Wat hoor jij allemaal van je buren ?

12-01-2018 19:25 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik momenteel weer geteisterd wordt door de gamegeluiden van mijn buurman de volgende vraag:
Wat horen jullie van je buren?

Ik woon hier in een bovenwoning van 1980.
Verder hoor ik soms loopgeluiden , stofzuiger, geschreeuw van marokkaanse buurman verderop (wat hij zingen noemt) en buurman die denkt dat hij kan gitaarspelen.Verder soms nog 'smorgens om 8.15 uur buurjongetje dat niet naar school wil (geef hem es ongelijk:).
Een buitenkat die de weg kwijt is.
En blafhond van verderop.
Oja ik hoor ook de buuf telefoneren, soms kan ik het zelfs letterlijk verstaan:)

Graag bijzetten bouwjaar van het huis en wat voor soort huis (rijtjes, bovenwoning, benedenwoning etc)
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 12-01-2018 19:28
6.65% gewijzigd
Hoekwoning 1972, en de lijst met wat we niet horen is langer dan wat er wel horen. Buren zijn 75+ en hebben geen idee wat er allemaal door de muur heen te horen is.

Wij weten meer van hen dan ons lief is. Wij passen erg op, wat wij van hen horen, hoeven zij niet van ons te weten :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Appartement 1960, ik hoor werkelijk alles. Praten heel duidelijk, deuren die te hard dichtgegooid worden. Rondlopen, wasmachine, stofzuigen. Seks, hond blaffen alsof hij in de slaapkamer zit, hij wordt vaak alleen gelaten :cry: . Tv/radio, gerammel van servies/bestek, plassen, scheten laten o_o , oh en van alle kanten de deurbel, allemaal hetzelfde geluid. Ik doe dan ook regelmatig de deur voor jandoedel open... Mensen die voorbij stampen (ja echt) op de galerij. Met feestjes kan ik dan ook pas gaan slapen als de laatste gast naar huis is ;-) . Maar ik heb jaren geleden echt aso buren gehad die schreeuwde en met meubels gooide, dus ik mag niet klagen. Verder hoor ik van buiten ook veel geluid ondanks dubbele beglazing. Ik ben jaloers op mensen in een stil huis. Al heb ik hier ook regelmatig rustige momenten. :lol:
anoniem_349075 wijzigde dit bericht op 12-01-2018 20:17
Reden: Iets vergeten
7.47% gewijzigd
Tussenwoning uit 1953. Ik hoor van de ene buur de telefoon, deurbel, traplift en soms gestommel. Laatst was ze ziek en hoorden we haar dag en nacht hoesten.
Andere buur heeft zijn muur geïsoleerd ivm onze krakende trap en pubers. Wel hoor ik af en toe hun hondje blaffen en het windorgel in hun tuin.
Best gehorig dus, maar wel echt leefgeluiden.
Alle reacties Link kopieren
Bovenwoning:
Aan de ene kant 50wk per jaar niks. Buurman komt 2wk per jaar over uit buitenland met vrouw en dochter en dan hoor ik dat meisje weleens huilen,was toen ze baby was erger dan nu, en ach het zijn maar 2wk
Andere kant hoor ik bijna niks en beneden mij ook niet. Vorige buren wel, kon letterlijk hun ruzies mee genieten.

Ik denk dat wij meer lawaai hebben, maar de buren zeggen dat ze ons nooit horen. Waarschijnlijk goed geïsoleerde huizen 😊
Alle reacties Link kopieren
Appartement, 1ste verdieping, 1978, onder mij etalageruimte. Mijn appartement ligt op het winkeldak, waar ook de bergingen staan. Vanuit de slaapkamer hoor ik een enkele keer mensen op het winkeldak. En mijn bovenbuurvrouw hoor ik op de trap als zij naar haar voordeur toeloopt (het is een ingewikkeld compkex, met allemaal verschillende woningtypes door elkaar). Verder geeft iemand wel eens een feestje en dan hoor je komen/gaan en gepraat aks ze buiten staan te roken. Maar wij hebben hier een app en informeren elkaar over feestjes en boren etc.
Aan de voorkant hoor ik bussen,,soms politie en ambulance en het geroezemoes uit drukke winkelstraat. Soms worden we getrakteerd op een straatmuzikant, kan mee- of tegenvallen. Het is nooit saai.
Alle reacties Link kopieren
Huidig appartement uit 2016: niets.
Vorig appartement in een pand uit 1900: alles.
Winter is coming...
Ik woon in soort appartement. Dwz ik woon in een rijtje van 6 beneden met 1 rij erboven . Ik denk jaren 70

Ik hoor alles zoals pratende buurman met bezoek als ik smorgens in bed lig

De hond van andere buren
Plassende mensen. Wc doortrekken.
Zingende buurvrouw. De containerwagen buiten etc
Lopende mensen boven

Mn moeder woont op de hoek en daar hoor je veel minder geluiden
Alle reacties Link kopieren
Rijtjeshuis uit ‘68. Geen gespiegelde huizen dus gang van de buren grenst aan onze woonkamer en dat horen wel wel, lopen op de trap en voordeur die dichtgaat.
En we horen s ochtends vroeg de blender voor hun shakes, zomers de buitenkraan. En als we boven in bed liggen de douche en het bubbelbad. Andere kant horen we alleen op de wc de koekoeks klok. Maar die zullen weer genoeg horen uit onze gang.
Bezoek vinden onze huizen gehorig, ik vind het wel een gezellig iets en heeft wel iets veiligs. Als er iets gebeurt weet ik dat als ik hard schreeuw de buren aan de deur staan. Ook gewoon normale buren, dat scheelt natuurlijk wel.
Dat op nieuwjaarsdag onze kinderen niet uitslapen had ik ze al voor gewaarschuwd en hebben ze ook gemerkt ;-D
Alle reacties Link kopieren
Rijtjeshuis jaren 70.

De baby van de dochter van mijn buurvrouw en haar hond.
Zodra de baby gaat huilen gaat de hond krabben tegen de muur. Heel irritant, de baby slaapt naast de kamer van mijn dochter en huilt s'nachts vaak wel een dik half uur die hond ligt blijkbaar ook daar en gaat van ellende tegen de muur krabben en ja dan liggen wij hier ook wakker, dito om 5.00 in de ochtend.


En klagen als mijn kinderen samen zingen ( normale tijden ) oké ik heb geen nachtegaaltjes.

Dingdong 19.00 " kun je misschien aan je dochters vragen of ze niet steeds willen zingen oma en baby zijn ziekjes en baby schrikt steeds wakker "
Dat wij bij nacht en ontij wakker liggen tja zieke baby he.

Blij als baby en dochter gaan verhuizen want ik ben er wel klaar mee eigenlijk, baby kan er niets aan doen, maar over mijn zingende kinderen aan de deur komen terwijl je zelf ook overlast geeft daar baal ik wel van. Daarnaast moeten we hier om 6.00 op voor school en werk en voel ik er niet zoveel voor dat ze die baby gewoon laten huilen, neem hem mee naar beneden of ga verkassen ( haar huis is al gekocht maar het zal nog wel niet klaar zijn )

De buurman hoor ik als mijn en zijn slaapkamerraam open staat enorm snurken, dubbelop opa snurken en baby huilen.

Mijn andere buren hoor ik ook maar minimaal gewoon wat leefgeluiden niet storend. Zij zullen ook mijn zingende dochters horen maar blijkbaar maakt hen dat niet zo uit. Zij zijn sws wat meer relaxte types dan de andere kant.

Maar over het algemeen geen last maar goed wat is last leefgeluiden vind ik normaal.
Ben niet zo van het klagen en aan de deur staan.
Hiervoor een hoekwoning uit 1958 en ik werd gek van de buren. Tot en met het afrollen van de wcrol konden we horen.

Nu wonen we vrijstaand in het bos en word ik wakker van uilen of kwetterende vogeltjes of ik hoor even helemaal niks. Heerlijk.
Piano spelende buurvrouw. Gaat momenteel niet goed met haar en blijkbaar denkt ze dat piano spelen haar gelukkiger maakt. Mij maakt ze er allesbehalve gelukkig mee.

Tweeondereenkap. 1999.
Alle reacties Link kopieren
Rijtjeshuis uit 1895.

Ene kant is een oudere man. Van hem horen we alleen zijn koekoeksklok.

Andere kant gezin met twee volwassen thuiswonende kinderen.
Als je op de gang staat hoor je all geluiden bij hun op de gang dus als ze bezoek ontvangen en zo. Op de badkamers hoor je elkaar ook. De kinderen draaien vooral in de zomer nog wel eens harde muziek dat kun je boven goed horen. We kennen ze en het wordt altijd stil als je een appje stuurt of het zachter kan dus ik vind het niet zo heel erg af en toe.
Ze hebben honden en die hoor je soms blaffen. De laatste twee maanden blaffen en janken ze ook 's nachts omdat ze bij de dochter slapen en deze helaas al twee maanden in het ziekenhuis ligt. De buren weten het, ze doen hun best en dit is niet het moment om daar moeilijk over te doen. Als ik er last van heb slaap ik met oordoppen.

Twee huizen verderop hebben ze kippen en die horen we soms. Ik vind het wel een leuk geluid om mee wakker te worden.
Alle reacties Link kopieren
Vrijstaand huis uit 1680. In de winter horen we niet veel, alleen de hanen van de buren en soms wat kattengejank. In de zomer word ik soms wakker van de tv van de buurman, hij slaapt slecht dus hij gaat dan om 3 uur 's nachts tv-kijken, met de ramen open horen we dat. En de hond van de buurvrouw blaft erg veel, maar gelukkig alleen overdag.

Vind het zo fijn om niet meer zoveel leefgeluiden van anderen te horen! Hiervoor woonde ik in een appartement uit 1900 en hoorde ik alles. Als mijn buurvrouw naar de wc ging, de gesprekken van andere buren, voetstappen, muziek, alles. Echt een verademing om zonder oordopjes te kunnen slapen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
tussenwoning uit 2003:
af en toe de schuifpui bij de buren aan 1 kant, maar die zijn wat hardhandig met alle deuren af en toe maar alleen als ze 's avonds thuiskomen, 's ochtends hoor je ze niet en de rest van de avond ook niet.
En aan de andere kant speelt iemand af en toe de drums en dan hoor je de bas als je wat moeite doet (als in de tv uit of op zolder gaat staan).
We wonen hier nog niet zo lang (nov vorig jaar), dus niet veel muurbekleding/kleedjes, denk dat we het anders minder zouden horen.

Verder helemaal niks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vorige woning was appartement uit 1947.
Ik (man niet echt) hoorde alles. Alle leefgeluiden van buren, onder ons, naast me aan twee kanten (knap met galerij ertussen). Buiten (ook met ramen dicht, was dubbelglas) al het verkeer, mensen, fietsen, etc.

Vreselijk.

We zijn er voor mij heel erg op uitgegaan, ik ben nou eenmaal gevoelig voor geluiden omdat ik slecht kan filteren (lukt me ook niet om geluid uit te zetten zeg maar), maar nu wonen we in een hofje dus buiten geluiden (op vogels na af en toe) zijn er ook weinig!
Niks want ik heb godzijdank geen buren
Alle reacties Link kopieren
Alles :D rijtjeshuis van 1960 De buren die de trap oplopen (bonkerdebonk) lachen en dan vooral rond 1 uur snachts. Het openen van tuinhek, op slot zetten van fiets, raam dicht doen en stofzuigen. Van de andere kant af en toe zingen, waarvan ze blijkbaar weet dat ze het niet kan maar af en toe barst het er toch uit :rofl: En de wasmachines.... daar moet ik nog steeds erg aan wennen.
Ze zullen van ons ook wel van alles horen Soms word er geschreeuwd, (puberzoon) sinds kort een hond (blaffen als er iemand langsloopt) Maar we proberen allemaal zo rustig mogelijk te doen.
Het zijn gewoon leefgeluiden en daar doe je niets aan.
Tussenwoning uit ongeveer 1980.

Wasmachine, stofzuiger, wc van de buren, blaffende honden, krolse katten en jongeren aan het crossen op brommers. Zomers horen we nog veel meer; de deurbel van de buren, grasmaaiers, geluiden van feestjes, klussende buren en eigenlijk allemaal gezellige leefgeluiden.

Ik woon in een hele gezellige buurt in een klein dorpje. Alles gaat hier heeĺ gemoedelijk en niemand doet moeilijk over geluid.

Verder heeft iedereen hier wel een hond en/of een kat dus daar stoort al helemaal niemand zich aan.
Alle reacties Link kopieren
Halfvrijstaand, bouwjaar 2008. Heel zelden hoor ik mijn buurman.

Ik denk dat hij meer hoort van ons (gezin), zeker nu de hond een beetje dement aan het worden is (blaffen op denkbeeldige onverwachte bezoekers).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Raar huis uit 1970. Onze slaapkamer grenst aan slaapkamper buuf.
Afgelopen jaar 1x seks.
Iedere avond de gordijnen die dicht gaan en als ze verkouden is, soms hoesten.

De kinderen zijn er niet veel meer, we horen geen muziek meer.

Ons hoort ze meer ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Rijtjeswoning jaren ‘70: alles!

Hakken, plassen, muziek, films, ruzie, schelden, huilen en vooral het “help-mijn-buurman-is-klusser” niveau. Ik erger me dood aan die mensen.

Klussen geen probleem, maar gebruik je verstand en weet wat je wel en niet kan.
Afgelopen week is hij is totaal 12 uur (!) bezig geweest met een stukje beton van 20x80 cm te verwijderen door met de boormachine allemaal kleine gaatjes te boren en dat uit te bikken :facepalm:
Te lui om vroeg op te staan, geen rekening houden met buren, te schrieperig om fatsoenlijk apparatuur te huren. Ik was gillend gek geworden als vrouw.

Blij dat ik hier straks weg ben :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Oja, ook de kinderen diede trap oprennen twee huizen verderop. Maar das niet echt vervelend.
Kippenmama schreef:
12-01-2018 21:12
Rijtjeswoning jaren ‘70: alles!

Hakken, plassen, muziek, films, ruzie, schelden, huilen en vooral het “help-mijn-buurman-is-klusser” niveau. Ik erger me dood aan die mensen.

Klussen geen probleem, maar gebruik je verstand en weet wat je wel en niet kan.
Afgelopen week is hij is totaal 12 uur (!) bezig geweest met een stukje beton van 20x80 cm te verwijderen door met de boormachine allemaal kleine gaatjes te boren en dat uit te bikken :facepalm:
Te lui om vroeg op te staan, geen rekening houden met buren, te schrieperig om fatsoenlijk apparatuur te huren. Ik was gillend gek geworden als vrouw.

Blij dat ik hier straks weg ben :cheer:
Wat een hel
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op de derde verdieping van een pand waarin meerdere studio's zitten. Op mijn verdieping wonen nog 5 anderen.
Ik hoor voornamelijk mensen met deuren gooien en soms rent iemand net even te enthousiast de trap af. Een jongen die aan het eind van de gang woont (ik woon aan het begin) hoor ik af en toe tegen zijn computer schreeuwen tijdens het gamen. Soms hoor ik ook zijn muziek, maar dat is eigenlijk alleen als ik door de gang loop.
Eigenlijk heb ik niet zoveel last van mensen. Het meisje dat naast mij woont is gelukkig heel rustig en sowieso niet zo vaak thuis.
Kippenmama schreef:
12-01-2018 21:12
Rijtjeswoning jaren ‘70: alles!

Hakken, plassen, muziek, films, ruzie, schelden, huilen en vooral het “help-mijn-buurman-is-klusser” niveau. Ik erger me dood aan die mensen.

Klussen geen probleem, maar gebruik je verstand en weet wat je wel en niet kan.
Afgelopen week is hij is totaal 12 uur (!) bezig geweest met een stukje beton van 20x80 cm te verwijderen door met de boormachine allemaal kleine gaatjes te boren en dat uit te bikken :facepalm:
Te lui om vroeg op te staan, geen rekening houden met buren, te schrieperig om fatsoenlijk apparatuur te huren. Ik was gillend gek geworden als vrouw.

Blij dat ik hier straks weg ben :cheer:
Dat heb ik wel gehad tot een paar jaar geleden, een buuf of buum die constant aan het boren was, vooral in de avond, zoveel dat ik me zorgen maakte over de stabiliteit van het appartement. Echt honderden gaatje zijn er in de muren geboord en het trok mijn nieuwsgierigheid, want waarom? Deze appartementen zijn kant en klaar, een likje verf en je kunt erin. Ik zal het nooit weten, want het is een jaar of twee/ drie geleden opgehouden, maar als ik er weer aan terugdenk, dan blijft het me fascineren. Raar maar waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven