welke bouwmarkt is het goedkoopst?

19-02-2012 12:42 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf kom wel eens bij de praxis. Heeft 1 van jullie een idee of de karwei of gamma misschien goedkoper is? Waarschijnlijk moet ik binnenkort veel gaan aanschaffen (ivm een huis) en ik vraag me af waar ik dat het beste kan doen.





alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij verschilt dat erg per product.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt heel vaak keuze kortingen voor een artikel. Ik zou bij verschillende bouwmarkten gaan shoppen adhv folder-aanbiedingen.
Alle reacties Link kopieren
Folders in de gaten houden, en een "klantenkaart" nemen bij elke bouwmarkt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hornbach geeft de garantie dat als een product elders goedkopen is, dat je dan het verschil en 10% extra terug krijgt. Hier hebben wij tijdens onze verbouwing dan ook heel veel gekocht!
Alle reacties Link kopieren
quote:mieps6 schreef op 19 februari 2012 @ 12:42:

Ik zelf kom wel eens bij de praxis. Heeft 1 van jullie een idee of de karwei of gamma misschien goedkoper is? Waarschijnlijk moet ik binnenkort veel gaan aanschaffen (ivm een huis) en ik vraag me af waar ik dat het beste kan doen.





alvast bedanktWeet niet wat voor dingen je nodig hebt, maar bijv. verfrollers e.d. zijn bij de Action supergoedkoop vergeleken bij bouwmarkten en gewoon goed.
Wat mij is opgevallen, in meerdere zaken, is dat een bepaald product goed geprijsd is, maar iets anders absurd duur. Bijv. gordijnen zijn prima geprijsd, maar de roedes en de haakjes zijn dan heel duur. Je bent geneigd om dat meteen mee te pakken want heel handig, maar het kan dus lonen om juist daarop te letten.
Alle reacties Link kopieren
Zoals anderen al zeggen: rondshoppen. Het verschilt per product. Daarnaast zijn er vaak kortingsstickers voor bepaalde producten per winkel. Of 1 kortingssticker van bijvoorbeeld 10 procent geldig voor 1 product naar keuze. Soms hebben ze ook speciale koopavonden: Karwei had laatst 15 procent korting op het gehele assortiment bijvoorbeeld, en dat ging bovenop kortingen die al in de folder stonden. Dat tikt aan.
Alle reacties Link kopieren
Hornbach
Alle reacties Link kopieren
Wat chrissyi zegt idd: hou de folders in de gaten want er zijn zoveel acties.



Zelf shop ik (aanbiedingen even daargelaten) het liefst bij praxis of gamma. Ik vind hornbach juist vreselijk, slecht assortiment en geen kennis bij medewerkers.
Alle reacties Link kopieren
Bouwmaat, heb je wel een pasje voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik (zeer ervaren bouwmarktbezoekers ) preferen voor bijna alle producten de hornbach. De enige momenten dat wij uitwijken naar de gamma, praxis of karwij is voor aanbiedingen, kortingsstickeracties of wanneer we gewoon snel iets kleins nodig hebben. Dat betekent dat bijvoorbeeld verf vaak tijdens een actie goedkoper kan bij een van deze ketens en gereedschap soms.

Voor alle andere zaken zoals elektraspul, verfbenodigdheden, cv spullen, isolatiematerialen, mdf platen, gipsplaten e.d. gaan wij naar de hornbach.
Hornbach! Daar kun je ook dingen als schroeven per gram kopen in plaats van per doos. Dan hoef je niet gelijk 20 van een bepaalde iets te kopen, maar weeg je gewoon af hoeveel je nodig hebt. Assortiment is vaak ook beter naar mijn ervaring.



Maar daarnaast ook zeker de folders in de gaten houden. Kan een hoop schelen.
quote:saphira schreef op 19 februari 2012 @ 15:01:

Vriend en ik (zeer ervaren bouwmarktbezoekers ) preferen voor bijna alle producten de hornbach. De enige momenten dat wij uitwijken naar de gamma, praxis of karwij is voor aanbiedingen, kortingsstickeracties of wanneer we gewoon snel iets kleins nodig hebben. Dat betekent dat bijvoorbeeld verf vaak tijdens een actie goedkoper kan bij een van deze ketens en gereedschap soms.

Voor alle andere zaken zoals elektraspul, verfbenodigdheden, cv spullen, isolatiematerialen, mdf platen, gipsplaten e.d. gaan wij naar de hornbach.Hier hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Hornbach zit gewoon in veel minder plaatsen. Mijn ervaring daar qua personeel was overigens ook zeeer negatief.



Verder zoals gezegd, op verschillende adressen verschillende dingen kopen.
Hier is geen hornbach, goed prijzen vergelijken, en aanbiedingen in de gaten houden, gelukkig zitten de bouwmarkten tegenwoordig vaak naast elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties. Ik ga inderdaad de folders goed in de gaten houden.



Hornbach zit hier niet in de buurt dus dat gaat hem niet worden
Alle reacties Link kopieren
Doe dat, want ze hebben zo'n beetje ombeurten 20% korting op het gehele assortiment. Net afgelopen 2 maanden ook bouwmarkt in en uit geweest en ik merkte op dat je eigenlijk nooit de normale prijs hoeft te betalen als je een beetje oplet (nu ok, mss voor je schroefjes ofzo).



Lekker stickers plakken en streepjescodes scannen!



Oh en neem idd klantenkaart enzo. Bijv bij de Gamma krijg je dan ook steeds een bon met euro's die je bij je volgende aankoop kan besteden.



Als je veel hout moet; kijk ook eens of je daar iets mee kan met beetje zagen enzo als je het bij Ikea koopt. Die hebben vaak veruit het goedkoopste hout. Wel factor 300-400% soms. Maar kan niet voor alles gebruikt worden natuurlijk.
De Karwei en de Gamma zijn vergelijkbaar; een beetje onderling vergelijken kan de prijs nog wel drukken. De Praxis is duur, die zou ik mijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven