed van 2.20 breed. Geen ruzie over het dekbed, geen koude gleuven. 😁
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Pingu schreef:
30-09-2020 23:30
Ikea heeft ook prima bedden, zeker voor die prijs, maar er gaat niks boven Auping, vind ik. Maar 140 breed lijkt me wel erg krap, dan moet je erg veel van elkaar houden, hahaha.
Wij sliepen tot 1,5 jaar geleden zelfs nog op 120, en op het laatst was ik ook nog hoogzwanger ;-D
Alle reacties Link kopieren
Hier zou ik echt nooit een elektrisch bed nemen, vind dat zulke onzin. Ik ga wel rechtop zitten als ik wil lezen ofzo. Daarnaast ben ik ook een buikslaper.

Een topper heeft niks met een boxspring of lattenbodem te maken, alleen een keuze of je dit bovenop je matras wil.
Ik koos voor 1 groot matras zonder topper, dat vond ik ook onzin, heb al een goed matras.
Alle reacties Link kopieren
Onze elektrische boxspring kostte 2100,- en matrassen 550,- per stuk. 10 jaar geleden gekocht en geen moment spijt van gehad. Als je het geld hebt en je dat bed mooi/fijn vind zou ik er niet bezuinigen.
Alle reacties Link kopieren
Zou sowieso voor 180 gaan.

Wij rekenen 1,5 euro per persoon per nacht voor slapen. Dus zo budgetteren we de wat we uitgeven aan ons bed. Zeg 1000 euro per jaar, bed gaat makkelijk 10 jaar mee. Maar je moet voor veel minder ook al een heel goed bed kunnen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Eastborn, 180 cm breed, voor 3700€.

God-de-lijk.

Boxsprings 2x 90cm, daarop elk een eigen geschikt pocketveer matras (mijne zachter dan die van mijn man, ik weeg minder), en een heerlijke topper van 180 cm. Met een goede topper heb je nauwelijks last van een spleet tussen de delen.
Ons bed is niet elektrisch verstelbaar of dat soort fratsen.

Achteraf had ik er nog wel in-/uitstapverlichting op willen hebben. Maar dat is eigenlijk nu pas, omdat ik er tegenwoordig veel vaker 's nachts uit moet i.v.m. kleine kinderen of werk.
flipje2 wijzigde dit bericht op 30-09-2020 23:44
82.03% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Whahaha. In je OP schrijf je ‘we liggen nu in Ikea... ik denk dan dat je daar werkelijk ligt, proefliggen op een proefopstelling met van die plastic matjes onder de schoenen en dan op de telefoon een berichtje op het Viva-forum zetten voor advies.

Ik kon er niet verder naast zitten! Vond het ook al veel geld voor een bed van Ikea :P
fitch wijzigde dit bericht op 30-09-2020 23:43
7.79% gewijzigd
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
30-09-2020 23:30
Ikea heeft ook prima bedden, zeker voor die prijs, maar er gaat niks boven Auping, vind ik. Maar 140 breed lijkt me wel erg krap, dan moet je erg veel van elkaar houden, hahaha.
Het is wel een ‘dure’ pocketvering voor Ikeabegrippen, ik dacht €600. En ja, wij houden veel van elkaar. :mrgreen: onze tent heeft een bed van 120 cm en ik zei toen tegen de bedenkelijk kijkende verkoper dat het groot genoeg was voor twee mensen die veel van elkaar houden, haha. Onze badkuip is ook groot genoeg voor... je raadt het al ;)
Ik heb jaren op een tweedehands niet erg stevige boxspring gelegen en sliep op vakantie in goedkope hotels altijd beter dan thuis ;-D
Toen eindelijk maar eens veel geld (vond ik) uitgegeven aan bedbodems en een dik matras van 160 x 200 bij Beter Bed en een leuk ledikant van een goedkope meubelzaak. Was in totaal zo’n €1500, wat ik een godsvermogen vond voor een bed :lol:

Slaap er al een jaar of 6 heerlijk op en ben er nog elke nacht blij mee.
Bewust een gewoon bed en geen boxspring, want die vind ik lelijk (te massief,doe mij maar iets op poten).
Als ik een nieuw bed nodig heb koop ik gewoon een leuk frame bij de Ikea. Verstelbare lattenbodem is wel een must, niet dat ik dat vaak gebruik nu maar soms vind ik het wel fijn om mijn hoofdeind wat omhoog te zetten als ik verkouden ben of mijn voeteneind bij vermoeide benen.
Qua matrassen en dekbedden ben ik wel bereid om wat meer uit te geven voor meer comfort. Heb al jaren een texelswol dekbed van Aldi en ik ben er nog steeds zo blij mee. Geen extra deken meer nodig in de winter toen ik nog een synthetische vierseizoenen had. En vind het wel fijn dat die wat zwaarder is.
Als je met z'n tweeen in bed slaapt dan zou ik zeker gaan voor 180 breed. De lengte heeft vooral met jullie eigen lengte te maken. ZIjn jullie rond de 1.70 dan voldoet 200 cm prima, zijn jullie 1.95 dan 220.

Wat betreft de kosten, het is denk ik ook wat je er zelf aan kan en wil uitgeven. Als ik het geld zou hebben dan zou ik zeker geinvesteerd hebben in een kwalitatief beter bed. Een goede nachtrust is zo belangrijk en een ouder wordend lichaam krijgt nu eenmaal sneller last van pijntjes en dergelijke. Verder is het een kwestie van uittesten wat jullie zelf comfortabel vinden. Mensen hebben altijd hun eigen mening, ik ken genoeg mensen die Ikea matrassen prima vinden maar ook genoeg die het rotdingen vinden (waaronder ikzelf). Ga dus echt op je eigen gevoel af wat dat betreft.
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
30-09-2020 23:21
Als je het kan betalen, lekker een bed van 180 doen en dan van een echt kwaliteitsmerk. Ik ben nog steeds heel gelukkig met mijn Auping-boxspring. Kostte bijna 3000 euro, veel geld maar het is het echt waard. Hij is 160, maar 180 lijkt me nog fijner.

O ja, elektrisch verstelbaar zou ik ook niet doen. Ons vorige bed had die mogelijkheid en dat was fors duurder dan de gewone variant. En we hebben er bijna nooit gebruik van gemaakt, echt zonde dus.
Ik heb een elektrisch verstelbare boxspring en ik zou nooit meer anders willen. Heerlijk als je ziek bent, een boek wil lezen/tv kijken, je benen wat hoger wil leggen. Zo zie je dat elk mens verschillend is.
Alle reacties Link kopieren
Ik was rond de 2800 euro kwijt voor het bed en de matras (2.00x2.00 m). Nog geen moment spijt van gehad. Een goede nachtrust en uitgerust wakker worden is mij heel wat waard.

Als je 1.80 m kwijt kunt, zou ik daar voor gaan. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
Wij hebben een 160x200 van swiss sense met losse matrassen en een topper. Wij hebben deze gekozen omdat we een aantal keer in een hotel heerlijk hadden geslapen en dat bleek een swiss sense te zijn.

Het is een boxspring geworden vanwege de uitstaphoogte, je wordt steeds ouder. Hij is niet verstelbaar, want dat werd bij het vorige bed ook niet gebruikt.
Wel 2 aparte matrassen ivm het draaien van de matrassen. En 160 breed omdat we allebei op de rand van het bed slapen.

En wat ik leuk vond is dat het een uniek (in hoeverre je dat kunt zeggen) bed is geworden, omdat je hem zelf kunt samenstellen. Hij was rond de 2000 euro omdat wij standaardmaten hadden.
Wij hebben als dekbed een Texels schapenwollen dekbed en dat slaapt heerlijk.
mafalda schreef:
30-09-2020 22:55
Ik zou 1500 /1800 euro genoeg vinden.
4500 vind ik absurd veel.
Daar ga je echt niet ineens lekkerder door slapen.
Zeker wel.
Wij hebben een bed gekocht bij een bedden speciaalzaak. Ons bed is 180×220 en was ruim 7000 euro. Ik heb nog nooit zo lekker geslapen, elke nacht is een cadeautje.
We hebben een elektrisch verstelbare boxspring en matras. En er zat ook beddengoed bij.
Wij slapen in het oude bed van mijn ouders. Is nu ruim 50 jaar oud en dan ook nog eens op een goedkoop, oud terras. Ik slaap er zalig in, ik ben dan ook gek op slapen.
Maar wat een bedragen zeg. Anderzijds: als je het geld hebt. Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook een goed bed hebben dus ik kocht een auping van 2000 euro inclusief matrassen.

We hadden het goedkoopste bed en de éénnagoedkoopste matrassen geloof ik.

2 meter breed en 2 meter lang.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Ook bij ikea heb je verschillende kwaliteit bedden en matrassen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bedden hoeven niet veel te kosten, met name een matras (en in mindere mate de lattenbodem) is belangrijk. Ik heb liever een duurder matras en dat ik die op een paar pallets moet leggen dan een duur bed met een minder goed matras...
Alle reacties Link kopieren
Fishie44 schreef:
30-09-2020 23:06
Tot nu toe lees ik veel voorstanders van
goedkopere bedden. Wij hebben jaren een goedkopere boxspring gehad en wij hebben nu een bed van ongeveer 3000 euro. Hij is 2 meter bij 2 meter en elektrisch verstelbaar.
Ik ben er heel erg blij mee, matrassen met goede vering en een topper gekocht die past bij ons gewicht en slaapstijl. Ik merk echt verschil bij de goedkopere boxspring was het matras toch slapper geworden en het verschoof ook de hele tijd. Ook de ruimte zijn wij erg blij mee, ook fijn voor warmere nachten. Je spendeert echt veel tijd in bed, ik lees ook graag in bed.

Als je het elektrische weglaat kom je wel een paar honderd euro goedkoper uit dus daarop zou je dan weer kunnen besparen.
Dus elektrische eraf en een maatje kleiner zit je rond de 2000 euro. Is een mooi bedrag toch.
Dus goed slapen hoeft niet alle jezus duur te zijn.
Alle reacties Link kopieren
fitch schreef:
30-09-2020 22:56
Zoooooow.... echt wel dat een duurder bed lekkerder slaapt!
onzin..
Er zijn hele goede bedden voor rond de 1500 euro. Wat lekker ligt is persoonlijk en hangt geen prijskaart.
M.a.w. het middensegment is prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees heel vaak topics over dit onderwerp.
Heel vaak zit ik op mijn vingers om toch maar niet te vertellen dat ik al 35 jaar verkoopster ben van bedden matrassen boxsprings in het hogere segment.
Ik mag zeggen echt met al mijn jaren kennis dat een heel dure boxspring geen belofte is om veel lekkerder te slapen.
Punt is er zit redelijk wat theorie aanvast om dit uit te leggen.
We hebben klanten met een oneindig budget die het duurste bed niet lekker vinden liggen en klanten met een klein budget die helaas hun ideale bed niet kunnen betalen.

Voor 4000 euro een bed dan wil ik graag weten wat je koopt hoe de opbouw is.
Want ik weet zeker dat je een hoop materiaal kan schrappen.
Ik kan bedden opbouwen van 10000 euro en volledig onderbouwen waarom dit zo duur is..maar niet beloven dat je lekkerder slaapt. Want in de lagere prijsklasse hebben we net zoveel hele blije of ontevreden klanten als in de hogere prijsklasse.
Zelf slaap ik zalig zonder pij tjes op een spiraal met een gemiddeld matras.
Teuske schreef:
01-10-2020 07:30
Bedden hoeven niet veel te kosten, met name een matras (en in mindere mate de lattenbodem) is belangrijk. Ik heb liever een duurder matras en dat ik die op een paar pallets moet leggen dan een duur bed met een minder goed matras...
Juist de ondersteuning van het matras is heel belangrijk. Ik wil niet anders meer dan boxspring vanwege de vering.
essychan schreef:
30-09-2020 23:26
Vorig jaar verhuisd en een nieuw bed gekocht. In ons vorige huis paste maar een bed van 140 breed in de slaapkamer, nu een grotere slaapkamer en gelijk voor 180 gegaan, wat fijn is dat! Dus als je de ruimte hebt, waarom kleiner?

Een boxspring en matras gekocht bij Beter Bed. Bij boxspring heb je bonellvering en pocketvering. Zelf voor de duurdere pocketvering gegaan met een matras uit hun gold serie die ik het lekkerste vond liggen.
Hun eerste prijs was €1800, dit heb ik naar beneden onderhandeld en voor €1400 en gratis dekbedovertrek meegenomen.

Meer dan €4000 vind ik overkill voor een bed. Ik vraag me af of je het echt merkt in slaapcomfort, of het bekende marketingtrucje, spendeer flink voor een product waar je 1/3e van je dag spendeert.
Mag ik vragen hoe jij onderhandeld hebt?
Ik wil nml ook een nieuw bed en dit klinkt wel wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven