Wat is het juiste wasmiddel?

21-03-2018 13:40 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst stond ik in de supermarkt en werd ik overweldigd door de overvloed aan keuze. Zoveel merken, zoveel geurtjes en kleurtjes, het een nog beter dan het andere. Al die reclame die ik in de loop der jaren heb gehoord kwam weer bij me terug en het begon me te duizelen. Waarom is er niet gewoon één wasmiddel? Waar moet ik eigenlijk op letten? Hoe maak ik in mijn leven de juiste wasmiddelgerelateerde keuzes?

Help :|
kennis is knowledge
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mijn keuzegewicht obv allergieen, maar of ik jou daarmee help? :)
Alle reacties Link kopieren
omdat wat jij leukker vind ruiken, ik vies vind
en omdat jij graag extra veel geur wil
en ik extra veel zachtheid
en
omdat we in NL gewoon lekker veel geld te veel hebben

Luister hier eens naar: https://muzikum.eu/nl/123-187-29400/too ... tekst.html
Alle reacties Link kopieren
Er is niet mar 1 wasmiddel omdat de fabrikanten willen verdienen, en daardoor hopen dat je alles koopt omdat je denkt dat het ene beter is dan het andere, voor een bepaald doel. Ik heb geen vast merk, koop de aanbieding en ik zie geen verschil
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik koop huismerk.
ik koop geraspte zeep, hiervan gooi ik 40 mg bij 2 liter water en maak zo mijn eigen wasmiddel.

Kosten? 1 kg kost ongeveer een 10tje, dus ongeveer 20 cent per liter.
Ik gebruik maar 1 wasmiddel. Vroeger altijd aparte wasmiddelen voor zwart, kleur en wit. Ik was dat zat. Ik dacht, ik kijk eens wat er gebeurt als ik alles met het kleurwasmiddel was. Dat doe ik nu inmiddels ruim een half jaar en dat gaat prima. Ik gebruik altijd Robijn want dat vind ik zo lekker ruiken (het liefst de roze), die koop ik dan lekker goedkoop bij de plaatselijke voordeelshop.

Hoe maak je de juiste keuze: kies iets wat je goedkoop vindt en lekker vindt ruiken (en waar je niet allergisch voor bent, indien van toepassing). Schoon wassen doen ze toch allemaal wel.
anoniem_57234 wijzigde dit bericht op 21-03-2018 13:53
19.42% gewijzigd
Ik koop de beste getest door de consumentenbond.
Mijn eerste indruk; als je je hierover druk maakt, heb je wrs een heerlijk leven :-D

Ik kies voor milieu, onze gevoelige huid en portemonnee; wij komen uit op het ah biologische waspoeder.
Wij gebruiken heel weinig wasmiddel, dus die enkele keer dat we weer voor de keuze staan welke te nemen.... kijken we eigenlijk naar de prijs en komen we uit bij poeder van het huismerk van de winkel waar we op dat moment boodschappen doen. Ik heb nu de poeders van Jumbo staan en ben er tevreden over.
Wij gebruiken neutral. Ik heb een gevoelige huid en dit wasmiddel is veel beter in het wegwassen van zure zweetluchtjes. Met andere wasmiddelen had ik na een halve dag al stinkoksels.
Nou wat een paniek.
Alle reacties Link kopieren
Horizon81 schreef:
21-03-2018 13:57
Mijn eerste indruk; als je je hierover druk maakt, heb je wrs een heerlijk leven :-D
daarom zijn Nederlanders zo gelukkig, groter worden onze zorgen niet
Alle reacties Link kopieren
gewoon wat er in de aanbieding is, altijd wel waspoeder. Ik heb 2 soorten voor de witte was en voor de bonte was.

Vaak ook gewoon Lidl huismerk.

Wasverzachters en anders speciale wasmiddelen vind ik niet nodig, en zonde van mijn geld. Scheutje azijn in het spoelwater werkt net zo goed als wasverzachter.

Oh ja, ik gebruik ongeveer de helft van de aanbevolen hoeveelheid waspoeder.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
21-03-2018 13:52
Ik koop de beste getest door de consumentenbond.
Helaas werkt dit niet meer zo goed, aangezien je er voor moet betalen om getest te worden. En wie er dan wint? Ik vertrouw de consumentenbond bij testen niet meer zo goed als vroeger.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
21-03-2018 14:42
Helaas werkt dit niet meer zo goed, aangezien je er voor moet betalen om getest te worden. En wie er dan wint? Ik vertrouw de consumentenbond bij testen niet meer zo goed als vroeger.
dat geldt alleen bij predicaten hoor
Alle reacties Link kopieren
Fragolisa schreef:
21-03-2018 14:02
Wij gebruiken neutral. Ik heb een gevoelige huid en dit wasmiddel is veel beter in het wegwassen van zure zweetluchtjes. Met andere wasmiddelen had ik na een halve dag al stinkoksels.
Die ga ik onthouden, fijne tip! (Pubers...)
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
AH eigen merk poeder bevalt mij prima. De was is altijd schoon en geen sterke parfumlucht.
Het 'juiste' wasmiddel? Gewoon wat jij het fijnst vindt. Lekkere geur, wast voor je gevoel schoner/beter, milieuvriendelijker, prijs....het is maar net wat jij belangrijk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even de laatste test opzoeken. Volgens mij kwam ariel daar weer het beste uit Maar ja als jij die niet prettig vind houd het op.
Ik ruik gewoon in de winkel welke ik lekker vind en die neem ik. En dat is al jaren Robijn. Zowel voor de bonte en witte was. En voor m'n 60 graden was pak ik huismerk AH.

Maar dat is toch niet alleen bij wasmiddel dat je zoveel keus hebt? Heb je dan ook zoveel moeite om shampoo, douchegel, deo, tandpasta enz enz te kiezen?
Ik heb wasmiddel grotendeels de deur uit gedaan en gebruik sinds ongeveer en half jaar de wasballen van Ecozone. Wilde het toch eens proberen, uit milieu-overwegingen. Ik was nogal nogal sceptisch in het begin, want er zit natuurljk geen echte zeep in die dingen, maar ik ben positief verrast.

Mijn man heeft een huidaandoening waardoor er vaak bloedvlekken in zijn kleren zitten. En we hebben twee kleine kinderen die goed kunnen knoeien. Maar echt, alles gaat eruit incl bloedvlekken en zweetgeur, behalve lijmvlekken van de oudste op school. De was ruikt prettig-neutraal; geen parfum maar ook niet muf ofzo. En ik heb nog steeds niet enorm veel vertrouwen in die ballen, alleen denk ik inmiddels dat regulier wasmiddel gewoon ook over-rated is en zo veel niet doet, het is vooral de wasmachine zelf die het werk doet. Ik was alles koud of op 30 graden.

Meestal gebruik ik dus de wasbollen en dan wat azijn in het wasverzachterbakje. Als ik graag een bloemig geurtje wil gebruik ik een klein beetje echte wasverzachter (Ecover) ipv azijn, bijvoorbeeld bij beddengoed. Alleen voor speciale wasjes, bijvoorbeeld outdoorkleding, gebruik ik nog speciaalwasmiddel.

Nog een tip voor wie veel wol heeft: daarvoor gebruik ik sinds een poosje een zeepblok van Sheepisch Grins, op basis van lanoline. Wast ook perfect schoon en ruikt zooooo lekker :heart: . Ik doe de wolletjes op de hand maar je kunt van zo'n blok ook een sopje maken en dat in de wasmachine gieten. Weet alleen niet hoe blij je wasmachine wordt van die vette lanoline...
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard die van de reclame waar ze om de wasmachine heen dansen natuurlijk. Daar wordt het pas écht schoon van.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
DG2015 schreef:
21-03-2018 14:45
Die ga ik onthouden, fijne tip! (Pubers...)
Oh, wat stinken ze soms hè?
Ik ben overgestapt op sport wasmiddel, dat scheelt een stuk.
Of kookwas, maar daar kunnen die kleren weer niet zo goed tegen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd Una color van de Aldi.
Die is niet zo agressief aan mijn handen ook, als ik handwas moet doen.
Wasresultaten prima.Prijs ook.

Ohja ik vind de Amerken wasmiddel (Fleuril, Robijn etc)ontzettend stinken.Ik ruik het zelfs als ik buiten iemand tegenkom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven