Wat is een mùst voor in de konijnenren?

10-02-2019 22:01 44 berichten
Ze krijgen een hok van 3mx1.80m en 2 meter hoog.
Natuurlijk een geïsoleerd slaaphok slaaphok. Sowieso planken om van de een naar de ander te springen (ze springt en klimt graag) en een zandbak, want voor beiden het walhalla.

Wat is nog meer leuk? Liefst zelf te maken of in de bouwmarkt te koop oid. Kant en klaar kopen overstijgt mijn budget.

Oja, natuurlijk ook buizen.

Het is nooit teveel, ze houden van steeds wat anders in de ren.

Hoe zorg je dat het water niet bevriest? (Ze drinken uit een bakje)
Wat planten is ook leuk inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Oja, en zo’n snoepjesbal voor katten. Of een balletje. Ik had een konijn waarmee je kon ‘voetballen’, die was gek op ballen.
En verder (maar dat zal verschillen per konijn) de ren niet te vol, zodat er gerend kan worden. Ik heb een konijn dat graag de poten strekt en eindeloos rondjes door de ren rent en hupst. Haar ega is al dik tevreden met een uitkijkplek waar hij hoog kan zitten.
ippy schreef:
10-02-2019 22:30
Oja, en zo’n snoepjesbal voor katten. Of een balletje. Ik had een konijn waarmee je kon ‘voetballen’, die was gek op ballen.
Ballen negeren ze.
Alecta schreef:
10-02-2019 22:33
En verder (maar dat zal verschillen per konijn) de ren niet te vol, zodat er gerend kan worden. Ik heb een konijn dat graag de poten strekt en eindeloos rondjes door de ren rent en hupst. Haar ega is al dik tevreden met een uitkijkplek waar hij hoog kan zitten.
En kan je dan beter zorgen voor 1 lange baan of voor zigzag? Ze spelen graag tikkertje/verstoppertje.
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
10-02-2019 22:27
Gisteren is de een de hele dag bezig geweest om een aantal aan elkaar gemaakte knaagkokertjes het nest in de slepen en de ander om het via de andere ingang weer eruit te gooien. Gewoon leuker dan tv :rofl:
:rofl: Absoluut!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Calamitycat schreef:
10-02-2019 22:39
:rofl: Absoluut!
Wat dat betreft zal ik ze wel missen als ze buiten zitten. Ze zitten nu in de zithoek, dus zie en hoor ze de hele dag :heart:
Némaìn’ schreef:
10-02-2019 22:38
En kan je dan beter zorgen voor 1 lange baan of voor zigzag? Ze spelen graag tikkertje/verstoppertje.
Hier vinden ze een lange baan het leukste (of eigenlijk moet ik zeggen 'vindt ze', want het slome konijn vindt dat allemaal veel te veel gedoe, behalve in het voorjaar).
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
10-02-2019 22:42
Wat dat betreft zal ik ze wel missen als ze buiten zitten. Ze zitten nu in de zithoek, dus zie en hoor ze de hele dag :heart:
Ja snap ik. Heb ze ook een tijdje binnen gehad, echt genieten. Zelf vonden ze het ook leuk trouwens :proud:

Ik kijk vanuit het keukenraam op de ren dus dat is wel fijn. Ook ben ik vaak in de tuin aan de slag, ook in de herfst en de winter, dan mogen ze ook even los. Maar alleen onder toezicht. Ik zal ze nooit in de tuin loslaten als ik er niet bij ben, niet meer sinds het bezoek van een roofvogel een paar jaar geleden :(
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
In de tuin los is geen optie. Ze kunnen door de heg en veel te veel katten hier.

Dus eigenlijk even testen tussen lange baan of slalom.
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
10-02-2019 22:50
In de tuin los is geen optie. Ze kunnen door de heg en veel te veel katten hier.

Dus eigenlijk even testen tussen lange baan of slalom.
Lijkt me niet onoverkomelijk aangezien ze een ruim verblijf krijgen.
Katten is hier nooit een probleem geweest trouwens, eerder andersom :biggrin:
calamitycat wijzigde dit bericht op 10-02-2019 23:10
12.42% gewijzigd
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
:rofl:

Zo gaat het hier ook, maar zal d’r nooit los vertrouwen en andere katten al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
:biggrin:

Beter het zekere voor het onzekere nemen inderdaad.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Toen ik vroeger op paardrijden zat deden we een voetbal in de waterbak in de winter, zodat het water niet bevroor. De bal hield het water dan in beweging. Werkt misschien ook in het klein voor de konijnen? :)
Klubnika schreef:
11-02-2019 00:21
Toen ik vroeger op paardrijden zat deden we een voetbal in de waterbak in de winter, zodat het water niet bevroor. De bal hield het water dan in beweging. Werkt misschien ook in het klein voor de konijnen? :)
Dat is het proberen waard!
Alle reacties Link kopieren
Mijn konijnen hadden ook een zandbak in de ren. Gedeeltelijk onder hun hok. Ik heb de bak dicht gemaakt, want ze gebruikten het als toilet. Dit was erg onhandig met schoonmaken, laat staan dat het niet bepaald fris was en werd. Want hoe moet je zand schoonmaken? De keutels kon ik goed wegscheppen maar de urine? Ze krijgen van de zomer wel weer een grote bak, waarin ze kunnen graven als ze los zijn. Dan gebruiken ze die hopelijk niet als toilet.

Mijn dames zijn dol met takken...liefst dunne en incidenteel een dikke.
En ze lopen elke dag los in de tuin. Kunnen ze lekker de benen strekken en meteen even het gras maaien.
Alleen als wij er ook zijn, vanwege de roofvogels. We wonen vlakbij een bos.

En ja.. 2 dames. Zusjes, want tegen de vorige eigenaar werd gezegd dat dit ging. Door omstandigheden heb ik ze gekregen toen ze 8 maanden waren en heb ze gelijk laten castreren. Tot nu toe gaat het goed. Ze zijn nu ruim een jaar oud. Mocht het toch fout gaan, dan worden ze gescheiden en zal ik er 2 heren bij zetten.
Maar ik heb goede hoop en de da ook.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Machut, ik had een trio omdat de eerste heer blijkbaar op mannen viel: Met alle dames was het mot en ik heb uiteindelijk voor het vrouwtjeskonjjn er maar een man bijgekocht. Vanaf dat moment zat die man in het midden met links de eerste man en rechts het vrouwtje. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
@ ippy: :rofl: :rofl:

Maar ook zeker: :love: :love:
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic is dit :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven