Wat verwachten van man na late/nachtdienst?

08-10-2019 16:29 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als jullie man een late/nachtdienst heeft (16:00 tot 02:00), tot hoe laat blijft hij dan slapen? Wat doet hij dan qua verzorging van de kinderen en eventueel in het huishouden? En wat als jij ziek bent en alles zo goed als plat ligt? Hij vind dat ik teveel verwacht en zeur, terwijl ik het helemaal niet onredelijk vind.
Wat ik verwacht is dat hij uiterlijk 12:00 zijn bed uit is (kan hij ruim 8 uur slapen, eten we nog 1x samen per dag en krijgt onze zoon ook nog een beetje aandacht). Hij vind dat hij gewoon mag slapen tot 14:00.
En als ik ziek ben (extreme zwangerschapsmisselijkheid) dan verwacht ik wel dat hij gewoon even gauw de stofzuiger pakt. Hij vind dat ik dit gewoon kan doen ondanks dat ik misselijk ben en door het spugen nog geen 3 minuten op mn benen kan staan. Ik red het net om onze zoon te verzorgen tot het bedtijd is en dan ga ik tegelijkertijd met hem naar bed. De rest van het huishouden kan ik gewoon zittend dus dat doe ik wel zoveel mogelijk

Ik ben dit gezeur eigenlijk een beetje zat dus verwacht ik echt teveel? In de dagdienst doet hij onze zoon wel zo veel mogelijk savonds, en helpt hij echt wel. Maar die late diensten...
Maar wat wij vinden doet er toch niet toe? Jullie moeten hier samen over praten en er uit komen.
En doet hij tijdens dagdiensten wel het huishouden? Ik vind het raar om te verwachten dat je het hele huishouden doet als je zo beroerd bent. Hoe gaat dat straks met de baby erbij?
Maar inderdaad, hier zullen jullie echt samen uit moeten komen, je partner klinkt hier niet echt liefdevol.
anoniem_63f722deac731 wijzigde dit bericht op 08-10-2019 16:37
28.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Door die late diensten raak je uit je ritme. De ene persoon kan daar beter tegen dan de andere. Dus het kan best zijn dat hij dan later in slaap valt en daardoor later wakker is.

Jij vindt het aanstellerij dat hij tot 14:00 slaapt. Hij vindt jou een aansteller wat betreft je misselijkheid tja jullie doen beiden dus niet zo aardig naar elkaar.
Tja, hij helpt. Het is dus jouw taak.
Alle reacties Link kopieren
mag hij toch echt even uitleggen waarom hij wil slapen van 2 tot 2 hoor

wat is dat voor flauwe kul... of gaat hij soms eerst iets anders doen dan slapen??
Lorem Ipsum
Als mijn man net 10 uur heeft gewerkt, om half 3 of 3 uur 's nachts thuis komt (na die 2u stoppen is er waarschijnlijk nog reistijd), dan nog effe wil / moet ontspannen voor ie in zijn bed raakt en om 16u terug moet beginnen en dus om 15u30 moet vertrekken zou ik toch écht totaal niets verwachten.

En zou ik gewoon naar andere manieren en mensen gaan zoeken om je te ontlasten.


Als ie 10u per dag werkt neem ik trouwens ook aan dat hij na 4 dagen een dag verlof heeft? Of op een ander moment compensatie?
En dan wel kan meehelpen in 't huishouden / met de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
08-10-2019 16:36
Tja, hij helpt. Het is dus jouw taak.
Dit inderdaad. Als hij jou helpt in het huishouden zit er iets scheef. Dat is heel lastig recht te zetten. Ik zou het hem iig duidelijk proberen te maken, dat het jullie gezamenlijke verantwoordelijkheid is, en samen een taakverdeling en afspraken proberen te maken. Dus hier rustig voor gaan zitten, op een moment dat er geen irritatie/conflict is op dat moment. Mensen gaan vaak discussies op dit vlak aan, naar aanleiding van irritaties, dat helpt vaak niet.
turquasi schreef:
08-10-2019 16:36
mag hij toch echt even uitleggen waarom hij wil slapen van 2 tot 2 hoor

wat is dat voor flauwe kul... of gaat hij soms eerst iets anders doen dan slapen??
Hij is om 2 uur vrij. Dan naar huis, dan nog even iets drinken en/of douchen...
En dan ga je slapen. Je duikt niet 5 minuten na het eind van je dienst in bed.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
08-10-2019 16:37
Als mijn man net 10 uur heeft gewerkt, om half 3 of 3 uur 's nachts thuis komt (na die 2u stoppen is er waarschijnlijk nog reistijd), dan nog effe wil / moet ontspannen voor ie in zijn bed raakt en om 16u terug moet beginnen en dus om 15u30 moet vertrekken zou ik toch écht totaal niets verwachten.

En zou ik gewoon naar andere manieren en mensen gaan zoeken om je te ontlasten.


Als ie 10u per dag werkt neem ik trouwens ook aan dat hij na 4 dagen een dag verlof heeft? Of op een ander moment compensatie?
En dan wel kan meehelpen in 't huishouden / met de kinderen.
Nee gewoon 5 dagen 10 uur werken, in de winter 5 dagen per week, in de zomer 4 dagen per week (vanwege minder werk).
In de weekenden ben ik ook al eerste beneden voor de kinderen en komt hij zowel tijdens de nachtdienst als de dagdienst pas om 13:00 zijn bed uit als het aan hem ligt
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
08-10-2019 16:42
Hij is om 2 uur vrij. Dan naar huis, dan nog even iets drinken en/of douchen...
En dan ga je slapen. Je duikt niet 5 minuten na het eind van je dienst in bed.
Als hij 02:00 klaar is, dan ligt hij uiterlijk 03:00 in bed en slaapt dan tot 14:00 als het aan hem ligt, moet ik hem dan wel wakker maken want anders verslaapt hij zich
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
08-10-2019 16:42
Dit inderdaad. Als hij jou helpt in het huishouden zit er iets scheef. Dat is heel lastig recht te zetten. Ik zou het hem iig duidelijk proberen te maken, dat het jullie gezamenlijke verantwoordelijkheid is, en samen een taakverdeling en afspraken proberen te maken. Dus hier rustig voor gaan zitten, op een moment dat er geen irritatie/conflict is op dat moment. Mensen gaan vaak discussies op dit vlak aan, naar aanleiding van irritaties, dat helpt vaak niet.
Normaal gesproken is het ook mijn taak want ik ben volledig thuis voor de kinderen, en dan is er ook totaal niks aan de hand. Alleen nu valt het gewoon wat zwaarder. Voor nu beginnen bij mij de irritaties een beetje te komen maar dat zal een samenloop van omstandigheden zijn nu (misselijk, moe en hormonen) en dat wil ik echt voor zijn
Alle reacties Link kopieren
Met zo een werkrooster snap ik dat hij doodop is. Als je thuis komt moet je vaak eerst ook even afschakelen. Onregelmatig werken is sowieso belastender dan dat je zou denken. Al kan de ene persoon er natuurlijk wel beter tegen dan de andere.

Gaat het erom dat je het vervelend vindt dat jullie op die dagen wat langs elkaar heen leven. Of gaat het erom dat hij niks doet? Werk je zelf ook overigens net zo veel uren?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
08-10-2019 16:31
Maar wat wij vinden doet er toch niet toe? Jullie moeten hier samen over praten en er uit komen.
Het enige wat ik wil weten is of ik echt zo onredelijk ben ;) We praten er wel over maar er zijn wel woorden maar geen daden zeg maar.
Ja je verwacht teveel. Dat hij een keer zijn wekker zet en eerder op staat, prima, maar structureel vind ik niet reeel. Dit zijn kuttijden om te werken, dat wist je ook voor zwangerschap nr 2. Je kunt net niks met deze tijden, met echte nachtdiensten kun je de kinderen in de ochtend nog doen en in de avond weer. Met deze tijden kun je net niks. Stel dat hij om half 3 thuis is, dan heeft hij bizar weinig reistijd ook nog, dan vind ik het niet gek dat hij pas tegen 4 uur/ half 5 slaapt. Jij slaapt ook niet om half 7 als je om 18:00 thuis komt.

Nu vind ik elke keer tot 14:00 slapen ook wel lang, maar hoeveel diensten heeft hij op die tijden?
Alle reacties Link kopieren
Moedertjegans schreef:
08-10-2019 16:43
Als hij 02:00 klaar is, dan ligt hij uiterlijk 03:00 in bed en slaapt dan tot 14:00 als het aan hem ligt, moet ik hem dan wel wakker maken want anders verslaapt hij zich
Hem wakker moeten maken, anders verslaapt hij zich? Mijn hemel... Ik schat zo in dat ergens in jullie patroon jij je steeds meer als zijn moeder bent gaan gedragen en hij zich steeds meer als een kleuter
Alle reacties Link kopieren
Als hij zoveel slaap nodig heeft dan heeft hij zoveel slaap nodig maar als jij ziek bent dan zal hij toch echt tijdelijk tot je beter bent eerder uit z’n bed moeten komen.

Hoe gaan jullie dat straks doen als je bevallen bent?
Oh jij werkt helemaal niet? Dan is de discussie helemaal raar. Wat verwacht je, dat hij álles doet? Jij niks, hij werken en de kinderen en stofzuigen? Kom zeg. Of je werkt en je zorgt beiden of je doet het zoals jullie doen en dan doe je ook gewoon je deel lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al jaren een kind in huis en nu verwacht je ineens een volwassen vent.
De hele situatie is scheef. Ik zou als eerste stoppen met hem wakker maken omdat hij zich verslaapt.
Verder denk ik dat het heel wat tijd en gesprekken gaat kosten om dit rechter te trekken.
Dus hij werkt continu 50 uur per week en af en toe een paar weken 40 uur en dan snap je niet dat hij dood-moe is?

Ja, het zou leuk zijn als hij in 't weekend vroeger opstond.

Maar nog beter zou een andere job zijn, want dit zijn gewoon doodvermoeiende k*t-werkuren. In combinatie met die continu wisselingen (vroeg - dag - nacht - ...) helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Wooww 11 uur slapen. Mijn man slaapt dan tot 10 uur of 10.30 uur. Na de lunch doet hij dan nog wat dingen in huis (we hebben geen kleine kinderen), en dan om 15.30 uur vertrekken.
Met een dagdienst gewoon 23.00 naar bed en om 07.00 uur eruit.
En de vrije weekenden ook gewoon om 8 uur het bed uit.
ik geef mn bek ook maar een douw
Malinois schreef:
08-10-2019 16:46
Ja je verwacht teveel. Dat hij een keer zijn wekker zet en eerder op staat, prima, maar structureel vind ik niet reeel. Dit zijn kuttijden om te werken, dat wist je ook voor zwangerschap nr 2. Je kunt net niks met deze tijden, met echte nachtdiensten kun je de kinderen in de ochtend nog doen en in de avond weer. Met deze tijden kun je net niks. Stel dat hij om half 3 thuis is, dan heeft hij bizar weinig reistijd ook nog, dan vind ik het niet gek dat hij pas tegen 4 uur/ half 5 slaapt. Jij slaapt ook niet om half 7 als je om 18:00 thuis komt.

Als ik tot 2.00 uur werk ben ik pas tegen drieën thuis en lig ik niet voor 4.30 in mijn bed, want anders slaap ik toch niet. Ik vind dit juist heerlijke werktijden, alleen combineren ze heel slecht met een gezin met schoolgaande kinderen. Dus mijn man houdt de tent dan draaiende. Als hij daar tijdelijk niet toe in staat zou zijn vanwege ziekte, dan neem ik zorgverlof of schakel een oppas in.
En stop met hem wakker maken.

Maar goed, jullie wilden blijkbaar een ongelijkwaardige relatie, dus niet klagen dat je nu een ongelijkwaardige relatie hebt lijkt me. Jij speelt zijn moeder, klaagt over zijn bedtijden, speelt voor wekker en moppert over het huishouden. Je hebt een kind én een puber in huis. Gelukkig betaalt deze puber jouw levensonderhoud.
Alle reacties Link kopieren
Ah, het is meer de situatie nu dus met je zwangerschap. Lijkt me belangrijk om het samen over te hebben. Dat jij op je tandvlees bijt doordat de zwangerschap nu heel zwaar is en of hij jou op bepaalde momenten daar wat in kan ontlasten. Of dat nou gaat om de zorg voor de kinderen of de stofzuiger maakt niet zo veel uit. Ik denk dat je ook het wat zou kunnen zoeken in hulp van buitenaf, want ik blijf erbij dat ik heel goed snap dat je man doodop is met zulke diensten. Een hulp in de huishouding? Familie waar je af en toe je kind heen kan brengen? En een keer die stofzuiger overslaan is echt oké.
lorah wijzigde dit bericht op 08-10-2019 16:52
7.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als ik het met mijn eigen situatie vergelijk verwacht je niet teveel. Mijn vriend werkt onregelmatig, de late diensten zijn van 15 tot 00 en van 21 tot 06. Hij heeft wel wat meer reistijd dus is bij een dienst tot 00 rond 01:45 thuis. Hij staat dan op tussen 09 en 10 en doet gewoon dezelfde taken als de taken die hij doet bij een 09-17 dienst (wellicht op een ander tijdstip). We hebben geen kinderen dus dat scheelt natuurlijk wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven