Wat hoor jij allemaal van je buren ?

12-01-2018 19:25 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik momenteel weer geteisterd wordt door de gamegeluiden van mijn buurman de volgende vraag:
Wat horen jullie van je buren?

Ik woon hier in een bovenwoning van 1980.
Verder hoor ik soms loopgeluiden , stofzuiger, geschreeuw van marokkaanse buurman verderop (wat hij zingen noemt) en buurman die denkt dat hij kan gitaarspelen.Verder soms nog 'smorgens om 8.15 uur buurjongetje dat niet naar school wil (geef hem es ongelijk:).
Een buitenkat die de weg kwijt is.
En blafhond van verderop.
Oja ik hoor ook de buuf telefoneren, soms kan ik het zelfs letterlijk verstaan:)

Graag bijzetten bouwjaar van het huis en wat voor soort huis (rijtjes, bovenwoning, benedenwoning etc)
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 12-01-2018 19:28
6.65% gewijzigd
Rijtjeshuis uit '78, en we horen hier bijna niets. Nou ja, heel soms blaffende honden bij de buren (is maar soms, en zijn grote honden dus die kunnen had blaffen, maar we horen ze nauwelijks), heel misschien iemand op de trap als we net in de gang zijn (de trappen grenzen aan elkaar zeg maar), of bij de andere buren als de buurvrouw even heeeeel hard daarbij muziek aan heeft staan. De afgelopen twee weken was dat twee keer een uurtje of zo, maar we hebben het ook maanden niet gehoord. Oh ja, en als die buren iets in het stopcontact stoppen dat precies op hetzelfde punt zit als bij ons ook het stopcontact. :rofl: Blijkbaar is er net een punt waar de muur wat dunner is.

In onze vorige woning, een appartement uit '65, hoorden we echt alles. Vooral door de wc heen, dat was echt zo'n geluidskoker. We konden elkaar horen plassen en poepen en alles als buren ... De huilbaby van de onderburen en zijn geschreeuw en gegooi met spullen, het lopen van de bovenburen, je hoorde elkaar praten (en ruzie maken) ... echt álles. Gruwel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet er nog een. Het vibreren van de telefoon die als wekker dient en die vervolgens niet uitzetten, want ze is beneden en hoort het zelf niet :bonk:
Alle reacties Link kopieren
shadowfaxx schreef:
12-01-2018 19:33
Nieuwbouwhuis rijtjeswoning (2016)
En hoor helemaal nooit iets van de buren. Zelfs in de klusperiode niet.

Ons vorige huis was uit 1950, daar hoorde we de buuf naar bed gaan en zelfs het omzetten van het lichtknopje :nope:

Zijn dus erg blij met ons nieuwe huis :flirting:
Heb je niet moeten afkicken van het lampje?
Wij zijn net vanuit een jaren 50 bejaardenhoekwoning verhuist naar een jaren 80 woning.
In het vorige huis hoorde ik dus ook de buurvrouw naar bed gaan (slaapkamer buren naast onze huiskamer. En zei ik dus elke avond "welterusten buurvrouw" vanaf de bank rond 21:00 uur (niet dat ze dat hoorde).
Hier horen we naast af en toe eens blaffende buurthonden (bij raam open), niets (tot nu dan in ieder geval).
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Tussenwoning uit begin jaren vijftig.

Wij horen links van ons de baby (nakomertje) huilen en de puberkids (vooral als de ouders van huis zijn gaat daar de muziek stampend hard), moeder regelmatig uit haar plaat gaan, klussen van vader en zomers het hele buitenleven (dan leven ze buiten incl. grote familie). Ook hoor ik het als de koelkast bij hen aanslaat, want dat is een kwartiertje brommen en als ze koffie malen. 's Nachts de baby horen vind ik niet altijd fijn, maar had een stuk erger gekund, aangezien ze het extra geisoleerd hebben. Zomers kan ik me wel eens storen aan het constante getetter naast me, omdat ze bij elk weer de hele dag buiten wonen en het van die vurige praters zijn (alles luid en met veel emotionele uithalen) en daarbij opgeteld de hele familie die hetzelfde is, want met dezelfde achtergrond.
Ohja, ik hoor ze ook naar bed gaan en omdraaien in bed. Seks hoor ik dan weer nooit. Denk dat de baby niet thuis gemaakt is :proud:

Rechts van ons is het relatief stil, want oude dove alleenstaande vrouw. Dus 's avonds wel eens tv heel hard, af en toe lachend bezoek, de wc en vooral doortrekken, de telefoon en als je je best doet kan je het een klein beetje volgen. Maar vooral haar hondje die aanslaat als er mensen langslopen. Haar hond vind ik het meest vervelende geluid van die buurvrouw.

Van buren verderop is het alleen hondengeblaf en natuurlijk ook wel eens een joelend of huilend kind.
anoniem_354676 wijzigde dit bericht op 12-01-2018 22:04
5.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tussenwoning 1999, goed geïsoleerd. Van de buren aan de ene kant horen wij nooit iets, maar de buren aan de andere kant zijn zo extreem lomp dat we werkelijk alles horen. Ze hebben een ander leefritme (horecalui), en dat weerhoudt ze er van er rekening mee te houden dat andere mensen 's nachts slapen. Het dieptepunt was nog wel toen ze om 01.30 begonnen te klussen...
marieke_p wijzigde dit bericht op 12-01-2018 22:04
0.81% gewijzigd
Na-oorlogse flat.

Ik hoorde:
Stofzuigen
Wasmachine draaien
Rennende kinderen
Rijden op het kinderfietsje
Feestje
Muziek overdag
Muziek 's nachts
Piano spelen
Hondengeblaf
Babygehuil
Schreeuwen van peuter
Ruzie/schreeuwen van echtpaar

Toen ik op het VIVA-forum schreef dat ik wilde verhuizen, vonden sommige forummers me een aanstelster die maar een hutje op de hei moest gaan zoeken.

Wat ben ik blij met mijn nieuwe woning.
Bouwjaar ergens eind negentiende eeuw, maar ik hoor eigenlijk bijna nooit wat. Soms een keer een hoestende buurman op het toilet, maar dat was het dan ook wel.
Appartement uit 1920 met boven- en onderburen en natuurlijk ook aan beide zijkanten buren, in wat officieel de drukstbevolkte wijk van heel Nederland is.

Wat ik hoor: bijna niets.

Heel soms zetten de bovenburen de muziek even knalhard, maar meestal appen ze dan eerst even en is het maar een paar nummers. We moeten de muziek echt hard-hard zetten willen we het van elkaar horen, en we hebben dezelfde muzieksmaak dus dat komt ook nog mooi uit.
In de zomer wanneer alles open staat wordt ik wakker van de geluiden van de parkieten in de binnentuin. En ergens is een achterbuurman of -vrouw die klarinet speelt die ik hoor in de zomer (en diegene is goed dus dat is geen straf).
Soms hoor ik een auto op straat en heel soms een van de buren op de trap.

Ik woon zo heerlijk rustig en stil, het is zowat niet te geloven.
Alleen af en toe dat iemand op de trap loopt met schoenen aan. Of soms de voordeur als er iemand thuis komt.
We wonen nu in een tussenwoning, gebouwd in de jaren ‘90.
Wat een verschil met ons vorige huis! Dat was van begin jaren ‘60 en we hoorden daar echt veel van de beide buren (en van de weg trouwens, maar dat was je vraag niet).
We zijn in ons vorige huis zelfs in een andere kamer gaan slapen om niet ‘naast’ de buren te slapen.
Ik zou niet meer terug willen.
We slapen hier zelfs stukken beter :)
Alle reacties Link kopieren
Jaren 50 woning.
Smorgens wordt de hond van de buurvrouw naar buiten geknald en savonds pas binnen gehaald.
Het beest slaat bij ieder voorbijkomend iets aan. Voetganger, kat, auto, fietser, alles.
Behalve dat ik het erg zielig vind voor de hond (heb al meldingen gemaakt maar er wordt niks gedaan) Irriteer ik me er ook mateloos aan.
Diezelfde buurvrouw hoor je telefoneren, stofzuigen, visite hoor je ook.
Smorgens rond half 5 worden we eerst gewekt door een van de twee hanen ergens op de buurt.
Tellen geuren ook? :P
Hiernaast een met houtkachel en als die aan staat hoef ik geen raam open te zetten, want alles in mijn huis ruikt dan naar houtkachel.. Incl mijn wasje wat ik heb hangen in het trapgat. :|
Alle reacties Link kopieren
Benedenwoning uit 1908. Ik hoor alles van de bovenburen, van de naaste buren niet zoveel tenzij ze de stereo aan knallen (gebeurt af en toe maar kan ik aardig hebben). Helaas is verhuizen geen optie want ik woon in de stad en daar is een huisje zonder buren niet te betalen. Ik ben dan ook een grootverbruiker van oordoppen.

Mijn volgende huis: mega goed geisoleerd of vrijstaand. Nooit. meer. bovenburen.
Alle reacties Link kopieren
Flat uit de jaren 60.

Boven en beneden hoor ik nooit iets. Maar mijn naaste buurman hoor ik wanneer hij op de wc is (plassen en scheten laten) en ik hoor hem laat in de avond altijd kotsen.
Wij in een hoekwoning, gebouwd in 1979. Aan de ene kant buren, aan de andere kant een wandelpad. Het enige wat wij horen, is wanneer er bij de buren iemand aan de voor- of achterdeur staat, en de honden even blaffen. Dat duurt echter nooit langer dan 2 minuten.
In de zomer zit de buurman wel eens met een klein radiootje in de tuin, maar ook dat horen we binnen niet, zelfs als we wel in de tuin zitten moeten we moeite doen om de muziek te horen.
Voor zover we van hun horen, en we vragen het met enige regelmaat, zeker na feestjes of avonden met onze vrienden, horen zij ook weinig tot niks van ons of onze kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Woningen geschakeld aan de garages uit 1998. Als het helemaal stil in huis is horen we soms de telefoon van de buren overgaan. Maar die staat dan ook echt loeihard. Dr wonen dan ook oude mensen aan beide kanten. Dus daar hebben we nooit last van.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
12-01-2018 21:19
Dat heb ik wel gehad tot een paar jaar geleden, een buuf of buum die constant aan het boren was, vooral in de avond, zoveel dat ik me zorgen maakte over de stabiliteit van het appartement. Echt honderden gaatje zijn er in de muren geboord en het trok mijn nieuwsgierigheid, want waarom?
Ook fijn voor nieuwe bewoners. Mag je eerst de gatenkaas van de vorige bewoner fixen :wtf:
Kippenmama schreef:
12-01-2018 22:59
Ook fijn voor nieuwe bewoners. Mag je eerst de gatenkaas van de vorige bewoner fixen :wtf:
Nee, dat moet gerepareerd voor je vertrekt en doe je dat niet, dan doen ze het voor je en krijg je een rekening.
Alle reacties Link kopieren
Flat uit de jaren 60
Ik hoor eigenlijk best veel;
Van de onderburen
stofzuigen, deuren, kinderen die rennen, praten, lachen, wc
Van mijn naaste buren waarvan de slaapkamer grenst aan de mijne hoor ik de kast open en dicht gaan, praten (als ik me inspan kan ik het gesprek volgen) en heel soms ook seks.

Ik heb er eigenlijk geen last van, ik ken mijn buren aardig goed en kan daardoor ook wel wat meer van ze hebben. Ze hebben zo ongeveer dezelfde routine als ik dus dat stemt lekker op elkaar af.

Het enige irritante vind ik een onderbuurman van 2 verdiepingen lager. Hij werkt in de horeca, komt vaak rond 3:00 thuis en zet dan op hard volume zijn tv aan, valt vervolgens in slaap waardoor ik soms tot ver in de ochtend een irritant brommend geluid hoor. Ik ben blij dat er wat extra woonlagen tussen ons in zitten
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Hoekwoning uit 1981.
Ik hoor de motor van de buurjongen in de schuur als ik in de schuur ben. hUn horen daar mijn wasmachine.
De trap op lopen door de buurjongen en buurman. Het dichtgooien van de voordeur, die klemt.
Verder spelen wij hier dwarsfluit, piano, viool en gitaar waarbij soms wordt gezongen, de buurvrouw hoort het niet.
Stofzuigen, tv horen we niet.

Vorige woning was uit de jaren 50. Daar hoorde ik de buren twee huizen verderop koffiezetten. Afschuwelijk. Mijn directe buurvrouw klaagde elke week twee keer dat ik zo vroeg stofzoog, om half elf. Ik hoorde hun om half drie in de nacht nog bietjes opentrekken..dat schijnt normaal te zijn, twee keer in de week een stofzuiger door je huis trekken is abnormaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een hoek-apartement uit eind jaren 40. Er staan in ons huurcontract vrij strenge huisregels wat betreft geluid omdat het vrij gehorig is.
Je hoort de waterafvoer van de badkamer van de bovenburen en directe buren heel goed, alsof er in je badkamer een kraan loopt. Er liggen houten vloeren dus je hoort de bovenburen lopen. douchen tussen 22.00 en 5.30 mag dan ook niet. Doordeweeks dien je na 22 ‘stil’ te zijn, en binnenshuis wordt je vriendelijk verzocht je schoenen uit te trekken.
Ik hoor mijn bovenburen soms wel praten, en hun slaapkamerdeur heeft een hele nare kraak. In het weekend kan het vrij lawaaiig zijn in het portiek, en veel mensen overal ook over de vloer. Maar doordeweeks is het echt heerlijk, iedereen werkt en vertrekt tussen 6-7 dus savonds is het stil. En in het weekend maakt het me geen drol uit.

Hiervoor woonde ik in een jaren 60 apartement, tussen studenten, een koekoeksklok-verzamelaar, een man met een intens vieze rokershoest en 4 keer per week de groenvoorziening om 7 uur voor de deur, maaimachines en alles. Dat was een hel, en wil ik nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Appartement/flat uit 1960 ongeveer.
4e verdieping dus geen bovenburen thankgod.
Wij horen ook ongeveer alles haha😂.
Maar echt van iedereen. Als ze in de flat die aan ons vast zit flinke visite hebben moeten wij onze tv harder zetten. Het is 1 grote klankkast.

Wat nog meer?
Koffiezetapparaat
Trillen van de telefoon als de wekker van de onderbuurman afgaat.
Plassen
douchen
ruzie
seks
Bij bezoek of harder praten hoor je het, niet letterlijk maar je hoort t wel
Nouja zo kan ik nog wel even doorgaan.

Toen ik hier net woonde heb ik een topic geopend dat ik helemaal gek werd.
Nu 2 jaar later ben ik eraan gewend. Als er ergens een feestje is draag ik mijn oordopjes en verder denk ik altijd maar het is niet voor altijd.

Maar het kan hier ook een oase van rust zijn, iedereen werkt of studeert en ligt vroeg op bed doordeweeks. Onze onderbuurman woont alleen en horen we dus praktisch nooit alleen de gewone huisgeluiden.

Ik snap hoe hell het is maar ik ben er uit3indelijk aan gewend geraakt!
investeer in goede slaapdoppwn en koop een noisecanceling koptelefoon. Ook een aanrader! Als het financieel kan, lekker verhuizen!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een vrij gehorig studentenhuis waar ik op een gegeven moment in de kamer naast mij diegene hoorde mastuberen..
verder erger ik me soms aan het gezang van degene die iets verderop woont om half zes in de ochtend
Wish you were beer
Rijtjeswoning uit 1970 ongeveer.

Buren aan de ene kant lekker rustig.

Aan de andere kant de godganse dag geschreeuw en gegil.
Kind van 4 gaat minimaal 20x daags volledig over de rooie, schopt daarbij ook tegen de muren en stampt zo hard op de trap dat het pleisterwerk hier los komt.
Zijn moeder schreeuwt en godverdergodvert ook de hele dag door en maakt graag ruzie.
Hond blaft als een malle en als de buren een keer weg zijn is de hond er wel en die transformeert dan in een huilende wolf.

Oh joy :|
Alle reacties Link kopieren
Vrijstaand huis, jaren 90, horen niets van de buren. Wat je hier in het voorjaar vooral wel veel hoort zijn de tuinmannen die aan het werk zijn.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Flat, 1960. Hoor eigelijk vrijwel niets op af en toe een centrifugerende wasmachine na.
o wat ben ik toch gelukkig als ik dit allemaal lees!

We wonen in een rijtjeshuis gebouwd ergens in de jaren 80 denk ik. Ik hoor eigenlijk nooit wat van de buren. Soms de trap. Ik denk dat ze ons wel horen , we zingen en schreeuwen regelmatig maar ze zeggen dat ze geen last van ons hebben.
Ik hoor ook de mensen die door de straat komen en dan praten, of schreeuwen en janken zoals de kleinkinderen van een buurvrouw op zondagochtend om 8 uur. Kliko's die bij de parkeerplaats gezet moeten worden en die daar heen gereden worden of weer naar huis gereden worden om 6 uur 's ochtends of 1 uur 's nachts. Daar word ik soms wakker van.
de hond verderop uit de straat die blaft als hij 's ochtends om half 6 uitgelaten wordt. idem.

maar overal echt geen klagen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven