Wat staat er op jouw aanrecht?

28-10-2020 15:37 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel eens benieuwd naar wat er allemaal op ieders aanrecht staat. Ik zie wel eens hele lege werkvlakken maar dat lukt mij niet.

Ik kijk nu aan tegen: een koffiezetapparaat, melkopschuimer, eierrekje met eieren, lepellegger, gietijzeren pan op petroleumstel, snijplank, keukenmachine, handzeep, handgel, afwasmiddel, afwaskwast, de theemokken van vandaag, en dan is het nu nog netjes opgeruimd. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Een kruiklamp, een smeg broodrooster en een koffiezetapparaat.
O ja, en een pompje zeep.

Ik heb het aanrecht graag opgeruimd en schoon. Alles heeft zijn eigen plek in een kastje en vieze vaat gaat direct de vaatwasser in.
phloxx wijzigde dit bericht op 28-10-2020 16:51
2.92% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
Van links naar rechts: afvalbakje voor groen, een emaille zeepbakje, drie snijplanken, een rek om hete pannen op te zetten, een bak voor pollepels en pepermolen, zoutbakje, olijf olie en zonnebloemolie. Boven het aanrecht een vintage zand, zeep en soda geval, en een bakje met de afwaskwasten en sponsjes, vloeibare handzeep en afwasmiddel, en alle spatels ende zoo (hoera voor Ikea toestanden)
Het koffieapparaat, de waterkoker en de keukenmachine staan op een aanrechtje aan de andere kant van de keuken.

Mijn keuken is maar klein, dus het is woekeren met opbergruimte.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Zo min mogelijk, alleen een plant en een grote cookie jar. Ik hou niet van tierelantijntjes dus moet zo leeg mogelijk zijn. Ook veel handiger met schoon maken.
Alle reacties Link kopieren
Aanrecht 1: koffiezetapparaat, waterkoker, melkopschuimer, broodtrommel.
Aanrecht 2: airfyer, schaaltje met knoflook en uien, kruidenrekje (en overdag soms wat afwas zoals een lege theebeker)
In de vensterbank: snijplanken, dettol doekjes, vloeibare handzeep

Het koffiezetapparaat gebruik ik nooit en kan eigenlijk best de kast in. In de broodtrommel zitten naast brood ook boterhamzakjes, pepermuntjes, en pen en een watervaste stift, elastiekjes en andere rommel.
matchatealatte wijzigde dit bericht op 28-10-2020 17:40
3.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
3 houten snijplanken
Een nespresso
Waterkoker
Bakje met koffiecups
Rekje met koffiecups
Theedoos
Blender
Fruitschaal
Fles olie
Pannenrekje om hete pannen op te zetten
Houder om lepels op te leggen
Fles afwasmiddel
Fles handwasmiddel
Keukenrol in een houder
Een bakje met sleutels etc
Messenblok
Veel te veel eigenlijk maar ik weet niet waar ik het anders laten moet.
Mermedina schreef:
28-10-2020 16:36
Heb je alles op je eettafel staan dan?
Neen.
Ik zie hier allemaal dingen voorbijkomen waarvan ik niet eens weet wat het is of wat je ermee moet. Wat is in hemelsnaam een lepellegger en wat moet je met een schaaltje met gekookte eieren? :confused:
Koffieautomaat
Waterkoker
Tosti ijzer
Snijplanken 3
Brooddoos
Handzeep
Tajine
Kruidenrek
Rek met 3 soorten olie
Plastic bak voor lege potjes
Fruitschaal
Ik snap juist helemaal niets van lege aanrechten.
Een aanrecht is toch bedoelt om dingen, die je dagelijks gebruikt op te zetten.
Koffiezetapparaat, handzeep, keukenrol, twee onderzetters voor hete pannen.
Koffiezetapparaat, toaster, houder met pollepels naast het fornuis, en een zeeppompje bij de gootsteen.
Alle reacties Link kopieren
Een étagière met uien erop, een koffiezetter en een kitchenaid, maar dan in zijn nakie dus alleen de machine.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Koffieautomaat, waterkoker, keukenrol, en toaster, tostiapparaat, allemaal in een hoek. Andere kant onder raam; fruitschaaL, en afwasmiddel.
Alle reacties Link kopieren
Koffieapparaat en een zeeppompje. Ik kan niet wachten op mijn volgende huis want dan is dat ook weggewerkt.
Af en toe staat er weleens een taart af te koelen op een rekje, maar verder hou ik het zo leeg mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Als het opgeruimd is:

Verschillende flessen olijfolie, zout- en pepermolen, kruiden, grote pot met pollepels, enz, messenblok, houten snijplanken, schaal met uien, knoflook, gedroogde spaanse worst, cappuccinomachine, Quooker, Unicura handzeeppompje.

Als het niet opgeruimd is:

Al het bovenstaande plus een berg vaat, verpakkingsmateriaal, etensresten.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
De Airfryer staat in een keukenkastje met de stekker in het stopcontact. Als ik hem aanzet hoeft niet per se de deur open. Alles wat hier genoemd is staat gewoon in een of ander kastje. De kruiden staan boven de kookplaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Misschien nog de maat van je keuken erbij zetten. :lol:
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Koffiezetter, handzeep, waterkoker, pepermolen, klein afvalbakje, agenda.
Broodmand, percolator, waterkoker, flessen olie, pot met pollepel etc, messenblok, rekje met afwasmiddel en handzeep.
Espresso machine, waterkoker, klein dienblad met flesjes olie en peper en zout, pot met pollepels en opscheplepels, fruitschaal, broodtrommels en een keukenrol.

In de vensterbank achter de wasbak in de hoek een houten bak met daarin haarclipjes en elastiekjes voor de dochter en haar tandenborstel en tandpasta en kleine frutsels die ik af en toe opruim en daarnaast een houder met zeep en afwasmiddel. Vaak ook nog ergens in de vensterbank een fles bodylotion en een bos sleutels.
Alle reacties Link kopieren
Waterkoker+koffie en theedoos, fruitschaal, zeep, afwasmiddel+spons, snijplank en waterkan.
Alle reacties Link kopieren
Links van de gootsteen, koffie apparaat met los melk reservoir + een klein prullenbakje. Zeeppompje en dreft.

Aan de rechterkant naast het gasfornuis een houder met spatels ed.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Waterkoker, blender, zeeppompje.
Alle reacties Link kopieren
Waterkoker, kruidendraaiding, houten snijplank.

Eiland: koffiemachine met tandenborstels en tandpasta, zeeppomp, afwasmiddel

Op dit moment: vuile vaat, verpakkingsmateriaal chinees, andere troep.
Alle reacties Link kopieren
1Portemonnee schreef:
28-10-2020 17:44
Ik snap juist helemaal niets van lege aanrechten.
Een aanrecht is toch bedoelt om dingen, die je dagelijks gebruikt op te zetten.
Waterkoker en handzeep dus in mijn geval. :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven