Wat staat er op jouw aanrecht?

28-10-2020 15:37 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel eens benieuwd naar wat er allemaal op ieders aanrecht staat. Ik zie wel eens hele lege werkvlakken maar dat lukt mij niet.

Ik kijk nu aan tegen: een koffiezetapparaat, melkopschuimer, eierrekje met eieren, lepellegger, gietijzeren pan op petroleumstel, snijplank, keukenmachine, handzeep, handgel, afwasmiddel, afwaskwast, de theemokken van vandaag, en dan is het nu nog netjes opgeruimd. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Handzeep, afwasmiddel, bakje voor afwasborstel. En op het andere aanrecht een koffie zet apparaat en een keukenmachine. ik houd wel van lege oppervlakten en ik ruim dan ook elke avond het aanrecht op.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Teveel (ergernis).

Snijplanken, messenblok, pot met spatels en pollepels enzo, fruitschaal; olijfolie, peper, zout; groenteschaal, bakje voor GFT-afval, koffiezetapparaat, waterkoker; afwasmiddel, handzeep, keukenrol. Dan op de vensterbank achter de gootsteen potjes vitamines, een basilicumplantje (in de zomer heeft-ie broertjes), afwasborstel en spons, loodzware stenen vijzel, bakje met knoopjes/elastiekjes/krijtjes en andere rommel. In de hoek nog een plankje met de magnetron, theepotten, een koekenpan die niet in mijn kastje past, en een doos eieren.

En als ik eerlijk ben, aan de andere kant van de gootsteen vaak een druiprekje met nog-op-te-bergen afwas (geen vaatwasser), maar dat is luiheid van mij.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment VLNR: broodtrommel, beschuitbus*, zeepdispenser, flesje afwasmiddel, fles limonadesiroop*, een sleutelbos*, een fietslichtje*, een fles azijn, een fles wokolie, een fles olijfolie, messenblok, waterkoker, 2 snijplanken
(de met een * gemarkeerde onderdelen staan er met een voor mij onbekende reden, die hebben een andere opbergplek)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weinig werkblad, dus ik zet er zo min mogelijk op. Helemaal links in de hoek een broodtrommel met ernaast wat flesjes olijfolie, witte wijnazijn etc. Helemaal rechts een Nespresso-apparaat en een bakje met cups. Bij de gootsteen een zeeppompje en dat was het.
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant staat een magnetron, een keukelrol, snijplanken, koffiezet apparaat met suiker en melkpoeder ernaast, een blender, een wijnrek met wijnen en een waterkoker. Aan de andere kant een fles olijfolie, zeeppompje, afwasborstel, schoonmaakdoekjes, fruitschaal, koektrommel, theedoos en theepot. Daar staan ook nog twee (nep)plantjes en een kaars tussen. Aardig volgebouwd dus.
Alle reacties Link kopieren
Een kookboekstandaard waarin de gezinsagenda open in staat. Een blender. Thats it. Ik heb een quooker dus geen waterkoker en ik heb een ingebouwd handzeeppompje (ook van quooker).
Dus een fijne opgeruimd werkblad. De koffie spullen en fruitschaal staan in de andere gedeelte van mijn keuken waar een grote nis voor is.
Alle reacties Link kopieren
Koffiemachine, waterkoker, fruitmand en draaiplateau met olie/azijn/peper/zout
Theelicht met theepot en een waterkoker.
Alle reacties Link kopieren
Mixer, handzeep, vijzel (meer in de vensterbank), mandje brood, koffiezetapparaat, waterkoker, lepelhouder, peper/ zout stel, keukenrol, pizzaschep.

Andere apparaten zoals broodrooster, gril, keukenmachine/ blender staan of in de bijkeuken of in een kastje. Afwasborstel, afwasmiddel ook.

Ik heb ook een eiland deel met bar, die hou ik altijd bewust helemaal leeg en gebruik ik echt als werkblad en/ of om aan te eten.
Zeep, afwasmiddel.
Ik heb een klein aanrecht en hou dat het liefst zo leeg mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
messenblok, waterkoker, broodrooster, pot met pollepels/gardes.etc en mijn multicooker (crockpot express) Die laatste gebruik ik zo vaak dat ik deze maar gewoon laat staan.

Bonenmachine staat in de bijkeuken
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Keukenrol, percolator, 2 kruiden plantjes, zeeppompje en de fruitschaal.
Ik heb een behoorlijk grote keuken maar ik hou niet van rommel op het aanrecht.
Alle reacties Link kopieren
waterkoker en afwas.
Niks.
Alle reacties Link kopieren
caretta_01 schreef:
28-10-2020 15:46
Hier op het linkerblad een koffiezetapparaat en een waterkoker, zeepdispenser en een fles afwasmiddel. Op het rechterblad een fles chilisaus en een fles ketjap, deze zijn te groot voor in mijn keukenkastje waar ik kruiden en specerijen heb staan.
Oja irritant is dat!
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
28-10-2020 15:42
Waterkoker, koffiekan, koffiebus, koffiefilter, broodtrommel, koelemmer met houten lepels, schaaltje met gekookte eieren, afwasmiddel, afwasborstel, sponsje, handzeep, nagelborsteltje, kom voor groenafval, schaal met fruit. En een laadkabel voor de mobiele telefoon.
En snijplanken.
Groenafval stop ik in de halve gootsteen, daar zit zo’n vergietzeef in. Elke dag druppelend naar de groencontainer met dat ding, doekje eronder...
Alle reacties Link kopieren
Fles olijfolie, pot met spatels, waterkoker, airfryer, bakje met kleine dingetjes, zeeppompje, sponsje, vaatdoek, blik konijnenvoer, gieter. Die laatste twee horen er eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Waterkoker, messenblok, koffiezetapparaat, capsule houder ding van nespresso, handzeep en vaatdoek en als laatste een fruitschaal.
Alle reacties Link kopieren
snowy2 schreef:
28-10-2020 16:00
Op dit moment VLNR: broodtrommel, beschuitbus*, zeepdispenser, flesje afwasmiddel, fles limonadesiroop*, een sleutelbos*, een fietslichtje*, een fles azijn, een fles wokolie, een fles olijfolie, messenblok, waterkoker, 2 snijplanken
(de met een * gemarkeerde onderdelen staan er met een voor mij onbekende reden, die hebben een andere opbergplek)
:mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
28-10-2020 16:32
Fles olijfolie, pot met spatels, waterkoker, airfryer, bakje met kleine dingetjes, zeeppompje, sponsje, vaatdoek, blik konijnenvoer, gieter. Die laatste twee horen er eigenlijk niet.
Dat heb ik ook heel vaak, iets dat er niet hoort.
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
28-10-2020 16:28
Niks.
Heb je alles op je eettafel staan dan?
Alle reacties Link kopieren
Het liefste zo min mogelijk. Ik hou van een opgeruimd werkblad. Helaas geen quooker, dus er staat wel een waterkoker en koffiezetapparaat. Daarnaast in de hoek nog allemaal zooi wat geen plek heeft :|
Alle reacties Link kopieren
Gedeelte bij de inductie plaat staat niets.
Daarnaast de net gebakken cupcakes van mijn zoontje :biggrin:
Afdruiprekje met flesjes voor dochtertje.
Waterkoker, handzeep, ding met opscheplepels en keukengerei, fruitschaal, houder met keukenrol
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken alleen een fruitschaal. En meestal ook m'n sleutels. Koffiezetapparaat is ingebouwd, kokend water komt uit de Quooker en ook het zeeppompje is ingebouwd.

Op dit moment liggen er een paar pompoenen, een courgette en een bakje cherrytomaatjes naast de fruitschaal. Er staat een bidon klaar, want die moet straks mee als ik ga sporten. Er ligt wat afwas (een bordje, bestek, twee schaaltjes en drie glazen). En er staan pannen, een snijplank, een salades haal en bestek, omdat ik nu aan het koken ben.
Alle reacties Link kopieren
Koffieapparaat, waterkoker, box met thee, pak koffie, zeeppomp/spons/afwasborstel/afwasmiddel, messenblok, fles aanmaaklimonade.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven