Wat heb jij allemaal in je auto liggen?

26-05-2023 08:08 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen week nieuwe auto gekocht dus de oude auto ingeleverd. Die moest dus leeggehaald worden en ik denk dat meer dan de helft niet nodig is in de auto.
Maar wat is nou wel handig/nuttig/nodig?
You can be anything you want to be, just turn yourself into anything you think that you could ever be. - Freddie Mercury
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo min mogelijk.
Wat bij de auto horende dingen zoals de gevarendriehoek en hesjes etc, en verder parkeerschijf, oplaadkabel (auto en telefoon) en autopapieren. Geen troepjes en andere meuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
DingDong schreef:
26-05-2023 10:18
Ik heb, buiten allerlei andere zooi, ook een stalen buis in mijn auto. Mocht ik 's nachts panne krijgen dan heb ik een "wapen" om enge mannen van me af te slaan. Vanwege alle files heb ik ook heel veel snaaispul voor mezelf en de honden en altijd een liter water.
echt ? en heb je dat dan altijd grijp-klaar zeg maar ? rij je zo vaak door onveilige wijken of heb je al eens iets vervelends meegemaakt ?
daar heb ik zelf eigenlijk nog nooit over nagedacht
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonnebril, vuilniszakjes, telefoonhouder, antibacteriële handgel, tissues, water, fleece dekens, kinderzitjes, kinderwagen/buggy, regenponcho, paraplu, opladers, energierepen, snoepjes, haarelastiekjes, schuifspelden, meestal ook nog wel iets van schoenen/laarzen/jas/vest, prulletjes van de kinderen, contant geld, pen, notitie blokje, plastic bakje, boodschappentas etc.

Dit is naast alle verplichte/veiligheids dingen.

In de winter spullen daarvoor (ijskrabber etc.).
In de zomer spullen daarvoor (zonneschermen etc.).

Oh dear als ik dit zo lees, dan mag ik de auto weleens uitmesten o_o :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oja paraplu's, die heb ik er inderdaad ook in liggen. Best weleens handig.
Alle reacties Link kopieren Quote
1001 lege waterflesjes :@@:
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren Quote
Eidde schreef:
26-05-2023 11:13
1001 lege waterflesjes :@@:
Je doet je motto eer aan. :)
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie zijn allemaal goed voorzien en voorbereid. Ik heb natuurlijk een veiligheidsdriehoek en een pakje met vier gele hesjes. Daarnaast een deken, krabber en schadeformulier, maar dat was het dan wel qua noodzakelijke veiligheidsdingen.
Verder liggen er ook nog een paraplu, skates (ik vraag me af waarom), badslippers en veiligheidsschoenen die ik geleend heb en nog steeds moet terugbrengen. Voorin altijd een zakje snoep en wat cd’s.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cottonclean schreef:
26-05-2023 11:34
Je doet je motto eer aan. :)
Ja haha!
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds ik een lease auto heb ligt er alleen gevaren driehoek, 5 hesjes en ehbo kit in en voorin de autopapieren en schade formulier.
Muntje voor bij de winkels en pakje kauwgom en oplader. Verder niks meer. Voorheen was mijn auto ook mijn opslag lag echt alles in kwa gereedschap, startkabels trekkabel enz enz. Allemaal niet meer nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat er bij levering in zat (verbanddoos, hesjes, gevarendriehoek etc) en van mezelf een paraplu en zonnebril.

Verder niets meer nodig. Telefoon gaat draadloos aan de lader en mediasysteem, verlichting kan je toch niet meer zelf vervangen nu er LED verlichting in zit, en eten en drinken haal ik wel onderweg bij langere ritten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gevarendriehoek, ehbo-koffertje, lifehammer en brandblussertje zaten er al standaard in. Verder:
Kofferbak:
- deken, oude handdoek (hond), mandje met sleepkabel, startkabels, spray om lekke band mee op te vullen, veiligheidshesjes, ruitensproeiervloeistof, rubberen laarzen (ook vanwege hond: wandelen door de modder)
Dashboardkastje:
- zakdoeken, hygiënische doekjes, reservebril en zonnebril, schadeformulier, pen, potloodje, parkeerschijf, ruitenkrabber, opvouwbare boodschappentasjes
Middenconsole:
- lippenbalsem, klein flesje parfum, pepermuntjes, munt voor winkelkar, mini-verpakkingen van mascara en poeder, haarelastiekjes, kleine haarborstel
Zijdeuren:
- mini-paraplu, flesjes water, autogordel van hond, snaai du jour, 101 laadkabels van zoon, opvouwbare regenjas voor zoon

Zodat ik altijd, in geval van tijdsdruk, nog alles bij de hand heb en niet hoef mee te zeulen in een handtas.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
26-05-2023 12:08
Verder liggen er ook nog een paraplu, skates (ik vraag me af waarom), badslippers en veiligheidsschoenen die ik geleend heb en nog steeds moet terugbrengen. Voorin altijd een zakje snoep en wat cd’s.
haha ja ik ook standaard van die "dat moet ik nog teruggeven" dingen die eeuwig in de kofferbak logeren - en in heb 3d bioscoop brilletjes erin liggen sinds ik het zat was om elke keer nieuwe te kopen
als ik ze thuis leg, vergeet ik ze gegarandeerd mee te nemen en dan is even snel naar de auto teruglopen toch net iets handiger
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
26-05-2023 10:36
echt ? en heb je dat dan altijd grijp-klaar zeg maar ? rij je zo vaak door onveilige wijken of heb je al eens iets vervelends meegemaakt ?
daar heb ik zelf eigenlijk nog nooit over nagedacht
Juist geen onveilige wijken maar voor de snelweg of landelijke wegen. Ik heb inderdaad een keer pech gehad om 2 uur 's nachts langs de snelweg en terwijl ik wachtte op de ANWB stopte er een andere auto om te helpen. Een heel aardige man die het een eng idee vond dat ik alleen langs die snelweg stond te wachten. De man had niet bedacht dat mijn hart in mijn keel bonsde omdat hij met zijn auto stopte. In ieder geval heb ik sindsdien dat ding in de auto. In een wijk kun je nog in je auto blijven zitten maar op de snelweg kun je nog steeds beter achter de railing gaan staan, ook 's nachts. Denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
naast de verplichte dingen (gevarendriehoek, fluohesjes, EHBO-koffertje...): deken, zonnebril op sterkte, reservebril, portemonnee met kleingeld, Zwitsers mes met schaartje, papier, potloden, stift, plaklint, paraplu, regenlaarzen, oude k-way, boeken, reservemedicatie, dikke pull, boodschappentas, flesje water, crackers, oplader iPhone, mondmaskers, ontsmettingsgel.

En sinds een jaar niet meer: handdoeken voor de hond, hondenkoekjes, bak voor water, rubber bal, extra halsband, touw.... koffer is heel lang domein van de hond geweest.
ik was liever knolselder....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog geen auto, plan is om mijn rijbewijs deze herfst te halen. Mijn vriend heeft echter zó veel troep in de auto. Eerst de nuttige dingen:

- paraplu's
- motorolie
- roze vloeistof (koelvloeistof/voor de airco denk ik)
- gevarendriehoek
- sneeuwkettingen (volgens mij verplicht om in de auto te hebben in Italië)
- startkabels
- brandblusser
- zakdoekjes
- herbruikbare shoppers voor boodschappen

En ook:

- zonnebrand (3 halflege flessen)
- water (5 halflege flessen)
- extra paar sneeuwkettingen
- extra paar startkabels
- strandparasol (oké, hij woont aan zee)
- zwemvliezen
- 2-4 strandhanddoeken
- ontelbare kassabonnetjes
- gebruikte zakdoekjes (verzamel ik wel eens om weg te gooien, samen met die bonnetjes)
- WD40
- muntjes
- fietspomp
- soms gereedschap
- kapotte of niet-kapotte onderdelen, wie zal het zeggen
- afval dat apart ingezameld moet worden, zoals stukken hout of elektrische apparaten
- allemaal zwarte viezigheid op alles wat er al maanden ligt

Ik zou die dingen meteen weggooien of weer mee naar huis nemen want ik hou van een schone, opgeruimde auto. Hij ziet het volgens mij als opslag, en had het excuus dat hij het druk heeft (is wel echt zo) en dat hij de auto lange tijd deelde met zijn broer. Ik denk echter niet dat hij die auto zo gekocht heeft, uiteindelijk is het dus geen goede reden natuurlijk. :roll:
Alle reacties Link kopieren Quote
DingDong schreef:
26-05-2023 15:05
Juist geen onveilige wijken maar voor de snelweg of landelijke wegen. Ik heb inderdaad een keer pech gehad om 2 uur 's nachts langs de snelweg en terwijl ik wachtte op de ANWB stopte er een andere auto om te helpen. Een heel aardige man die het een eng idee vond dat ik alleen langs die snelweg stond te wachten. De man had niet bedacht dat mijn hart in mijn keel bonsde omdat hij met zijn auto stopte. In ieder geval heb ik sindsdien dat ding in de auto. In een wijk kun je nog in je auto blijven zitten maar op de snelweg kun je nog steeds beter achter de railing gaan staan, ook 's nachts. Denk ik.
Wow, ben je vaker zo bang 's nachts? Ik denk echt dat je in Nederland wel veilig bent hoor.

Moet ook zeggen dat ik juist daarom die man misschien ook een beetje eng had gevonden. Er is niks waar hij je voor zou moeten beschermen, dus waarom stoppen en samen wachten? :@@:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond al dat ik veel had, maar het kan duidelijk nog erger haha.

Ik heb een plaid, snoepjes, flesje+blikje drinken voor nood, telefoonoplader, boodschappentas, vaseline, pen, zonnebril +1 reserve. En dan nog de gewone veiligheids dingen als hesje, krik, krabber ect.
Alle reacties Link kopieren Quote
konwalia schreef:
26-05-2023 15:46
Wow, ben je vaker zo bang 's nachts? Ik denk echt dat je in Nederland wel veilig bent hoor.

Moet ook zeggen dat ik juist daarom die man misschien ook een beetje eng had gevonden. Er is niks waar hij je voor zou moeten beschermen, dus waarom stoppen en samen wachten? :@@:
Ik ben niet meer naïef, dingen gebeuren nu eenmaal, dan maar niet stoer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ik nog een auto had vond ik een dompelaar een heel handig ding om onderweg koffie of thee (of oplossoep) te kunnen maken op de langere ritten. Je neemt een beker water, zet de dompelaar erin en na enige minuten is die heet.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
DingDong schreef:
27-05-2023 00:20
Ik ben niet meer naïef, dingen gebeuren nu eenmaal, dan maar niet stoer.
Stoer hoeft ook niet hoor! Ik dacht aan de mogelijkheid dat angst bij elke niet-alledaagse situatie een mens ook in de weg kan gaan zitten, en vond het verdrietig dat je zo in paniek raakte. Misschien onterecht van mij.

Voorzichtig op jezelf zijn is juist heel goed, en het is aan niemand om te zeggen wat jij wel en niet mag voelen natuurlijk. ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Inmiddels ligt het volgende in de auto:

- Deur links: zonnebril, cd's, zakdoekjes

- Deur rechts: zonnebril, cd's

- Dashboardkastje: autoboekjes, zuurtjes in zo'n rond blikje

- Middenconsole: muntgeld, briefje €20,-, kauwgom, rolletje drop, pen, stanleymes, zakdoekjes, lippenbalsem

- Kattenbak: EHBO-set, 2 ruitenkrabbers, keukenrol, fles motorolie, trechter, geel hesje, luiers, billendoekjes, hydrofiele doek, startkabels, spanband, rolmaat, 2 schroevendraaiers.

Het meeste komt dus uit de oude auto.
You can be anything you want to be, just turn yourself into anything you think that you could ever be. - Freddie Mercury

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven