Wat zijn goede badhanddoeken?

17-01-2021 18:50 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar maanden geleden nieuwe handdoeken voor in de badkamer gekocht. Geen dure maar ik ben ook niet tevreden; er komt erg veel stof vanaf.
Ik heb geen droger dus daar zou het wellicht ook aan kunnen liggen.
Elke twee dagen worden de handdoeken gewassen op 60 graden.

Met mijn oude handdoeken had ik er geen last van maar geen idee waar deze vandaan kwamen. Waren ook geen dure handdoeken en ik wil sowieso ook niet echt al te veel geld uitgeven.

Wie heeft ook geen droger en geen last van (overmatig) stof van de handdoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Ikea handdoeken en daar heb ik geen last van. Misschien dat proberen, ze zijn niet duur.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
17-01-2021 18:59
Ik heb Ikea handdoeken en daar heb ik geen last van. Misschien dat proberen, ze zijn niet duur.
De oude kwamen ook van Ikea af maar ik weet niet meer welk soort. Ikea heeft namelijk ook verschillende soorten.
Hema heeft prima handdoeken.

https://www.hema.nl/wonen-slapen/badkam ... 15148.html
Alle reacties Link kopieren
Colorado1975 schreef:
17-01-2021 19:03
Hema heeft prima handdoeken.

https://www.hema.nl/wonen-slapen/badkam ... 15148.html
Die zien er ook wel goed uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de handdoeken van Ikea fijn, ze heten "Hären" of zoiets. Heel simpel en basic, ze waren er in een boel kleuren. Maar volgens mij zijn ze uit het assortiment gehaald, dus ik moet op zoek naar een vergelijkbaar alternatief.
Ik heb een hekel aan handdoeken die zo'n 20 cm vanaf de korte zijkanten een ingeweven band hebben. Als je die handdoeken op 60 gr. wast, dan krimpt die band en dan heb je op een gegeven moment een hele raar gevormde handdoek. Hetzelfde gebeurt met washandjes of handdoeken voor in de keuken.
Alle reacties Link kopieren
Laat je nieuwe handdoeken eens in een emmer water met azijn staan een nachtje en dan uitwassen. Misschien nog een keer herhalen. En ook geen wasverzachter maar azijn in het bakje.

Ik heb handdoeken van jysk en ben daar erg tevreden mee. Na 6 jaar zien ze er nog steeds zo goed als nieuw uit.
Blijven heel erg mooi
05-2019 wijzigde dit bericht op 17-01-2021 19:20
9.19% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Hier al 15 jaar Hema handdoeken. En nog niet versleten :) ik vind ze heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
17-01-2021 19:19
Laat je nieuwe handdoeken eens in een emmer water met azijn staan een nachtje en dan uitwassen. Misschien nog een keer herhalen. En ook geen wasverzachter maar azijn in het bakje.

Ik heb handdoeken van jysk en ben daar erg tevreden mee. Na 6 jaar zien ze er nog steeds zo goed als nieuw uit.
Blijven heel erg mooi
Dat van azijn heb ik inderdaad ook geprobeerd.

Ik ga even bij Jysk kijken.
Alle reacties Link kopieren
Poekie28 schreef:
17-01-2021 19:25
Dat van azijn heb ik inderdaad ook geprobeerd.

Ik ga even bij Jysk kijken.
Ik heb even gekeken op het label en er staat kronborg of denmark Plus op.

Het zijn dan niet de basic varianten maar de handdoeken die onder de Plus varianten vallen.

De Gold varianten zijn ook goed en ik zag dat ze in de opruiming zijn.
05-2019 wijzigde dit bericht op 17-01-2021 19:41
26.83% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Hema!
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
17-01-2021 19:20
Hier al 15 jaar Hema handdoeken. En nog niet versleten :) ik vind ze heerlijk!
Hier ook grote badhanddoeken van de Hema en erg tevreden over

Ook wel eens handdoeken van Ikea gehad, met een soort ribbels erin, die waren ook fijn
Eens een handdoek bij Action gekocht maar dat was echt een dun vod
Alle reacties Link kopieren
Vossen en Walra.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
17-01-2021 19:29
Ik heb even gekeken op het label en er staat kronborg of denmark Plus op.

Het zijn dan niet de basic varianten maar de handdoeken die onder de Plus varianten vallen.

De Gold varianten zijn ook goed en ik zag dat ze in de opruiming zijn.
Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb badhanddoeken van Hema en Ikea. Die van de Hema zijn hotelkwaliteit en heel dik, die vindt mijn man fijn om mee af te drogen. Die van Ikea zijn dunner en ook wat ruwer, dat vind ik persoonlijk het fijnst afdrogen. (Het liefst heb ik ze van de droogmolen buiten in de zomer, dat het van die plankjes zijn geworden zeg maar 🙈🤣)
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de handdoeken van Ikea besteld. Deze zijn inderdaad wat dunner en ruwer. Daarmee hoop ik een stuk minder los stof te hebben in mijn badkamer.

Bedankt allen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven