Wat heb jij altijd in je koelkast staan?

20-09-2020 13:52 125 berichten
Tijdens het schoonmaken van de koelkast bedacht ik me dat er misschien wel hele handige dingen zijn om in de koelkast te hebben, maar waar ik nooit over nagedacht heb.

Dus wat heb jij altijd in je koelkast staan?
Wat gooi je eigenlijk altijd weer weg?
Wat is niet aan te slepen?
Alle reacties Link kopieren
Oude kaas
Parmezaan
Grove sterke mosterd
Ketchup
Mayo
Tomaten tapenade
Eieren
Yoghurt
Sambal oelek
Sambal brandal
Jam
Echte boter
Margarine
Appels
Citrusfruit
Paprika
Worcestersaus
Zuurkool
Wortels
Gembersiroop
Gember
Knijpboter

En meestal ook houmous, vleeswaren, en wat cola light. En iets van rauwkost als radijs, komkommer, sla.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 25-06-2021 23:46
96.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Roomboter (smeer en bak), croma, Kikoman, gehakte knoflook, sambal, oestersaus, vissaus, curry, mayo, mosterd, Zwitserse strooikaas, boterhammenworst (om pilletje voor de hond in te verstoppen), frisdrank, melk, limonadesiroop.

En afhankelijk van het moment in de week ook vaak aardappelproducten, vlees, groenten, fruit, vleeswaren, verschillende soorten kaas, zilveruitjes, mais en chocomel.
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 20-09-2020 14:35
2.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je uien in de koelkast bewaren? Zonde van de ruimte!
*
anoniem_63b29ab9da950 wijzigde dit bericht op 08-10-2020 21:41
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
20-09-2020 14:02
een pot pindakaas
Deze snap ik niet goed
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
20-09-2020 14:27
Ik zie hier een paar keer ketjap of sojasaus staan
Sommige sojasaus (bijv Kikoman) moet na openen gekoeld worden bewaard, terwijl andere soorten (bijv ketjap manis) niet koel bewaard hoeven te worden.
Mayo, mosterd, ketchup, flesjes water, fles cola, enkele biertjes, eieren, vleeswaren 3-4 soorten, Gouda-kaas, smeerkaas Maredsous 2 soorten, pakje roomboter, kuipje margarine, tomaten, kropsla, ijsbergsla, wortelen, appels, soms enkele peren, citroenen, yoghurt en vla.
Dat is het zowat.
Alle reacties Link kopieren
Yoghurt en water met bubbels...
Alle reacties Link kopieren
Alles wat hier genoemd is... behalve de pindakaas.
Wat ik ook altijd koel bewaar is een doosje after eight. Heerlijke pure chocolade met mintvulling. De chocolade is heel dun en wordt dan lekker crispy. De mint wordt extra koud en dat is echt heel erg lekker. Ik weet dat je chocola eigenlijk buiten de koelkast moet bewaren... maar dit is een uitzondering.,
bergje65 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 14:45
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk nooit zoveel in de koelkast en na elke 2 maand zorg ik ervoor dat alles op is en anders gooi ik het weg.

Wat er wel altijd is
Kaas
Hagelsag en Vlokken (zwart wit)
Melk
Uitjes
Augurken
Eieren
Margarine

Verder doe ik elke dag voor die dag boodschappen en op vrijdag een 6pack bier. Kan het met een heel klein koelkastje af. Maar ja als je deur niet open doet maakt het niet uit.

Oh en na elke 2maand gaat de koelkast en vriezer weer uit voor 2 maand. Altijd wel appart als ik dan op een verkeerd moment weer thuis kom na varen. Dan is er niks in huis om te eten. Ach ja dag erna wel weer.
fietsen varen vrouwelijk doen
Nummer*Zoveel schreef:
20-09-2020 14:37
Sommige sojasaus (bijv Kikoman) moet na openen gekoeld worden bewaard, terwijl andere soorten (bijv ketjap manis) niet koel bewaard hoeven te worden.
Ik heb zowel ketjap manis als Kikkoman sojasaus in de kast staan (en altijd lang, want het gaat niet zo hard bij mij). Nooit geweten dat de Kikkoman in de koelkast zou moeten (en nooit ziek van geworden terwijl ie in de kast staat).
After Eight... dat heb ik echt al heel lang niet gegeten, maar vind ik uit de koelkast ook véél lekkerder!

Tomaten drogen in de koelkast juist sneller uit. Het velletje beschadigt dan waardoor ze sneller bederven dan buiten de koelkast. Zegt het Voedingscentrum tenminste, dus ik heb ze altijd in de fruitschaal liggen.
Alle reacties Link kopieren
Braose schreef:
20-09-2020 14:21
Nooit gemerkt.
Ik wel. Heb nu ijsthee die naar lenteui ruikt.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
20-09-2020 14:46
Ik heb zowel ketjap manis als Kikkoman sojasaus in de kast staan (en altijd lang, want het gaat niet zo hard bij mij). Nooit geweten dat de Kikkoman in de koelkast zou moeten (en nooit ziek van geworden terwijl ie in de kast staat).
Je wordt er ook niet ziek van, maar de kwaliteit gaat achteruit. https://www.kikkoman.nl/kikkoman-sojasa ... d-bewaren/
plantaardige yoghurt en plantaardige melk
kaas (voor man)
groente gooi ik eigenlijk nooit weg en zijn altijd op voorraad
sommige fruitsoorten die langer goed blijven op in de koelkast
karaf met kraanwater en een fles limonade


dat zijn de enige dingen (op water/limonade na) die echt elke week aangevuld moeten worden en we ook missen als ze op zijn
Alle reacties Link kopieren
Mosterd, mayo, boter, zeezoutboter, allerlei soorten sauzen (soja, vis, ketjap, hoisin, tamarinde, chilisaus, tabasco, sriracha, japanse mayo) en andere smaakmakers, currypasta, kappertjes, olijven, uitjes, santen en champagne.

Verder meestal een plankje met melk, eieren en yoghurt, een plankje met zacht fruit, een plankje met broodbeleg, een plankje met kliekjes, wat biertjes en een voorraadplankje met ongeopende verpakkingen falafel, vis oid. Tot slot een la met kaas en een la met groenten.
Nummer*Zoveel schreef:
20-09-2020 15:00
Je wordt er ook niet ziek van, maar de kwaliteit gaat achteruit. https://www.kikkoman.nl/kikkoman-sojasa ... d-bewaren/
Het wordt een beetje off-topic maar wat ik trouwens niet snap bij die flesjes van Kikkoman is dat er geen afsluitbaar dopje op zit. Dat ie altijd open is zal de smaak en de houdbaarheid ook niet ten goede komen.
anoniem_375366 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 19:57
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
altijd:
verschillende soorten saus
augurken
olijven
pesto
kwark/yoghurt
frisdrank
broodbeleg
champignons
paprika
snoeptomaatjes
elstarappels
roomboter om mee te bakken, roomboter voor op brood staat in de kast
melk
restje avondeten


wat vaak weggegooid wordt:
halve zakken groente
half pak yoghurt dat al een week over datum is
verdwaalde appel dat verrot is geworden
restje avondeten. dan neem ik mij voor het de dag erna als lunch te nemen maar dan heb ik er toch geen trek in en stel ik het nog een dag uit en nog 1 en nog 1

groente dat ik niet op tijd op krijg versnijd ik en gaat in de vriezer
tenzij het spinazie of andijvie oid is
Mosterd, mayo, ketchup, pesto, boter, sojasaus, ketjap, currypasta, jam, augurkjes, citroensap.

Wat we eigenlijk ook altijd in huis hebben maar elke week weer opnieuw gekocht wordt: yoghurt (gewoon en Grieks), melk, houmous, kaas (emmenthal aan een stuk en geraspt, parmezaanse kaas), eieren, cherry tomaten, komkommer.
Yoghurt, melk, zuurkool, halvarine, roomboter, augurken, olijven, en natuurlijk gewoon de weekboodschappen die in de koelkast moeten.
Sauzen:
Mosterd, mayonaise, yogonaise, ketchup, knoflooksaus, cocktailsaus

Open potjes met:
Augurken, zilveruitjes, kappertjes, jalapeños, zwarte olijven, groene olijven, zongedroogde tomaten, sambal, pesto, gember, piccalilly en chutney

Zuivel:
Melk, yoghurt, oude kaas, zakje geraspte kaas, eieren
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
20-09-2020 13:59
Wat vaak weggaat: aangebroken potjes groene pesto, daar heb ik dan een keer zin in en daarna blijft het restant veel te lang staan.
Dat heb ik ook altijd met groene pesto.

Standaard in mijn koelkast:
Water
Frisdrank
Broodbeleg
Bak-en braadboter
Rucola/ijsbergsla
Fruit
Yoghurt/kwark
Aangebroken mayonaise
Geraspte kaas
Soms witte wijn en bier

En koelverse producten die afhankelijk zijn van de bonus-aanbiedingen bij de AH.
Alle reacties Link kopieren
We hebben twee koelkasten. Die in de kelder bevat alleen drank: frisdrank, sappen, witte wijn, rose, bubbels, bier
Die boven staat vol soorten sambal, restjes, sausjes, kazen, vega/vleeswaren etcetera
Eens in de week haal ik hem leeg, lapje erdoor, weg wat niet goed meer is. Onder de aandacht wat op moet.
In de groentelade gaan nieuwe stukken wasbaar keukenpapier. Scheelt veel in de houdbaarheid van groentes zo'n leklapje
Yoghurt, Spa rood, chilisaus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven